مزوتراپی مو

همه چیز در مورد مزوتراپی مو: فواید + عوارض + جلسات

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 8, 1396
بازدید: 156755

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 8, 1396
بازدید: 156755

فهرست مطالب

ریزش موی سر امروزه به‌ عنوان موضوعی نگران‌ کننده برای بسیاری از افراد اعم از مرد و زن است. یکی از روش های کم تهاجی که می تواند به افراد دارای ریزش مو کمک کند، مزوتراپی مو است. مزوی مو روشی غیر تهاجمی است که طی آن دارو زیر لایه اپیدرمال پوست تزریق شده و به بافت های آسیب دیده می رسد. سوراخ ها سطحی بوده و دارو را به مزودرم که متشکل از میان پوست هست، می برند. 

نکته قابل توجه این است که مقدار آمینواسید ها، مواد معدنی، کوانزیم و نوکلئیک اسید را می توان برحسب نیاز و شرایط بیمار تنظیم نمود. به علاوه، این درمان کاملا بی خطر بوده و نیازی به بیهوشی موضعی ندارد.

دلیل ریزش مو چیست؟

آمپول رویش مجدد مو  چیست ؟ شدت و الگوی ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است. ریزش مو شامل پس ‌روی خط موی پیشانی، ریزش مو منقطع و کم ‌پشت شدن است.

سبک زندگی ناسالم، اختلالات هورمونی، پیری، عوامل ارثی، مصرف آستروئیدها و داروها، بیماری، بارداری، حالت مو و عدم رعایت بهداشت مو، مسائل روانی و اجتماعی و اختلالات وسواسی کندن مو از عوامل ریزش موی سر هستند. برخی از عوامل ریزش مو به کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود مواد مغذی بدن و ناهماهنگی های هورمونی مثل تولید بیش از حد اندروژن DHT برمی گردند.

مشکلات ذکرشده ریزش مو از طریق دارو، درمان و ترمیم مو قابل‌ درمان است. هرچند مصرف داروهای طبیعی و رژیم غذایی سالم گزینه مناسب‌ تری نسبت به درمان با داروهای شیمیایی است.

 خوشبختانه با استفاده از مزوتراپی مو می توان بر تمامی این عوامل غلبه نمود و در کنار کاهش ریزش مو، به رشد مو های جدید کمک کرد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش عمل می‌کند. در این فرایند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن های بسیار کوچکی زیر پوست میانی کف سر تزریق می کند.

روش مزوتراپی مو به کمک تزریق ویتامین ها و مواد مورد نیاز مو در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. ترکیبات دارویی موجود در مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در رگ‌ های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌ رسانی بهتر به فولیکول‌های مو می‌شود.

 این تزریق را پزشک پس از معاینه و تشخیص علت ریزش مو انجام می دهد. سوزن شماره ۳۰ یا دستگاه مزوتراپی مجهز به سوزن برای این کار استفاده می شود. سپس ویتامین ها، مواد معدنی یا فیناستراید ها و مینوکسیدیل را به مقدار لازم با فاصله های ۱ سانتی متری از هم زیر پوست سر تزریق می کند.

مزوتراپی مو چیست

مواد مزوتراپی مو چیست؟

ترکیبات دارویی مزوتراپی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی هستند و تزریق آن در پوست سر باعث سلامتی و زیبایی بیشتر موها می‌شود. این روش در مقایسه با دیگر روش‌ ها تأثیر سریع‌ تری دارد و باعث متعادل‌ سازی سطح هورمون‌ های مو می‌شود.

با انجام مزوی مو قدرت جذب فولیکول های مو بالاتر رفته و مواد مغذی را بیش تر جذب می کنند. پس از جذب مواد، فولیکول های خاموش تبدیل به محرکی برای رشد مو می شوند. طی این فرآیند مقدار لازم آمینو اسید برای سلامتی مو تامین شده و تولید کراتین زیاد می شود. به همین دلیل، مزوتراپی مو روش درمانی مناسبی برای انواع پوست سر محسوب می شود.

از آنجا که مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر اختلالات هورمونی کاربرد دارد، می‌تواند با متعادل‌ سازی میزان هورمون‌ ها مفید باشد.

عکس قبل و بعد مزوتراپی مو

روش انجام تزریق امپول در سر برای رشد مو

مزوتراپی برای رشد مو از طریق تزریق ترکیبات دارویی به لایه مزودرم انجام می‌شود. مزودرم در زیر لایه اپیدرم است و میان لایه چربی و بافت پوستی قرار دارد. تزریق ترکیبات دارویی به کمک آمپول‌ شکل مخصوص مزوتراپی و سوزن استریل صورت می‌گیرد.

بسته به اندازه قسمتی از کف سر که نیاز به درمان دارد، زمان مزوتراپی از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر است. همچنین موادی که جهت درمان در این روش استفاده می شوند شامل بیوکانین A و استیل تتراپپتاید ۳ است.

بیوکانین A یک نوع ایزوفلاون قوی است که تستوسترون را در افرادی که کچلی زنانه یا مردانه (androgenetic alopecia) دارند به DHT  تبدیل می کند. این ماده از شبدر قرمز به دست می آید و در درمان بیماری های دیگری چون سرطان، اختلالات التهابی مثل سوریاسیس و اگزما هم مؤثر است.

استیل تتراپپتاید ۳، به تحریک پروتئین های مرجع و شبکه سلولی بیش تر پرداخته و باعث رشد مو، کاهش ریزش مو، کاهش التهاب و تعویض بافت هایی می شود که بر فولیکول های مو اثر می گذارند. نتیجه نهایی، بزرگ تر شدن فولیکول های مو، سرزنده شدن مو و تولید مواد اصلی است.

فواید مزوتراپی مو

تاثیر مزوتراپی پس از چه مدت مشخص می شود؟

 پس از ۵ جلسه اثر مزوتراپی به‌ وضوح قابل‌ مشاهده است. تزریق ترکیبات دارویی بر اساس نوع ریزش مو انجام می‌شود و از آنجا که حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند، هیچ‌ گونه آلرژی و عوارض جانبی در پی نخواهند داشت.

مزوی مو  یک روش بسیار مطمئن و با درد خفیف برای آن دسته از کسانی است که از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. مزوتراپی مو همچنین روشی برای مقابله با شوره سر است. شوره سر هرچقدر هم که شدید باشد، بر اساس تجویز پزشک متخصص پوست و مو از طریق مزوتراپی قابل‌درمان است.

یک تحقیق بالینی نشان داده که مزوتراپی ۱۵۶ درصد رشد مو را در برخی افراد افزایش داده، درحالیکه کسانی که از مینوکسیدیل استفاده کرده اند تنها ۵۲ درصد افزایش رشد مو داشته اند.

عوارض مزوتراپی مو چیست

بهترین مارک داروی مزوتراپی مو

با توجه به اینکه برندهای مختلفی در بازار برای مزوی مو وجود دارد، ممکن است در صورتی که شناخت کافی نداشته باشید، پیدا کردن بهترین مارک داروی مزوتراپی مو کمی مشکل به نظر برسد. برندهایی مانند توسکانی، درماهیل و پرومو ایتالیا صرف نظر از اینکه چقدر واقعا موثر هستند، در کلینیک ها زیاد مورد استفاده قارر می گیرند. مزوتراپی در این مطب با استفاده از برند معتبر Revitacare فرانسه انجام می شود، این برند در امریکا به نام cytocare شناخته می شود و یکی از بهترین برندهای مزوتراپی مو است.

ممنوعیت مزوتراپی مو برای این افراد

به دلیل عوارض احتمالی، مزوتراپی مو برای افراد دیابتی، هموفیلی و باردار و کسانی که ناراحتی و التهابات پوستی دارند توصیه نمی‌شود.

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟ 

مزوتراپی مو روشی ارزان‌قیمت و بدون نیاز به جراحی است و در مقایسه با روش‌های دیگر درد بسیار کمتری خواهد داشت اما برای مشاهده نتایج مطلوب آن باید برنامه غذایی سالم، ورزش منظم داشته باشد و خوردن چیپس و پفک و مواد غذایی کنسرو دوری کرد.

فواید مزوتراپی

فواید مزوتراپی امروزه آن را به روشی مجبوب بین مردم تبدیل کرده است. برخی از این فواید به شرح زیر است:

  • این روش بدون درد و کم تهاجمی و مطمئن است.
  • با رشد بیش تر مو، حجم مو را افزایش می دهد.
  • فولیکول ها را تقویت می کند و به مرحله آناژن می رساند.
  • مو را محکم کرده و درخشش و تازگی به آن می دهد.
  • از پوسته پوسته شدن شدید کف سر جلوگیری می کند.
  • نسبت به روش های دیگر ریسک آلرژی و تداخل دارویی کمتری دارد.
  • نیازی به بی هوشی ندارد.
  • بهبودی آن سریع است.
  • تقریبا بدون درد است.
  • از روش های دیگر درمان ریزش مو ارزان تر است.

مواد مزوتراپی مو
مراقبت‌های پس از مزوتراپی مو:

دانستید که مزوتراپی موی سر یک روش مناسب و کاربردی برای انتقال ویتأمین‌ها، مواد طبیعی و آنزیم‌های مورد نیاز به پوست سر است. در این روش مواد مورد نیاز مو به صورت مستقمیم به پوست سر تزریق می‌شوند. یکی از مهمترین فواید مزوتراپی مو تقویت مو سر است. مزوتراپی مو به وسیله یک سوزن انجام می‌شود. در این روش مواد مزوتراپی مو با استفاده از سوزن به پوست سر تزریق می‌شوند. این روش برای تقویت مو سر، ابرو و رفع سایر ایرادات مو مناسب است. برای اینکه فواید مزوتراپی مو در فرد ظاهر شود، پس از مزوتراپی مو باید دستور العمل‌های خاصی را رعایت کنید. با ما همراه باشید تا علاوه بر دیدن عکس قبل و بعد مزوتراپی مو با مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو، پاسخ این سؤال که مزوتراپی مو چند جلسه است و اینکه عوارض مزوتراپی مو چیست بیشتر آشنا شوید.

_ برای اثر دهی بیشتر بعد از مزوتراپی بهتر است در ناحیه‌ای که مواد مزوتراپی مو تزریق شده است از کمپرس سرد استفاده کنید. علاوه بر اینکه کمپرس سرد انجام دهید، انجام مراقبت‌های دیگری هم ضروری است که در ادامه بیان شده است.
_از دیگر مراقبت‌هایی که پس از مزوتراپی باید رعایت کنید این است که حداقل چهار ساعت پس از مزوتراپی مو نباید به ناحیه‌ای که مواد تزریق شده است آب بخورد. در نتیجه بهتر است تا چهار ساعت پس از مزوتراپی از دوش گرفتن خودداری کنید. علاوه بر منع دوش گرفتن در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق در این مدت زمان اصلاً توصیه نمی‌شود که از سونا، جکوزی یا وان آب گرم استفاده کنید. ناگفته نماند که منع موارد گفته شده فقط مربوط به ۲۴ ساعت اول پس از تزریق مواد است. پس از گذشت ۴۸ ساعت می‌توانید از حمام یا دوش آب گرم استفاده کنید. حمام و دوش آب گرم در زمان مناسب می‌تواند روند بهبود شما را سرعت بخشد.

_ در برخی از موارد ناحیه‌ای که مواد مزوتراپی تزریق شده است کبود می‌شود. لازم به توضیح است که این کبودی طبیعی است و برای آن جای هیچ نگرانی نیست. در خصوص تسریع روند بهبودی کبودی پوست سر راهکار‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این راهکار‌ها می‌توان به استفاده از ژل آرنیکا اشاره کرد. اگر پس از تزریق توسط سوزن پوست شما کبود شد برای بهبود آن می‌توانید به مدت دو روز از ژل آرنیکا به صورت موضعی بر روی ناحیه‌ای که کبود شده است استفاده کنید. ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که نحوه استفاده از این ژل به چه صورت است؟ در پاسخ باید گفت استفاده از ژل آرنیکا دستور العمل خاصی ندارد. روزی سه مرتبه ژل را به صورت موضعی روی محلی که کبود شده است بمالید.
_ اگر با هدف تقویت ریشه مو قصد مزوتراپی مو را دارید بهتر است بدانید که پس از تزریق مواد در مورد برخی از دارو‌ها ممنوعیت استفاده به وجود می‌آید. شخصی که مزوتراپی انجام داده است به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق نباید از دارو‌های ضد التهاب استفاده کند. از جمله دارو‌های ضد التهاب که مصرف آن‌ها در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق مواد مزوتراپی ممنوع شده است می‌توان به آسپرین، موتیرین و… اشاره کرد. علاوه بر دارو‌های ضد التهالی توصیه می‌شود که تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف ویتأمین E نیز خودداری کنید. ناگفته نماند که ممنوعیت‌های دارویی گفته شده فقط مربوط به ۲۴ ساعت اول پس از مزوتراپی است. پس از گذشت ۲۴ ساعت دیگر ممنوعیت دارویی برای اشخاص وجود ندارد.
_ ممکن است چند ساعت اول پس از تزریق مواد مزوتراپی مو احساس درد داشته باشید. برای تسکین درد می‌توانید از دارو‌هایی که مسکن معمولی محسوب می‌شوند استفاده کنید. در این قسمت لازم به توضیح است که برای حفظ سلامت خود بهتر است از دارو‌هایی که پزشک معالج شما تجویز کرده است استفاده کنید. اگر هم در نسخه شما نام دارویی خاصی یا نام مسکن نیامده است قبل از استفاده از هر نوع مسکن و قرص با پزشک خود مشورت کنید.
_ پس از مزوتراپی دقت به شامپو و سایر محصولات بهداشتی که برای مو استفاده می‌کنید، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. بهتر است برای انتخاب شامپو مناسب با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی برای حفظ سلامت مو‌ها در روز‌های اول پس از مزوتراپی موی سر از اتو مو و سشوار گرم استفاده نکنید. جدای از بحث مزوتراپی مو و مراقبت‌های مربوطه استفاده طولانی مدت و نامناسب از این محصولات ممکن است سبب اسیب وارد شدن به مو شما شود.

موارد گفته شده تنها چند مورد از مراقبت‌هایی است که پس از مزوتراپی موی سر باید انجام دهید. به طور کلی مراقبت‌های لازم را پزشک معالج به بیمار می‌گوید. رعایت این مراقبت‌ها در اثر‌گذاری هر چه بیشتر این روش درمانی مؤثر است. به طور کلی عمل به این مراقبت‌ها باعث می‌شود تا در عکس قبل و بعد مزوتراپی مو تفاوت‌های زیادی را ببینید. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد اینکه عوارض مزوتراپی مو چیست و مزوتراپی مو چند جلسه است کسب خواهید کرد.

مزوتراپی موی سر

عوارض مزوتراپی مو چیست؟ 

مدت اثر مزوتراپی مو چقدر است ؟ با وجود اینکه مزوتراپی بدون درد است، اما برخی مراجعان درد کمی را در طول مزوتراپی گزارش کرده اند. با توجه به فرو رفتن سوزن ممکن است تورم، کبودی، التهاب یا در موارد نادر عفونت رخ دهد. به غیر از این موارد، عوارض خاصی برای مزوتراپی گزارش نشده است.

آیا مزوی مو درد دارد؟

مزوتراپی که برای درمان ریزش مو انجام می شود، بدون درد است. البته ممکن است به علت وارد شدن سوزن کمی فشردگی یا ضربه روی پوستتان حس کنید. اما نزدیک به ۹۰ تا ۹۲ درصد از بیماران علاوه بر رضایت از نتیجه شکایتی از درد آن نکرده اند.

تعداد جلسات مزوتراپی موی سر

دوره درمان مزوتراپی موی سر حدودا ۱۰ – ۱۵ جلسه به فاصله حدودا سه هفته می باشد. (فاصله جلسات از شروع تا پایان متفاوت است و با توجه به شرایط هر فرد توسط پزشک تشخیص داده می شود) بعد از آن وارد مرحله بوستر خواهد شد، یعنی به این صورت که هر سال باید ۲ الی ۳ جلسه مزوتراپی تکرار شود.

بیشتر اوقات افراد پس از تکمیل درمان شاهد اثرگذاری آن می شوند. بیمار نباید وسط جلسات درمانی وقفه ایجاد کرده یا درمان را قطع کند. درغیر اینصورت نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت.

مزوتراپی مو چند جلسه است

هزینه مزوتراپی

هزینه این روش درمانی زیاد نبوده و همین باعث می شود اکثر افراد از آن استفاده کنند. اگر مو های شما به دلیل ناهماهنگی هورمونی ریزش پیدا کرده اند، سریعا سراغ مزوتراپی بروید. هزینه مزوتراپی مو برای هر ویال ۵ سی سی ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان و هزینه مزوتراپی صورت ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان است.

توجه : در حال حاضر به علت نوسانات قیمت دارو، هزینه ها تقریبی می باشند. لطفا یک روز قبل از مراجعه به صورت تلفنی قیمت ها را استعلام بفرمایید.

تجربه مزوتراپی مو

در بین کسانی که برای تقویت رشد موهایشان به ما مراجعه می کنند، افرادی هستند که بعد از تجربه مزوتراپی مو، با ما تماس گرفته و رضایت خود را از نتیجه این روش اعلام می کنند. مزوتراپی مو روشی است که به علت نداشتن عوارض جدی و تاثیر گذاری بالا، بسیار محبوب واقع شده است. اما دانستن نظر پزشک در جلسه مشاوره و شنیدن نظر کسانی که تجربه مزوتراپی مو را داشته اند نیز به تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

برای تعیین وقت مشاوره، به صفحه نوبت دهی دکتر مجید زاده مراجعه کنید و چنانچه قبلا مزوتراپی مو را تجربه کرده اید، نظرتان را در سیستم پرسش و پاسخ زیر با ما در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: برای درمان ریزش مو مزوتراپی بهتر است یا prp?

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    باسلام
    من رابطه جنسی دهان به مهبل داشتم که متوجه شدم خانمم قارچ گرفته وبعدش اب خوردم میخواستم بودنم اگه قارچ به داخل بدنم رفته چطور میشه؟مشکل پیش میاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام سوال شما حقیقتا در حیطه تخصص ما نمی باشد با پزشک اورولوژی مشورت بفرمایید
  • تصویر کاربر مهدي چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام خانم دكتر يك زايده اي روي صورت بنده به اندازه يك عدس ايجاد شده كه بدليب اصلاح صورت و زخم شدن آن مي باشد مي خواستم ببينم برا از بين بردنش بايد چي كار كرد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام سوال شما بسیار کلی است، برای رفع زائده حتما باید از نزدیک معاینه شوید، زائده های پوستی به صدها نوع مختلف ممکن است ظاهر شوند
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    بنده بیست سه سالمه دچاربیماری درماتیت سبوره وچربی بیش از حد وریزش شدید که کل موهام هم از کنارهم پشت و میریزه ولی مشکل اصلی کف سرم درماتیت سبورس وهر متخصصی هم مراجعه میکنم فایده نداره اصفهان هر متخصص مراجعه کردم فایده نداشت هفته پیش هم مراجعه کردم کلو تریمازول وفلوکونازول و وارتادین و شامپو درماسیف داد ولی فایده نداره موهام که رشد میکنن باز هم کف سرم پوسته پوسته بخدا موندم چیکار کنم امروز باید من چیکار کنم الان عکس میدم که موهام از ته زدم اینطوری بود الان اینطوری نیست ولی بلند که میشن باز کف سرم همین طوره مشکلا داره وهمین باعث چربی وریزش شدیدمو میشه ممنون میشم جواب بدید وضع مالیم خوب نیست بیام تهران خواهشا کمکم کنید تورو خدا
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام حقیتا بدون معاینه هر اظهار نظر و تجویز دارویی غیر علمی است
  • تصویر کاربر یاسین یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید میخواستم در مورد درمان جوش صورت و رفع جای جوش ازتون سوال بپرسم اگه راه درمانش هست ازتون وقت بگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام سلامت باشید اگر شما در حال حاضر جوش فعال دارید، ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید تا با درمان دارویی تمام جوش های فعال رو از بین ببریم، پس از آن با روش های عملی جای جوش ها را درمان خواهیم کرد
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر شادی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    باعرض سلام من 18 ساله هستم و به تازگی (حدودا4ماه) عمل بینی انجام دادم وحدود یک ماهه راکوتان مصرف میکنم اما صورتم به شدت جوش میزنه (قبل از عمل این طور نبود صورتی صاف و بدون جوش داشتم) واقعا نمیدونم چیکار کنم هردکتری برای پوستم میرم میگه درحال حاضر فقط راکوتان مصرف کن و محلول بزن درحالی که اصلا روی پوستم تاثیری نداشته و جای جوش ها بعد ازخشک شدن قرمز باقی میمونه میشه منو راهنمایی کنید!آیا لازمه برای جوانسازی و پاکسازی اقدام کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام شما در حال حاضر جوش فعال دارید، ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید تا با درمان دارویی تمام جوش های فعال رو از بین ببریم، پس از آن با روش های عملی جای جوش ها را درمان خواهیم کرد
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه تعیین نوبت فرمایید
      این را هم باید بدانید درمان دارویی جوش کمی زمان بر است و باید صبور باشید، گاهی در شروع درمان جوش ها تشدید هم می شوند
  • تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بدونم ترک های پوستیم با لیزر رفع میشه و اگه رفع میشه با چند جلسه و هرینشو میخواستم بدونم خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام این مطلب را بخوانید:
      https://drmajidzadeh.com/530/
  • تصویر کاربر زینب چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر خسته نباشید من از ایلام مزاحم میشم من پوست صورتم روشنه و لک قهوه ای کمرنگ دارم٫آیا روشی برای پاک کردن لک صورت وجود داره٫یا علاج نداره واقعا؟ممنون راهنماییم کنیم٫من 30سالمه و مجرد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم درمان لک یکی از سخت ترین درمان های پوستی است، به همین منظور حتما باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر مجید سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    سلام 38ساله هستم مدت چند ماه است که بعد اینکه موهای خودم را میشورم بعد 24ساعت موهای من براق میشن جوری که وقتی دست میکشم دستم برق میزنه و حالت روغنه درضمن پوست صورتم هم همین جوری میشه اگه ره های درمان را برام بفرستید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر دلنیا یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    من قسمت بینی م .منافذ باز یا همون پوشت پرتقالیه .بقیه ی سطح پوستم .صافه خدارو شکر .ولی بینی منافذ باز دارای چربی و خیلی زشت و بده با کرم پودرم مخفی نمیشه .ایا میشه لیزر کرد .چند جلسه لازم داره .من شهرستانیم .و میخوام جواب بده اون کاری که میکنم و عوارض داره ایا که بدتر بشه و منافذ بازتر بشه ؟؟؟ و اگر لیزر کنم .تا چه مدت موندگاره .ایا امکانش هست بدتر بشه .منشهرستانیم و نزدبک عروسیمه و میخوام این مشکلم حدااقل خفیف تر بشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم این مساله قابل درمان است، اما سبک زندگی، ژنتیک، شرایط آب و هوایی و بسیاری از مسائل دیگر ممکن است در آینده باز هم دچار این عارضه شوید
      برای اظهار نظر بهتر است از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر هيراد یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد
    من ٢6 سالمه و تقريباً ٢ سال و نيم هست كه ريزش مو پيدا كردم ، به دكتر مراجعه كردم و به من قرص فينپشيا دادن ولي تحقيق كردم و مطالب نگران كننده اي ديدم درباره مشكلاتي كه اين قرص ممكنه پيش بياره براي سلامت جنسي و اينكه اين مشكلات ميتونه هميشگي باشه،خواستم بدونم واقعاً چقدر درسته اين مطالب و من چه تصميمي براي مصرف يا نكردن اين دارو بايد بگيرم،ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام باید این مساله را بدانید که تمام داروها عوارض موقتی خواهند داشت، اما وقتی یک پزشک به شما دارویی را تجویز می کند و آن دارو با مجوز تولید می شود مطمئنا تمام این مسائل در نظر گرفته شده است
      البته که برخی وب سایت ها که نگارنده آنها افراد پزشک نمی باشند از این دست مطالب تولید می کنند که باعث ایجاد نگرانی در افراد می شوند
      در نهایت برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر