پیکرتراشی با دستگاه پال

پیکرتراشی با دستگاه پال

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 13, 1399
بازدید: 5241

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 13, 1399
بازدید: 5241

فهرست مطالب

لیپوساکشن یک فرایند جراحی است که می تواند چربی های ناخواسته و مقاوم به رژیم غذایی و ورزش را، در نواحی مختلف بدن از بین ببرد. در حین این فرآیند، با استفاده از یک لوله فلزی و یک دستگاه مکنده، رسوبات کوچک چربی برداشته می شوند. نواحی رایج لیپوساکشن شامل شکم، ران ها، باسن، کمر و بازو ها می شوند. از پیکر تراشی با دستگاه پال چه می دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

پیکر تراشی با دستگاه پال چگونه است؟

دستگاه پال از همان تکنیک لیپوساکشن تامسنت استفاده می کند. در این فرایند، یک برش کوچک بر روی ناحیه درمان ایجاد می شود تا کانولا بتواند به آن وارد شود. سپس محلول تامسنت به این ناحیه تزریق می شود. محلول تامسنت حاوی آب و نمک، یک بی حس کننده موضعی (معمولا لیدوکائین) و همچنین تنگ کننده عروقی (معمولا اپی نفرین) برای کنترل خونریزی است. 

در تکنیک استفاده از دستگاه پال، نوک کانولا لرزش می کند تا شکسته شدن سلول های چربی سریع تر انجام شود. با تخریب سلول های چربی، برداشت بافت چربی آسان تر و در زمان کمتری انجام می شود. کوتاه تر بودن یک فرایند، دوره بهبودی کوتاه تری را نیز برای بیماران به همراه خواهد داشت. نوک لرزنده کانولا وارد شدن به درون بافت های متراکم را آسان تر کرده، دقت فرایند را بالا برده و از آسیب دیدن بافت های اطراف پیشگیری می کند.

بلفاروپلاستی یا درمان افتادگی پلک چگونه انجام می شود؟

چه مواردی را می توان انتظار داشت؟

قبل از درمان

حین درمان

برشی در نزدیکی ناحیه درمان ایجاد و مایع تامسنت به آن تزریق می شود. کانولای دارای نوک لرزنده، به درون برش وارد شده و به عقب و جلو می رود. کانولا به صورت همزمان بافت های چربی را جدا و مکش می کند. در انتها، یک پوشش فشاری بر روی ناحیه قرار داده می شود.

بلافاصله پس از درمان

۱ تا ۷ روز پس از فرایند

۱ تا ۲ هفته پس از فرایند و فراتر از آن

نکات بهبودی

تورم ناشی از فرایند لیپوساکشن می تواند بین ۴ تا ۶ هفته دوام داشته یا بسته به گستردگی فرایند، بیشتر نیز باشد. اثرات کامل فرایند ۶ تا ۱۲ ماه پس از فرایند قابل مشاهده هستند.

این فرایند برای چه کسانی مناسب است؟

فرایند لیپوساکشن با دستگاه پال، برای زنان و مردانی مناسب است که صرف نظر از سن، به بافت های چربی مقاوم به رژیم غذایی و ورزش دچار هستند.

مراحل انجام تزریق چربی و مدت ماندگاری آن

این فرایند به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

عوارض جانبی

عوارض جانبی لیپوساکشن با دستگاه پال می تواند شامل افزایش موقت دمای بدن، ناراحتی، درد عضلانی، تورم، کبودی و خارش شود.

مزایا و معایب

مزایا

نتایج حاصل از برداشت چربی ها با دستگاه پال دائمی هستند. سرعت و کارایی این دستگاه، مدت زمان بیهوشی، آسیب به بافت های اطراف و زحمت فیزیکی پزشک را، کاهش می دهد. در این روش از نظر آسیب حرارتی هیچ خطری وجود ندارد. اغلب جراحان در هنگام مقایسه لیپوساکشن پال و لیزری، بیان دارند که دستگاه پال بدون حرارت بسیار ایمن تر است. با اینکه هر دوی این تکنیک ها سلول های چربی را جدا و برداشت آن ها را آسان تر می کنند، اما لیپوساکشن با لیزر، بافت چربی را تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و در صورت به کار گیری نامناسب، می تواند سبب بروز سوختگی درجه ۳ شود.

لیپوساکشن با دستگاه پال، دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به دیگر روش های تهاجمی تر لیپوساکشن است. از جمله این عوارض می توان به تجمع مایعات و کبودی اشاره کرد. از آنجایی که در این روش نیازی به وارد کردن یک محافظ حرارتی برای پوست نیست، برش های کوچک تری بر روی بدن ایجاد شده و تنها به اندازه قطر کانولا خواهند بود.

لیپوساکشن با دستگاه پال

معایب

تکنولوژی های بر پایه انرژی، همچون VASER می توانند در شکستن چربی ها در نواحی فیبروتیک، مانند کمر و سینه ها در مردان مبتلا به ژنیکوماستی، عملکرد بهتری داشته باشند. لیپوساکشن با دستگاه پال برخلاف رقبای خود، توانایی تحریک تولید کلاژن را جهت سفت شدن پوست ندارد. همچنین، این روش نمی تواند عملکردی همچون لیپوساکشن هوشمند (high definition liposculputre) داشته باشد. برای انجام نتایج ظریف و با دقت، پزشکان اغلب بر دستگاه های امواج رادیویی یا سونوگرافی تکیه می کنند.

لیپوساکشن با دستگاه پال، همچون انواع دیگر لیپوساکشن، با تورم، درد و استفاده طولانی مدت از پوشش های فشاری همراه خواهد بود. به عبارت دیگر، این فرایند بهبودی ناراحت کننده ای دارد.


دکتر گیتا مجید زاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر