تاثر هوای سرد و گرم بر فیلر

آیا هوای سرد می تواند فیلر شما را منجمد کند؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 10, 1397
بازدید: 21624

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 10, 1397
بازدید: 21624

فهرست مطالب

بدون شک می توانید منجمد شدن فیلر در اثر آب و هوای سرد و یا تحت تاثیر قرار گرفتن بوتاکس در اثر موجی از گرما را تصور کنید. اما آیا این تصورات شما با واقعیت یکسان است؟

چه در نزدیکی سواحل کالیفرنیا و چه در نزدیکی دشت های مینه سوتا زندگی کنید، حتما این سوال به ذهنتان رسیده است که آیا آب و هوا می تواند درمان فیلر را تحت تاثیر قرار دهد؟ از برخی جهات، این مورد یک نگرانی موجه به نظر می رسد. برای یک لحظه تصور کنید، آب و هوای سرد، فیلر صورت شما را منجمد کند.

در بدترین حالت، شاید گونه های فرد منجمد شده و تا زمانی که به فضای داخل نرفته و خودش را گرم نکرده است، از این حالت خارج نشود و بر عکس، شاید فرد در یک بیابان رفته و هوا به حدی گرم است که فیلر درون گونه های او شروع به ذوب شدن کرده، شکل خود را از دست داده و به قسمتی دیگر از صورت جا به جا می شود!

این نگرانی از کجا منشا می گیرد؟

فیلر ها در هنگام نگهداری، مخصوصا در آب و هوایی کنترل شده قرار داده می شوند. هنگامی که فیلر juvederm باز می شود، هر مقدار باقی مانده و مصرف نشده ای باید به صورت منجمد شده نگهداری شود. پس ممکن است این سوال پیش آید که در صورتی که آب و هوا تاثیری بر روی مواد قابل تزریق ندارد، چرا باید باقی مانده فیلر juvederm به صورت منجمد، نگهداری شود؟

این مسئله عمدتا به این دلیل است که بدن عایقی مناسب است. بدن انسان به عنوان یک موجود خون گرم می تواند به خوبی دمای خود را متعادل کند. این گفته یعنی حتی در آب و هوای سرد، دمای بدن در حدود ۳۷ درجه سانتی گراد خواهد ماند. در هر موقعیتی، بدن به خوبی دمای خود را متعادل می کند که یعنی در اغلب موارد، نباید در ارتباط با اختلال در نتایج درمان با فیلر ها نگران بود.

آیا سرما می تواند فیلر و یا بوتاکس را تحت تاثیر قرار دهد؟

اغلب فیلر های پوستی (حتی بسیاری از فیلر های دارای پایه هیالورونیک اسید) خواص مولکولی منحصر به فردی دارند. برخی مولکول ها بزرگ تر و برخی دیگر کوچک تر هستند. در تمامی موارد، پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، آب و هوای سرد هیچ تاثیری بر روی فیلر ها نخواهد داشت.

تاثیر سرما بر فیلر پوستی

کیبلا شاید در دسته جدید ترین مواد قابل تزریق قرار داشته باشد. در واقع، این ماده تزریقی جهت از بین بردن چربی های ناخواسته در امتداد خط فک ساخته شده است. با این حال، هیچ مدرک قطعی مبنی بر مختل شدن روند کیبلا توسط آب و هوای سرد وجود ندارد. پیشرفت کیبلا و رسیدن به نتایج نهایی آن چندین ماه طول می کشد.

آیا گرما می تواند بر روی فیلر یا بوتاکس موثر باشد؟

خوب در قسمت قبل، دریافتیم که سرما نمی تواند بر روی ظاهر مواد قابل تزریق تاثیر گذار باشد.

اما گرما چطور؟

گذشته از همه موارد، متخصصین زیبایی اغلب به افراد توصیه می کنند تا پس از دریافت یک فیلر پوستی یا تزریقات بوتاکس از انجام فعالیت های خاصی اجتناب کنند. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سونا

– ورزش شدید

– مصرف الکل

دو مورد از سه مورد بالا به گونه ای با گرما مرتبط می شوند. بنابراین، شاید این مورد دلیلی بر این باشد که گرما بر روی نتایج درمان، تاثیرگذار است. اما باید گفت که به طور کلی، گرما هیچ تاثیری بر نتایج درمان با مواد تزریقی ندارد. با این حال برخی موارد وجود دارند که باید در آن ها به دماهای بالا توجه کرد.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

عوارض تزریق بوتاکس

تورم بعد از تزریق ژل

۱- تورم بعد از تزریق ژل

دماهای بیش از حد گرم پس از تزریق مواد می توانند سبب بدتر شدن تورم شوند.

۲- کبودی بعد از تزریق فیلر

گاهی اوقات، به وجود آمدن کبودی با درمان های تزریقی در ارتباط است. گشاد شدن عروق خونی که با دمای بالا در بدن همراه است، می تواند هر گونه کبودی را تشدید کند.

۳- کاهش نتایج بوتاکس

در صورتی که فرد برای مدتی طولانی در معرض دمای بیش از حد گرم قرار گیرد، ممکن است متوجه کاهش نتایج درمان خود شود. از جمله این موقعیت ها می توان به رفتن به سونا یا ورزش شدید اشاره کرد.

لازم به ذکر است، احتمال کاهش نتایج درمان در اثر دمای بالا تقریبا پایین است. تقریبا در تمامی موارد، گرما تاثیری بر نتایج حاصل از تزریق بوتاکس یا فیلر نخواهد داشت.

مراقبت های پس از تزریق فیلر در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت

در حین فرایند تزیرق بوتاکس، امکان دارد سوزنی که مواد قابل تزریق را وارد بدن می کند با یک رگ خونی برخورد کند. گرما می تواند سبب گشاد شدن یا در اصطلاح پزشکی اتساع رگ خونی شود؛ این مورد می تواند سبب کبودی بیش از حد گردد.

از آنجایی که فیلر های پوستی عموما تنها برای مدت کوتاهی دوام دارند، تلاش جهت به حداقل رساندن تورم و کبودی معقول به نظر می رسد. هنگامی که نتایج حاصل از درمان با فیلرها تنها ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند، ابتلا به تورم برای چند روز بیشتر، ناخوشایند به نظر می رسد.

علاوه بر این، بیماران بسیاری تمایل دارند تا نحوه جوان به نظر رسیدن آن ها مخفی بماند. هنگامی که فرد با کبودی های بیش از حد در محل کار خود ظاهر می شود، امکان دارد این راز برملا شده و شیوه از بین بردن چروک ها و یا بزرگ شدن لب های او آشکار شود!

سفر بعد از تزریق بوتاکس

همچنین امکان دارد برخی از متخصصین پوست به بیماران خود توصیه کنند که به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تزریق فیلر پوستی یا بوتاکس، با هواپیما سفر نکنند. این مورد با ارتفاع و احتمال تاثیر گذاری آن بر نتایج درمانی ارتباط نداشته و بیشتر جهت نزدیک بودن به متخصص زیبایی جهت انجام مراقبت های بیشتر، توصیه می شود.

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

امروزه از فیلرها علاوه بر رفع چین و چروک صورت، پروتز لب، گونه و چانه در موارد دیگری از جمله اصلاح قوز بینی نیز استفاده می شود. در این فرایند با اضافه کردن حجم مناسب فیلر به بینی، شکل آن را تغییر می دهند.

آیا در صورت انجام فرایند اصلاح بینی با فیلر در زمستان، بینی فرد منجمد می شود؟ آیا در تابستان فیلر ذوب شده و از محل های برش بیرون می آید؟

جواب این سوالات مانند جواب سوالات قبلی است. فیلر های پوستی استفاده شده در فرایند اصلاح فرم بینی،  پایداری فوق العاده ای دارند. آب و هوای گرم و دماهای سرد، توانایی تاثیر گذاری بر روی نتایج کلی این فرایند را ندارند. این یعنی، حجم اضافه شده به بینی در فصل تابستان چسبیده به بینی باقی خواهد ماند.

آیا گرما تاثیری بر روی جراحی زیبایی دارد؟

جراحان پلاستیک اغلب به بیماران خود توصیه می کنند تا در موردقرار گیری در معرض گرما یا سرما در حین بهبودی مراقب باشند. این مورد به این دلیل است که گرما و رطوبت می تواند نحوه عملکرد بدن را تغییر داده و به همین ترتیب توانایی بدن در التیام خود را مختل کند.

این گفته به این معنی نیست که الزاما باید از انجام جراحی در تابستان خودداری کرد. بلکه یعنی در صورتی که بیماران به تازگی تحت فرایند جراحی پلاستیک قرار گرفته اند، باید در ارتباط با آفتاب گرفتن در کنار استخر مراقب باشند. در اغلب موارد، جراح پلاستیک هر گونه تغییر رفتاری مورد نیاز در حین بهبودی را به بیمار اطلاع می دهد.

– اجتناب از نور خورشید

ضد آفتاب برای نور خورشید

به بسیاری از بیمارانی که تحت میکرودرم ابریژن یا درمان با لیزر قرار گرفته اند، توصیه می شود تا از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید در چند روز اول، خودداری کنند. دلیل چنین توصیه ای این است که پوست در آن موقعیت به طور ویژه ای به نور فرابنفش حساس است. مقادیر قابل توجهی اشعه فرا بنفش در نور خورشید وجود دارد.

همه حقایق را درباره عوارض تزریق ژل بدانید. به این منظور بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

عوارض تزریق ژل

مقادیر زیاد اشعه فرا بنفش می تواند اثرات منفی زیر را به دنبال داشته باشد:

⛔ سرطان پوست

⛔ افزایش میزان خطوط و چروک

⛔ ایجاد یک حالت چرم مانند در پوست

⛔ کاهش رطوبت پوست (بیشتر با گرما در ارتباط است)

⛔ تغییر در فشار خون (اغلب با رطوب در ارتباط است)

نوعی از نور فرا بنفش که از خورشید و اغلب تخت های مخصوص برنزه شدن تابش می شود، می تواند تاثیرات مضر و طولانی مدتی را بر سلامت پوست بر جای بگذارد. بوتاکس تزریق شده احتمالا به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار نمی گیرد اما میزان خطوط و چروکی که در طولانی مدت ظاهر می شوند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این همان دلیلی است که اغلب جراحان دائما استفاده از کرم های ضد آفتاب را توصیه می کنند.

منبع: nonsurgicalcosmeticsurgeon

مرکز زیبایی پوست، مو و لیزر موهای زائد دکتر گیتا مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسینی یکشنبه ۲۱ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام من حدودا ۷ سال پیش تزریق ژل انجام دادم که اخیرا بعد از انجام سونو متوجه شدم سیلیکون هست
    لبم شکل طبیعی و بافت کاملا نرم داره
    میخوام بدونم میتونم تزریق ژل انجام بدم؟
    تداخلی با سیلیکون داخل لبم نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۱ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا برای کسانی که این گونه تزریق هارو دارند تزریق مجدد ژل توصیه نمیشود بهتر هست هرچه سریعتر برای تخلیه سیلیکون ها اقدام کنید تا کاملا از بین بروند سپس مجدد بعد از سونو زمانی که اطمینان حاصل کردید از بین رفته به تزریق ژل اقدام کنید
  • تصویر کاربر Ngr چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من سال گذشته ژل بولیگا در مطب یک دکتر دیگه تزریق کردم و در حال حاضر لب بالام به طور کامل جذب شده و لب پایینم یکم مونده اما مشکلی که برام پیش اومده اینه که در محل ورود ژل به لب پایینم یک نقطه خیلی کوچک برامده شده به پزشکم مراجعه کردم و گفتن چون عادت داری لبت و گاز بگیری ژل تو محل ورودش به سمت بیرون برامده شده و قابل اصلاحه، ولی من میترسم مجدد به اونجا مراجعه کنم و میخواستم بدونم این مورد واقعا قابل اصلاح هست یا نه ؟ و اینکه در صورتی که بخوام مجدد تزریق کنم شما برام انجام میدید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر متاسفانه این برند مورد تایید ما نیست و باتوجه به ابن که شما تزریق داشتید قبلا ما نمیتونیم براتون تزریق انجام بدیم و حتما باید به مرکزی که براتون تزریق انجام دادند مراجعه کنید
  • تصویر کاربر مددی یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خسته نباشید من پارسال و سال قبلترش فیلر زیرچشم و خط اشک و گونه و خط لبخند تزریق کردم الان وقتی لبخند میزنم کنار بینیم گودی ایجاد میشه و اینکه دوتا خط برآمده روی گونه هام هست و با لمس انگشت هم سفتیش کاملا ملموسه.چکار میتونم انجام بدم؟آیا شما فیلر زو تخلیه میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۸ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم باید حتما در اولین فرصت به مرکزی که این کار رو انجام دادید مراجعه کنید و در صورت نیاز براتون انزیم تزریق بشه تا این مشکل برطرف بشه. ما فیلر روتخلیه نمیکنیم عزیزم
  • تصویر کاربر ف.ح یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    با سلام
    یک هفته قبل برای رفع گودی زیر چشم ژل Fineline پرفکتا فرانسوی زیر چشمم تزریق کردم . الان بعد از یک هفته هنوز زیر چشمم متورم و غیر عادی است . آیا با صبر کردن این مشکل برطرف می شود یا باید کار درمانی خاصی انجام بدهم. لازم به توضیح است که هنگام تزریق زیر چشمم بسیار متورم و کبود شد . ژلها به صورت گلوله گلوله زیر چشمم بود که با دستور پزشکی که تزریق کرده بود همان شب چند ساعت کمپرس آب گرم و ماساژ زیاد دادم و به طور قابل توجهی برطرف گردید ولی در حال حاضر بعد از یک هفته هنوز غیر عادی است. هنچنین همزمان پیشانی و گوشه چشمم را بوتاکس کردم . برند بوتاکس را نمی دانم . علاوه بر تورم زیر چشمها افتادگی و تورم پلک راستم هم وجود دارد . با تشکر از پاسخ گویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در اسرع وقت حتما به مرکزی که تزریق کردین مراجعه کنید تا این مشکل توسط پزشک مجموعه ای که براتون تزریق کردند بررسی بشه معمولا کبودی و تورم تا 2 روز بعد از تزریق طبیعی هست اما بیش تر از این زمان نیاز به بررسی پزشک دارد
  • تصویر کاربر طراوت شنبه ۲۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر یک ماه پیش بخاطر انحراف بینی ژل رووفیل تزریق کردم ولی نوک بینیم خیلی چاق شده و زشت.
    میخواستم بدونم تزریق آنزیم هم امکان نکروز داره؟و اینکه دوباره کبودی و ورم داره؟
    با ورزش کردن و دوش آب گرم این ژل کمتر نمیشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام طراوت عزیز وقت بخیر عزیزم تزریق انزیم کبودی ندارد و به مهارت پزشک بستگی دارد در صورت کبودی هم تا یک هفته بعد از بین میره.ورزش و دوش اب گرم کامل ژل رواز بین نمیبره ولی بی تاثیر هم نیست .برای تزریق انزیم بهتر هست که حتما توسط پزشک و با نظر ایشون این کار صورت گیرد.
  • تصویر کاربر الناز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر ببخشید ژل آلاینا رو میشه به لب تزریق کرد؟ من الیاکسین زدم ولی چون زیاد معلوم نیست میخام دوباره بزنم ولی ژل ارزونتر میخام میشه شما راهنمایی کنید؟
    ژل هایو مکس رو تایید نمیکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام ببینید واقعیت اینه که نمیگیم نه نمیشه ولی ما ریسک این مساله رو نمی تونیم بپذیریم و ژل های ارزون قیمت تزریق کنیم

      مساله اصلی هم اینه که واقعا این مساله امری واجب هم نیست که اگر مبلغش براتون سخته بخوایید با ژل ارزون تر انجام بدین به نظر من به غیر از برندهای زیر از برند دیگه ای استفاده نکنید
      Stylage France
      Teosyal Swiss
      Aliaxin Italy
      BeloteroGermany
      Juvederm USA/France

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر لادن جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 299 مشاهده پرسش
    سلام یا کسی که به تازگی فیلر زیر چشم ژل تزریق کرده و فقط تیرگی داره و پف نداره میتونه از کرم دور چشم ضد پف و تیرگی استفاده کنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط شماست 

  • تصویر کاربر مژگان چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    هزینه مزو سر رویتاکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیزر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1646/

  • تصویر کاربر سیمین شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    با سلام.دکتر من حدود هشت ماه پیش تزریق چربی انجام دادم .اما خط خنده و زیر چشمم هنوز چروک دارد با دکترم که صحبت کردم گفتن زیر چشم راه نداره از این بیشتر روش کاری انجام بدم .خواستم ببینم نظر شما چیه ؟در ضمن چشمام چون گونه هام برجسته تر از قبل شده گودتر و کوچک تر به نظر میرسه .بعدش بوتاکسم انجام دادم خیلی تاثیری نداشت . ممنون از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند تزریق شما نبودیم که اجازه اظهار نطر داشته باشیم برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر مبینا پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من حدود ۲ماه پیش ۲ سیسی ژل رووفیل زدم هفته ی اول لبم خیلی خوب بود ولی از هفته ی بعد لبم مثل روز اولش شد به من گفتن ماندگاریش ۱ساله هست ولی ۱ماهم نموند به نظرتون مشکل از تزریق بوده یا مارک ژل
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند تزریق شما نبودیم و اجازه اظهار نظر نداریم برای اظهار نظر تخصصی لازم هست که از نزدیک معاینه شوید.اطلاعات کامل درمورد ژل ها و برند های معتبر در لینک زیر موجود میباشد

      https://drmajidzadeh.com/666

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر