بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل، درمان قطعی تعریق بیش از حد

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 20, 1400
بازدید: 3763

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 20, 1400
بازدید: 3763

فهرست مطالب

تزریق بوتاکس، یک روش درمانی جدید برای افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) محسوب می شود. اگر تعریق شما مخصوصا در ناحیه زیربغل بیش از حد می باشد، گزینه ی مناسبی برای انجام بوتاکس زیر بغل هستید.

تزریق بوتاکس زیر بغل برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند، توسط  FDA تأیید شده است. این تزریق ممکن است به صورت مصارف خارج از برچسب دارو یا””Off-lable برای کاهش تعریق در نقاط دیگر بدن مانند دست ها، پاها و صورت نیز استفاده شود.

هایپر هیدروزیس چیست؟

هایپر هیدروزیس، اصطلاح پزشکی برای تزریق بیش از حد می باشد که به هر تعریق غیرطبیعی (از جمله عرق کردن در زمانی که هوا گرم نیست) اطلاق می شود. افرادی که بیش از حد عرق می کنند، اغلب لباسهایشان خیس عرق است.

استفاده از ضدتعریق به صورت منظم برای افرادی با این شرایط، مؤثر نیست. بوتاکس فقط از تعریق در نواحی خاصی که در آن تزریق انجام شده، جلوگیری می کند.

هایپر هیدروزیس چیست؟

بوتاکس زیر بغل چیست؟

همانطور که گفتیم، بوتاکس زیر بغل به عنوان یک روش برای کنترل تعریق بیش از حد از ناحیه زیر بغل، مورد استفاده قرار می گیرد. برای تزریق بوتاکس زیر بغل، معمولا به بی حسی نیازی نیست اما اگر از درد تزریق استرس دارید حتما قبل از شروع تزریق، از کرم بی حس کننده استفاده کنند.

میزان نقاط تزریق بستگی به میزان تعریق پس از تست عرق دارد و مانند بوتاکس پیشانی که ما می شناسیم، دقیقا با همان سرنگ  ظریف بوتاکس، پس جای نگرانی در خصوص درد نداشته باشید.

تزریق بوتاکس زیر بغل

آماده شدن برای تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل، عمل سریع و آسانی است که در مطب پزشک انجام می شود. پزشک معمولاً از شما درخواست می کند که دو یا سه روز قبل از نوبت تزریق، از تراشیدن موهای زیربغل خودداری کنید.

در صورت مصرف داروهای رقیق کننده ی خون، پزشک از شما می خواهد به منظور جلوگیری از کبودی، چند روز قبل از تزریق، مصرف آن را قطع کنید. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید و هیچ دارویی را بدون اطلاع پزشک قطع نکنید.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

این روش به جز درد و خطرات مرتبط با بوتاکس که پزشک باید برای شما توضیح دهد، هیچ عوارض دیگری ندارد. برخلاف باور عموم، قطع شدن غدد در یک ناحیه، عرق را به سمت نقاط دیگر هدایت نمی کند، چرا که این غدد به طور مستقل کار می کنند.

این روش برای کسانی که با ترس از لکه عرق روی لباس خود زندگی می کنند، مزایای زیادی دارد. شما می توانید به مدت چند ماه، با اعتماد به نفس دستان خود را بالا ببرید بدون اینکه نگران لکه ی عرق روی لباستان باشید.

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

هزینه بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

قیمت بوتاکس زیر بغل تا حد زیادی به نوع برند بوتاکس و کلینیکی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. هزینه تزریق بوتاکس در کلینیک ما با توجه به میزان داروی مصرفی، دو برابر هزینه تزریق صورت می باشد.

برخی افراد احساس می کنند که هنگام لبخند زدن مقدار زیادی از لثه های آن آشکار شده و یا بیش از حد نمایان هستند. این لبخند ها گامی اسمایل یا لبخند لثه ای نامیده می شوند. لبخند لثه ای پدیده ای است که در آن، هنگام لبخند زدن لب بالایی بیش از حد به بالای دندان های بالایی رفته و لثه ها را نمایان می سازد. این وضعیت سبب ایجاد لبخندی ناخوشایند می شود.

آیا تزریق بوتاکس زیر بغل نیاز به تمدید دارد؟

شما بلافاصله پس از دریافت تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های معمولی خود را از سر بگیرید. بین دو تا هفت روز زمان می برد تا تعریق در ناحیه تحت درمان، متوقف شود و خشک شدن آن ناحیه، دو هفته طول می کشد.

اثرات بوتاکس موقتی هستند، بنابراین فرد در آینده به انجام دوباره تزریق نیاز پیدا خواهد کرد. برای تعریق زیربغل، خشکی می تواند از ۲ ماه تا ۶ ماه طول بکشد. نتایج بوتاکس زیر بغل ممکن است به ماندگاری بوتاکس دست و پا نباشند و امکان دارد لازم باشد که در شش ماه آینده، تزریق مجدداً تکرار شود.

 

کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر