لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 7, 1396
بازدید: 84296

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 7, 1396
بازدید: 84296

فهرست مطالب

 لیزر موهای زائد اگر به صورت اصولی و تحت نظر فرد متخصص انجام نشود، می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. آیا لیزر صورت لک می آورد؟ در رابطه با لیزر صورت و عوارض لیزر صورت، چه می دانید؟ با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یکی از رایج ترین و نگران کننده ترین عوارض لیزر صورت، رشد مجدد مو در همان قسمت لیزر شده است.

اگر درمان کامل انجام نشود، افراد در عرض شش ماه شاهد رشد مجدد موها خواهند شد، اما نکته ی مثبت این است که موهای تازه درآمده ضعیف و سست هستند. درمان های پی در پی و پایدار بودن لیزر مو، شانس موفقیت را افزایش می دهد.

لیزر موهای زائد صورت حتما باید در کلینیک تخصصی و افراد مجرب انجام شود تا عوارضی در پی نداشته باشد. در صورتی که انجام لیزر، در مراکز غیر معتبر صورت گیرد، ممکن است عوارض جبران ناپذیر ذیل را به دنبال داشته باشد. 

عوارض لیزر صورت زنان

قرمزی و حساسیت های خفیف

درد خفیف و قرمزی در محل درمان، برای اکثر افراد گذرا و خوش خیم است و جای نگرانی ندارد. بیمارانی که دچار قرمزی و تورم موضعی در محل لیزر موهای زائد صورت می شوند، باید بدانند که پس از گذشت زمان بهبودی، این حالت برطرف شده و دیگر بازنمی گردد.

عوارض لیزر صورت زنان

پوسته پوسته شدن بعد از لیزر صورت

اگر از دستگاه لیزر غیر معتبر استفاده شود، پوسته پوسته شدن در محل لیزر صورت رخ می دهد. اگرچه این امر آزاردهنده است، اما این مسئله به طور کلی منجر به مشکلات دائمی و پایدار نخواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود حتما توصیه های پزشک، بعد از لیزر موهای صورت جدی گرفته شود.

خطر کم عفونت

همیشه در هر روش حذف موهای زائد، امکان ایجاد عفونت وجود دارد. اگرچه این مسئله در رابطه با درمان با لیزر، به ندرت اتفاق می افتد، اما عفونت می تواند در هر زخمی ایجاد شود. پیگیری مناسب، احتمال بروز این خطر را به صفر می رساند.

آسیب چشمی 

در صورتی که عینک ایمنی را در طول فرآیند لیزر موهای صورت، استفاده نکنید، امکان ایجاد آسیب چشمی وجود دارد، مخصوصاً هنگامی که می خواهید از لیزر موی صورت، استفاده کنید. همیشه در طول درمان محافظ چشم را بپوشید.

تغییرات رنگدانه ای

پس از لیزر، تغییرات رنگدانه ای در پوست رخ می دهد. ممکن است پوست در محل لیزر موهای زائد صورت، به طور موقت روشن تر یا تیره تر شود. تغییر رنگ به تدریج به حالت عادی بر می گردد. نکات قبل از لیزر موهای زائد را بخوانید.

تاول در اثر لیزر موهای صورت

در رابطه با عوارض لیزر صورت، اگر چه این امر بسیار نادر است، اما سوختگی و تاول در محل  لیزر موهای صورت، می تواند در نتیجه ی مستقیم عدم مهارت افراد غیر حرفه ای، برای شما اتفاق بیفتد. اگر قبل از استفاده از لیزر پوست به درستی خنک و سرد شود، قاعدتاً سوختگی نباید رخ دهد. حتما مطمئن شوید که فرد انجام دهنده ی این کار باتجربه است.

تشکیل بافت اسکار (جوشگاه)

تشکیل اسکار معمولاً اتفاق نمی افتد، اما چنانچه صورت بگیرد، دائمی است. خطای فرد انجام دهنده ی لیزر در حین درمان، ممکن است باعث ایجاد بافت اسکار شوند. تا زمانی که اپراتور ماهر باشد و از تنطیمات و لیزر مناسب با توجه به نوع پوست شما و منطقه ی مورد نظر برای درمان استفاده کند، اسکار تشکیل نمی گردد. پیگیری های مناسب احتمال ابتلا به این امر را کاهش می دهند.

عوارض لیزر صورت مردان

بسیاری از افراد هیچ عارضه جانبی بعد از لیزر صورت را تجربه نمی کنند، اما مانند هر عمل زیبایی، احتمال ایجاد عوارض صفر نیست. قرمزی پوست، حساسیت یا خارش به مدت ۲۴ ساعت پس از لیزر صورت طبیعی است. 

همانطور که پیش تر هم گفتیم، ممکن است در موارد نادر بیمار دچار سوختگی یا تاول خفیف تا متوسط، تغییر رنگدانه‌های پوست، تورم، بثورات، کبودی یا ادم فولیکولی شوند. 

عوارض لیزر صورت در مردان از این جهت ممکن است با خانم ها تفاوت داشته باشد که موهای مردان ضخیم تر است. به همین دلیل ممکن است گرمای بیشتری جذب کنند. جذب بیشتر گرما، علاوه بر اینکه اثر لیزر را در از بین بردن مو افزایش می دهد، احتمال ایجاد حساسیت و سوختگی را نیز بالا می برد.  

کلید در امان بودن از عوارض لیزر صورت، مراجعه به یک کلینیک خوب با کادر با تجربه و دستگاه های استاندارد است.

در این مقاله در مورد عوارض لیزر موهای صورت صحبت کردیم. برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر باید از دستگاه های به روز و پیشرفته استفاده شود. 

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است. برای دریافت پاسخ روی لینک زیر کلیک کنید.

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

برای اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد صورت با تخفیف ویژه روی اینجا کلیک کنید.

 

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الهام شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام.28سالمه و صورتم جوش زیاد داره.میخواستم بدونم میتونم موهای صورتمو لیزر کنم یا ضرر داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۲ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اول بهتره جوش های صورتتون درمان بشه و پس از درمان لیزر رو شروع کنین
      البته حین درمان هم با صلاحدید پزشک می تونین انجام بدین برای اظهار نظر قطعی باید از نزدیک معاینه شوید 

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۸ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید یه سوال داشتم من رو پیشونیم یه جای بخیه پنج سانتی دارم ک از بچگی تا العان ک ۲۰سالمه رو پیشونیمه من میخام از بین بره میخاستم بدونم لیزر کنم خوبه عوارضی برام نخواهد داشت
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۸ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام قطعا نمیشه صرفا گفت یک روش عارضه داره یا خیر
      اگر به درستی انجام شود خیر عارضه ای ندارد برای اظهار نظر قطعی باید از نزدیک معاینه شوید

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    من موهای صورتم بعد لیزر تحریک شده
    و گفتن ادامه نده
    باید چیکار کنم؟
    ایا به مرور کم میشه یا با دارو
    یا باید لیزر کنم
    من اصلا گردنم همچین مویی نداشت
    اگر لیزر کنم شاید همینطر پایینتر بره و پیشروی کنه بدتر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      حتما باید در این خصوص این مساله از نزدیک معاینه شوید روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر Milad شنبه ۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام
    آیا بین جلسات لیزر رفع استریا، می توان لیز موهای زائد را انجام داد یا اینکه انجام این دو با هم تداخل داره؟
    با تشکر از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بستگی داره به جه روشی درمان می شه نوع لیزر مهم هستش و باید حتما پزشک معالج پس از معاینه تشخیص بده بهتره هر دو کار رو در یک مرکز تحت نظر یک پزشک انجام بدید

  • تصویر کاربر آرزو سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 577 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت خانوم دکتر عزیز.. من الان چهار جلسه هست که لیزر موهای زائد میرم بالای مچ پام یه خال که زیر پوست بود و به رنگ سبز تغریبا رنگ خالکوبی بود که الان متوجه تغییر رنگ آن و مشکی شدن آن شدم و روی آن تاول هم زده بود .. لازم به ذکر است جلسه قبلی لیزر من دیروز بود.. میخواستم ببینم این تغییر رنگ طبیعیه یا نه؟ با تشکر از شمای عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام برای این مساله باید حتما از نزدیک معاینه شوید

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید

  • تصویر کاربر باران شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام من الان ۵ جلسه لیزر بیکینی رفتم جلسه اول و دوم خیلی عالی بود و کلی از موها ریخت اما از جلسه سوم دوباره حجم موها زیاد شد و الان که پنج جلسه رفتم موهام مثل اول شده خواستم ببینم مشکلی نداره؟ و چند جلسه باید به لیزر ادامه بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام ببینید جوابدهی لیزر معمولا جلسات بعدی نسبت به جلسات اول کمتر خواهد شد

      همچنین ممکن در جلسات ۵-۶ شاهد این باشید موها بیشتر شده باشند که این هم طبیعی است موهایی که در فاز رشد نبوده وارد فاز رشد شده تا کامل از بین بروند

  • تصویر کاربر لیلی یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام. آیا لیزر موی زاید با دستگاه الكساندرایت در زمان پریودی اشكالی داره؟ تاثیرش رو كم میكنه؟؟ یا ...
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام هیچ مشکلی ندارد تمام نواحی به جز بیکینی رو می توانید انجام دهید و هیچ مشکلی ندارد

  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر عزیز میخواستم بپرسم که چرا اصلا تو جلسه دوم لیزر که پیش شما انجام دادم موهای زائدم اصلا ریزش نداشت و کم هم نشد برعکس مثل قبل از انجام لیزر، موهای زائد زیاد شده در حالی که جلسه اول با همین دستگاه کندلا در بیمارستان رازی انجام دادم و خیلی از موهای زاید هم ریخت و هم کم شده بود ولی الان دوباره مثل قبل از لیزر شده توصیه ی شما چیه خانم دکتر؟ فقط این رو هم بگم من واقعا هزینه ی لیزر برام سنگینه و نمیخوام جلسات لیزرم بیشتر بشه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید☺❤
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام عزیزم در فرم توصیه های پس از لیزر که همکارانمون بهتون دادند این نکته کاملا توضیح داده شده که الگوی ریزش در طول چلسات یکسان نیست حتی طی جلسات ممکن است شاهد این باشید که موهای شما بیشتر شده است و این کامل طبیعی است زیرا آنچه به عنوان مو بیرون از سطح پوست می بینید تمام موها نیستند و برخی از آنها در فاز رشد نیستند در طول چلسات در فازهای مختلف رشد به آنها انرژی وارد می شود و طبیعی است و به هیچ عنوان نمی شود پیش بینی کرد که یک فرد به چند چلسه نیاز دارد حتی در دو خواهر هم یکسان نیست یک فرد به ۴ چلسه و در فرد دیگر ممکن است ۱۲ چلسه هر کسی تضمین در این خصوص بدهد غیر واقعی است این تمام مطلب به ربان ساده و صادقاته امیدوارم برایتان راهگشا باشد در نهایت  

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 https://drmajidzadeh.com/178 تعرفه لیزر موهای زائد: https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر مينا یکشنبه ۲۳ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام
    من براي مشاوره ليزر براي كل صورت ميخواستم به شما مراجعه كنم متاسفانه هيچكدوم از شماره ها پاسخگو نبودن😓
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۳ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام عزیزم از ساعت ۹ الی ۲۱ تلفن ها رو همکارانمون پاسخگو هستند

      02122657900
      02122657916
      اگر موفق نشدید شمارتون رو بفرمایید باهاتون تماس میگیرن همکارنمون

  • تصویر کاربر مرضیه پنجشنبه ۲۲ آذر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    من حدور ۴ ماه پیش در یک مطب قسمت های دست و پا و زیر بغل با دستگاه دایود لیزر کردم هیچ تاثیری ندیدم بعد چند ماه رفتم کلینیک اونجا دست و زیر بغل انجام دادم فعلا یک جلسه رفتم پوستم سفیده سوال از شما اینه ایا لیزر باعث تحریک غده لنفاوی میشه و باعث سرطان سینه میشه چون من هنوز نگرانم میخواستم جواب خانم دکتر بدونم ممنون میشم و اینکه یا باعث ازمایش هورمونی داد چون من جایی رفتم سونو گرافی سینه ازشون لیزر پرسیدم گفت چیزی در مورد سرطان ازش ثبت نشده ولی تیغ بزن بی خطر تر ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۲ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام ببینید لیزر موهای زائد به خودی خود هیچ عارضه خطرناکی ندارد یعنی عوارض محدود میشه به التهاب قرمزی و کبودی مختصر و گذرا پس از لیزر، هیچ گونه گزارش بیماری بدخیم مثل آسیب به غدد، سرطان، نازایی و غیره در دنیا گزارش نشده زیرا تایید اف دی ای امریکا رو داره

      اما به هر حال لیزر موهای زائد یک لیزر پرتوان است، در صورت استفاده غلط ممکن آسیب های جدی مثل سوختگی تاول و غیر ایجاد کند.

      در خصوص لیزر دایود و به طور کلی اطلاعات کامل در مورد لیزر مطلب زیر را بخوانید:
      https://drmajidzadeh.com/178

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر