مراقبت از پوست در سفر

۱۰ راهکار ساده برای مراقبت از پوست در سفر

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 4, 1397
بازدید: 3127

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 4, 1397
بازدید: 3127

فهرست مطالب

قطعا سفر کردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در تعطیلات انجام دهید. مراقبت از پوست با توجه به تغییرات آب و هوایی که در سفر وجود دارد ضروری است.

در ادامه ۱۰ راهکار ساده مراقبت از پوست که با استفاده از آن ها می توانید پوستی شفاف و زیبا در سفر داشته باشید را برای شما آورده ایم.

۱) دو بار شست و شو در روز

برای مراقبت از پوست این مورد خیلی دور از ذهن به نظر نمی رسد، اما زمانی که شما در سفر هستید ممکن است به فعالیت های بسیاری بپردازید که باعث می شود شما از مراقبت های پوستی روزانه ی خود غافل شوید. شستن را نادیده نگیرید. پوست شما از شما قدردانی خواهد کرد.

۲) اجتناب از آب داغ

طبیعی است که پوست صورت خود را زیر دوش  می شویید، اما باید بدانید شستن صورت با آب داغ در حمام توصیه نمی شود، مخصوصا پوست حساس صورت. بسته به این که شما در کجای دنیا در حال مسافرت هستید، آب آن ناحیه میتواند سخت تر از آب محل زندگی شما باشد، بیشتر پوست شما را خشک کند یا مواد معدنی متفاوتی داشته باشد. از آب ولرم استفاده کنید تا از صدمه دیدن پوستتان جلوگیری کنید.

۳) شیرپاک کن و پاک کننده ها

برای مراقبت از پوست شما به هردوی این ها نیاز دارید. در طی مسافرت فقط هفته ای یک بار آرایش کنید.  این کار برای پوست بهتر است تا بهتر تنفس کند و آزاد باشد، به علاوه در سفر بیشتر به فکر لذت بردن از سفر باشید. با این حال زمانی که آرایش میکنید آن را با شیرپاک کن پاک کنید و بعد از آن از پاک کننده ها استفاده کنید تا مواد زیر پوست نیز پاک شود. استفاده از شیرپاک کن ها و دستمال مرطوب پاک کننده آرایش آسان و مناسب است.

۴) جلوگیری از خشک شدن پوست بعد از پاک کردن

سعی نکنید حوله را در تمام صورت یا به سمت پایین آن بکشید. جاذبه بیش از حد واقعی است، تمام آن کشیدن ها باعث ایجاد تغییراتی در پوست شما می شود. به جای آن برای خشک کردن حوله را بگذارید و بردارید.

کرم ضد آفتاب

 

۵) سرمایه گذاری روی یک مرطوب کننده خوب

بله، مراقبت از پوست در مسافرت می تواند گران باشد، اما ، سرمایه گذاری روی آن می ارزد. از خرج چیزهای دیگر کم کنید و به پوست خود مقدار بیشتری اختصاص دهید. از یک مرطوب کننده یا جوان کننده ی پوست یا راه حل های دیگر استفاده کنید تا از پوستتان مراقبت کنید و تغذیه ی آن را فراهم کنید.

۶) خرید هایی در اندازه کوچک

بیشتر محصولات در اندازه های مسافرتی نیز فروخته می شوند، حتی داروخانه ها نیز نمونه های لوکسی برای ارائه دارند. به این ترتیب نیازی نیست تمام لوازم دستشویی خود را همراه ببرید و میتوانید از این لوازم محدود استفاده کنید.

۷) درمان های خاص

برای مراقبت از پوست از ماسک صورت یا لایه بردار به صورت یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار استفاده کنید. این کار واقعا کمک می کند که منافذ پوست را باز نگه دارد، برای خلاص شدن از لکه های تیره و بهبودی پوست تولید دوباره ی سلول ها نیاز است.

کرم ضد آفتاب خوب

۸) مراقبت از پوست با کرم ضد آفتاب

بودن زیر نور خورشید خوب است اما نه برای صورت شما. بهتر است که از مرطوب کننده های حاوی SPF استفاده کنید، اما همین کار ساده کافی نیست. شما باید هر ۳۰ دقیقه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، به خصوص اگر در محل گرمی مانند ساحل یا بیابان هستید.

۹ ) حداقل برای یک ماه از یک محصول استفاده کنید.

خرید چیزهای مناسب خیلی راحت است، که سبب میشود شما محصولات خود را منظم تغییر دهید، اما این روش موثر نیست. شما باید حداقل یک ماه از یک محصول استفاده کنید تا آن محصول زمان کافی برای عملکرد مناسب و نشان دادن نتایجش داشته باشد. پس برای یافتن محصولی که واقعا برای نوع پوست شما مفید است نیاز به زمان دارید.

۱۰) ساده بگیرید.

نیازی نیست که از راه های فانتزی و پیچیده استفاده کنید. بسته به پوست شما، سه تا پنج فرآورده حداکثر برای شما لازم است. این ها موارد خیلی ساده هستند: پاک کننده، ماسک، مرطوب کننده و محافظ. شما میتوانید از سرم پوست، کرم دور چشم و یا مخلوطی از روغن ها مخصوصا اگر میخواهید نگرانی هایتان را برطرف کنید، استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که سبک سفر کنید و فقط لوازم ضروری که گفته شد را با خود حمل کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن غذاهای مفید می تواند به بهتر شدن و شفافیت بیشتر پوست شما کمک کند. با این کار نصف مراقبت از پوست شما انجام شده است.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر