از بین بردن خط خنده

از بین بردن خط خنده در طب سنتی و روش های خانگی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 7, 1396
بازدید: 144954

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 7, 1396
بازدید: 144954

فهرست مطالب

درست است که خنده بر هر درد بی درمان دواست اما برای از بین بردن خط خنده و رفع آن چه باید کرد؟

برای از بین بردن خط خنده در طب سنتی چه راهکارهایی پیشنهاد می شود؟  در ادامه روش ها و ماسک های خانگی رفع خط خنده آمده است. از بین بردن خط خنده در دو هفته امکان پذیر است ؟ چگونه خط لبخند را از بین ببریم ؟

از بین بردن خط خنده

☑ درمان قطعی خط خنده 

درمان قطعی خط خنده اگر بخواهد یکباره اتفاق بیفتد، مستلزم مراقبت های شدید یا عمل های جراحی و یا تزریق ژل و فیلر می باشد. در این میان درمان خانگی خط خنده به روش طب سنتی تدریجی ولی طبیعی تر می باشد. ما در این جا انواع روش های درمان خط خنده در طب سنتی را بیان می کنیم. در مورد اصلاح خط خنده بیشتر بدانید.

☑ از بین بردن خط خنده با آووکادو

آووکادو دارای ویتامین E بالایی است که پوست را از داخل مرطوب می کند. شما می توانید ماسک صورت آوکادو را برای از بین بردن خط خنده استفاده کنید. نصف یک آووکادو رسیده و نرم را با کمی عسل و ماست مخلوط کنید. ماسک صورت ضد چروک را در اطراف دهان خود قرار دهید و ۲۰ دقیقه برای حذف خط لبخند بگذارید، بماند. این کار به کم شدن خطوط ظریف در اطراف لب و دهان کمک می کند و باعث از بین بردن خط خنده می شود.

رفع خط خنده

☑ از بین بردن خط خنده با سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن خط خنده است. یک سفیده ی تخم مرغ با یک قاشق غذاخوری از عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی چروک های اطراف دهان قرار دهید. پانزده یا بیست دقیقه به آن دست نزنید و سپس با آب گرم بشویید.

☑ رفع خط خنده با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را به خطوط عمیق اطراف دهان برای درمان چین و چروک و اصلاح خط لبخند بمالید. آلوئه ورا به طور طبیعی پوست را تغذیه و تعمیر می کند و چین و چروک در اطراف دهان را کاهش می دهد. ویتامین C و E موجود در ژل آلوئه ورا می تواند سلامت طبیعی پوست را بهبود بخشد و پوست را هیدراته کند. شما همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را برای پوست حساس در اطراف چشم خود بمالید تا از چروک های زیر چشم خلاص شوید. این روش برای پرکردن خط خنده مفید است.

ماساژ صورت برای رفع خط خنده

☑ از بین بردن خط لبخند با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد پیری است که ظاهر خطوط و چین و چروک های اطراف دهان را کاهش می دهد و پوست را نرم می کند. استفاده ترکیبی از زردچوبه و روغن نارگیل یکی از بهترین راه های طبیعی برای از بین بردن خط خنده می باشد. ویتامین E موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد پیری و ضد چین و چروک است. مخلوطی از شیر و زردچوبه نیز برای از بین بردن چروک لبخند مفید است.

☑ رفع خط خنده با آب لیمو

آب لیمو را جهت رفع خطوط خنده در اطراف دهان می توانید استفاده کنید. یک لیمو را به دونیم تقسیم کرده و آن نیمه ها را به صورت ضربه ای به چروک های اطراف دهان بزنید و یا آب آن لیمو را بر روی پوست اعمال کنید. اسید موجود در آب لیمو به سفت شدن پوست اطراف دهان کمک می کند که به تبع آن می تواند به رفع خطوط خنده، چروک های ناشی از لبخند زدن و چین هایی که در اثر پیری به وجود آمده اند کمک کند. غلظت بالای ویتامین C در لیمو رادیکال های آزاد را خنثی می کند. این یکی از روش های ز بین بردن خط خنده در خانه است.

☑ درمان خط خنده با اسیدهای چرب امگا ۳

ما به اسیدهای چرب امگا ۳ نیاز داریم تا از خطوط خنده خلاص شویم، زیرا باعث کاهش تولید عوامل التهابی در بدن ما می شود که باعث پیری هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ از پوست در برابر آسیب محافظت می کنند. می توانند به سفت کردن چربی پوست در اطراف دهان کمک کنند، و از انقباض عضلات آن ناحیه و ایجاد چروک جلوگیری کنند. روغن ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد.

چگونه خط لبخند را از بین ببریم

☑ از بین بردن خط خنده به کمک ویتامین E

ویتامین E یک درمان موثر برای رفع خط خنده و یا ناحیه بینی می باشد. روغن ویتامین E را به آرامی در اطراف دهان خود بمالید تا خطوط لبخند را کاهش دهید. هم چنین می توانید روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا با یکدیگر مخلوط کنید و به خط لبخند بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس با آب گرم بشورید.

☑ رفع خط خنده با روغن آرگان

روغن آرگان تا ۸۰ درصد حاوی اسید های چربی است که با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند. این کار به نوبه خود سبب جلوگیری از ایجاد چروک و خطوط خنده بر روی صورت می شود.

ویتامین های A و E موجود در این روغن نیز به کاهش چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و افتادگی پوست کمک می کنند. همچنین این روغن پوست را مرطوب نگه داشته و قابلیت ارتجاعی آن را جهت سفت و جوان نگه داشتن پوست افزایش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در زمینه مداخلات بالینی در افزایش سن بیان می کند که خوردن و یا اعمال موضعی روغن آرگان به صورت روزانه تاثیری ضد پیری بر روی پوست دارد و به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

پس از پاک کردن آرایش و شستن صورت به طور کامل، چند قطره از روغن آرگان را بر روی پوست خود قرار داده و به آرامی با حرکاتی دورانی ماساژ دهید. این کار را روزانه قبل از رفتن به رخت خواب انجام دهید.

همچنین از یک قاشق غذا خوری روغن آرگانی که در آشپزی قابل استفاده است، در غذای خود استفاده کنید.

☑ درمان خطوط خنده صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی جهت مقابله با خطوط خنده می باشد. روغن نارگیل این قابلیت را دارد که تا به درون لایه های داخلی پوست نفوذ کند و تولید کلاژن (پروتئین پوستی) و پوسته اندازی پوست را افزایش دهد. روغن آرگان دارای خواص ضد پیری و ضد چروک است که آن را جهت درمان چروک ها، خطوط خنده و چین خوردگی های عمیق اطراف دهان مناسب می کند.

هر شب قبل از خواب، روغن نارگیل را بر روی نواحی مستعد به چروک صورت زده و ماساژ دهید. می توانید ویتامین E را به عنوان یک درمان موثر جهت رفع خطوط خنده با روغن نارگیل مخلوط کنید. همچنین این دارو را جهت رفع چروک نواحی اطراف چشم نیز به کار برید.

☑ اصلاح خط خنده با روغن دانه ی کدو تنبل

شما می توانید از روغن دانه ی کدو تنبل برای اصلاح خط لبخند استفاده کنید که برای انواع پوست ها مفید است. روغن دانه ی کدو تنبل حاوی هیالورونات سدیم و اسیدهای چربی است که مرطوب بودن پوست کمک می کنند تا از خطوط لبخند خلاص شوید. همچنین می توانید دانه های کدو تنبل را با روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط برای به تأخیر انداختن پیری و چین و چروک در اطراف لب می باشد.

چگونه خط های روی لب را از بین ببریم

☑رفع خط خنده با اسکراب کیوی

لایه برداری پوست یکبار در هفته با مقداری اسکراب کیوی خانگی می تواند به رفع خطوط خنده کمک کند.

لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده پوست برداشته شده و پوست سالم تر و جوان تر که در زیر این سطح قرار دارد نمایان شود. در نتیجه آن، خطوط ریز ایجاد شده توسط خندیدن و لبخند زدن کاهش می یابند.

کیوی به عنوان یک لایه بردار طبیعی و موثر عمل می کند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها مخصوصا ویتامین C و پلی فنول است که به تغذیه پوست کمک می کنند. در مورد بهترین ویتامین برای گودی چشم بیشتر بدانید.

  • از کیوی، شکر و روغن زیتون هر کدام یک قاشق غذاخوری در ظرفی بریزید.
  • آن را به خوبی هم بزنید.
  • آن را به پوستتان اعمال کرده و پوستتان را به وسیله حرکات دورانی به آرامی لایه برداری کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • پوست خود را پاک و خشک کنید و یک لوسیون مرطوب کننده به آن اعمال کنید.
  • از این اسکراب خانگی هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

☑ روش های خانگی از بین بردن خط خنده

بعضی افراد ترجیح می دهند خطوط خنده ی خود را به طور طبیعی درمان کنند، برخی از روش های رفع خط خنده در خانه به شرح زیر است:

✔اجتناب از خورشید
✔مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها
✔ترک سیگار
✔استفاده از محصولات پوستی آلی
✔اجتناب از مصرف الکل بیش از حد
✔تمرینات صورت

☑ از بین بردن خط خنده با ماساژ

ماساژ صورت برای رفع خط خنده از روش های مفید است.

  • مرحله ى ۱

انگشتان اشاره ى خود را داخل گوشه های دهان خود قرار دهید و به راحتی به طرفین بیش از ۱ سانتى متر، بکشید.

این کار برای منقبض کردن عضله ى orbicularis oris که در اطراف دهان شما قرار دارد و توانایی باز و بستن کردن دهان آن کنترل مى کند، انجام دهید و هم چنین لب هایتان را روى هم ببندید. این موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس، براى این که عضله بهتر کار کند، به آرامی گوشه های دهان خود را به سمت یکدیگر بکشید، از انگشتانتان به عنوان مقاوم استفاده کنید.

استراحت کنید و مجددا این کار را تا ۲۵ بار تکرار کنید. تقویت عضله ى orbicularis oris کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سطح پوست به اندازه کافی برای جلوگیری از تضعیف شدن پشتیبانی می شود.

  • مرحله ى ۲

نوک انگشتان خود را بر روى خطوط خنده قرار دهید، فشارهای آرام اعمال کنید، و سپس تا مى توانید لبخند با دهان باز بزنید . برای حدود ۵ ثانیه نگه دارید، استراحت کنید و تا ۳۰ مرتبه این کار را تکرار کنید . لبخند زدن تحت مقاومت، عضلات گونه را تقویت می کند و پوست شما یا خطوط اطراف لب شما را مى کشد.

  • مرحله ى ۳

انگشتان شست خود را نزدیک گوشه هاى چشم و بقیه انگشتان را بالاى سر خود قرار دهید. چشمانتان را به آرامى ببندید و سپس انگشتان شست خود را به آرامی از چشمان خود به سمت بیرون بکشید. این کار باید گوشه ى چشمان شما را به سمت بیرون و کمی بالا ببرد، هر چند که نمی بینید، زیرا چشم های شما باید بسته باقی بمانند. استراحت کنید و ۱۰ بار این کار را انجام دهید. هنگامی که مى خندید، گونه هایتان به طور طبیعی بالا مى روند و باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم هایتان می شوند. این تمرین با این اثر مبارزه می کند.

در پایان در نظر داشته باشید، تمام توصیه های دارویی و یا طبیعی ذکر شده در مقاله فوق در تمام افراد موثر نیست و یا ممکن است در بعضی از افراد با حساسیت های پوستی، ایجاد واکنش یا عارضه نماید، به همین منظور خواهشمند است حتما جهت درمان تحت نظر پزشک باشید، جهت مشاوره حضوری رایگان با پزشک با شماره های ذکر شده در پایان همین مقاله تماس حاصل فرمایید.

افزایش حجم لب با تزریق ژل

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هاشمی یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با سلام خانمی هستم 48 ساله که خط خنده و اخم در صورتم در حال عمیق شدن هست که بالطبع باعث ناراحتی تا به حال برای صورتم از هیچ روش درمانی استفاده نکردم می خواستم در این رابطه نظر شما رو برای بهترین گزینه جویا بشم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای رفع خط خنده میتوانید از تزریق ژلهای هیالورونیک اسید و برای رفع خط اخم هم میتواید از بوتاکس استفاده کنید اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/162

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر Eli دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشيد يه سوال داشتم یه مدت احساس میکنم خط خنده سمت چپ صورتم داره ظاهر میشه ولی سمت راست خیر چیکار کنم پوست اون قسمت سفت بشه در کل به ماسک خونگی هست واسه درمان این مشکل یا کرمي که این مشکل رو برطرف کنه 29 سالمه پوستم مختلطه
    آیا ماسک سفیده تخم مرغ تاثیری داره؟ من جایی خوندم که ماسک سفیده تخم مرغ آب صورت رو میکشه و احساس کشیدگی پوست بعد از استفاده ماسک به همین خاطره و هیچ تاثیری در لیفت و جوانسازی پوست نداره آیا این مطلب درسته؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شا مناسب است لازم ست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر الشن دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشیدبی زحمت من چند سال پیش به علت کار تو منطقه دور افتاده محبور شدم دندونم رو تو ی محیط روستایی بکشم که یک ماه بعدش ی طرف خط خندم بخاطر همین ماجرا یک سانت دچار چروک بدی شد که تا الان واقعا برام مشکل ساز شده و دچار افسردگی شدم جای دندون رو با ایمپلنت ترمیم کردم ولی چروک ایجاد شده بدجور منو دچار افسردگی کرده خواهشا راهنمایی کنید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقتتون بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود چه راه درمانی برای شما مناسب هست.

  • تصویر کاربر سحر چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام دکتر میخواستم بپرسم شما ب بینی هم شل تزریق میکنین
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بله توسط اقای دکتر ریاحی که در مجمعه ما متخصص پوست و مو هستند انجام میشه.برای تعیین نوبت با ایشون میتونید با شماره های مطب تماس بگیرید.

  • تصویر کاربر هدی شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    خط خنده خیلی آزار دهنده رو صورتم دارم که ژنتیکی هست،،، فرم لب ودهان شبیه بوکسورها هست میخاستم بدونم خط خنده م با درمانهای نوین کاملا حذف میشود از چه درمانی استفاده کنم که هم خط خنده واخم برطرف بشه وهم روزنه های پوست درمان شود، مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      مواردی که شما فرمودین هرکدام بید بصورت جداگانه درمان گردد

      برای رفع خط اخم اولویت ما بوتاکس هستش و برای رفع خط خنده بهترین و ایمن ترین روش تزریق ژلهای هیالورونیک اسید هست و برای منافذ پوست باید از نزدیک معاینه شوید تا متناسب با شرایط پوست شما درمان مناسب برایتان صورت گیرد.

  • تصویر کاربر Maedeh شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    میخاستم بدونم برای درمان قطعی و بی دردسر خط خنده تزریق ژل بهتر یا چربی یا که شنیدم سوزن طب سنتی ؟؟من ۲۳ سالمه اما چون صورتم لاغر خط لبخندم میفته و این منو آزار میده اصلا توصیه میکنید که این کار تو این سن انجام بدم ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بهترین ایمن ترین روش استفاده از ژلهای هیالورونیک اسید هست که بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر دنیا پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    بهترین روش برای درمان خطوط پیری مثل خط لبخند ، چروک های ریز چیه؟ نظرتون در مورد هایفو و اینکه ایا میشه از روش سنتی و یا تب سوزنی بهره برد؟ و کدومشون تاثیرگذارتر و بهتر هستن ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      بهترین روش برای رفع خط خنده استفاده از ژلهای هیالورونیک اسید هست و اولویت ما برای چروکهای صورت بوتاکس هست اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/666

      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر بیتا سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با سلام ،، خانم دکتر من ۳۰ساله هستم ،، خط خنده دور لب با ویتامین E از بین میره یا باید یکی از روش های از بین بردن خط خنده رو انجام بدم مثل میکرودرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بهترین و ایمن ترین روش برای رفع خط خنده استفاده از ژلهای هیالورونیک اسید هست که بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند.

      اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر طهورا سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام خط خنده صورتم خیلی بی قرینه است و کاملا مشهود روز به روز هم این مشکل بیشتر میشود
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر درمورد اینکه چه درمانی برای شما مناسبه باید از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر ابراهیم پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.چند سالی هست خط خنده دارم اما الان عمیق شده درمانش چی هست.تعریف بوتاکس هم شنیدهم اما بد از مدتی دوباره مث روز اول میشه.لطفا راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام وقتتون بخیر

      ما برای رفع خط خنده از تزریق ژل های هیالورونیک اسید استفاده میکنیم اما برای اظهار نظر درمورد اینکه برای شما مناسب هست یا خیر لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر