متخصص پوست خوب در تهران

ویژگی های یک متخصص پوست خوب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 9, 1399
بازدید: 1871

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 9, 1399
بازدید: 1871

فهرست مطالب

متخصص پوست و مو می تواند در تعادل سلامت پوست شما، از غربالگری روتین سرطان پوست گرفته تا درمان هورمونی آکنه یا جوش (که زنان در سنین ۲۰ تا ۲۹ و۴۰ تا ۴۹ سال با آن مواجه هستند) کمک کند، به همین دلیل انتخاب بهترین متخصص پوست و مو برای این کار بسیار مهم است.

اگر تا کنون به متخصص پوست مراجعه نکرده اید اما احساس آمادگی، نیازمندی و تمایل به انجام این کار را دارید، در این مقاله نکات مهمی برای تشخیص و انتخاب بهترین دکتر پوست و مو متناسب با نیازتان را گردآوری کرده ایم.

متخصص پوست و مو

شناخت بهترین راه درمان مشکلات پوست

در مرحله ی اول تعیین کنید که نیازهای پوستی شما مرتبط با پزشکی و جراحی است یا آرایشی و زیبایی؟! مراقبت های پوستی، مانند هر نوع مراقبت های پزشکی دیگر، باید جزو نیازهای خاص بیمار باشد. خدمات پوست و مو تخصصی هستند و حتما باید تحت نظارت متخصص پوست خوب انجام شوند. با این حال هنوز هم برخی افراد وجود دارند که بدون در نظر گرفتن عوارض برخی خدمات زیبایی از جمله عوارض لیزر موهای زائد ناشی از انجام آن توسط فرد غیر متخصص و در آرایشگاه ها، صرفا به دلیل هزینه های کمتر، از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.

باید از خودتان بپرسید که نیازهای شما کدام گروه را در بر می گیرد:

  • پزشکی: (مثلاً آکنه کیستیک یا روزاسه، لیزر و …)
  • جراحی: (به عنوان مثال برداشتن توده خوش خیم یا ملانوما غده ای)
  • آرایشی: (به عنوان مثال هاشور ابرو)

فارغ از این  مساله، این خود ارزیابی ضروری است زیرا تخصص درماتولوژی (پوست) موضوعات مختلفی را شامل می شود. به عنوان مثال، یک متخصص پوست خوب روی زیبایی پوست و آسیب شناسی پوست تمرکز دارد و متخصص پوست دیگری بر روی جراحی های سرطان پوست مهارت دارد.

بهترین متخصص پوست و مو برای شما کسی است که تخصص او با نیازهای شما هماهنگ باشد. اگر در این زمینه شک دارید، با مطب پزشک مورد نظر خود تماس بگیرید و سؤال کنید که آیا این متخصص پوست در درمان مشکل شما تجربه دارد یا خیر؟

برخی خدمات متخصص پوست و مو

غربالگری و درمان سرطان پوست: پزشکان غربالگری سرطان پوست را حداقل یک بار در سال توصیه می کنند.

درمان ورید واریسى: تنها براى تسکین علائم ناشی از واریس، از جمله درد، تورم و گرفتگی در پاها انجام می شود.

تزریق بوتاکس و ژل: پروسه های زیبایی و جوانسازی مانند بوتاکس و فیلر های پوستی، هرگز تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند؛ زیرا این روش ها برای زیبایی هستند.

لایه برداری پوست: ممکن است برای درمان کراتوز اکتینیک (پیش سرطانى)، در برخی موارد درمان آکنه و یا جوانسازی پوست استفاده شود.

لیزر موهای زائد: یکی از بهترین روش های رفع موها، انجام لیزر موهای زائد است که در کلینیک و تحت نظارت پزشک متخصص پوست باید انجام شود.

نحوه پرداخت هزینه


بیشتر بخوانید: برای دانستن قیمت لیزر موهای زائد در خانم ها روی هزینه ی لیزر موهای زائد کلیک کنید.


مدرک متخصص پوست را بررسی کنید.

اگر برای اولین بار است که به پزشک متخصص مراجعه کنید، از بررسی مدارک وی غافل نشوید. برای پیدا کردن بهترین متخصص پوست و مو متناسب با شرایط شما، داشتن تخصص و یا حتی فوق تخصص مربوط به آن می تواند کمک بزرگی بکند. از دیدن نمونه کارهای پزشک در زمینه کاشت مو، جوانسازی و تزریق بوتاکس یا ژل لب نیز غافل نشوید.

معمولاً پزشکان گواهی نامه ها و مدارک معتبر خود را در وب سایت و یا مطب خود قرار می دهند. علاوه بر این دستیاران پزشک و پرستاران در بسیاری از مطب های پوست در کنار متخصصین پوست و مو کار می کنند و چندین سال تجربه در مورد بیماری های پوستی کسب می کنند. آنها توسط متخصص پوست آموزش داده می شوند تا با مراقبت های پوستی آشنا شوند.

فراموش نکنید که هر پزشک دارای مدرک پزشکی حتی عمومی نیز می تواند در زمینه پوست فعالیت داشته باشد، اما پزشکان دارای مجوز و تخصص پوست و مو، سال های بیشتری مطالعه کرده اند و امتحانات سختی را پشت سر گذاشته اند.

بسیاری از پزشکان خود را متخصص پوست می دانند اما ممکن است متخصص داخلی، پزشک عمومی یا چیز دیگری باشند.حتی اگر یک پزشک ادعا کند دارای گواهی نامه پزشکی است، لزوما گواهی نامه در شاخه تخصص پوست نمی باشد.

زمان گذاشتن برای بیمار

 متخصصین پوست ساعت را نگاه نمی کنند. آن ها روی مشکل و سوالات شما تمرکز می کنند. متخصص پوست و موی شما باید برای توضیح روند درمانی و رفع نگرانی های شما زمان بگذارذ. اگر متخصص پوست افکار شما را نادیده گرفت، یا از گوش دادن به صحبت های شما امتناع کرد، پیگیری روند زیبایی یا درمانی با آن پزشک، دشوار است. بهتر است کسی را پیدا کنید که بیشتر برای شما ارزش قائل باشد.

عدم اجبار در تجویز محصولات خاص

مطب پزشک، نمایش تلویزیونی خرید خانگی نیست. متخصص پوست هرگز نباید محصولات، درمان ها و سایر داروهایی را که صرفا توسط بازاریاب های دارو معرفی می شوند را به شما اجبار کند. اگر احساس کردید پزشک بیشتر به فکر پول است تا درمان مناسب، در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

در اختیار گذاشتن نمونه محصولات درمانی

وجود محصولات مختلف در مطب پزشک نشان می دهد که متخصص پوست می خواهد بیماران واقعاً بهترین راه حل را برای مشکل پوستی خود پیدا کنند. اگر یک متخصص پوست از شما می خواهد قبل از خرید محصولی آن را امتحان کرده تا اطمینان حاصل کنید که از نظر شما مناسب است یا خیر، این یک نشانه عالی در انتخاب دکتر پوست است.

مشاوره آنلاین با متخصص پوست در زمان کرونا

شما هرگز نباید احساس تنهایی کنید. اگر پس از درمان واکنش آلرژیک را تجربه می کنید یا سوال مهمی در مورد آن دارید، باید راهی برای دسترسی شما به متخصص پوست در طول شب و آخر هفته وجود داشته باشد.

تیم درمان کرونا ویروس

یکی از خدماتی که در کلینیک پوست و مو دکتر مجیدزاده ارائه می شود مشاوره آنلاین است که بدون نیاز حضوری و قبل از مراجعه و یا حتی در صورت داشتن سوال در حین انجام روند درمان می توانید با پزشکان مجموعه در ارتباط باشید:

https://drmajidzadeh.com/faq

 

کلینیک پوست؛ مو و زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Hadis دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام من روی پوست صورتم خیلی منافذ دارم و یکم اسکار اکنه دوبار هم‌نیدل کردم و فیشیالم خیلی رفتم و‌مشکل بعدیم پوست بدنم هست که هربار بعد از شیو جوش زدم و جای جوشا لک شده خواستم ببینم میتونین در این زمینه راهنماییم کنید و بهم وقت بدین لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم برای جای اسکار معمولا اراف فرکشنال یا سی اوتو انجام میشود که تا حدودی جای اسکار از بین میرود اما برای جوش های بدنتون باید حتما باید تشریق بیارین ویزیت بشین و کرم های ترکیبی که دکتر براتون تجویز میکنند رو استفاده کنید این مورد باید حتما به صورت حضوری بررسی شود
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب باهمکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      0226806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ناشناس سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر حدود چهارسال هست ک درگیر فوردایس در لب بالام هستم و داره به لب پایینم هم سرایت پیدا میکنه خواستم بپرسم درمانش از طریق لیزر co2امکان پذیرهست؟ و حدودا هزینه و تعداد جلسات لازم برای درمان چقدر هست؟این امر بسیار اعتماد به نفس من رو اورده پایین و نگرانم کرده. قبلا سپاسگزارم از پاسختون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام ببینید بله قابل درمان هست اما باید این رو بپذیرید که در بعضی افراد قابل بازگشت هستند ممکن است سالی یک یا دو بار باید تمدید کنید لیزر فرکشنال رو

      هزینه زیادی هم ندارد معمولا بین 200 الی 600 تومان هست

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر