تزریق چربی به گونه ماندگاری مزایا عوارض

تزریق چربی به گونه ماندگاری مزایا عوارض

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 23, 1401
بازدید: 244

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 23, 1401
بازدید: 244

فهرست مطالب

می‌توان برای بازگرداندن ظاهری کامل‌تر و جوان‌تر به افرادی که گونه‌های آن‌ها صاف یا خالی به نظر می‌رسد، از فیلرهای تزریقی یا چربی استفاده کرد. نتایج حاصل از انتقال چربی به گونه معمولاً بسیار طولانی‌تر و ماندگارتر از فیلرهای تزریقی است. به این معنی که بیماران می‌توانند از ظاهر جدید خود برای سال‌ها یا حتی دهه‌های آینده لذت ببرند. برای بررسی دقیق‌تر آنچه پس از تزریق چربی به گونه انتظار می‌رود، ازجمله مدت‌زمان ماندگاری، مزایا و عوارض آن با ما همراه باشید.

آشنایی با تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به صورت برای افزودن یا بازگرداندن حجم به برخی از بخش‌های صورت، بر طرف کردن چین‌وچروک‌ها و ایجاد ظاهری جذاب‌تر و جوان‌تر طراحی شده است. بسیاری از مردان و زنان انتقال چربی را به دلیل روش طبیعی‌تر و همچنین نتایج بلندمدت‌تر آن، به فیلرها یا پرکننده‌های پوستی ترجیح می‌دهند.

قبل از شروع فرآیند تزریق چربی به صورت معمولاً می‌توان از بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش استفاده کرد. دکتر جراح با استفاده از لیپوساکشن، چربی‌های ناخواسته را از ناحیه دیگری از بدن خارج می‌کند. سپس چربی جدا‌شده، خالص‌سازی و پردازش می‌شود و برای تزریق وارد سرنگ مخصوص خواهد شد. جراح زیبایی مجرب سلول‌های چربی را با استفاده از هنرمندی و دقت تخصصی خود به نواحی خاصی از گونه فرد تزریق می‌کند. احتمالاً از ماساژ ملایم دستی نیز بین هر لایه از تزریق استفاده می‌شود تا نتیجه‌ای صاف، یکنواخت و طبیعی به دست آید.

ماندگاری تزریق چربی به گونه

نتایج حاصل از پیوند چربی به گونه می‌تواند به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر، متفاوت باشد. مهارت جراح، منطقه تزریق و نحوه واکنش بدن شما به درمان همگی می‌توانند در طول درمان شما نقش داشته باشند. معمولاً تا سه ماهگی برآیند خوبی از میزان موفقیت تزریق چربی به دست می‌آید. سپس سلول‌های چربی سال‌ها دوام خواهند آورد. پیوند چربی صورت می‌تواند جایگزین طولانی‌مدتی برای پرکننده‌های پوستی سنتی باشد و در هنگام انتقال حجم زیاد نسبت به فیلرهای پوستی، بسیار برتری دارد. بسیاری افراد برای سال‌ها، دهه‌ها و حتی بیشتر از نتیجه عمل خود راضی هستند.

سلول‌های چربی برای مدت طولانی دوام می‌آورند. اما از دست دادن مداوم حجم در صورت شما به عنوان بخشی از روند پیری، ممکن است به پیوند چربی اضافی نیازمند باشد. گاهی اوقات، بیماران باید برای پیوند چربی اضافی به کلینیک خود مراجعه کنند. توجه به این نکته مهم است که میزان چربی زیاد، بسیار بدتر از کمبود چربی خواهد بود؛ چراکه همیشه می‌توان چربی اضافه کرد، اما حذف چربی اضافی دشواری بسیار زیادی دارد.

مزایای تزریق چربی به گونه

مزایای عمده گزارش شده توسط افرادی که تحت عمل انتقال چربی به گونه قرار می‌گیرند، به شرح زیر هستند.

۱. سرحال و جوان‌تر شدن

حجم چربی صورت تمامی افراد با افزایش سن، کاهش می‌یابد. درنتیجه، ما اغلب با گونه‌های توخالی و یک فرورفتگی در جلوی گردنمان مواجه می‌شویم. بسته به خاصیت ارتجاعی پوست ما، ممکن است درنهایت با ظاهر اسکلتی و بسیار لاغر نیز مواجه شویم. انتقال چربی به صورت، این مسائل را کاهش می‌دهد و به گونه‌های شما ظاهری صاف و جوان می‌بخشد.

۲. بدون برش

انتقال چربی به گونه شامل تزریق چربی به قسمت‌هایی است که می‌خواهید آن‌ها را تقویت کنید. بنابراین نیازی به بریدن پوست یا نگرانی در مورد جای زخم و زمان بهبودی طولانی نیست. این روش یک جایگزین جذاب برای افرادی است که مایل هستند تا زیبایی صورت خود را بدون نیاز به عمل جراحی تضمین کنند.

۳. یک روش سرپایی

تزریق چربی به گونه یک روش کمتر تهاجمی محسوب می‌شود و بیماران این امکان را دارند که بعد از عمل فوراً به خانه برگردند. علاوه بر این، انتقال چربی به گونه معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. به این معنی که شما در طول فرآیند تزریق، بیدار و هوشیار هستید اما چیزی را احساس نمی‌کنید. این امر خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی را به‌ کلی از بین می‌برد.

۴. نتایج بهتر

امروزه تکنیکی به نام تزریق عضله اتو گرافت چربی (FAMI) در برخی از کلینیک‌ها ارائه می‌شود. اگرچه انتقال چربی به گونه برای چندین دهه وجود داشته است. اما روش FAMI برای دستیابی به نتایج مطلوب‌تر، مسیر رگ‌های خونی صورت شما را که به عنوان مسیرهای عروقی نیز شناخته می‌شوند، هدف قرار خواهد داد.

۵. ماندگاری طولانی

پرکننده‌های مصنوعی تنها ۶ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند. اما آن دسته از سلول‌های چربی که به گونه منتقل می‌شوند، می‌توانند سال‌ها یا حتی بیشتر زنده بمانند. تکنیک‌های اخیر، ازجمله افزودن پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می‌تواند بقای سلولی انتقال چربی به گونه را حتی به میزان بسیار طولانی‌تری افزایش دهد.

۶. استفاده از بافت خودی

روش انتقال چربی با استفاده از چربی بدن خود فرد که اغلب از نواحی کم‌خطر نیز گرفته می‌شود، می‌تواند خطر واکنش‌های نامطلوب یا آلرژیک را به حداقل برساند. در مقابل، سایر فیلرهای صورت می‌توانند خطر عوارض یا واکنش‌های نامطلوب بیشتری داشته باشند. این مواد ممکن است توسط بدن فرد پس زده شوند، اما این مشکل در چربی خود فرد مشاهده نخواهد شد.

۷. بهبود کیفیت زندگی

مطمئناً تزریق چربی به گونه همه مشکلات فرد را حل نمی‌کند. اما داشتن چهره‌ای جوان‌تر و پرتر می‌تواند یک تقویت‌کننده اعتماد به ‌نفس به شمار رود. احساس اعتماد به ‌نفس بیشتر می‌تواند تأثیر مثبت بسیار زیادی بر افراد داشته باشد. این اعتماد به ‌نفس زیاد می‌تواند روابط خانوادگی، دوستانه و کاری شما را نیز بهبود بخشد و هر بار که در آینه نگاه می‌کنید، انرژی بیشتری به شما منتقل شود.

فیشال صورت چیست؟

در این مقاله به توضیح درباره فیشال صورت خواهیم پرداخت. این روش درمانی برای سالم‌سازی پوست بسیار مفید شناخته می‌شود.

عوارض تزریق چربی به گونه

عمل انتقال چربی به صورت ممکن است با برخی نارسایی‌ها نیز همراه باشد. مثلاً ۵۰ تا ۶۰ از حجم چربی اولیه واردشده به گونه ممکن است از بین برود. از عوارض جانبی انتقال چربی به گونه می‌توان به کبودی و تورم، بی‌حسی صورت یا تغییر حس در نواحی انتقال چربی اشاره کرد. اما همه این عوارض معمولاً موقتی هستند. خونریزی و عفونت نیز بسیار غیرمعمول است. علاوه بر این، در صورتی ‌که کاهش حجم چربی (جذب آن به بدن) در دو طرف گونه‌ها دقیقاً برابر نباشد، احتمال عدم تقارن جزئی نیز وجود دارد. با این ‌حال، اگر به هر چهره‌ای ازجمله چهره‌های بسیار جذاب نیز دقت کنید، می‌بینید که دو طرف صورت هیچ فردی دقیقاً متقارن نیست.

در نهایت، یک عارضه بسیار نادر اما جدی نیز وجود دارد که بیشتر به تزریق فیلر صورت برمی‌گردد. این عارضه در صورتی رخ می‌دهد که تزریق داخل عروقی (تزریق در رگ خونی) صورت پذیرد که منجر به آمبولی، سکته، کوری یا نکروز پوستی (از دست دادن پوست) می‌شود. تا به امروز موارد بسیار نادری از آمبولی در سراسر جهان گزارش شده است. اقدامات فنی مختلف برای جلوگیری از آمبولی وجود دارند. اما هرکسی که خواهان انجام تزریق چربی به گونه است، باید از این خطر هرچند کوچک آگاه باشد.

عوارض تزریق چربی به گونه

جمع‌بندی

تزریق چربی به گونه یک روش درمانی مؤثر برای جایگزینی چربی‌های از دست ‌رفته، پر کردن چین‌وچروک‌ها یا تغییر شکل نواحی صورت است. این روش مانند هر روش جراحی دیگری با خطراتی کوچک روبه‌رو خواهد بود. جراح پلاستیک شما قبل از انجام درمان، آن‌ها را برای شما توضیح خواهد داد. مزایای این روش معمولاً بر عوارض آن می‌چربد و نسبت به استفاده از فیلرهای پوستی نتایج ماندگارتری به همراه دارد. امیدواریم مطالعه این مطلب در افزایش آگاهی شما نسبت به انتقال چربی به صورت مفید بوده باشد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر