درمارولر چیست

استفاده از درمارولر برای رفع جای جوش و ترک پوستی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 22, 1396
بازدید: 39826

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 22, 1396
بازدید: 39826

فهرست مطالب

آیا می خواهید ظاهر پوست خود را بدون استفاده از روش های گران قیمت و خطرناک بهبود ببخشید؟ از بین بردن جای جوش، چین و چروک و تیرگی پوست می تواند ذهن هر کسی را به خود مشغول کند. آیا درما رولر می تواند در درمان این موارد موثر باشد؟درما رولر یک درمان خانگی است، اما آیا اینکه شما مستعد استفاده از درمارولر هستید یا خیر، حتما پیش از استفاده، پزشک باید شما را معاینه کند و تایید کند که استفاده از درما رولر  (درما رولر یا غلتک پوستی) برای شما عارضه ای ندارد و سایز مناسب پوست شما را تعیین کند. درمارولر چیست ؟

⛔ استفاده از درما رولر برای برخی افراد می تواند باعث تشدید مشکلات پوستی شود، حتما پیش از استفاده با پزشک مشورت نمایید.

این ابزار ساده و منحصر به فرد محبوبیت زیادی دارد و اکثر افراد ادعا می کنند که می تواند واقعاً باعث بازسازی و بهبود ظاهر پوست شما گردند.

درمارولر صورت چیست ؟ درمارولر برای لک صورت مقید است ؟ گفته شده است که برای از بین بردن یا حداقل کاهش اسکارهای جوش، علائم پیری همچون خطوط برجسته، چین و چروک، تیرگی پوست و دیگر بیماری های شایع پوستی مانند ترک های پوستی ، می توان این روش را به کار گرفت.  درمارولر خانگی چیست ؟ کاربرد درمارولر چیست ؟

درمارولر چیست

آیا درمارولر با لایه برداری شیمیایی و میکرودرم متفاوت است؟

دستگاه درمارولر چپونه است ؟ میکرودرم و لایه برداری های شیمیایی می توانند تنها لایه ی رویی پوست شما را برداشته و پوست را با رشد اندکی کلاژن طراوت ببخشند. این روش ها به لایه ی فوقانی پوست (اپیدرم) آسیب رسانده و زمان بازیابی پس از آن، بسیار طولانی است.
عوارض جانبی رایج لایه برداری و میکرودرم شامل موارد زیر می باشد : هیپر/هیپو پیگمانتاسیون(بیش تر و کم تر از حد رنگدانه داشتن پوست) ، ترشحات پوستی، قرمزی و تحریک دردناک.

راز از بین بردن نواقص، بازسازی فیبرهای کلاژن زیر پوست شماست. درمارولر یک دستگاه محبوب است که از سوزن برای جوانسازی پوست استفاده می کند. در این روش یک درام کوچک استوانه ای که دارای سوزن کوچکی است به پوست وارد می شود.

مفهوم درمارولینگ یا میکرونیدلینگ بسیار ساده است. درمارولر با ایجاد منافذ و سوراخ های کوچکی در پوست، به تحریک ترمیم پوست و بازسازی سلول ها کمک می کند. هنگامی که در بدن آسیب یا زخمی ایجاد می شود، با ساخت کلاژن جدید خود به خود بهبود می یابد و این امر منجر به ظاهری زیبا در پوست می شود. این کار هدف تمامی درمان های درمارولینگ است.

توجه: میزان بهبودی و تغییراتی که در مقاله زیر اشاره شده، منطقی می باشند و نباید انتظار معجزه داشت.

درمارولر صورت

مزایای درمارولر

فواید درمارولر و مزایای درمارولر عبارتند از:

  • این درمان در تحریک تولید کلاژن موثر است. تقریبا تمام کسانی که این درمان را تجربه کرده اند، گزارش دادند که پس از انجام این کار پوستشان انعطاف پذیر تر شده است. با افزایش سن، بافت پوست به علت کاهش ضخامت کلاژن، سست و پراکنده می شود. درمارولر با تحریک ساخت کلاژن و الاستین جدید به طور طبیعی با این اتفاق مقابله می کند.
  • در کاهش چین و چروک های عمیق و خطوط ریز موثر است. کلاژن جدید تولید شده به عنوان ماده ی پرکننده ی خطوط صورت و چین و چروک ها عمل کرده و این کار باعث افزایش انعطاف پذیری پوست می گردد. در نتیجه، خطوط صورت و چین و چروک ها به طور دائمی محو می شوند.
  • به کاهش اسکار های ناشی از جوش کمک می کند. هنگامی که یک جوش بهبود می یابد ، یک شکاف عمیق ایجاد می شود که همان بافت اسکار (جوشگاه) است. تولید کلاژن برای بهبود ظاهر این بافت ضروری است. با چند جلسه درمان با درمارولر بهبودی قابل توجهی به دست خواهد آمد.
  • می تواند منجر به کاهش نشانه های ترک های پوستی گردد. نیدلینگ پوست می تواند با بهبود ذخیره ی کلاژن ، ظاهر علائم آن را ترمیم کند. شدت وضعیت پوست در میزان نتیجه ای که می گیرید موثر است. مصرف کنندگان به طور میانگین با ۴ تا ۶ بار درمان بهبودی حاصل کردند.
  • می تواند باعث کاهش ریزش مو شود. درمارولر می تواند عوامل رشدی که مسئول تولید فولیکول های جدید و رشد مو هستند را، تحریک کند.
  • به بهبود بافت پوست کمک می کند. بسیاری از کسانی که از این روش استفاده کردند، بهبودی در بافت پوست خود را مشاهده کرده اند. این امر را می توان به اثرات درمان بر تجدید یا بازسازی سلول های پوستی نسبت داد.
  • درمارولر علاوه بر مزایایی که نسبت به دیگر روش ها دارد، هزینه ی کم تری نیز برای شما دارد.

موارد ذکر شده فوق، نسبی می باشند و در هر فرد در بهترین حالت و استفاده منظم حداکثر تا ۱۵-۲۰ درصد موثر است و نباید انتظار معجزه داشته باشید.

آیا درمارولر بر درمان هیپرپیگمانتاسیون موثر است؟

هیپرپیگمانتاسیون، ناشی از تولید بیش از حد رنگدانه توسط ملانوسیت ها (سلول های رنگدانه) است که منجر به تیرگی نامنظم پوست می شود. این اتفاق معمولاً به دنبال قرار گرفتن در معرض نور خورشید، التهاب، داروها، لایه برداری های شیمیایی، میکرو درم یا اختلالات هورمونی پیش می آید.

درمارولینگ به طرز چشمگیری می تواند هیپرپیگمانتاسیون را با افزایش اثر بخشی و جذب محصولات روشن کننده، کاهش دهد. همچنین می تواند با طبیعی ساختن ملانوسیت ها ، تولید غیرطبیعی رنگدانه ها را کنترل کند.

مشکلات و خطرات احتمالی درمارولر 

برخی از پزشکان به علت خطرات احتمالی ابتلا به عفونت پوستی در مورد استفاده از میکرو نیدلینک هشدار می دهند که:

  • به اشتراک گذاری درمارولر می تواند علتی برای عفونت باشد. اگر درمارولر توسط دو یا چند نفر به اشتراک گذاشته شود، احتمال ایجاد عفونت های پوستی بیش تر است.
  • می تواند باعث ایجاد خونریزی شود. درمارولینگ باعث خونریزی خفیف در طول درمان می شود. خونریزی با رولر ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلی متر و بسیار کم است.
  • این روش برای زخم های کلوئید / اسکار های بزرگ شده ، مناسب نیست.
  • برای دست یابی به نتیجه ی مطلوب ، چندین مرتبه باید درمان انجام شود. نتیجه ای که می گیرید بستگی به تجمع کلاژن و الاستین دارد. بنابراین، برای دست یابی به نتایج مطلوب، به درمان های متعددی نیاز خواهید داشت. برای افراد مبتلا به بیماری های شدید پوستی، حداقل ۴ تا ۶ بار درمان لازم دارد.
  • درمارولر باید ضد عفونی شود. برای جلوگیری از بروز عفونت، در هر مرتبه رولر باید ضد عفونی و پاک گردد. برای این کار شما می توانید از پراکسید هیدروژن و ایزوپروپیل الکل استفاده نمایید.

زمان ریکاوری

استفاده از درمارولر به چه صورت است ؟ روش استفاده از درمارولر چگونه است؟  درمان های شیمیایی، لیزر یا میکرودرم نیاز به ۳ تا ۱۲ هفته ریکاوری دارند ؛ اما در درمان های نیدلینگ زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است. معمولاً زمان بهبودی بین ۲۴ ساعت تا ۷ روز است. برای رولر ۰.۲۵ میلی متری، پوست شما ظرف ۲۴ ساعت بهبود می یابد. برای ۰.۵ میلی متر، ۲ تا ۷ روز زمان مورد نیاز است. برای رولر ۰.۷۵ تا ۱.۵ متر، معمولاً  ۴ تا ۷ روز زمان نیاز است اما به شدت درمان شما بستگی دارد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر