رشد مو

رشد مو : ۲۰ روش رشد سریع مو + روش های طب سنتی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 1, 1397
بازدید: 264455

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 1, 1397
بازدید: 264455

فهرست مطالب

بسیاری از افراد دوست دارند به خصوص با بالا رفتن سن، موهای قوی و سالم داشته باشند. برای رشد مو و تقویت آن اگر چه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید، اما می توانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید.این موارد سبب رشد سریع مو می شود.

جالب توجه است که موهای شما حدود ١.٢۵ سانتی متر در ماه و ١۵ سانتی متر در سال رشد می کنند. رشد سریع آن بستگی به عواملی مانند سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی دارد.

به جرات می‌توان گفت یکی از عامل‌های زیبایی در افراد داشتن مو‌هایی شاداب، مقاوم و بلند و پر پشت است. به همین علت افراد زیادی سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف ریزش مو‌های خود را کنترل نمایند تا موجب تقویت و رشد مو شوند. از جمله علل ریزش مو در افراد مختلف که می‌تواند در هر سنی رخ دهد، مشکلات ژنتیکی، کمبود ویتأمین و مواد مغذی در بدن، اختلال در هورمون‌ها، استفاده از مواد شوینده نامناسب و … را می‌توان نام برد. به نظر شما رشد مو در یک هفته چقدر است؟

  چه چیزی برای رشد مو خوب است ؟ در واقع یک رژیم غذایی بدون مواد مغذی مناسب می تواند منجر به ریزش مو شود.  از سوی دیگر، یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می تواند به رشد مو کمک کند، به ویژه اگر از ریزش موی ناشی از تغذیه نامناسب رنج می برید. برای رشد سریع مو چه بخوریم؟  برای تقویت مو چه بخوریم ؟

تکنیک‌های رشد مو

همان طور که گفته شد علل مختلفی می‌تواند بر روند ریزش مو اثرگذار باشند. روش‌های فراوانی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان روند ریزش مو را کاهش و در نهایت متوقف کرد. استفاده از روش طب سنتی برای تقویت مو مانند انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی هم چنین به کارگیری راهکار‌های تغییر سبک زندگی و استفاده از روش‌های خانگی رشد مو می‌تواند مؤثر در رشد مو و تقویت آن باشد. در برخی موارد این روش‌ها می‌توانند جنبه درمانی نیز داشته باشند. در این قسمت می‌خواهیم در مورد روش‌های رشد سریع مو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

شاید این سؤال برای شما نیز مطرح شود که برای رشد مو چه کنیم روش خانگی؟ آیا می‌توان رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی را تجربه کرد؟ برای پاسخ به تمام این سؤال‌ها با ما همراه باشید تا شما را با چند روش خانگی برای رشد مو‌ها آشنا کنیم.

۱. رژیم غذایی

رشد سریع مو
داشتن یک برنامه غذایی متعادل که بتواند تمامی انواع ویتأمین، مواد مغذی، پروتئینی و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای رشد مو‌ها را شامل شود.

۲. ماساژ کف سر
به کارگیری ماساژ پوست سر که موجب افزایش گردش خون و کاهش استرس شده و در نهایت رشد مو‌ها را موجب می‌شود.

۳. گرم نگه داشتن سر
یکی از عوامل تقویت و رشد مو‌ها، رسیدن گرما به پوست سر است. برای این کار بهتر است در فصول سرد از کلاه برای گرم نگه داشتن سر و در فصول گرم از قرار دادن سر به مدت طولانی در برابر کولر اجتناب کنید.

۴. برس کشی زیاد ممنوع
استفاده از برس‌های چوبی و شانه زدن مو‌ها در حد اعتدال در طول هفته انجام شود.

برای رشد مو چه کنیم روش خانگی

۵. شامپو
شست و شوی مو‌ها با شامپو‌های مناسب و بدون سولفات که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

۶. نوک‌گیری مو‌ها

رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی
کوتاه نمودن نوک مو‌ها هر دو ماه یک بار که به منظور جلوگیری از ایجاد موخوره و شکننده شدن مو‌ها انجام می‌شود.

۷. تعویض روبالشی
استفاده از روبالشی ساتن یا ابریشمی به جای روبالشی نخی می‌تواند کمک شایانی به کاهش ریزش مو‌ها نماید.

۸. وسایل حرارتی
عدم استفاده از باد گرم سشوار و درجه حرارت بالای دستگاه‌های حرارتی در هنگام خشک کردن یا حالت دادن مو‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رشد مو در یک هفته چقدر است

۹. دارچین
یکی از ترکیبات اثر بخش بر تقویت مو‌ها استفاده از دارچین، روغن زیتون و عسل با هم است. مخلوط این مواد موجب می‌شود تا پوست سر گرم نگه داشته شده و گردش خون افزایش یابد و در نهایت رشد مو‌ها را ایجاد کند.

۱۰. روغن‌های طبیعی
استفاده از روغن‌های ملایم مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن بادام و … هر یک از روغن‌های نامبرده شده دارای ویتأمین و مواد معدنی خاصی هستند که با ماساژ دادن بر روی پوست سر و مو‌ها موجب رشد مو‌ها می‌شود.

۱۱. لیموترش
لیموترش سرشار از ویتأمین C و B و انواع مواد مغذی مورد نیاز مو است که یکی از شیوه‌های رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی است. ترکیب آن با روغن نارگیل یا روغن زیتون و ماندگاری ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی مو‌ها اثر مثبتی خواهد داشت.

۱۲. عسل
ترکیب عسل با روغن زیتون یکی دیگر از روش‌های خانگی برای رشد مو است.

۱۳. گیاه آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا به دلیل مواد معدنی و پروتئینی که دارد موجب می‌شود تا سلول‌های آسیب دیده رد پوس سر درمان شده و در نتیجه رشد مو‌ها را به دنبال داشته باشد.

۱۴. آب پیاز
ماده معدنی گوگرد در ساختار پیاز از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. هم چنین اگر شخصی دچار مشکل شوره سر باشد با توجه به خاصیت آنتی باکتریالی پیاز علاوه بر از بین بردن عفونت‌ها می‌تواند شوره سر خود را نیز درمان کند.

۱۵. آب برنج
یکی از راه‌های درمان ریزش مو، براق نمودن و صافی مو‌ها استفاده از آب برنج است. شما می‌توانید آب برنج بدون نمک را هفته‌ای یک بار امتحان کنید.

۱۶. آب سیب زمینی
یکی از راه‌های افزایش فولیکول‌های مو که موجب کاهش ریزش و رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی می‌شود، استفاده از آب سیب زمینی است. سیب زمینی دارای آهن، ویتأمین‌های B و C است.

۱۷. حنا
حنا یکی از مواد کاملاً گیاهی و طبیعی است که علاوه بر تقویت مو‌ها موجب می‌شود تا مو‌های شما سالم بمانند.

۱۸. سرکه سیب
افزایش فولیکول‌ها در پوست سر و رشد مو از طریق متعادل‌سازی میزان PH طبیعی پوست سر امکان‌پذیر است. سرکه سیب می‌تواند این کار را به آسانی برای شما انجام دهد.

۱۹. سفیده تخم مرغ
شاید برای شما هم جالب باشد که استفاده از ماسک مو سفیده تخم مرغ به عنوان یک روش خانگی برای رشد مو تا چه اندازه در رشد مو و ایجاد ضخامت در آن‌ها می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

۲۰. روغن سیاه دانه
ماساژ روغن‌های طبیعی بر روی پوست سر و مو‌ها موجب گرم شدن و افزایش جریان خون در پوست سر شده و در نتیجه آزاد شدن فولیکول‌های سر را به همراه دارد که موجب افزایش رشد مو می‌شود. روغن سیاه دانه یک روش خانگی رشد مو است که به کار برده می‌شود.

روش طب سنتی برای تقویت

مواد غذایی برای رشد مو

چه چیزهایی برای رشد مو خوب است ؟ در اینجا ١۴مواد غذایی برای رشد مو می توانید بخورید، آورده شده است.

۱) تخم مرغ

برای رشد مو چی بخوریم ؟ تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین می باشد. این دو ماده مغذی می توانند رشد مو را افزایش دهند.

مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش ریزش مو می شود.

بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل از مکمل های بیوتین اغلب برای رشد مو استفاده می شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف بیشتر بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افراد مبتلا به کمبود بیوتین کمک کند. با این حال، کمبود بیوتین در افرادی که رژیم غذایی متعادل دارند شایع نیست.

همچنین تخم مرغ منبع خوبی از روی، سلنیوم و دیگر مواد مغذی موی سالم است. این امر باعث می شود یکی از بهترین غذاها برای سلامتی مطلوب مو به حساب بیاید.

چه چیزی برای رشد مو خوب است

۲) توت ها

توت ها حاوی ترکیبات مفید و ویتامین هایی که می توانند رشد مو را افزایش دهند، می باشند. توت ها شامل ویتامین سی هستند که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد کمک کنند. این مولکول ها به طور طبیعی در بدن و محیط وجود دارند.

به عنوان مثال، یک فنجان (١۴۴ گرم) توت فرنگی ١۴١ درصد از نیاز روزانه ویتامین c شما را تأمین می کند.

همچنین بدن از ویتامین c برای تولید کلاژن، پروتئینی که به تقویت مو کمک می کند تا از شکننده شدن و شکستن آن جلوگیری شود ، استفاده می کند .

علاوه بر این، ویتامین سی به جذب آهن از رژیم غذایی کمک می کند. سطوح پایین آهن ممکن است باعث کم خونی شود که با ریزش مو مرتبط است .

۳)اسفناج

اسفناج جز سبزیجات سبز سالم است که حاوی مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن و ویتامین آ و سی می باشد که می توانند رشد مو را افزایش دهند.

ویتامین آ به غدد پوست کمک می کند تا سبوم تولید کنند. این ماده چرب مرطوب کننده پوست می باشد تا به سلامت مو ها کمک کند.

یک فنجان (٣٠ گرم) اسفناج تا ۵۴ درصد از نیاز روزانه ویتامین آ را فراهم می کند . همچنین اسفناج یک منبع گیاهی مبتنی بر آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن کمک می کند تا گلبول های قرمز اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند تا به متابولیسم بدن سوخت برسانند و به رشد و ترمیم کمک کنند.

علاوه بر این، کمبود آهن با ریزش مو مرتبط است . در مورد فواید مزوتراپی مو بیشتر بدانید.

مواد غذایی برای رشد مو

۴) ماهی چرب

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی خال خالی مواد مغذی دارند که ممکن است باعث رشد مو شوند.

آن ها منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ٣ هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

یک مطالعه در ١٢٠ زن نشان داده است که مصرف مکمل حاوی اسید چرب امگا ٣ و امگا ۶ و همچنین آنتی اکسیدان ها باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش تراکم مو می شود .

مطالعه دیگری نشان داده است که مصرف مکمل روغن ماهی باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش رشد مو در زنان می شود .

با این حال، تنها تعداد انگشت شماری از مطالعات در مورد اسیدهای چرب امگا ٣ و رشد مو وجود دارد. قبل از اینکه کارشناسان بهداشتی بتوانند هر گونه توصیه ای را ارائه دهند، به مطالعات بیشتری نیاز دارند.

همچنین ماهی چرب یک منبع عالی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B است . این مواد مغذی ممکن است به بهبود و سلامت موها کمک کنند .

۵) سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک منبع عالی از بتا کاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین آ تبدیل می کند که با سلامت مو مرتبط است.

یک سیب زمینی شیرین (حدود ١١۴ گرم) حاوی بیش از چهار برابر نیاز روزانه ویتامین A  شما (۱۸ سال) ، بتاکاروتن است . تحقیقات نشان داده است که ویتامین آ باعث تولید سبوم را افزایش می دهد که به حفظ سلامتی مو کمک می کند.

علاوه بر این، ویتامین آ می تواند میزان رشد مو را افزایش دهد و موها را ضخیم تر کند.

۶) آووکادو

آووکادو خوشمزه، مغذی و منبع خوبی از چربی های سالم است.

همچنین منبع عالی از ویتامین E می باشد که ممکن است باعث رشد مو شود. یک آووکادو متوسط ​​(حدود ٢٠٠ گرم) ٢٢ درصد از نیاز روزانه ویتامین E شما را تامین می کند .

مانند ویتامین C، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان است که با نابودی رادیکال های آزاد، به غلبه بر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

در یک مطالعه، افرادى که ریزش مو داشتند بعد از مصرف مکمل ویتامین E به مدت هشت ماه، ٣۴.۵ درصد در رشد موهایشان افزایش داشتند .

ویتامین E از مناطق پوست مانند پوست سر  از استرس اکسیداتیو و آسیب محافظت می کند. پوست آسیب دیده در پوست سر می تواند کیفیت موهای ضعیف و فولیکول های مو را کاهش دهد .

علاوه بر این، آوکادو یک منبع عالی از اسید های چرب ضروری است. این چربی ها نمی توانند توسط بدن تولید شوند، بلکه ساختارهای ضروری سلول های شما هستند. کمبود اسید چرب ضروری با ریزش مو مرتبط است  و همچنین می تواند به پرپشت شدن ابرو و مژه کمک کند.

برای رشد مو چه بخوریم

۷) آجیل

آجیل خوشمزه، مناسب و حاوی انواع مواد مغذی است که می تواند رشد مو را افزایش دهد. به عنوان مثال، ٢٨ گرم بادام، ٣٧ درصد از نیاز روزانه ویتامین E شما را شامل می شود.

علاوه بر این،  حاوی انواع مختلفی از ویتامین های B، روی و اسید های چرب ضروری می باشند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد.

آجیل علاوه بر رشد مو، منجر به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و طیف وسیعی از مزایای دیگر سلامت می شود. بنابرین آجیل باید جزو جدایی ناپذیر رژیم غذایی شما باشد .

۸) دانه ها

دانه ها مقدار زیادی مواد مغذی را با مقدار کمی کالری عرضه می کنند. بسیاری از این مواد مغذی نیز ممکن است باعث رشد مو شوند که شامل ویتامین E، روی و سلنیوم می باشند. ٢٨ گرم دانه آفتابگردان تقریبا ۵٠ درصد نیاز روزانه ویتامین E شما را شامل می شود .

علاوه بر این، دانه هایی مانند دانه های کتان و دانه های چیا نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ٣ می باشند. یک اونس (٢٨ گرم) دانه  روغنی، ۶٣٨٨ میلی گرم اسید چرب امگا ٣ را فراهم می کند. این میزان اسید چرب امگا ٣ بیشتر از نصف یک فیله ماهی سالمون ( ١٧٨ گرم ) است .

با این حال، دانه های روغنی حاوی نوعی اسید چرب امگا ٣ می باشند که در بدن به اندازه امگا ٣ موجود در ماهی های چرب موثر نمی باشد. با این حال، یک گزینه ى عالی برای رژیم غذایی می باشند.

 وسیع ترین طیف انواع مواد مغذی را با مخلوط دانه ها می توانید به دست آورید.

۹) فلفل دلمه

فلفل دلمه یک منبع عالی از ویتامین C است که ممکن است به رشد مو کمک کند. در واقع، یک فلفل زرد تقریبا ۵.۵ برابر یک پرتقال ویتامین C دارد .

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند که می تواند ریشه های مو را تقویت کند. این آنتی اکسیدان قوی می تواند ریشه های مو را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد از سیستم دفاع آنتی اکسیدانی بدن جلوگیری می کنند. این مساله با ریزش مو مرتبط است.

علاوه بر این، فلفل دلمه یک منبع عالی از ویتامین A نیز است. این ویتامین می تواند در افزایش رشد مو در هنگام تحریک تولید سبوم کمک کند که باعث حفظ سلامتی مو می شود.

۱۰) میگو

میگو غذای دریایی محبوبی است و غنی از بسیاری از مواد مغذی که می توانند رشد مو را افزایش دهند می باشد. به عنوان مثال، میگو یک منبع عالی از پروتئین، ویتامین B، روی، آهن و ویتامین D می باشد. یک وعده غذایی یا ٣.۵ اونس (١٠٠  گرم) میگو ٣٨ درصد از نیاز روزانه ویتامین D شما را تامین می کند .

جالب توجه است، مطالعات کمبود ویتامین D3 را به ریزش مو مرتبط به حساب می آورند.

با وجود داشتن چربی بسیار کم، میگو حاوی مقدار کمی اسید چرب امگا ٣ نیز می باشد. رژیم های حاوی اسید چرب امگا ٣ با افزایش رشد مو مرتبط هستند .

برای رشد مو چه کنیم

۱۱) لوبیا

لوبیا منبع خوبی از پروتئین گیاهی می باشد که برای رشد مو ضروری است. لوبیا همانند صدف، منبع خوبی از روی می باشد که به رشد مو و چرخه ترمیم کمک می کند. ١٠٠ گرم لوبیا سیاه، ٧ درصد نیاز روزانه روی شما را تامین می کند .

همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر مو شامل آهن، بیوتین و فولات می باشد . در راس این مزایا لوبیا بسیار متنوع و ارزان است، که باعث می شود همیشه در رژیم غذایی موجود باشد.

۱۲) سویا

مطالعات نشان داده است که ترکیبات سویا ممکن است باعث رشد مو شوند. یکی از این ترکیبات اسپرمیدین است که در سویا فراوان است .

به عنوان مثال، مطالعه ای بر روی ١٠٠ فرد سالم نشان داد که دریافت مکمل غذایی حاوی اسپرمیدین یک فاز رشد فعال مو به نام فاز آناژن را تقریت می کند . هر چه  فولیکول مو در فاز آناژن باقی بماند، بیشتر رشد می کند . مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که اسپرمیدین باعث رشد موی انسان می شود .

با این حال، تحقیق در مورد اسپرمیدین و رشد مو کاملا جدید است، بنابراین قبل از اینکه کارشناسان بهداشتی بتوانند توصیه هایی در مورد مصرف اسپرمیدین داشته باشند، مطالعات بیشتری لازم است.

۱۳) گوشت

گوشت عضو جدایی ناپذیر رژیم غذایی معمولی است و غنی از مواد مغذی است که ممکن است به رشد مو کمک کنند. پروتئین موجود در گوشت به رشد ، ترمیم و تقویت فولیکول های مو کمک می کند . ١٠٠ گرم از استیک سیرولین پخته شده حاوی ٢٩ گرم پروتئین است.

به ویژه گوشت قرمز حاوی یک نوع آهن است که به راحتی جذب می شود. این ماده معدنی به گلبول های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به تمام سلول های بدن از جمله فولیکول های مو منتقل کنند. کمبود پروتئین و آهن با ریزش مو مرتبط است .

نتیجه گیری

آنچه که می خورید می تواند تاثیر زیادی در سلامت موهایتان داشته باشد. فقدان مواد مغذی از جمله ویتامین A ، C ، D و E، روی، ویتامین های B، آهن، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری ممکن است سرعت رشد مو را کاهش دهند و یا حتی منجر به ریزش مو شوند.

خوشبختانه، اصلاح کمبود هر یک از این مواد غذایی ممکن است به درمان ریزش مو کمک کند . در این مطلب به پاسخ سوال ” چه چیزی باعث رشد سریع مو میشود ”  و همچنین ” برای رشد مو چی خوبه” پرداختیم.

در پایان در نظر داشته باشید، تمام توصیه های طبیعی ذکر شده در مقاله فوق در تمام افراد موثر نیست و یا ممکن است در بعضی از افراد با حساسیت، ایجاد واکنش یا عارضه نماید، به همین منظور خواهشمند است حتما جهت درمان تحت نظر پزشک باشید، جهت مشاوره حضوری رایگان با پزشک با شماره های ذکر شده در پایان همین مقاله تماس حاصل فرمایید.

منبع: healthline

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1306 مشاهده پرسش
    سلام روي پوست صورت بنده جاي جوش به صورت كندگي و فرورفتگي باقي مانده،البته ميزان و حجم ان كم ميباشد اما مايلم بدونم ايا روشي جديدا دراختيار هست كه بشه بصورت ١٠٠٪‏ اين فرو رفتگي ها و چاله هاي نه چندان عميق رو كاملا ازبين برد؟؟؟تشكر از پاسخگويي شما و وقتي كه صرف ميكنيد،پاينده باشيد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اگر به دنبال درمانی هستید که 100 درصد موثر باشد، درمان جای جوش را فراموش کنید
      چون نه در ایران در هیچ جای دنیا امکان پذیر نیست
      و کسی که چنین وعده ای دهد
      باید به دانش پزشکی ایشان شک کرد
    2. تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      اما روشهايي جديدا وارد ايران شدند كه واقعا پاسخ بسيار عالي به درمان اين جاي جوشها ايجاد ميكنند،ضمنا جاي جوشهاي من واقعا كم و بسيار سطحي هستش،من اشخاصي رو ديدم كه جاي جوشهاي بسيار عميق داشتن و درمان كردن و پاسخ بسيار خوبي هم گرفتن،شما از بين روشهايي كه جديدا وارد ايران شدن كدام يك رو پيشنهاد ميكنيد و چند درصد درمان حاصل ميشه؟؟(باتوجه به اينكه جاي جوشهاي من فقط از فاصله خيلي نزديك و باتوجهو...قابل رويت هستن)
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      بله ممکن است احتمال باشد در فردی جوابدهی بیشتر باشد اما قابل استناد نیست
      در تمام دنیا درمان جای جوش به روش های پانچ- لیزر فرکشنال- میکرونیدلینگ-ساب سیژن و... است، که در هر فرد متفاوت است باید از نزدیک معاینه شوید
      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۳۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام.دکتر من روی گونه هام چند سالی هست که هم لک پهن افتاده و هم چند تا کک و مک،میخواستم بدونم راه قطعی برای از بین بردن این لک ها وجود داره؟ممنون میشم راهنمایی کنید. البته من به متخصص پوست هم مراجعه کردم یکیشون گفتند لیزر کنم با لیزر ان دی یگ گفتند 8 جلسه هست و 60 تا 70 درصد از بین میره و یکیشونم گفتند که درمان دارویی و کرم که یه کرم ساختنی دادن و قرص ترانگزامیک اسید،ولی هنوز هیچکدوم از راهها رو انجام ندادم فعلا دارم سرم ضد لک استفاده میکنم،دکتر این روشها لکهامو از بین میبره کدوم بهتره؟ یه سوال دیگه اینکه این قرص ترانگزامیک اسید برای لک هست؟عوارضی نداره و استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام برای اظهار نظر قطعی باید از نزدیک معاینه شوید، با دارو قابل درمان است با توجه به تصاویر
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    روی پوست اکثر جاهای بدنم خال هایی وجود دارد ومخصوصا روی پوست زیر وروی بیضه هایم خال وجود دارد وآیا طبیعی است ویا دچار بیماری پوستی می باشم ممکن است این ها خال یا زگیل باشند
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بله برخی خال و برخی از آنها زگیل هستند و باید رفع شوند برای معاینه روزهای فرد تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر عمران سه شنبه ۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام.ایا استفاده ازاسپری های مو واتو مو تاثیری بر سفیدی مو دارد؟چگونه وراهکار جلوگیری.باتشکر فراوان http:جلوگیری.باتشکر سلام.ایا استفاده ازاسپری های مو واتو مو تاثیری بر سفیدی مو دارد؟چگونه وراهکار جلوگیری.باتشکر فراوان با تشکر سوالی نیس
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اسپری های و تافت عوارض خاص خود را در دراز مدت دارند اما اولین عامل سفیدی مو، وراثت و سپس استرس می باشد و ارتباطی به اسپری ها ندارند عموما
  • تصویر کاربر روشنک سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    جوش های زیر پوستی دارم اطراف چشم.مثل رسوب سفید.باید چیکار کنم? روی بازو هام کامل آکنه داره خیلی لک داره جوشای قرمز.برای درمان چیکار کنم ? درمان آکنه ها روی بدنم.چ جور درمان میشه? درمان آکنه ها روی بدنم.چ جور درمان میشه?
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم، بله قابل درمان است روزهای فرد تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۲۸ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 5487 مشاهده پرسش
    سلام خانم دكتر خسته نباشيد
    ميخواستم يه راهنمايي ازتون بخوام ممنون ميشم جوابم رو بديد ، خانم دكتر من حدود ٣ماه گذشته بدنم به شدت نيش پشه زد و بعد از اون به تجويز دكتر قرص و پماد اون براي ترميمش و حتي ماستلا كه خودم داشتم استفاده كردم ولي هنوز لكه هاش نرفته و خيلي تو بدنم لكه هايي شده ميخواستم بدونم آيا ميتونم از لايه بردار ديفرين براي بدنم استفاده كنم مشكلي پيش نمياد ؟و اينكه براي مشكل من جواب ميده طوري كه اين لكه ها ازبين بره يا نه ؟ اينم عكس يه قسمت از پام لكه هام به اين صورته بعضي قسمتا هم يكم پررنگ تر ممنون ميشم جواب بديد ??خيلي برام عذاب اور شده كه به اين صورت تو بدنم پر از لك هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم برای اظهار نظر در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید، روزهای فرد تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر رویا یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    برای از بین بردن جای جوش روی صورت باید چه کاری انجام بدم؟صورتم کمی دچار تو رفتگی شده هزینه آن چقد میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم، برای اظهار نظر قطعی باید از نزدیک معاینه شوید خیلی تصویرتون واضح نبود، اما به احتمال زیاد از ترکیب لیزر، پانچ، میکرونیدلینگ و احتمالا دارو استفاده خواهیم کرد. باز هم تاکید می کنم احتمالا،
      چون خیلی با تصویر نمی توان تشخیص 100 درصد داد
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 377 مشاهده پرسش
    سلام ممنون از توضیحات خوبتون، میخواستم بدونم ما تزریق ژل انجام بدیم، بعد از اینکه اثرش رفت، پوست شل نمیشه یا چروک؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم خیر به هیچ عنوان چنین اتفاقی نمی افتد
      مقاله زیر را مطالعه کنید حتما:
      https://drmajidzadeh.com/187
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر