علت ترک خوردن نوک انگشتان دست

علت ترک خوردن نوک انگشتان دست و راههای درمان

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 31, 1400
بازدید: 125548

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 31, 1400
بازدید: 125548

فهرست مطالب

علت ترک نوک انگشتان دست بسیار متفاوت است. اگر تا به حال ترک نوک انگشت را تجربه کرده اید، می دانید که در واقع ترک خوردن نوک انگشتان دست یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است یک شخص در طول زندگی خود، آن را تجربه کند. حتی ساده ترین کارها، مثل تایپ کردن، بستن دکمه ی لباس یا باز کردن در قوطی، برایتان سخت می شوند. در موارد خفیف، ترک نوک انگشت دست ، با کرم های مرطوب کننده و مراقبت دست درمان می شوند. اما در موارد جدی تر، ترک نوک انگشت دست می تواند سبب درد شدید و حتی خونریزی شده و نیازمند مراقبت های پزشکی باشد.

البته نیاز به نگرانی نیست، زیرا برای درمان انگشتان خشک و ترک خورده ی شما، راه حلی وجود دارد. . در ادامه می‌خواهیم با صحبت در مورد دلایل بروز ترک خوردن نوک انگشتان دست، درمان ترک انگشتان دست و روش‌های درمانی آن، به شما در پیشگیری و درمان این عارضه کمک کنیم. پس اگر به این مشکل برخورده‌اید، توصیه می‌کنیم ادامه این متن را مطالعه کنید. در مورد تزریق چربی به صورت بیتر بخوانید.

 

ترک دست

علل ترک خوردن نوک انگشتان دست

علت های مختلف پزشکی یا محیطی می تواند باعث ترک نوک انگشتان شما شوند. خشکی پوست (زروسیس)، رایج ترین دلیل ترک نوک انگشت است، که علت های آن عبارتند از:

بیماری های پوستی وراثتی، مثل ایکتیوز ورگاریس، همچنین بیماری های زمینه ای مثل دیابت و تیروئید کم کار، می توانند سبب خشک شدن پوست دست شما شوند.

نحوه پیشگیری از ترک خوردن نوک انگشتان دست

بهترین راه درمان ترک نوک انگشت، پیشگیری از آن است:

پوست دست یکی از قسمت‌های بدن می‌باشد که معمولاً در معرض آسیب‌های فراوانی قرار داد. کسانی که می‌خواهند بدانند ترک دست نشانه چیست باید به سبک زندگی خود و رفتاری که با دستان خود دارند توجه داشته باشند. افرادی که برای انجام کار‌های روزانه مانند ظرف شستن و یا کار کردن با مواد شوینده از دستکش استفاده نمی‌کنند از جمله کسانی‌اند که بیش از همه در معرض ترک خوردن انگشتان دست هستند. وقتی ترک دست پیش می‌آید، به این نشانه است که فرد با پوست دست خود به خوبی رفتار نکرده و آسیب‌های زیادی به آن وارد آورده است. 

درمان ترک دست

از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد به هنگام بروز ترک دست از خود می‌پرسند این است که علت ترک خوردن پوست دست چیست و برای ترک دست چی خوبه. بهترین توصیه‌ای که می‌توان درمان ترک دست به این افراد ارائه کرد، پیشگیری است. وقتی این عارضه پدیدار می‌گردد، تا زمانی که پوست به حالت عادی و طبیعی خود برگردد، مدت زمانی طول می‌کشد. پس، برای آنکه حتی برای چندین روز مجبور نباشید با این اتفاق آزاردهنده و ناراحت‌کننده دست و پنجه نرم کنید، به توصیه‌هایی که در ادامه ارائه خواهیم کرد، توجه داشته باشید. تزریق ژل چانه چگونه است ؟

برای جوانسازی پوست چه بخوریم؟

درمان ترک نوک انگشت

اگر انگشتان شما، دچار ترک خوردگی شده است، برای کمک به درمان، مواردی که نام بردیم را انجام دهید. یعنی: دستان خود را به طور مرتب، مرطوب کنید و در برابر مواد شیمیایی، آب داغ و هوای سرد، از آنها مراقبت کنید.

این دو مورد هم می تواند به درمان ترک نوک انگشت کمک کند:

درمان ترک خوردگی انگشت شست


برای یافتن علت ترک خوردن انگشت شست دست لازم نیست راه دور و درازی بروید. همین قدر کافی است که بدانید اگر در هنگام استفاده از دستان خود احتیاط را فراموش کنید، نه تنها انگشت شست دست، بلکه تمامی انگشتان شما دچار ترک خوردگی می‌شود. به همین جهت سعی کنید از توصیه‌های پیشگیرانه‌ای که در بالا عنوان کردیم، پیروی کنید. حال، اگر کار از کار گذشته و شما با این عارضه درگیر هستید، نکات زیر را رعایت کنید تا هر چه زودتر بهبودی حاصل شود:

  1. اگر دستتان زخم شده است، با استفاده از یک بانداژ مایع پوست، زخم ها را ببندید.
  2. با استفاده از دستکش های یک بار مصرف، ترک خوردگی ها را بپوشانید و از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری کنید.

اگر ترک نوک انگشت شما بهتر نشده و برایتان آزار دهنده است، به پزشک مراجعه کنید. پزشک، در صورت عفونت ترک ها، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند؛ همچنین، با استفاده از چسب فوری پزشکی، می تواند به درمان پوست انگشتان شما کمک کند. در مورد لیزر جای جوش بیشتر بخوانید.

به کسانی که تصور می‌کنند، ترک پوست دست، تبعات دیگری برای آن‌ها ندارد باید تذکر دهیم که پوست، یک سد دفاعی بدن به شمار می‌رود، حال، اگر این سد در قسمت‌هایی با مشکل مواجه شود، میکروب‌ها و باکتری‌ها به راحتی به بدن نفوذ کرده و شما در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف و عفونت قرار خواهید گرفت. پس در صورتی که این عارضه در جدال هستید، نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده و سعی کنید، هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام مؤثری انجام دهید.

در ضمن، کسانی که پوست حساسی دارند نباید شرایط را برای ایجاد ترک در انگشتان ایجاد کنند. روش‌هایی که برای پیشگیری ارائه کردیم، به خوبی می‌توانند از ابتلای پوست به این عارضه جلوگیری کنند.
جمع‌بندی
موضوع مهمی که در این متن به آن اشاره کردیم ترک خوردن نوک انگشتان دست بود. فراموش نکنید که حتی اگر یکی از انگشتان دست نیز دچار ترک خوردگی شود، باز هم به فرد این اجازه را نمی‌دهد که یک زندگی نرمال و بدون رنج داشته باشد. اگر می‌خواهید تمامی کار‌هایتان را به راحتی انجام دهید، به توصیه‌هایی که در بالا اشاره کردیم، توجه داشته و تمامی آن‌ها را رعایت کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید ادعا کنید رفتار خوبی با بدن و به خصوص پوست دستان خود دارید.

درکلینیک دکتر مجیدزاده، سعی می‌کنند بهترین اطلاعات را در اختیار کسانی که به عارضه ترک خوردگی در پوست دست مبتلا شده‌اند، راهکار‌هایی کاربردی و عملی برای از بین بردن این عارضه ارائه کنند. شک نکنید که این توصیه‌ها به شما کمک خواهد کرد تا پوست دستتان هیچگاه دچار آسیب و خراش نشده و زندگی‌تان سراسر شادی و شور و نشاط باشد.


کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر