دکتر مجیدزاده - بررسی روش های کاشت ابرو

بررسی روش های کاشت ابرو – ۲ روش FUE و FUT

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 17, 1401
بازدید: 1291

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 17, 1401
بازدید: 1291

فهرست مطالب

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از نواحی متراکم‌تر بدن فرد گرفته می‌شود. سپس این فولیکول‌ها بسته به تکنیک یا روش، برای تکمیل ابروهای کم‌پشت، کم‌رنگ یا غایب به ناحیه مورد نظر پیوند یا گرافت زده خواهند شد. یک سؤال رایج افراد خواهان کاشت ابرو این است که کدام نوع کاشت ابرو مزایای بیشتری دارد و تفاوت آن‌ها در چیست؟

تصمیم‌گیری بین روش های FUT و FUE منجر به سؤالات بسیاری می‌شود. در ادامه، درباره انواع مختلف روش های کاشت ابرو همچنین مزایا، نتایج مورد انتظار، هزینه‌ها و نامزدهای ایده‌آل هر روش بحث می‌کنیم. اما یک مشاوره شخصی در کلینیک و با پزشک متخصص نتیجه بهتری را برای شما در پی دارد. در ادامه به انواع روش های مختلف کاشت ابرو می‌پردازیم.

بررسی روش های کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو

ما در زیر ۲ مورد از رایج‌ترین تکنیک‌های مورد استفاده برای کاشت ابرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ابتدا به توضیح مختصر هر روش می‌پردازیم و سپس مزایا و معایب هرکدام را شرح می‌دهیم.

۱. روش FUE

حروف FUE مخفف عبارت follicular unit extraction به معنای برش واحد فولیکولی است. در این روش موها به صورت یکی‌یکی از قسمت اهداکننده بدن گرفته می‌شوند و به ابرو پیوند می‌خورند. این روش، محبوب‌ترین تکنیک کاشت مو ازجمله برای ابروها به شمار می‌رود. این روش برای افرادی ارجح است که نیاز به کاشت مقدار زیادی مو بر روی مناطق بزرگ ابرو دارند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت روش FUE  این است که بدون درد انجام می‌شود.

۲. روش FUT

FUT که مخفف عبارت Follicular Unit Transplantation است، به عنوان جراحی نواری نیز شناخته می‌شود. در طی این روش، یک نوار نازک از پوست اهداکننده با موهای سالم با استفاده از چاقوی جراحی از پشت سر برداشته خواهد شد. پس از آن، جراح گرافت‌ها را در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد و سپس محل برش را با بخیه می‌بندد. در روش FUT  یک زخم یا اسکار ظریف باقی می‌ماند که معمولاً توسط مو پوشانده خواهد شد. روش FUT در سال‌های اخیر و با توجه به پیشرفت‌های جدید در زمینه روش های کاشت ابرو دیگر، موردپسند بیماران و جراحان قرار نمی‌گیرد.

مزایای کاشت ابرو به روش FUE

با کاشت ابرو به روش FUE، هر واحد فولیکولی به صورت تصادفی جداگانه از پوست سر برداشت می‌شود. این امر به پزشک جراح امکان می‌دهد تا موها را با نازک شدن کمتری از ناحیه اهداکننده، برداشت کند. با استخراج واحد فولیکولی (FUE)، مو از طریق برش‌های دایره‌ای میکروسکوپی روی پوست ابرو کاشته می‌شود. در ادامه به مزایای این روش کاشت ابرو اشاره خواهیم کرد.

۱. کیفیت پیوند بالا

سیستم کامپیوتری در روش FUE امکان تجزیه و تحلیل سه‌بعدی و محاسبه خصوصیات هر فولیکول مو را خواهد داشت. این کار به پزشک اجازه می‌دهد تا سالم‌ترین و قوی‌ترین فولیکول‌ها را برای برداشت و پیوند موفق به ابرو انتخاب کند.

۲. نتایج طبیعی

روش FUE موها را در گروه‌های طبیعی برداشت می‌کند، پس هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد و ابروها نیز ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانید موهای سر خود را به اندازه دلخواه کوتاه کنید، بدون اینکه نگران دیده شدن جای زخم در سر خود باشید.
در روش FUE چون فولیکول‌ها به صورت تصادفی برداشت می‌شوند، ظاهر و تراکم ناحیه اهداکننده به طور جزئی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این روش برای افرادی که ترجیح می‌دهند موهای خود را در قسمت پشت سر کوتاه کنند، بسیار مطلوب خواهد بود.

۳. بدون درد حین یا بعد از عمل

جراح روش FUE برای اطمینان از حداقل ناراحتی در طول عمل مانند دندانپزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پیوند FUE از روش های کاشت ابرو کمتر تهاجمی محسوب می‌شود. بنابراین، بسیاری از بیماران در طول یا بعد از عمل خود حداقل درد را تجربه خواهند کرد.

۴. زمان ریکاوری کوتاه

استفاده از چاقوی جراحی یا بخیه در پیوند به روش FUE لازم نیست. پس روند بهبودی و ریکاوری هم سریع است و بسیاری از افراد در عرض چند روز به فعالیت‌های روزانه خود باز خواهند گشت. خود عمل پیوند ابرو نیز به مدت‌زمان طولانی نیاز نخواهد داشت.

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو چیست و چطور احتمال آن را کاهش دهیم؟

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

همان‌طور که گفته شد، در پیوند واحد فولیکولی یک تکه بافت بلند و نازک از پشت سر و ناحیه گردن برداشته می‌شود. سپس با استفاده از تشریح استریو میکروسکوپی، واحدهای فولیکولی منفرد از نوار خارج خواهند شد. هنگامی که فولیکول‌ها برداشت شدند، زخم بسته می‌شود و یک زخم خطی بسیار ظریف باقی می‌ماند. در ادامه به مزایای این روش سنتی‌تر کاشت ابرو اشاره می‌کنیم.

۱. زمان بازیابی قابل مدیریت

زمان بهبودی پس از کاشت ابرو به روش FUT بسیار قابل‌کنترل است و معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد. البته برخی از افراد عمل‌شده با روش FUT سطوح بالاتری از ناراحتی را در مقایسه با سایر روش‌ها گزارش کرده‌اند. این ناراحتی‌ها به دلیل تورم احتمالی در محل برداشته شدن نوار پوست سر رخ می‌دهند. پزشک در این موارد به تجویز داروهای مسکن بسنده می‌کند.

۲. نرخ بالاتر بقای فولیکول

با روش FUT، مو از ناحیه اهداکننده میانی برداشت می‌شود که بیشتر آن‌ها دائمی هستند. به همین دلیل، بیمارانی که نواحی اهداکننده در دسترس آن‌ها محدود است، اغلب به درمان با روش FUT توصیه می‌شوند. با روش FUT، فولیکول‌ها با دقت برداشت خواهند شد تا بافت محافظ دست نخورده بماند و پیوندها قوی و باکیفیت باشند.

۳. نتایج تقریباً طبیعی

این روش برای شما یک اسکار بسیار نازک و خطی به قطر بیش از یک میلی‌متر یا کمتر ایجاد می‌کند. این زخم به ‌راحتی و با موهای اطراف پنهان خواهد شد و عملاً غیر قابل تشخیص است. در روش FUT، موهای بیمار در گروه‌های کوچک و طبیعی ۱ تا ۴ تایی کاشته می‌شوند. پس این تکنیک از روش های کاشت مو به شما امکان می‌دهد تا از ابروهای پرتر و طبیعی‌تر لذت ببرید.

جمع‌بندی

درو روش FUE یا FUT گزینه‌های عالی برای مردان و زنانی هستند که با ابروهای نازک دست و پنجه نرم می‌کنند. برای انتخاب بین آنها باید با جراح خودتان صحبت کنید تا ببینید کدام روش برای شما مناسب‌تر خواهد بود. شما و پزشک در طول فرآیند مشاوره خود اهداف و انتظارات، تعداد واحدهای فولیکولی مورد نیاز برای رسیدن به پوشش مورد نظر و طراحی نهایی خط ابرو را مورد بحث قرار خواهید داد. این مشاوره اولیه به شما و جراحتان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید کدام یک از روش های کاشت ابرو برای شما بهترین است.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر