کاشت مو با روش bht

کاشت مو به روش bht

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 8, 1399
بازدید: 3989

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 8, 1399
بازدید: 3989

فهرست مطالب

با توجه به این‌ که افراد کمی، ناحیه سرشان موی کافی برای اهدا دارد و تقاضا برای کاشت مو در نواحی کم مو یا کچل در حال افزایش است، کاشت مو با استفاده از موهای نواحی دیگر بدن انجام می‌ شود. به همین ترتیب، استفاده از روش کاشت مو از بدن (BHT)،  معرفی شد که در آن فولیکول‌ های مو را از دیگر نواحی بدن مثل ریش، سینه، بازو ها، زیر بغل، ناحیه تناسلی و پاها بر می ‌دارند.

این نواحی به‌ عنوان منابع اضافی برای اهدای گرافت ‌های مو، استفاده می‌ شوند و برای پوشش بیشتر کف سر یا بازسازی دیگر قسمت ‌های بدن، به کار می‌روند.

پیوند موی بدن به ناحیه سر

ویژگی‌ های موی بدن با موی سر، از نظر چرخه رشد مو، تعداد مو و جهت رشد مو متفاوت است. علی ‌رغم این تفاوت ‌ها، زمانی ‌که موی بدن به ناحیه سر پیوند زده می ‌شود، می‌ تواند تا ۱۵ سانتی ‌متر رشد کرده و ویژگی ‌هایی مشابه با ویژگی‌ های موی سر پیدا کند. به ‌دلیل این‌ که این روش جدید است، تأثیرات بلند مدت آن، هنوز مشخص نشده‌ اند.

روش bht برای چه افرادی مناسب است؟

مردانی که موهای پر پشت و ضخیمی در ناحیه سینه و ریش دارند.

نشانه‌ها:

روش bht چگونه عمل می‌کند؟

خداحافظی با کم پشتی با مزوتراپی مو

روش BHT، بر اساس اصل «تأثیر گیرنده» است؛ موهایی که از بدن (ریش، بالا تنه، زیر بغل و ناحیه تناسلی) به ناحیه سر پیوند زده می‌ شوند، در نهایت ویژگی ‌هایی مشابه با ویژگی‌ های ناحیه سر را پیدا کرده، خیلی سریع رشد می ‌کنند و کف سر را می ‌پوشانند.

تفاوت‌ های روش BHT-FUE و روش مرسوم FUE

در اصل، تکنیک لازم برای کاشت مو از بدن، استخراج واحد فولیکولار (FUE ) یا یک به یک است، که نواحی اهدا کننده مو از ناحیه سر به نواحی ریش، سینه، بازو و پا ها گسترش یافته ‌است. روش BHT  بیشتر در افرادی استفاده می ‌شود که ناحیه اهدا کننده در سر، برای استخراج مناسب نیست یا به ‌اندازه کافی موی پر پشتی ندارد. بدین ترتیب روش کاشت مو از بدن، اهمیت زیادی پیدا کرد.

گرافت ‌هایی که در روش BHT برداشته شده‌ اند، چرخه رشد متفاوتی دارند ولی هنوز مطالعات زیادی برای اثبات آن نیاز است. هم‌ چنین این گرافت ‌ها با گرافت ‌های ناحیه سر متفاوت هستند، زیرا در سر ۱ تا ۴ تار مو در گرافت ‌ها وجود دارند ولی در دیگر نواحی بدن فقط یک مو وجود دارد.  

تکنیک های لازم برای کاشت مو

مراحل عمل جراحی

استخراج گرافت ‌های مو در روش BHT، با استفاده از تکنیک استخراج واحد فولیکولار، انجام می ‌شود.

بیهوشی

برای استخراج در روش BHT، بهتر است از بیهوشی تامسنت (نوعی بیهوشی موضعی) استفاده شود که روشی ایمن و بهترین روش برای بی ‌حسی نسبت به درد است.

استخراج

مدت ‌زمان استخراج، معمولا طولانی ‌تر از کاشت موی سر معمولی است. واحد های فولیکولار در بیشتر مواقع زاویه ‌دار هستند و مو ها در جهات مختلف رشد می‌ کنند. این شرایط باعث می ‌شود استخراج واحد های فولیکولار از بدن، روشی سخت و زمان ‌بر باشد، زیرا جراح باید مدام جهت پانچ را تغییر دهد.

کاشت

مو های بدن معمولا با موی سر ترکیب می ‌شوند و آن‌ ها را برای یکدستی بیشتر، در ناحیه میانی سر یا تاج سر، می ‌کارند.

روش‌های استخراج موی بدن

انجام تکنیکFUE  با دست

در استخراج مو های بدن، از پانچ ‌هایی، به‌ طور دستی استفاده می‌ شود.

انجام تکنیک FUE با دستگاه

برای استخراج موها، از دستگاه استفاده می‌ شود که در کنترل چرخش، سرعت، مقدار و نوسان خیلی دقیق عمل می‌ کند.

نتیجه و مراقبت‌های بعد از عمل

مراقبت های بعد از عمل کاشت مو

نواحی اهداکننده مو:

به ‌مدت یک هفته، باید از آنتی ‌بیوتیک استفاده کنید. ناحیه اهدا کننده باید با کرم آنتی ‌بیوتیک، پوشیده ‌شود. نیازی به بستن باند نیست و ناحیه اهدا کننده در عرض هفت روز بهبود پیدا می‌ کند.

ناحیه گیرنده:

مراقبت‌ ها، مثل مراقبت ‌های بعد از عمل در FUE است. برای حفظ مو های کاشته‌ شده و مو هایی که از قبل در آن ناحیه بودند، باید دارو های موضعی و خوراکی مصرف شود.

مزایای روش bht

توصیه های قبل و بعد از کاشت مو

عوارض روش bht

در این روش عوارض جانبی بسیار کمی وجود دارد. با این حال، چند مورد از شایع‌ ترین عوارض جانبی این روش به شرح زیر است:

نتیجه

بعد از عمل جراحی، موهای کاشته‌ شده در عرض ۳ تا ۴ هفته می ‌ریزند. در ماه سوم به بعد، رشد دوباره مو های کاشته ‌شده را مشاهده می ‌کنید. در مقایسه با کاشت مو از ناحیه سر، که نتیجه نهایی را بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه مشاهده می ‌کنید، در این روش زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه اصلی نیاز دارید.


کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر