درمان ریزش مو با فیلر مو

فیلر مو چیست؟ درمان ریزش مو با فیلر مو متد ۲۰۲۲

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 16, 1399
بازدید: 12381

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 16, 1399
بازدید: 12381

فهرست مطالب

فیلر مو چیست ؟ یکی از راه ‌های درمانی توصیه شده به افرادی که دچار ریزش مو شدید و کم ‌پشتی مو هستند، تزریق فیلر موی DR.CYJ است. این فیلر مو نوعی ماده تزریقی است که بر پایه ترکیبی انحصاری از ۷ ماده مختلف و اسید هیالورونیک است و به ترمیم مو و پوست سر کمک می ‌کند. 

فیلر موی DR.CYJ منجر به کاهش ریزش مو می ‌شود و در درمان رشد مجدد مو نیز کاربرد دارد. این محصول حاصل ۱۳سال تلاش بخش R&D کمپانی لابراتوار Caregen است. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ این محصول موفق را روانه بازار کرد. فیلر موی DR.CYJ نوعی تجهیزات پزشکی درجه ۳ بوده و دارای گواهی‌نامه CE است (CE 2265). در ادامه به روند فیلر مو و همچنین مراقبت های بعد از فیلر مو میپردازیم. قیمت هر جلسه هیرفیلر فیلر چقدر است ؟ نحوه تزریق هیر فیلر چگونه است؟ 

مراقبت های بعد از فیلر مو

این روش درمانی مبتنی بر پپتید-اسید هیالورونیک است که در بسیاری از موارد منجر به تغییر روند ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو شده و پوست سر و فولیکول ‌های مو را هم تحریک می ‌کند. ترکیب انحصاری پپتید ها و اسید هیالورونیک، موی درون فولیکول ‌ها را تقویت کرده و با توجه به پژوهش ‌های بالینی انجام‌ شده؛ موها را ضخیم ‌تر و قوی ‌تر می ‌کند.

نحوه عملکرد فیلر موی DR.CYJ

برای رشد مجدد مو، تنظیم افزایشی میزان بیان ژن‌ ها (فرایندی است که در آن اطلاعات درون ژن استفاده می‌شود تا یک محصول کاربردی از آن بدست آید) و پروتئین ‌هایی که منجر به رشد مو شده و تنظیم کاهشی میزان بیان ژن‌ ها و پروتئین ‌هایی که منجر به ریزش مو می ‌شوند؛ ضروری است.

فیلر موی DR.CYJ حاوی ۷ پپتید انحصاری است. کمپانی Caregen با انجام آزمایش‌ های مختلف، میزان تاثیر هر کدام از این پپتیدها را در روند رشد مجدد مو یا ریزش آن، بررسی کرده است.

فیلر موی DR.CYJ روند گردش خون جاری در پوست سر را بهبود می‌ بخشد و برای ترمیم و رشد مجدد مو های تقویت ‌شده به فولیکول ‌ها کمک می کند.

این روش فناوری پیوسته ‌رهش، به مدت دو هفته این عناصر فعال را به صورت منظم و دائمی رها ساخته و آن ‌ها را وارد پوست می ‌کند. با به ‌کار گیری این روش فناوری، میزان تاثیر این ۷ پتید افزایش می ‌یابد. روش های پرپشت شدن ابرو و مژه را بخوانید.

نحوه عملکرد این ۷ پپتید مختلف چگونه است؟

چندین آزمایش انجام‌ شده توسط کمپانی Caregen، موارد زیر را راجع به تاثیر هر یک از پپتیدها نشان داده است:

فیلر مو

چهار کاربرد کلیدی فیلر موی حاوی پپتید چیست؟

۱- تحریک رشد مو

فیلر مو می ‌تواند باعث تحریک ابراز ژن‌ هایی شود که می ‌توانند با تقویت کنش بتا – کاتنین و فعال کردن سلول ‌های بنیادی که منجر به رشد مو در فاز رشد سیکل مو می‌ شوند؛ تاثیر مثبتی روی روند رشد مو داشته باشد.

۲- جلوگیری از ریزش مو

این ترکیب فیلر مو با جلوگیری از تولید BMP4 و DKK-1 (عوامل اصلی ریزش مو) مانع از ریزش مو می‌شود.

۳- آنتی ‌اکسیدان

فیلر مو با کنترل میزان رادیکال‌ های آزاد اکسیژنی که توسط اشعه فرابنفش، اضطراب و دیگر عوامل خارجی ایجاد می‌ شوند؛ از ریزش مو جلوگیری می‌ کند.

۴- تحریک آنژیوژنز (رگ‌ زایی)

این ترکیب فیلر مو با تحریک ریشه مو و تغذیه آن ‌ها منجر به تشکیل فولیکول ‌های موی سالم ‌تری می ‌شود.

مدت دوام اثر درمان ریزش مو با فیلر چقدر است؟

مدت دوام اثر درمان فیلر موی DR.CYJ برای هر بیمار متفاوت است. اما به طور کلی می‌ توان گفت که دوام اثر استفاده از این فیلر مو حدود یک سال است. ممکن است نیاز باشد این روش درمانی در طول این مدت زمان یک ساله یا پس از آن باز هم تکرار شود.

در ضمن توصیه می‌شود که پس از گذراندن دوره درمانی و تزریق فیلر موی DR.CYJ؛ برای دوام بیشتر از محلول تقویت‌کننده موی Pelo Baum استفاده کنید.

عوارض فیلر مو

با گذراندن جلسات درمانی بعدی سیستم گردش خون تحریک شده و فولیکول ‌های مو تقویت می ‌شوند؛ به این ترتیب سرعت رشد، ضخیم شدن و سر زنده شدن دوباره مو ها افزایش می ‌یابد.

پژوهش ‌های بالینی انجام شده توسط کمپانی Caregen نشان داده است که پس از گذشت ۸ هفته، میزان تراکم موها به طور میانگین حدود ۲۲.۳% افزایش یافته و ضخامت موها نسبت به قبل از درمان، حدود ۲۶% افزایش داشته است (بر حسب (۱/cm ²)). در مورد میکرونیدلینگ صورت بیشتر بدانید.

یکی از روش های کم تهاجی که می تواند به افراد دارای ریزش مو کمک کند مزوتراپی مو است.

مراقبت های پس از تزریق فیلر موی DR.CYJ

فیلر مو چیست

توصیه می‌شود علاوه بر گذراندن دوره درمانی با فیلر موی DR.CYJ به منظور بازیابی فولیکول‌ های مو و پوست سر از محلول تقویت‌ کننده موی Pelo Baum هم به صورت روزانه، در خانه استفاده کنید. این لوسیون تسکین ‌دهنده را باید دو بار در روز روی پوست سر ماساژ داد (صبح و عصر) و به مدت سه ساعت صبر کرد تا لوسیون استفاده ‌شده کاملا در پوست نفوذ کند.

آیا درمان ریزش مو با فیلر DR.CYJ درد دارد؟

تزریق فیلر مو به اندازه تزریق فیلر های دیگر دردناک است. برخی از بیماران نسبت به تزریق این مواد درون پوست سر خود، حساسیت بیشتری دارند. در این روند درمانی نیاز به بی ‌هوشی نیست. می ‌توانید با پزشک خود صحبت کنید و اگر دوست دارید از او درخواست کنید که از ژل مُسَکِن موضعی یا داروی بی ‌حسی موضعی استفاده کند. 

لطفا درنظر داشته باشید که مدت زمان تاثیر داروی بی‌حسی حدود نیم ساعت است. هم‌چنین پزشک می ‌تواند در روند درمان، نواحی مورد تزریق را به آرامی ماساژ دهد تا میزان درد کاهش یابد.

روند درمانی با فیلر موی DR.CYJ چگونه است؟

– برای انجام این روش درمانی به بی ‌هوشی نیازی نیست. می ‌توان پس از مشورت با بیمار از ژل مسکن موضعی استفاده کرد (در صورت تمایل بیمار). این ژل نباید بیشتر از سی دقیقه روی محل مورد نظر باقی بماند.

 
فیلر موی cyj

– فیلر موی CYJ را فقط در نواحی تمیز، سالم و بدون التهاب پوست بیمار تزریق کنید. ابتدا پوست سر را با یک گوش ‌پاک‌ کن آغشته به الکل ضد عفونی کنید.

– با استفاده از یک سر سوزن ۳۰G یا ۳۲G، فیلر موی CYJ را در ناحیه تعیین‌ شده تزریق کنید (در دمای اتاق). ممکن است مجبور به استفاده از چندین سوزن در روند درمان شوید.

– از روش تزریقی میکرو اَلیکوت استفاده کنید (سری تزریق‌های خطی بسیار ریز). هر ۰.۲ تا ۰.۴ سانتی‌ متر حدود ۰.۰۲ تا ۰.۰۵ میلی‌ لیتر از ماده را درون پوست تزریق کنید. حدود یک سانتی‌ متر بین هر خط فاصله ایجاد کنید. تزریق حدود یک میلی ‌لیتر از فیلر موی CYJ برای درمان تقریبا یک کف دست از پوست سر کافی است.

با علائم سرطان پوست خارش آشنا شوید.

– به منظور انتقال برابر محصول در همه نقاط و کاهش درد؛ در روند انجام درمان و پس از آن کمی پوست را ماساژ دهید.

چند جلسه درمانی با فیلر موی DR.CYJ نیاز است؟

مشکلات مربوط به مو و بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ به همین دلیل نوع واکنش هر شخص به درمان نیز با دیگری فرق دارد. پزشکتان می‌ تواند راجع به این مسئله بیشتر شما را راهنمایی کند. پژوهش ‌های انجام‌ شده توسط شرکت Caregen نشان می ‌دهد که بهترین نتایج با پی‌ گیری روند درمانی زیر حاصل شده است.

الف-روند درمانی معمول فیلر موی DR.CYJ

هر دو هفته، یک جلسه. کل مدت زمان درمان: هشت هفته (کلا چهار جلسه)

ب- روند درمانی تهاجمی فیلر موی DR.CYJ

هر دو هفته، یک جلسه. کل مدت زمان درمان: هشت هفته (کلا چهار جلسه)

قیمت هر جلسه فیلر مو چقدر است ؟ هزینه فیلر مو چقدر است ؟ قیمت هر واحد فیلر چقدر است ؟

در کلینیک دکتر مجید زاده قیمت تزریق هر جلسه فیلر مو ۱/۴۵۸/۰۰۰ می باشد.

چه کسانی نمی‌ توانند از روش درمانی با فیلر موی DR.CYJ بهره برند؟

فیلر موی سر زنان

۱- مردان و زنانی که شدیدا به اسید هیالورونیک حساسیت دارند.

۲- زنان باردار یا شیرده

۳- مردان و زنانی که دارو های ضد انعقاد خون مصرف می‌ کنند.

۴- مردان و زنانی که مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن خود داشته یا تحت درمان ‌هایی هستند که با سیستم ایمنی بدنشان سر و کار دارد.

۵- مردان و زنانی که دچار التهاب پوست سر هستند.

درمان فیلر مو برای چه کسانی مناسب است؟

درمان فیلر موی DR.CYJ برای این افراد مناسب است:

مزایای روش درمانی فیلر موی DR.CYJ چیست؟

انجام این روش درمانی احتمال پیشامد موارد زیر را افزایش می‌دهد:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تحریک رشد دوباره مو
  • افزایش تراکم و ضخامت مو
  • تقویت فولیکول ‌ها و سلول ‌‌های مو
  • تحریک گردش خون و آب‌ رسانی پوست سر

عوارض فیلر موی DR.CYJ

عوارض فیلر

عوارض احتمالی تزریق فیلر موی DR.CYJ شامل موارد زیر است:

پزشک باید خطر های احتمالی ناشی از این عوارض جانبی را برای بیمار شرح دهد. اگر هر کدام از عوارض جانبی عنوان‌ شده بیشتر از یک هفته مشاهده شود؛ باید به پزشک اطلاع داده شود.


کلینیک تخصصی دکتر مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر