لیزر بیکینی

لیزر بیکینی و هر آنچه باید در مورد قبل و بعد از آن بدانید

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 23, 1401
بازدید: 7630

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 23, 1401
بازدید: 7630

فهرست مطالب

اگر از اپیلاسیون یا اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی خود با تیغ خسته شده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را برای همیشه از بین ببرید، تنها یک گزینه خوب برای شما وجود دارد و آن هم لیزر موهای زائد است. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی که به آن لیزر بیکینی نیز می گویند، یک فرآیند راحت، مقرون‌‎به‌صرفه و بسیار کارآمد است. با این وجود، همه دستگاه‌های لیزر موهای زائد یکسان عمل نمی‌کنند، به‌خصوص زمانی‌که بحث از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی به‌عنوان حساس‌ترین ناحیه بدن مطرح است.

خوشبختانه ما توانسته‌ایم جدیدترین فناوری در زمینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را با استفاده از سیستم لیزر پیشرفته جنتل مکس پرو ارائه دهیم. در ادامه این مقاله، به هر آنچه که باید در مورد لیزر موهای زائد بیکینی بدانید، اشاره خواهیم کرد.

لیزر بیکینی چگونه انجام میشود؟

در روش لیزر موهای زائد، لیزر پالس‌های نوری را به فولیکول هر مو می‌فرستد و ریشه را از بین می‌برد و موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند. چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها زمانی موثر است که مو در مرحله رشد فعال باشد. جلسات درمانی متعدد (با فاصله چند هفته) تضمین می کند که موهای در حال رشد از بین می روند.

اولین قدم برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی، مشاوره با پزشک است. مشاوره با پزشک به شما کمک می کند تا بدانید که آیا برای این عمل مناسب هستید یا خیر. به طور معمول، مشاوره شما شامل موارد زیر خواهد بود:

وقتی که زمان اولین جلسه لیزر موهای ناحیه تناسلی برای شما مشخص شد، حداقل به مدت ۶ تا ۸ هفته قبل از آن از اپیلاسیون و سایر روش هایی که مو را از ریشه می کَنند، نواحی مورد نظر اجتناب کنید. در جلسه لیزر موهای زائد بیکینی نگران چیزی نباشید. با خیالی آسوده دراز بکشید و کار را به تکنسین های با تجربه ما بسپارید. انجام لیزر برای این ناحیه حدود ۵ دقیقه زمان می برد و پس از آن می توانید از پماد زینک اکساید برای جلوگیری از حساسیت های پوستی استفاده کنید.

ما در کلینیک پوست، مو و زیبایی گیتا، دستورالعمل مفصلی برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بعد از لیزر مو تهیه کرده ایم که پس از انجام لیزر، برای شما عزیزان به صورت پیامک ارسال می کنیم.

لیزر بیکینی چگونه انجام میشود؟

لیزر بیکینی شامل کدام نواحی بدن است؟

لیزر بیکینی به صورت کلی به لیزر موهای ناحیه تناسلی و اطراف آن اشاره دارد، اما بسته به اینکه دقیقا چه قسمت هایی تحت درمان لیزر قرار می گیرند، لیزر بیکینی ۳ نوع مختلف دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

لیزر بیکینی پایه

این نوع روش لیزر بیکینی می‌تواند موهای زائد فضای بیرون از مایو یا شورت را به طور دائم کاهش دهد. این نوع لیزر بیکینی کمترین مساحت را برای رفع موهای زائد پوشش می دهد و ممکن است برای افرادی‌که به‌تازگی لیزر موهای زائد انجام داده‌اند، افرادی‌که نگران تحمل درد لیزر موهای زائد هستند و برای نوجوانان گزینه ایده‌آلی باشد.

لیزر بیکینی کامل

در این روش تمام ناحیه تحت پوشش مایو یا شورت، چیزی حدود ۴ سانتی‌متر تا بخش مرکزی جلو اندام تناسلی، لیزر می‌شود. هم‌چنین ممکن است موهای مناطق بالاتر یا پایین‌تر یعنی ناحیه نزدیک به شکم یا لابیا نیز لیزر شوند.

لیزر بیکینی برزیلی

در حال حاضر لیزر بیکینی برزیلی محبوب‌ترین روش است. زیرا به شما این امکان را می‌دهد که همیشه احساس تمیزی و شادابی داشته باشید. در روش لیزر بیکینی برزیلی تمام ناحیه تناسلی به صورت کامل تحت درمان لیزر مو قرار می گیرند.  

لیزر بیکینی شامل کجا است

قبل از لیزر موهای زائد بیکینی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

قبل از لیزر موهای زائد نیازی به انجام کارهای زیادی نیست، به‌جز اینکه باید روند انجام هرگونه اپیلاسیون را متوقف کنید. زیرا برای اینکه لیزردرمانی شما موثر واقع شود، باید در فولیکول‌ها اندکی مو وجود داشته باشد. بنابراین، باید ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد، شیو کامل انجام شود.

با توجه به ماهیت انرژی لیزر، پیشنهاد می‌کنیم لیزر موهای زائد را برای زمانی برنامه‌ریزی کنید که برنزه کردن پوست در اولویت نباشد. فرقی نمی‌کند که برای برنزه شدن می‌خواهید از نور خورشید یا دستگاه سولار استفاده کنید. زیرا این مسئله بر اثربخشی لیزردرمانی تأثیر می‌گذارد و ممکن است نهایتا به جلسات بیشتری به‌منظور حذف کامل موهای زائد نیاز داشته باشید.

یکی از دستگاه هایی که در کلینیک گیتا برای لیزر موهای زائد استفاده می شود، دستگاه ND-Yag است که برای پوست هایی که به صورت طبیعی تیره هستند، مناسب است. اما زمانی که شما با روش های مختلف پوست خود را برنزه می کنید، پوست شما خشک و آسیب دیده می شود و نباید عمل لیزر مو را روی آن پوست انجام داد.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد دارید قطعا سوالاتی ذهنتان را درگیر کرده است. در این مطلب ۱۸ نکته به صورت جزئی در مورد لیزر موهای زائد پرداخته می‌ شود.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب می دهد؟

اصولا تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد هر فرد، متفاوت است. اگرچه مرکز ما مجهز به جدیدترین و ایمن‌ترین دستگاه‌های لیزر است که برای کسب نتایج موفقیت‌آمیز ساخته شده‌اند اما معمولا تعداد جلسات مورد نیاز، بیشتر از فناوری استفاده‌شده در طول درمان به رنگ پوست و رنگ مو بستگی دارد.

به طور کلی در منابع علمی گفته شده که برای اثر گذاری کامل لیزر در ناحیه بیکینی، بین ۴ تا ۱۲ جلسه انجام لیزر موهای زائد لازم است. اما ما طبق تجربه انتظار داریم که اکثر مراجعان در طی ۶ تا ۸ جلسه برنامه‌ریزی‌شده در فواصل زمانی منظم، به نتایج رضایت‌بخش و طولانی‌مدت دست پیدا کنند. فاصله بین جلسات لیزر بیکینی هر ۲ ماه یک بار می باشد.

اگر پس از اتمام همه جلسات موهای زائد شما دوباره رشد کردند، ممکن است در صورت لزوم برای کسب نتیجه نهایی به انجام دوره‌ای جلسات نیاز باشد.

قیمت لیزر بیکینی و سایر قسمت های بدن را در لینک زیر ببینید:

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی

بعد از لیزر موهای زائد، پوست به مراقبت‌های ویژه بسیار کمی نیاز دارد. مطمئنا با پیروی از دستورالعمل‌های ما مانند اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب، پوست پس از هر جلسه نسبتاً سریع بهبود می‌یابد. برای کسب نتایج مطلوب، توجه به موارد زیر را توصیه می‌کنیم:

چه زمانی بعد از لیزر موهای زائد بیکینی می‌توانیم دوش بگیریم؟

ازآنجایی‌که در طی لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو گرم می‌شوند، این مسئله ممکن است باعث بروز حساسیت جزئی پوست شود. بنابراین شما می‌توانید بلافاصله پس از جلسات لیزر خود دوش بگیرید، اما باید از آب خنک و بدون شوینده استفاده کنید. بعد از ۲۴ ساعت بعد از انجام لیزر می توانید از مواد شوینده نیز استفاده کنید. برای پیشگیری از تحریک و التهاب پوست، باید تا چند روز پس از لیزر موهای زائد از رفتن به جکوزی و سونا پرهیز کنید.

بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

آیا بعد از لیزر موهای زائد بیکینی میتوان رابطه جنسی داشت؟

اگرچه برقراری رابطه جنسی قبل و بعد از لیزر بیکینی قابل تحمل است، اما چون ناحیه تحت درمان ممکن است کمی حساس شده باشد، همه‌چیز بستگی به تصمیم‌گیری خود شما دارد. درگیر شدن در رابطه جنسی پس از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی می‌تواند به‌دلیل اصطکاک ایجادشده، منجر به بروز زخم یا تاول شود.

عوارض لیزر بیکینی

به طور کلی، زمانی‌که لیزر موهای زائد توسط یک متخصص آموزش‌دیده انجام شود، روشی ایمن در نظر گرفته می‌شود. کارکنان ما باتجربه و آموزش‌دیده هستند و می‌توانید برای دستیابی به بهترین نتایج با حداقل خطرات روی آن‌ها حساب باز کنید. پس از لیزر موهای زائد ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

– قرمزی و سوزش موقت پوست. اصولا این مسئله باید ظرف چند ساعت برطرف شود. اگر سوزش پوست محسوس دارید، می‌توانید یک کیسه یخ را به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. دقت کنید که نباید بطور مداوم یخ را روی پوست خود قرار دهید. باید در مدام کیسه یخ را چند ثانیه کوتاه روی پوستتان بگذارید و بردارید.

– تغییر رنگدانه پوست. لیزر موهای زائد با انرژی حرارتی کار می‌کند و می‌تواند در فولیکول‌های مو باعث ایجاد گرما شود. این مسئله می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تیره در پوست روشن و لکه‌های روشن در پوست‌های تیره شود. انتظار می‌رود این علائم به‌مرور زمان خود‌به‌خود برطرف شوند.

تجربه نشان داده است که احتمال بروز عوارض جانبی شدید ناشی از لیزر موهای زائد خیلی کم است. ایجاد تاول روی پوست و پوسته‌پوسته شدن آن یک عارضه جانبی غیر معمول است که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از لیزردرمانی ممکن است رخ دهد.

اگرچه احتمال ایجاد اسکار یا جای زخم وجود دارد اما معمولاً محدود به افرادی است که به‌صورت ذاتی سابقه ایجاد اسکارهای عمیق روی پوست خود دارند. مطمئنا احتمال بروز این خطرات لیزر موهای زائد، تحت نظر یک ارائه‌دهنده آموزش‌دیده و باتجربه و همچنین با حضور یک پزشک متخصص و در یک کلینیک دارای مجوز، نزدیک به صفر است.

برای اینکه بدانید لیزر در هر قسمت از بدن چه عوارضی می تواند داشته باشد، مقاله زیر را بخوانید:

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر