راه های از بین بردن چروک زیر چشم

درمان چروک دور چشم خانگی با روغن های طبیعی ( کرچک، دنبه، بادام و …)

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 22, 1396
بازدید: 254069

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 22, 1396
بازدید: 254069

فهرست مطالب

به دلیل پوست نازک زیر چشم، این ناحیه جز اولین مناطقی است که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود. گاهی به نظر می رسد که چروک دور چشم وجود ندارد، و گاهی اوقات شما به سختی آن ها را می بینید، تا اینکه یک روز از دیدن آنها تعجب می کنید.

قطعا این نشانه های پیری زودرس که انتظار آن را نداشتید باعث نگرانی شما می شود. این چروک پوست نازک اطراف چشم بیشتر به دلیل افزایش سن است اما این خطوط می توانند برای بسیاری از ما نگران کننده باشند. چون پوست توانایی جایگزینی کلاژن که آن را مرتجع و نرم نگه می دارد را از دست داده این خطوط نمایان می شوند.
پوست اطراف چشم، مانند بقیه صورت، خودش رطوبت تولید نمی کند. همچنین، ما به طور مداوم با لمس یا مالش چشم، که می تواند حتی بیشتر این خطوط را نمایان کنند به آن دامن می زنیم.
حرکات صورت مثل خنده و لبخند نیز می توانند این خطوط را سریع تر ظاهر کنند. حال ممکن است به فکر تجدید نظر در مورد اینکه که مردم می گویند شما باید بیشتر لبخند بزنید، باشید! با این حال، ما نمی توانیم به شما بگویم که لبخند نزنید، درست است؟ درمان قطعی چروک دور چشم چیست ؟ در ادامه به بیان درمان خانگی چروک زیر چشم میپردازیم.

علت چروک دور چشم در سنین پایین

چین و چروک و خطوط ریز دور چشم برای جوانان و حتی نوجوانان نیز امروزه یک پدیده شایع است و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. در این حالت، به یاد داشته باشید که این خطوط ممکن است نشانه پیری نباشند اما ممکن است به دلایل مختلف به طور موقت ظاهر شوند.

  • ورزش نکردن
  • عادات غذایی ناسالم
  • مصرف دخانیات و الکل
  • داشتن استرس بالا
  • کاهش وزن بیش از حد
  • استفاده بیش از حد از موبایل
  • عدم مراقبت از پوست به صورت مداوم
آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که فهرستی از مواد طبیعی را ارائه دهیم که در از بین بردن چروک دور چشم به شما کمک خواهد کرد و درمان چروک دور چشم خانگی و برای رفع سریع چروک دور چشم محسوب می شود.
چروک دور چشم

بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت چیست ؟ این قانون ثابتی ندارد که بتوانیم بگوییم بهترین روغن گیاهی برای دور چشم برای همه افراد یکسان است. معمولا هر کس بر اساس تجربیات شخصی خود راهکار ارائه می دهد. اما موادی که در ادامه معرفی میکنیم می توانند برای چروک زیر چشم و رفع آن نقش مهمی داشته باشند و درمان قطعی چروک دور چشم خانگی کدامند:

۱-روغن کرچک برای چروک دور چشم

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی چین و چروک زیر چشم کمبود رطوبت است، ماساژ روغن کرچک در ناحیه زیر چشم واقعا می تواند کمک کند. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا روغن کرچک یک روغن بسیار غنی است و کمی از آن می تواند کارایی لازم را داشته باشد. با استفاده ی منظم، پوست ناحیه ی زیر چشم بار دیگر انعطاف پذیر می شود و راه از بین بردن چروک زیر چشم است.
درمان قطعی چروک دور چشم.

۲- روغن گل رز

این روغن به خاطر خواص ضد پیری آن مشهور است. به سرعت جذب می شود و حتی می تواند در سراسر صورت به عنوان درمان ضد پیری استفاده شود. این یک روغن با جذب سریع است و حتی برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه و جای آکنه هستند نیز بسیار عالی است. این روغن را به عنوان ضد لک نیز می شناسند. در مورد تزریق چربی به صورت بیشتر بخوانید.
بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

۳- آناناس

آب آناناس دارای آنزیم هایی مانند بروملین است که یک ضد التهاب طبیعی است و منبع طبیعی آلفا هیدروکسی اسیدها است. و می تواند چروک زیر چشم را درمان کند. آب آناناس همچنین دارای خواص سفت کنندگی است. مقداری آب آناناس را زیر چشم بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.
درمان چروک دور چشم

۴-سفیده تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ در سفت کردن پوست موثر است. با استفاده از قلم مو، لایه ی نازکی از سفیده ی تخم مرغ را زیر چشم بمالید و آن را قبل از خشک شدن بردارید. اگر کاملا خشک شود، ممکن است برداشتن آن دشوار باشد و باعث آسیب به پوست حساس زیر چشم شود.
درمان چروک زیر چشم

۵-روغن نارگیل برای دور چشم

روغن نارگیل یک منبع عالی رطوبت است. محتوای چربی در روغن نارگیل به داخل پوست نفوذ می کند و به سطح زیر چشم رطوبت می رساند. ناحیه زیر چشم را دو بار در روز با روغن نارگیل ماساژ دهید و بگذارید تا شب روی آن بماند.
روغن کرچک برای چروک صورت

۶-آووکادو

آووکادو دارای روغن های طبیعی است که نشانه های اولیه پیری را کاهش می دهد. خمیر آووکادو را زیر چشم ها بمالید و بگذارید کاملا خشک شود، سپس آن را بشویید. این کار را می توانید برای بقیه صورت نیز انجام دهید.
روغن دنبه برای چروک دور چشم

۷- چای کیسه ای

دفعه بعد که چای خود را می نوشید، کیسه های چای را بلافاصله بیرون نریزید و برای استفاده های بعدی آنها را در یخچال قرار دهید. یک کیسه ی چای بر روی هر پلک قرار دهید. این کار می تواند چروک زیر چشم را از بین ببرد و همچنین منطقه زیر چشم را خنک نگه می دارد.
درمان خانگی چروک دور چشم

۸-انگور

اسید های انگور در کاهش علائم اولیه پیری بسیار موثر هستند. یک انگور را از وسط دو نصف کنید و آن را در ناحیه زیر چشم بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه کل صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. انگور در محکم کردن پوست بسیار عالی است و به این ترتیب باعث کاهش چروک زیر چشم می شود. روش های رفع جای جوش صورت را بخوانید.
روغن بادام برای چین و چروک زیر چشم

۹-روغن کنجد

این روغن می تواند به طور موضعی برای کمک به مرطوب کردن پوست ظریف اطراف چشم و رفع چروک زیر چشم استفاده شود. روغن کنجد از طریق ایجاد یک مانع بر روی سطح پوست باعث آبرسانی می شود. این مانع کمک می کند تا آب در پوست نگه داشته شود. روغن کنجد علاوه بر کمک به حفظ رطوبت طبیعی پوست، پوست شما را با مرطوب کننده های اضافی در قالب چهار اسید چرب امولسیون: اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسید استئاریک، مرطوب نگه می دارد.

در پایان در نظر داشته باشید، تمام توصیه های دارویی و یا طبیعی ذکر شده در مقاله فوق در تمام افراد موثر نیست و یا ممکن است در بعضی از افراد با حساسیت های پوستی، ایجاد واکنش یا عارضه نماید، به همین منظور خواهشمند است حتما جهت درمان تحت نظر پزشک باشید، جهت مشاوره حضوری رایگان با پزشک با شماره های ذکر شده در پایان همین مقاله تماس حاصل فرمایید. در مورد رفع گودی زیر چشم بیشتر بدانبد.

۱۰- خواص روغن بنفشه برای دور چشم

روغن بنفشه ماده ای عالی برای تسکین پوست است که بیشتر خاصیت مرطوب کنندگی داشته و برای رفع خشکی پوست موثر است. علاوه بر این، خواص ضد التهابی روغن بنفشه می تواند قرمزی پوست ناشی از آکنه و یا اگزما را بهبود بخشد.

خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی روغن بنفشه می تواند به پاکسازی پوست و از بین بردن باکتری های روی آن کمک کند.

۱۱- قهوه:

قهوه و کاکائو از جمله مواد غذایی هستند که میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان دارند. همانطور که می‌دانید نقش اصلی آنتی اکسیدان‌ها مبارزه با اثرات مخربی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. به منظور بهره‌مند شدن از آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه و پودر کاکائو می‌توانید این مواد که خوشبختانه طعم عالی و بی‌نظیری دارند را به برنامه رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. استفاده روزانه از قهوه و کاکائو می‌تواند یک درمان قطعی چروک دور چشم محسوب شود.

زیرا این مواد آنتی اکسیدان دارند، آنتی اکسیدان هم با کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد می‌تواند در کاهش و درمان چروک دور چشم مؤثر باشد. افزودن قهوه و کاکائو به برنامه رژیم روزانه یکی از روش‌های استفاده از آن برای چروک دور چشم است. راه دیگر آن استفاده موضعی از این مواد می‌باشد. به این منظور میزان مساوی پودر کاکائو و پودر قهوه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. پس از ترکیب این دو پودر مقداری عسل به آن اضافه کنید تا پودر قهوه و کاکائو به همراه عسل شکل خمیری به خود بگیرد.

خمیر به دست آمده را بر روی چروک‌های دور چشم بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. لازم به توضیح است که از این خمیر می‌توان برای درمان چروک‌های قسمت‌های دیگر پوست نیز استفاده کرد‌.

۱۲- روغن زیتون:

خواص منحصر به فرد زیتون برای پوست و مو سبب شده تا از آن به عنوان بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت یاد کرد. روغن زیتون دارای خواص درمانی است که سبب مرطوب کردن پوست می‌شود. لازم به توضیح است که مرطوب کردن پوست تنها مزیت استفاده از روغن زیتون نیست. از دیگر خواص این روغن مفید و مؤثر می‌توان به خاصیت نرم کنندگی آن اشاره کرد‌. نرم کنندگی و رطوبت‌رسانی روغن زیتون سبب شده تا یک درمان قطعی چروک دور چشم باشد. درمان چروک دور چشم و دیگر موارد گفته شده تنها مزایای استفاده از روغن زیتون نیستند‌.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان و ویتأمین E و K می‌باشد. ویتأمین‌های گفته شده نقش زیادی در جوان‌سازی پوست و حفظ شادابی آن دارند. استفاده از روغن زیتون که بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت است، بسیار آسان می‌باشد. به این منظور تنها کافیست که مقدار مورد نیاز از روغن زیتون را بر روی چین و چروک‌های صورت خود بمالید. اجازه دهید روغن ۱۰ دقیقه روی پوست بماند سبب آن را بشویید.

۱۲- ماست:

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که ماست هم می‌تواند یک درمان چروک زیر چشم باشد. ماست سرشار از اسید‌های آلفا هیدروکسی است. در توضیح اسید آلفا هیدروکسی می‌توان گفت که نقش بسیار زیادی در تقویت پوست دارد. علاوه بر این به لایه‌برداری و تشکیل پوست جدید کمک می‌کند. استفاده مرتب از ماسک ماست به شما در داشتن پوستی صاف و بدون چروک کمک می‌کند. ناگفته نماند که ماست یک آبرسان طبیعی محسوب می‌شود.

به منظور تهیه ماسک ماست برای چروک دور چشم نیاز به ماست، گلاب و عسل دارید. مواد گفته شده را با یکدیگر به درستی مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست به وجود بیاید. برای ر‌هایی از چروک دور چشم خمیر به دست آمده را به درستی بر روی چروک‌های صورت و دور چشم‌ها بمالید. اجازه دهید ترکیب حاصل به مدت بیست دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آبکشی کنید. استفاده روزانه از این ماسک یک درمان خانگی چروک دور چشم محسوب می‌شود‌.

۱۳- روغن دنبه:

دنبه گوسفند محل تجمع چربی‌های حیوان است. تغذیه مناسب گوسفند می‌تواند سبب افزایش حجم دنبه گوسفند شود. بهتر است بدانید که استفاده از روغن دنبه برای چروک دور چشم مؤثر و مفید است. این روغن یک نرم‌کننده و رطوبت‌رسان قوی برای پوست محسوب می‌شود. علاوه بر تأثیر روغن دنبه برای چروک دور چشم برای صاف و شفاف شدن پوست نیز مؤثر است.

موارد گفته شده چند مورد درمان خانگی چروک دور چشم هستند‌. برای درمان چروک زیر چشم راه‌های دیگری هم وجود دارد، نظیر استفاده از روغن کرچک برای چروک صورت که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد روغن کرچک برای چروک صورت می‌پردازیم.

درمان قطعی چروک دور چشم

چیزی به عنوان درمان قطعی برای چروک دور چشم وجود ندارد. پوست نیز مانند سایر اعضای بدن، با گذر زمان دچار چین و چروک شده و متدهای ارائه شده در این زمینه در بهبود موقت ظاهر آن موثر هستند. بهترین روش برای درمان چروک دو رچشم که فوری جوابگو باشد، تزریق بوتاکس است.

گاهی نیز از لیزر برای رفع چروک دور چشم استفاده می شود که تاثیر آن کمتر از تزریق بوتاکس است.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یاس سه شنبه ۲۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    با سلام
    من ۳۳ ساله ام و به تازکی زیر چشمم چروک افتاده .و هم چنین کک ومک هو داره صورتم.
    مبخوام هر چه زودتر اینا از صورتمم برطرف شن. با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا برا ی درمان لک های صورت با توجه به تشخیص پزشک از ار اف فرکشنال استفاده میشود و برای درمان چروک زیر چشم معمولا از تزریق فیلر امابرای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین به صورت حضوری ویزیت بشین عزیزم
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      هم چنین شما میتونید از لینک های زیر برای داشتن اطلاعت بیشتر در مورد تزریق فیلر و ار اف فرکشنال استفاده کنید
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
    4. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نسیم یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 590 مشاهده پرسش
    چیکار کنیم پف زیر چشم کمتر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست ازنزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر رضیه سه شنبه ۱۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 528 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خانم دکترببخشیدمیشه ازکرم ضدافتابی که برای صورتم استفاده میکنم به دورچشمم بزنم آیا؟ یه سوال دیگه هم دارم ماساژدورچشم اثرداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      هیچ منعی برای استفاده از ضد آفاب وجود ندارد فقط نباید خیلی به چشم نزدیک باشد و درمورد ماساژ که فرمودین که اگر فکرمیکنید باعث از بین رفتن چروک اطراف چشم میشود خیر این یک توصیه تجاری هست و تاثیری ندارد فقط میتوان با استفاده از ضدآفتاب و انجام بوتاکس از ایجاد چروکها جلوگیری کرد.

  • تصویر کاربر رز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 372 مشاهده پرسش
    ایاروغن کرچک میتونه این خطوط زیرچشمو کم کنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      خیر تاثیری ندارند لطفا تحت تاثیر تبلغات قرار نگیرید اگر قرار بود روشهای این چنینی تاثیری داشته باشند قطعا در جامع جراحان آمریکا از این روش استفاده میشد.

  • تصویر کاربر مها دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 400 مشاهده پرسش
    سلام دكتر ميخواستم بدونم روغن آرگان براي تيرگي و چروك دور چشم تاثيري داره؟!
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      خیر تاثیری ندارند لطفا تحت تاثیر تبلغات قرار نگیرید اگر قرار بود روشهای این چنینی تاثیری داشته باشند قطعا در جامع جراحان آمریکا از این روش استفاده میشد.

  • تصویر کاربر مهدیه جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من دختری ۱۷ ساله هستم و یک هفته ای هست رژیم غذای گرفتم برای زیبایی اندامم رژیمی ک فقط کم میخورم ن چیزیرو حذف کنم از غذا امشب دیدم که دوسه تا خط چروک زیر چشمم و بالای چشمم افتاده به خاطر نمیارم ک قبلن هم بوده یا ن ولی زیر چشمم به تازگی اینطور شده توروخدا یه راهی ک سریع جواب میده بهم بگید دارم روانی میشیم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روشی برای شما مناسب هستش باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر ثمین جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر
    میخواستم بپرسم برای از بین بردن چروک دور چشم راهکاری وجود داره؟با تزریق زیر چشم برطرف میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اولویت اول ما برای چروکهای صورت استفاده از بوتاکس هست اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر نگین سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 500 مشاهده پرسش
    من 25سالمه خیلی زود چروک وخط زیر چشمم ظاهرشد لطفا راهنماییم کنین.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اولویت ما برای چروکهای صورت بوتاکس هستش اما برای اظهار نظر تخصصی درمورد اینکه برای اشما مناسب هست یا خیر باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 467 مشاهده پرسش
    چندوقته زیر چشم مو بالای پلکم انگار پوستش شل شده تاحالا اینطوری نبوده میخاستم بدونم چرااینطوری شده وچیکارباید بکنم من سی وپنج سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر ویدا یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 381 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین برادرم 47 سللش هست چروک عمیق زیر چشم داره از مرطوب کننده و دور چشم استفاده میکنه.رفتیم پیش دکتر که اگه ممکن باشه مزو ژل بزنن زیر چشم ولی گفتن چشاش کوچیکه خوب نمیشه .خواستم نظر شما رو هم بدونم.واینکه ما ساکن تبریز هستیم و امکان اومدن به مطب میسر نیست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر درمورد اینک چه روشی برای ایشون مناسبه باید از نزدیک معاینه شوند.

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر