میکرودرم ابریژن

آیا میکرودرم ابریژن پوست موثر است؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 10, 1396
بازدید: 19596

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 10, 1396
بازدید: 19596

فهرست مطالب

میکرودرم ابریژن یک روش درمان زیبایی ساده، سریع و بدون درد با عوارض کم و کمترین خطر است. در این روش به آرامی لایه های سطحی پوست با استفاده از سایش و مکش پاک سازی می شود.

در ادامه اطلاعات اولیه درباره میکرودرم ابریژن و عکس میکرودرم ابریژن آمده است.

 

  • میکرودرم ابریژن با استفاده از کریستال های ریز پوست را تراشیده و با مکش خلاء سلول های مرده پوست را از بین می برد.
  • میکرودرم ابریژن کم خطر بوده و بهبود سریعی دارد و در ضمن بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد.
  • میکرودرم ابریژن می تواند به بهبود ظاهر پوست با کاهش خطوط ظریف، آسیب زودرس خورشید و اسکار خفیف و کم عمق آکنه کمک کند.
  • این روش برای اسکار های های عمیق آکنه یا چین و چروک عمقی مفید است اما نباید به تنهایی به کار رود.
  • پوست ممکن است پس از یک درمان به طور قابل توجهی صاف تر شود و مرطوب کننده ها را بهتر جذب کند.
  • یک درمان حرفه ای مقرون به صرفه با هزینه پایین است.
  • میکرودرم ابریژن ممکن است هر ۳ تا ۴ هفته برای ایجاد نتایج مطلوب تکرار شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چیست؟

یک درمان پوستی بسیار محبوب است.میکرودرم برای کک ومک مفید است؟ از آنجا که میکرودرم ابریژن فقط یک عمق بسیار سطحی از پوست را حذف می کند، در بهبود شرایط روی سطح پوست مانند پیری زودرس پوست ناشی از نور خورشید، خطوط ظریف، لکه های ناشی از افزایش سن، آکنه و اسکار های سطحی، بهتر عمل می کند.

گرچه صورت شایع ترین قسمت برای میکرودرم ابریژن است، هر ناحیه از پوست، از جمله گردن، قفسه سینه، پشت و دست ها، ممکن است درمان شود. این روش گاهی اوقات تحت عنوان میکرودرم، لایه برداری پاریسی و لایه برداری الماسی نیز شناخته می شود.

میکرودرم درد داره ؟ میکرودرم ابریژن یک روش بی درد، غیر تهاجمی، جوان سازی پوست است که با استفاده از ترکیبی از روش های سایشی ظریف یا کریستال ها و مکش خلاء روی پوست است. بیهوشی برای میکرودرم ابریژن نیاز نیست. فشار و سرعت خلاء بسته به حساسیت و تحمل پوست تنظیم می شود.

جلسات معمولی میکرودرم ابریژن، می تواند از پنج تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. پس از میکرودرم ابریژن، حداقل زمان برای بهبودی لازم است و اکثر افراد بلافاصله پس از یک جلسه به فعالیت روزانه باز می گردند. کرم های آرایشی و ضد سوزش ها معمولا بلافاصله پس از میکرودرم ابریژن می توانند استفاده شوند. بر اساس مطالعات میکرودرم ابریژن حتی می تواند به طور موقت جذب بعضی از داروهای موضعی را از طریق افزایش نفوذپذیری پوست تسهیل کند.

میکرودرم ابریژن با حذف برخی از لایه های بالایی پوست به نام لایه شاخی عمل می کند. بسیار شبیه به مسواک زدن دندان ها به آرامی پلاک ها و بقایای پوست را پاک می کند. از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در بازه زمانی تقریبا ۳۰ روز بازسازی می شود، بهبود پوست با میکرودرم ابریژن موقتی است و باید در فاصله زمانی بین دو تا چهار هفته تکرار شود. درمان های متعدد در ترکیب با کرم های ضد آفتاب، اجتناب از خورشید و سایر کرم های مراقبت از پوست بهترین نتایج را به ارمغان می آورند.

تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن نباید با درم ابریژن که یک روش جراحی تهاجمی است که معمولا توسط متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود، اشتباه گرفته شود. درم ابریژن یک روش برای اسکار های عمیق آکنه است. درم ابریژن نیاز به بیهوشی دارد. درم ابریژن نیز برای انواع خاصی از اسکار های عمیق انجام می شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای افرادی با پوست تیره، آکنه خفیف، تغییر رنگ ناشی از آکنه، علائم بیماری pick و اسکارهای بسیار سطحی آکنه تا حدودی مفید است.

میکرودرم ابریژن گزینه درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به مشکلات سطحی پوست و سبک زندگی شلوغ است که به دنبال حداقل مزایا بدون عوارض جانبی هستند. در افراد دارای اسکار های عمیق آکنه ممکن است یک سری از درمان های طولانی تر یا درمان های انجام شده توسط پزشک جراح، لایه برداری شیمیایی یا لیزر بازسازی مجدد پوست را استفاده کنند.

عکس میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

سیستم میکرودرم ابریژن کریستال حاوی یک پمپ، یک لوله اتصال، یک قطعه دسته و خلاء است. در حالی که پمپ یک جریان بالای فشار از کریستال های ساکن مانند آلومینیوم اکسید، منیزیم اکسید، کلرید سدیم و بی کربنات سدیم برای سایش پوست ایجاد می کند، خلاء کریستال ها را از بین برده و سلول های پوستی تراشیده می شود.

بر خلاف سیستم میکرودرم ابریژن کریستال، دستگاه میکرودرم ابریژن الماس ذرات کریستال که ممکن است به داخل بینی یا به چشم وارد شود را تولید نمی کند. بنابراین میکرودرم ابریژن الماس برای استفاده در مناطق اطراف چشم و لب امن تر است.

چه محدوده سنی برای میکرودرم ابریژن مناسب است؟

در حالی که محدودیت های سنی و جنسیتی خاصی وجود ندارد، معمولا افراد بالای ۱۲ سال تا بزرگسالان ۶۵ ساله می توانند میکرودرم ابریژن را انجام دهند. در حالی که حداکثر سن وجود ندارد، پوست بالغ در افراد بالای ۷۰ سال ممکن است خطری جدی برای کبودی و سایش داشته باشد. افراد زیر ۱۲ سال ممکن است گاهی نیز تحت درمان متخصص پوست یا جراح پلاستیک قرار بگیرند.

چند وقت یک بار می توان میکرودرم را انجام داد؟

میکرودرم ابریژن را می توان هفتگی و یا هر هشت هفته بسته به تحمل پوست و اثرات زیبایی مورد نظر انجام دهد. بسیاری از مردم با سه جلسه با فواصل هفتگی شروع می کنند، سپس به جلسه ماهانه تغییر می دهند.

از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در بازه زمانی تقریبا ۳۰ روز بازسازی می شود، بهبود پوست با میکرودرم ابریژن موقت است و باید در فواصل زمانی متوسط بین دو تا چهار هفته برای ادامه ی بهبود تکرار شود. معمولا، درمان های متعدد (۶ تا ۱۲ جلسه) برای بهبود قابل توجه توصیه می شود.

میکرودرم درد داره

انتظار افراد قبل، در طول و بعد از میکرودرم

به طور کلی پس از میکرودرم ابریژن انتظار می رود پوست صاف تر ، نرم تر ، تازه تر و جوان تر شود. قبل از شروع این روش، برای محافظت از چشم از پد های چشم یا عینک های ایمنی استفاده می شود. اغلب پوست آماده شده و از آرایش و چربی تمیز می شود. با این حال، بی حسی موضعی مورد نیاز نیست. برای رسیدن به موثر ترین سایش و خلاء، پوست کمی کشیده می شود. قطعه دسته بر روی پوست با حرکات تک و صاف تکراری عبور می کند. معمولا دو تا چهار حرکت برای هر ناحیه کافی است.

صورتی شدن خفیف پوست نتیجه مطلوب است و معمولا در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از میکرودرم ابریژن برطرف می شود. علاوه بر این، سایش خفیف پوستی نیز ممکن است رخ دهد. اگر سایش رخ داده باشد، به طور مداوم از مرطوب کننده یا پماد استفاده کنید. بیماران ممکن است چند روز احساس سوزش خفیفی مانند آفتاب سوختگی را تجربه کنند. علاوه بر این، استفاده از کرم های ضد آفتاب برای حساسیت به نور پس از درمان توصیه می شود. میکرودرم ابریژن با تحریک تولید کلاژن به جوان سازی پوست کمک می کند. خطوط ظریف کاهش یافته و پوست نرم تر وصاف تر می شود.
.

آیا میکرودرم ابریژن به اسکار های آکنه کمک می کند؟

میکرودرم ابریشن ممکن است در افرادی که آکنه فعال دارند، تغییر رنگ خفیف ناشی از آکنه، علائم بیماری pick و اسکار های بسیار سطحی، بسیار مفید باشد. متخصصین پوست از میکرودرم ابریژن برای کمک به پاک کردن منافذ و پاک کردن آکنه استفاده می کنند. اغلب در ترکیب با لایه بردار های ملایم گلیکولیک استفاده می شود، میکرودرم می تواند به پاکسازی آکنه سرعت ببخشد.

افراد دارای اسکار های عمقی آکنه ممکن است کاندید جراحی میکرودرم ابریژن یا لیزر باشند.

آیا میکرودرم ابریژن میتواند به کراتوز پیلاریس کمک کند؟

میکرودرم ابریژن می تواند به طور موقت در بهبود ظاهر کراتوز پیلاریس (به ویژه در بازو) کمک کننده باشد. میکرودرم ابریژن به صورت دو هفته ای یا ماهانه در ترکیب با لوسیون های لاکتیک اسید مانند لوسیون Lac-Hydridrin یا AmLactin و لایه بردار اسید گلیکولیک اسید یکبار در هفته استفاده می شود. انتظار نتایج عالی در این وضعیت را نداشته باشید.

عوارض جانبی

عوارض میکرودرم چیست ؟ عوارض جانبی حداقل است زیرا روشی بسیار امن است. اشکالات احتمالی بسیار محدود است، میکرودرم تنها بر روی اپیدرم تاثیر می گذارد که لایه ی پوستی خارجی است. عوارض جانبی موقتی شامل سفتی، قرمزی، کبودی و حساسیت پوستی است.

عوارض جانبی احتمالی این روش عبارتند از:

  • سفتی پوست
  • قرمزی
  • کبودی جزئی
  • حساسیت پوست
  • هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH)
  • سایش های کوچک پوستی
  • لکه های خونریزی
  • کبودی چشم (به ویژه در صورت مصرف آسپرین یا سایر رقیق کننده های خون)
  • رگهای خونی ظریف پاره شده (telangiectasia)
  • فعال شدنمجدد تبخال در اطراف لب ها

تبخال ممکن است به طور ناشایع پس از میکرودرم در اطراف لب ها رخ دهد. اگر قبلا تب خال های زیادی داشتید، از درمان در اطراف مرز لب ها خودداری کنید یا از پزشک خود در مورد استفاده از قرص ضد ویروسی به منظور پیشگیری صحبت کنید. یک رژیم پیشگیری از تبخال ممکن است شامل شروع یک قرص ضد ویروسی مانند acyclovir (Zovirax) 800 میلیگرم یا valacyclovir (Valtrex) 1 گرم یکبار در روز از روز قبل شروع کرده و برای یک تا دو روز پس از درمان ادامه دهید. کرم ضد ویروس برای پیشگیری از تبخال مؤثر نیست.

میکرودرم ممکن است باعث ایجاد شکاف در پوست و در نتیجه هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) ایجاد شود. همچنین درمان بیش از حد تهاجمی ممکن است باعث افزایش خطر کبود شدن (اکیموز) به خصوص در صورت مصرف آسپرین یا سایر رقیق کننده های خون مانند وارفارین (کومادین) یا کلوپیدوگرل بیسوفات (Plavix) شود. از آنجایی که میکرودرم ابریژن باعث برداشت سطحی پوست می شود، در صورت درست انجام شدن، اسکار و تغییرات رنگدانه بسیار نادر است.

احتمال کمی برای افزایش رگ های خونی سطحی (Telangiectasia) وجود دارد، پوست بسیار نازک، اسکلرودرمی، لوپوس، آسیب شدید ناشی از خورشید، مصرف طولانی مدت پردنیزون (Deltasone، Orasone، Prednicen-M، Liquid Pred) یا شرایط دیگر که پوست به طور غیر طبیعی شکننده میشود، مستعد تلانژکتازی است.

علاوه بر این، اگر فردی ایزوترتینوئین (Accutane) مصرف می کند یا این داروها را در طی شش تا ۱۲ ماه گذشته مصرف کرده باشد، درمان های بازسازی مانند میکرودرم ابریژن ممکن است به علت افزایش احتمال اسکار، مناسب نباشد. درمارولر چیست؟

هزینه میکرودرم ابریژن

بسته های میکرودرم ابریژن در خانه چه مقدار مؤثر است؟

اکثر ماشین آلات و بسته های میکرودرم ابریژن در خانه به طور کلی ضعیف تر از درمان حرفه ای است. بسته های میکرودرم ابریژن خانگی سایش عمقی پوست را ایجاد نکرده و سلول های مرده پوست را مانند میکرودرم ابریژن حرفه ای حذف نمی کند.

تعدادی از شرکت های مراقبت از پوست، مانند L’Oréal، Ponds، و Neutrogena، در حال حاضر میکرودرم ابریژن خانگی تولید می کنند. معمولا سیستم میکرودرم ابریژن خانگی شامل یک کرم ساینده یا اسکراب و یک ابزار کار است. مولکول اصلی فعال در کرم ها شامل کریستال های اکسید آلومینیوم است که در تجهیزات حرفه ای میکرودرم ابریژن استفاده می شود.

اطلاعات بیشتری در مورد میکرودرم ابریژن

قبل از شروع هرگونه درمان مجدد، توصیه می شود با یک متخصص پوست یا زیبایی شناس پزشکی مشورت کنید. ارزیابی دقیق روی پوست بیمار برای تغییرات بافت، شدت پیری ناشی از نور خورشید، عمق اسکار و نوع پوست توسط یک متخصص، به بیماران کمک می کند تا روش مناسب بازسازی را انتخاب کنند تا به طور موثری مشکلات پوستی را درمان کنند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علي دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشد
    من صورتم هم جوش داره هم لك
    خواستم ببينم راه درمان داره يانه؟
    اگر هم درمان بشه دوره بهبودي چقدره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام جوش های قابل درمان هستند و اما لک ها به صدها علت ظاهر می شوند که بایستی معاینه شوید تا ببینیم آیا قابل درمان هستند یا خیر در صورتی که قابل درمان باشند از درمان دارویی و یا لیزر احتمالا استفاده خواهیم کرد
      برای معاینه روزهای فرد تعیین نوبت فرمایید
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر