انواع روش‌های تخصصی جوانسازی پوست صورت

بررسی روش های تخصصی جوانسازی پوست صورت

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 28, 1401
بازدید: 473

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 28, 1401
بازدید: 473

فهرست مطالب

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

انواع روش‌های تخصصی جوانسازی پوست صورت

به ‌طور کلی، روش‌های تخصصی جوانسازی برای پوست صورت را می‌توان به سه دسته اصلی عمل‌های زیبایی تهاجمی، عمل‌های زیبایی کم تهاجمی و جوانسازی غیرتهاجمی تقسیم کرد. البته بیشتر این روش‌های تخصصی را می‌توان برای جونسازی پوست نواحی دیگر بدن نیز به‌ کار برد.

۱. روش‌های تهاجمی

جراحی پلاستیک، یک عمل تهاجمی است که برای جوان سازی صورت هم کاربرد دارد. با استفاده از این روش، می‌توان پلک‌های افتاده یا پوست آویخته را با کشیدن و برداشتن پوست اضافه به حالت اول خود برگرداند. همچنین از این روش، برای مادلینگ صورت یا زاویه سازی فک و ترمیم جای بخیه و زخم نیز استفاده می‌شود که تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد. البته این کاربردهای جراحی پلاستیک جزء روش‌های تخصصی جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته نمی‌شوند.

۲. روش‌های کم تهاجمی

نوع دیگر عمل‌های جوانسازی، عمل‌های کم تهاجمی هستند. تعداد این روش‌ها بسیار زیاد است. تزریق بوتاکس، فیلر و چربی، هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، لیزر تراپی، میکرونیدلینگ، پی آر پی، مزوتراپی، آر اف فرکشنال و اندولیفت در دسته رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت کم تهاجمی قرار می‌گیرند.  

فیشال صورت چیست؟

در این مقاله به توضیح درباره فیشال صورت خواهیم پرداخت. این روش درمانی برای سالم‌سازی پوست بسیار مفید شناخته می‌شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم است که می‌تواند عضلات را ضعیف یا فلج کند. برای جوانسازی پوست ناحیه صورت، بوتاکس را به نواحی که چروک یا افتاده هستند، تزریق می‌کنند. با این کار، چین و چروک‌های پوست از بین می‌رود و پوست ظاهری جوان‌تر پیدا می‌کند.

تزریق چربی و فیلر

در روش تزریق چربی، ابتدا میزان مشخصی چربی از نواحی مختلف مانند پهلوها و شکم برداشته می‌شود. سپس این چربی به نواحی از پوست صورت که حالت افتاده، چروک یا فرورفته دارند، تزریق خواهد شد. این کار برای حجم‌دهی صورت استفاده می‌شود که با لیفت پوست باعث جوان سازی آن خواهد شد.

تزریق فیلر

فیلر یا پرکننده، نوعی ژل است که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. برخی فیلرها هم حاوی پروتئین‌های ویژه‌ای هستند که در جوانسازی پوست صورت نقش دارند. فیلرها با استفاده از سوزن‌های مخصوص به درون بافت پوست تزریق می‌شوند و ساخت کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند. به این ترتیب، سلول‌های پوستی دوباره سرزده و فعال می‌شوند و پوست دوباره جوان خواهد شد. تزریق فیلر، یک روش موقت است و حداکثر دوازده ماه ماندگاری دارد.

بررسی روش های تخصصی جوانسازی پوست صورت

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی، امواج فراصوت شدت بالای متمرکز به لایه‌های زیرین پوست تابانده می‌شوند. این امواج با گرم کردن سلول‌ها موجب جنبش زیاد آنها خواهند شد و تولید کلاژن را تحریک می‌کنند. در این روش، آسیبی به سطح پوست نمی‌رسد اما با افزایش تولید کلاژن، پوست سفت و محکم می‌شود و جوانی و شادابی به آن بازمی‌گردد.

کربوکسی تراپی

در این روش، دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق خواهد شد. در جوانسازی پوست صورت از کربوکسی تراپی برای از بین بردن چین و چروک صورت، افتادگی پلک‌ها، رفع گودی زیر چشم‌ها و لیفت پوست استفاده می‌شود.

لیزر تراپی

لیزر تراپی دو نوع دارد. در نوع اول، با استفاده از لیزر، سطح رویی پوست لایه‌برداری می‌شود تا لایه جوان‌تر زیری آشکار شود. نتیجه، پوستی جوان‌تر و روشن‌تر خواهد بود.

در نوع دوم، اشعه لیزر به لایه‌های زیرین تابانده خواهد شد تا با بالا رفتن دما در بافت، جنبش سلول‌ها تحریک شود و ساخت کلاژن بالا برود. با افزایش کلاژن پوست، سفت‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ، بعد از پاکسازی و بی‌حس کردن پوست صورت، با استفاده از دستگاه مخصوص که سوزن‌های ریزی دارد، پوست را زخم می‌کنند. این زخم‌های کوچک موجب تحریک کلاژن می‌شوند و پوستی جوان، سفت و سالم را به ارمغان می‌آورند. این روش، برای رفع ترک‌های پوستی، از بین بردن چین و چروک‌های ریز، خط خنده، جای جوش و لکه‌های تیره کاربرد دارد.

بررسی روش تزریق چربی به واژن ـ مراحل، مزایا و معایب

تزریق چربی به واژن برای حجم‌دهی به بخش لابیا ماژور ناحیه تناسلی خارجی صورت می‌گیرد. در این مقاله، مراحل، مزایا و معایب این روش بیان شده‌اند.

پی آر پی

در روش پی آر پی، پلاسمای غلیظ‌شده حاوی تعداد زیادی پلاکت خونی به زیر پوست تزریق خواهد شد. پلاسمای غلیظ‌شده با پلاکت از خون خود فرد گرفته می‌شود.

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، ترکیبات فعالی مانند فاکتورهای رشد، پپتاییدها، اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و… با استفاده از سوزن‌های ریز به درون بافت پوست تزریق می‌شوند. این ترکیبات ساخت کلاژن را تحریک می‌کنند و جوانی و شادابی به پوست صورت برمی‌گردد.

آر اف فرکشنال

در روش آر اف فرکشنال، سوزن‌های بسیار ریزی که روکش طلا دارند را وارد لایه زیرین پوست می‌کنند. سپس، امواج رادیویی فرکانس بالا توسط این سوزن‌ها وارد لایه زیرین می‌شوند. در نتیجه، سلول‌ها گرم خواهند شد و کلاژن‌سازی تحریک می‌شود.

اندولیفت

اندولیفت با لیزر یک روش جدید جوانسازی پوست است که باعث تحریک و افزایش کلاژن‌سازی در بافت‌های عمقی پوست می‌شود. در این روش، یک فیبر بسیار نازک وارد پوست خواهد شد و بین درم عمقی و بافت چربی قرار می‌گیرد. سپس لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌شود. با جابه‌جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده خواهد شد.

۳. روش‌های غیرتهاجمی

رایج‌ترین روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی پوست صورت استفاده از کرم‌ها و ژل‌های جوانساز پوست، فیشیال صورت و میکرودرم ابریژن هستند. تاثیر این روش‌ها نسبت به دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی، کمتر و ماندگاری پائین‌تری هم دارند.

میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم ابریژن، با استفاده از دستگاه مخصوص، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود و جای آن را لایه زیری که جوان‌تر است، می‌گیرد. این روش، برای همه انواع پوست قابل استفاده است و عوارض بلندمدتی ندارد. از میکرودروم ابریژن برای ترمیم زخم‌ها، جای جوش، چروک‌های ریز و لکه‌های پوستی استفاده می‌شود.

فیشیال صورت

فیشیال صورت یک روش غیرتهاجمی چند مرحله‌ای است. در این روش، پوست به ‌صورت سطحی لایه‌برداری و به‌ صورت عمقی پاکسازی می‌شود. مراقبت فیشیال صورت را در خانه هم می‌شود انجام داد. اما انجام آن در کلینیک‌های زیبایی مجهز، زیرنظر پزشک متخصص پوست و مو و توسط یک تکنیسین باتجربه، تاثیر به مراتب بالا‌تری دارد.

کرم‌ها و ژل‌های جوانساز پوست صورت

کرم‌ها و ژل‌های جوانساز پوست صورت

انواع مختلفی از کرم‌ها و ژل‌های تخصصی در بازار موجود هستند که برای رفع چین و چروک، لک و لیفت صورت کاربرد دارند. هر کدام از این محصولات برای یک دوره مشخص سنی تجویز می‌شوند و با استفاده مستمر، پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارند. مصرف خودسرانه این محصولات، به‌ هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

جمع‌بندی

امروزه روش‌های تخصص بسیاری برای جوانسازی پوست صورت وجود دارند. این روش‌ها، به سه دسته تهاجمی، کم تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می‌شوند. همه این روش‌ها، باید در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو و توسط جراح زیبایی یا تکنیسین‌های دوره‌دیده صورت گیرند. در اکثر این روش‌ها، با تحریک افزایش ساخت کلاژن، بافت پوست صورت ترمیم و احیا می‌شود و افتادگی، چین و چروک و نواقص پوستی دیگر آن از بین می‌روند. بهتر است روش جوانسازی پوست ناحیه صورت خود را بر اساس تجویز و توصیه پزشک متخصص پوست و مو انتخاب کنید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر