لیزر دست برای از بین بردن موهای زائد

لیزر دست برای از بین بردن موهای زائد

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 21, 1399
بازدید: 17150

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 21, 1399
بازدید: 17150

فهرست مطالب

آیا بخاطر داشتن موهای تیره، بلند و ضخیم روی ساعد دست، از پوشیدن لباس های آستین کوتاه خجالت می کشید؟ آیا به همین دلیل در طول تابستان از رفتن به ساحل و در زمستان از شنا کردن در استخر، خودداری می کنید؟ اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید از این مشکل خلاص شوید، در مورد لیزر موهای زائد دست بیشتر بدانید، این روش تا میزان زیادی برای از بین بردن موهای دست موثر است.

لیزر موی دست چگونه است؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای دست (لیزر کردن دست) شامل از بین بردن موهای زائد دست ها از مچ تا آرنج است. موهای تیره، ضخیم و حتی سفت در ناحیه دست ها در نتیجه ی افزایش سطح تستوسترون ظاهر می شوند. لیزر از بین برنده موهای زائد، بر خلاف روش های دیگر از بین بردن مو در ناحیه دست مانند: اپیلاسیون و یا شیو، اثر بسیار ماندگارتری در ایجاد پوست صاف و بدون مو دارد. 

رفع موهای زائد دست در صورتی که با دستگاه استاندارد، تحت نظارت پزشک و در یک کلینیک حرفه ای انجام شود، عوارضی ندارد. عوارض احتمالی شامل التهاب و قرمزی موقت بعد از لیزر است که به هیچ عنوان خطرناک نیست.

در طی لیزر دست، پرتوهای لیزر توسط سلول های تولید کننده ملانین جذب می شوند (موهای تیره حاوی بیشترین مقدار این ماده هستند). هنگام انجام لیزر موهای زائد بدون داشتن احساس درد غیر عادی، فولیکول های مو به همراه ریشه و ماتریکس (زمینه) شان مورد هدف قرار می گیرند؛ در نتیجه موها دوباره رشد نمی کنند.

لیزر موهای زائد دست برای چه کسانی مناسب است؟

لیزر موهای زائد دست ها که در کلینیک های زیبایی انجام می شود، شامل رفع موهای زائد از انگشتان دست تا مفصل آرنج است. توجه داشته باشید که در صورتی که موهای بازوی شما ظریف هستند، از انجام لیزر این بخش جدا خودداری کنید؛ چرا که باعث ضخیم شدن موهای بازو می شوند و نیاز به لیزر طولانی مدت دارد که گاهی با ۸ جلسه نیز جوابگو نیست. لیزر بازو در چنین حالتی، نقش شیو بلند مدت را دارد! مردان نیز همانند زنان می توانند لیزر موهای دست را انجام دهند.

از بین بردن مو با استفاده از لیزر به ویژه در افرادی که موهای بسیار تیره و متراکم دارند بسیار موثر است. اگرچه پوست در ناحیه بازوها نسبتاً قوی و مقاوم است، اما حذف موهای زائد با روش های مختلف موجود در بازار ممکن است منجر به تحریکات پوستی به صورت جوش، فولیکولیت یا قرمزی شود (این اتفاق مخصوصاً در برداشتن موها با روش هایی مانند: استفاده از موم یا دستگاه اپی لیدی رخ می دهد). 

لیزر دست

مزایای لیزر موهای دست

جایگزین موثر برای روش های سنتی موزدایی، از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر است که نه تنها اثر بخشی بالایی دارد بلکه به شما امکان می دهد پوستی صاف داشته باشید، که در صورت گذراندن تعداد جلسات مورد نیاز، که به صورت علمی بین ۴ تا ۱۲ جلسه است، جلوی رشد دست کم ۸۰ درصد موهای ناخواسته گرفته می شود. به طور کلی میزان جوابدهی لیزر موهای زائد در نواحی مختلف، متفاوت است.

به طور مثال ما در نواحی پا، زیربغل و بالای بیکینی جوابدهی خیلی خوبی خواهیم داشت. اما در نواحی مثل ساعد و پایین بیکینی جوابدهی کمتری را شاهد هستیم حتی گاهی ممکن است میزان جوابدهی در این نواحی، ۵۰ درصد و یا بیشتر باشد. قطعا این حق شماست که صادقانه این اعداد را که بر اساس مستندات موجود در کتاب های علمی است، بدانید و با علم به این مساله، در مورد لیزر موهای زائد تصمیم بگیرید.

 با در نظر گرفتن موارد فوق، از بین بردن موهای زائد بازوها با استفاده از لیزر در بین زنان و همچنین مردانی که می خواهند یک بار و برای همیشه از مشکل موهای ضخیم و تیره بازوهای خود خلاص شوند، محبوبیت بیشتری دارد.

چند جلسه برای لیزر موهای دست لازم است؟

– فاصله بین جلسات لیزر هر ۲ ماه یکبار است.

– برای حذف کامل موهای زائد، باید ۴ تا ۱۲ جلسه، این عمل را انجام دهید ( با این حال بسته به جنس مو و ژنتیک فرد، تعداد جلسات کمی متغیر است). اما اکثر افراد با ۴ تا ۸ جلسه به جوابدهی مطلوب می رسند. میکرودرم ابریژن چیست ؟

آیا لیزر موهای زائد ضرری دارد؟

پرتوی لیزر تا ۳ تا ۵ میلی متر به فولیکول مو نفوذ می کند، بدون اینکه به پوست آسیب برساند و یا باعث سوختگی و ایجاد رنگدانه روی آن شود. حذف مو با استفاده از فناوری لیزر، بی خطر است!

مراقبت های پس از لیزر دست

زیبایی دست ها

چنانچه موهای دست خود را به روش لیزر (لیزر دست) برطرف کرده اید، مراقبت های زیر برای سلامت پوست شما ضروری هستند:

در مورد سایر نکات مهم لیزر موهای زائد روی مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد کلیک کنید.

فکر می کنم برای یک زن شاغل، خبری بهتر از این نبود. اما از آنجا که روی لیزر موهای زائد حساسیت زیادی داشتم و نمیخواستم که هزینه ی الکی بدهم، تصمیم گرفتم تا قبل از هر چیزی در مورد دستگاه لیزر و بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران تحقیق کنم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر