کاشت ریش

هر آنچه که باید در مورد کاشت ریش و سبیل بدانید.

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 30, 1399
بازدید: 992

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 30, 1399
بازدید: 992

فهرست مطالب

رشد سیبیل و ریش برای مردان نه تنها یک عامل زیبایی محسوب می‌شود، بلکه ممکن است نشان ‌دهنده جایگاه اجتماعی فرد باشد یا به ‌عنوان روشی برای نشان ‌دادن عقاید به‌ حساب بیاید. شرایط زیادی در زندگی یک مرد وجود دارد که تصمیم می ‌گیرد ریش خود را بلند کند. به‌ دلیل این‌ که مردان فکر می‌کنند از طریق مو های صورتشان می‌ توانند تفکراتشان را بیان کنند، مدل ‌ها و سبک ‌های مختلفی از ریش و سیبیل را در طول سال ‌های گذشته مشاهده کردیم.

با این حال، بعضی مواقع ممکن است مردان ریش ‌های پر پشت و یکدستی نداشته ‌باشند که در این صورت در انتخاب مدل ریش محدود می‌ شوند و تصمیم می گیرند که عمل کاشت ریش را انجام دهند. کم‌ پشتی مو می‌ تواند به‌ دلیل سوختن، آسیب، زخم یا عوامل ژنتیکی باشد. دقیقا در همین شرایط است که کاشت سیبیل و ریش می‌ تواند مفید واقع شود. با کاشت موی صورت می ‌توانید همان مدل ریش و سیبیلی را داشته ‌باشید که همیشه دوست داشتید.

ریزش ریش صورت

دلایل ریزش مو در مردان

دلایل اصلی ریزش مو در مردان به شرح زیر است که البته فقط به این دلایل محدود نمی ‌شوند:

کاشت ریش

کاشت ریش توسط پزشکی با تجربه و متخصص در مراقبت ‌های پوستی انجام می‌شود و چون حاشیه خطا بسیار پایین است، پزشک باید تجربه کافی در این زمینه را داشته‌ باشد.

چه افرادی می‌توانند کاشت ریش انجام دهند؟

کاشت ریش برای افرادی مناسب است که از سلامت خوبی برخوردار هستند و دارای شرایط زیر هستند:

  1. وجود فضاها و لکه ‌های خالی در ناحیه رشد ریش
  2. رشد موی کافی در قسمت ‌های پشت و اطراف سر
  3. انتظارات واقعی از فرآیند درمان

خطرات کلی کاشت ریش

موارد زیر خطراتی هستند که به‌ طور کلی در مورد کاشت ریش ممکن است اتفاق بیفتد:

  • عفونت
  • جای زخم
  • بی‌حسی
  • از دست‌دادن حواس
خطرات کاشت ریش

مزایای کاشت ریش

علاوه بر مزایای زیادی که این کار دارد، در ادامه مزایای دیگری را می ‌خوانید که باعث می ‌شود خیلی جدی به کاشت ریش و داشتن ظاهری خوشتیپ فکر کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید:

  1. می‌توانید مدل ریشی را داشته ‌باشید که همیشه می‌خواستید

زمانی‌که از کاشت ریش صحبت می‌کنیم منظورمان ریش بیش از حد پر پشت و ضخیم نیست. یکی از مزایای کاشت ریش این است که می‌ توانید سبک و مدل ریشی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که به متخصص کاشت مو بگویید دقیقا در چه نواحی و چه مقدار می‌ خواهید مو بکارید. همان‌ طور که وقتی به آرایشگاه می ‌روید مدل مو انتخاب می‌کنید، برای کاشت ریش هم می‌ توانید هر مدلی که می‌ خواهید را انتخاب کنید.

  1. مردی که ریش دارد نسبت به زنان جذابیت بیشتری دارد (و از خیلی مزایای خوب دیگری هم برخوردار است)

اگر زمانی ریش گذاشتید و ناگهان متوجه شدید که توجه جنس مخالف به شما بیشتر شده ‌است، پس باید از آن استقبال کنید. این اتفاق برای بسیاری از مردان رخ می ‌دهد و فقط یک شایعه نیست. مطالعات نشان می ‌دهد مردانی که ریش دارند نسبت به مردانی که صورت خود را همیشه اصلاح می‌کنند، برای بسیاری از زنان از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

به‌ علاوه مردانی که در این مطالعه شرکت کردند، این احساس را داشتند که مردان با ریش و سیبیل پر پشت و کامل، مردانگی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

تاثیر کاشت ریش در زیبایی مردان

معایب کاشت ریش

کاشت ریش به مردان این فرصت را می ‌دهد تا دقیقا مدل ریشی که دوست دارند را داشته ‌باشند. این کار اعتماد به نفس مردان را به‌ شدت افزایش می‌ دهد و همان‌ طور که مطالعات نشان می ‌دهند، با این کار جذابیت بیشتری نسبت به زنان پیدا می ‌کنند.

با این حال، کاشت ریش معایبی هم دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاشت ریش گران است.

هزینه کاشت ریش را نمی ‌توان نادیده گرفت. با این کار حجم زیادی از بودجه شما خرج می‌ شود و بعضی از مردان به‌خاطر هزینه ‌های زیاد آن می ‌ترسند اقدام کنند. درست است که در نهایت رضایت کامل دارید و از مزایای داشتن مدل ریش مورد علاقه ‌تان بهره‌ مند می‌ شوید ولی این کار به هیچ عنوان ارزان تمام نمی ‌شود. این ‌که هزینه کاشت ریش چقدر می‌شود هم سوال بسیار مهمی است.

  1. از دیگر قسمت ‌های بدنتان باید مو برداشته ‌شود.

در بیشتر مواقع، مویی که برای کاشت ریش استفاده می ‌شود از پشت سر گرفته ‌می‌ شود زیرا مو های آن شباهت زیادی به مو هایی دارد که اطراف گونه‌ ها و چونه‌ می ‌روید. در هر حال مو ها باید از قسمتی از مو های سرتان برداشته‌ شود و اصلا جای نگرانی نیست زیرا هیچ کچلی قابل مشاهده ‌ای در مو های سرتان ایجاد نمی ‌شود.

  1. مو هایی که کاشته ‌اید در عرض سه هفته می ‌ریزد.

درست است، یکی از عوارض جانبی طبیعی کاشت ریش، ریزش مو است. از این اتفاق وحشت نکنید زیرا این شرایط موقتی است و مو های شما در بازه زمانی که دکترتان تعیین کرده ‌است، دوباره کامل رشد می‌ کنند. به عبارتی دیگر، ریزش موی موقتی بخشی از فرآیند رسیدن به مدل ریشی است که همیشه دوست داشتید.

عوارض جانبی کاشت ریش

روش کاشت ریش

بعد از مشورت با پزشک فرآیند کاشت آغاز می‌شود. در ابتدا فولیکول‌ های مو را یکی یکی از پشت سر و بین گوش ‌ها بیرون می‌ کشند. این پیوند های مو بعدا در نواحی مورد نیاز روی صورت کاشته می ‌شود. همان ‌طور که در روش کاشت موی مستقیم یا DHI مرسوم است، تمام این فرآیند به‌ وسیله قلم کاشت انجام می‌ شود. اگر بیمار بخواهد ضخامت ریش روی صورتش بیشتر شود، می‌ توان مو ها را از گردن یا اطراف چانه هم برداشت، البته اگر به اندازه کافی مو داشته ‌باشد.

در این بخش از فرآیند، استخراج واحد های فولیکولار (FUE) کاشت موی صورت، می ‌تواند با بیهوشی موضعی هم انجام شود اگر چه ما معمولا روش DHI را توصیه می‌کنیم. (روش DHI برای کاشت ریش در واقع نوع پیشرفته کاشت ریش FUE هست که دقت و تراکم بیشتری را به همراه دارد.) مثل دیگر انواع کاشت مو، در طول کاشت درد شدیدی احساس نمی‌شود. هیچ جای زخم و بخیه روی صورت‌تان باقی نمی ‌ماند ولی ممکن است کمی زخم ایجاد شود که مثل همه انواع کاشت مو بعد از مدتی بهبود پیدا می‌کند.

کاشت سبیل

در میان مردان داشتن سبیل‌ های کلفت و پر پشت نشانه‌ای از بزرگی، مردانگی و خِرد است ولی بعضی از مردان به ‌صورت ژنتیکی دارای مو های ظریف و کم‌ پشت هستند.

مردانی که به صورتشان ضربه یا آسیبی وارد شده‌ است، ممکن است به ‌خاطر جای زخم، موی کمتری در آن ناحیه داشته باشند.

کاشت سیبیل در مردان

کاشت سبیل برای چه افرادی مناسب است؟

فرقی نمی ‌کند به‌ خاطر آسیب، عوامل ژنتیکی یا جای زخم این مشکل برایتان پیش آمده‌ است، کاشت موی صورت می ‌تواند راه ‌حل نتیجه ‌بخشی برایتان باشد.

خطرات کاشت سیبیل

روش فرآیند کاشت ریش و سبیل

تکنیک FUE به‌عنوان روشی برای کاشت موی سر استفاده می شود. پیوند مو ها از ناحیه مورد نظر، یعنی پشت سر استخراج می ‌شود. بعد از این کار، مو های استخراج ‌شده را به نواحی کم‌ مو یا کچل سیبیل یا ریش پیوند می ‌زنند. به ‌خاطر فراوانی مو در ناحیه ‌ای از سر، که از آن مو برداشته شده ‌است، تمام فضا های خالی از مو دوباره پوشیده می ‌شوند یا در یک بازه زمانی مشخص به حالت اول بر می‌گردند.

بنابراین، کاشت سیبیل و ریش معمولا نتیجه رضایت ‌بخشی به همراه دارد. مو های کاشته‌ شده مثل مو های دیگر قسمت‌ های بدن به‌ طور طبیعی رشد می‌کنند و می ‌توانید هر زمان که خواستید آن‌ ها را کوتاه یا اصلاح کنید.

اصول اولیه کاشت مو در همه انواع آن مشابه است ولی باید برای هر کدام جداگانه برنامه‌ ریزی شود. برای مشخص‌ کردن پیوند مو های مورد نیاز برای ناحیه کم‌ مو، باید صورتتان خیلی دقیق معاینه شود.

جدیدترین و بهترین روش کاشت مو

دوران نقاهت کاشت ریش و سیبیل

بعد از یک هفته، ناحیه پیوندی مو بسیار طبیعی به ‌نظر می ‌رسد. هم‌ چنین ناحیه ‌ای که از آن، مو برداشته‌ شده ‌است خیلی سریع بهبود پیدا می ‌کند و بعد از ۱۵ روز، ظاهر آن مثل قبل از عمل می ‌شود. شرایط دوران نقاهت این روش با روش کاشت موی FUE مشابه است.

بعد از شش ماه بیمار نتیجه نهایی را مشاهده می ‌کند و بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه مو های طبیعی و پر پشتی خواهید داشت.   


کلینیک دکتر گیتا مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر