لیزر موهای زائد صورت

واقعیت های لیزر موهای زائد صورت

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 2, 1401
بازدید: 302

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 2, 1401
بازدید: 302

فهرست مطالب

لیزر موهای زائد صورت یک روش پرطرفدار برای از بین بردن بیشتر موهای زائد در ناحیه صورت است. در این روش، بسته به ضخامت مو و رنگ صورت از لیزرهای الکساندرایت و ان.دی: یگ برای سوزاندن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. از آن‌جا که این روش، روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، تبلیغات دروغین پیرامون آن هم برای جذب مشتری بیشتر می‌شوند. در این مقاله، به بررسی واقعیت‌‌های لیزر موهای زائد ناحیه صورت پرداخته‌ایم. برای این منظور، از صحبت‌های خانم دکتر گیتا مجیدزاده (مدیریت کلینیک پوست، مو و زیبایی گیتا) بهره برده‌ایم.

آیا درست است که با لیزر موهای زائد صورت همه این موها از بین می‌روند؟

اولین سؤالی که اکثر افراد مطرح می‌کنند، این است که با این هزینه‌ای که برای لیزر می‌کنم، آیا همه موهای زائد صورتم از بین خواهند رفت؟. درصد موفقیت ریشه‌کن‌سازی موهای زائد صورت به عوامل مهمی نظیر ژنتیک، تغییرات هورمونی، سن و شرایط پوستی مراجعه‌کننده بستگی دارد. لیزر موی صورت در تعداد کمی از مراجعه‌‌کنندگان ۱۰۰%  موفقیت‌آمیز خواهد بود. به ‌طور معمول، در بیشتر افراد، با لیزر موهای زائد صورت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از این موها از بین می‌روند. بعد از آن، نیاز به جلسات یادآور با فواصل شش ماهه یا یک ساله است تا رشد موها از سر گرفته نشوند. در برخی افراد، ممکن است نیازی به این جلسات یادآور نباشد.

مقایسه انواع دستگاه جوانسازی پوست

انواع مختلفی از دستگاه‌های جوانسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی کلینیکی و برخی خانگی هستند. ما انواع دستگاه جوانسازی پوست را بررسی و مقایسه کرده‌ایم.

تبلیغ لیزر تضمینی موهای زائد صورت در تنها ۴ تا ۶ جلسه واقعیت دارد؟

فریب چنین تبلیغات دروغینی را نخورید. دانشمند‌ترین و باتجربه‌ترین متخصصان لیزر موهای زائد هم نمی‌توانند چنین تضمینی به شما بدهند. همان‌طور که گفتیم، درصد اثردهی لیزر در افراد مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد. از همه مهم‌تر، نمی‌توان از همان ابتدای کار، تعداد جلسات را مشخص کرد. معمولاً برای اثربخشی ۷۰ تا ۸۰ درصدی لیزر موهای زائد صورت به ۶ تا ۸ جلسه لیزر نیاز است. اما به‌ طور کلی، تعداد جلسات، بسته به عوامل گفته‌شده، بین ۴ تا ۱۲ جلسه خواهد بود. در برخی مراجعه‌کنندگان، ممکن است تعداد جلسات لیزر به بیش از ۱۲ جلسه هم برسد.

یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، فواصل بین جلسات لیزر است. برای لیزر موهای زائد ناحیه صورت رعایت فواصل ۳۰ روزه مهم خواهد بود.

دکتر مجیدزاده - واقعیت های لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت بدون درد است؟

این جمله درست نیست!. لیزر موی زائد، با انرژی گرمایی حاصل از تابش نور متمرکزشده در یک پهنای باند مشخص، انجام می‌شود. پس چطور ممکن است، این روش درمانی درد نداشته باشد؟. اما میزان این درد، به چند عامل مهم بستگی دارد. اولین عامل، ویژگی‌های فردی مراجعه‌کننده است. برخی افراد، نسبت به احساس درد به‌ویژه در نقاط حساس، مستعد‌تر هستند. به بیان دیگر، دردی که توسط برخی مراجعه‌کنندگان کم ارزیابی می‌شود، برای این افراد کم نیست. کسانی که نسبت به احساس درد حساس هستند، می‌توانند بیست دقیقه قبل از شروع درمان، از ژل‌ها یا اسپری‌های بی‌حسی موضعی استفاده کنند.

دومین عامل، خشکی پوست است. افرادی که پوست خشکی دارند، درد بیشتری در طول لیزر موهای زائد خواهند داشت. این مراجعه‌کنندگان، باید قبل از لیزر، مشکل خشکی پوست خود را زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو برطرف کنند. ضخامت مو هم در احساس درد حین لیزر نقش دارد.

سومین عامل، نوع سیستم خنک‌کننده‌ای است که کلینیک برای لیزر موهای زائد استفاده می‌کند. در حال حاضر، بهترین سیستم خنک‌کننده، سیستم گاز کرایوژن است که در دستگاه‌های ساخت شرکت کندلا قرار دارد.

چه لیزری را برای موهای زائد صورت خود انتخاب کنم؟

دو نوعی لیزر الکساندرایت و ان.دی: یگ برای لیزر موهای زائد صورت مناسب هستند. پس، بهترین دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌هایی خواهند بود که دو  طول موج الکساندرایت و ان‌.دی: یگ را داشته باشند. معروف‌ترین دستگاه‌ها با این ویژگی، Candela Gentlemax Pro، Cutera و cynosure apogee elite plus هستند. از بین این ۳ دستگاه، کندلا جنتل مکس پرو به دو دلیل بهتر است: اول به‌واسطه سیستم خنک‌کننده قوی‌تری که دارد و دوم حداقل مدت زمان پالس آن است.

اما به شما توصیه می‌کنیم انتخاب نوع لیزر را بر عهده پزشک بگذارید. ممکن است هر ناحیه از صورت نیاز به یک نوع متفاوت از لیزر داشته باشد که پزشک متخصص می‌تواند این مساله را تشخیص دهد.

چرا لیزر دیگر روی موهای زائد صورت من اثر نمی‌کند؟

چرا لیزر دیگر روی موهای زائد صورت من اثر نمی‌کند؟

میزان ریزش مو در هر جلسه، متفاوت خواهد بود. معمولا ریزش موها در جلسات اول زیاد و کاملاً محسوس است اما رفته‌رفته میزان آن کم می‌شود. در نهایت زمانی می‌رسد که لیزر دیگر موجب ریزش بیشتر موهای زائد شما نمی‌شود. این یعنی اثردهی لیزر روی موهای زائد صورت شما، تمام شده است.

اگر عادات ماهیانه شما منظم نیست، این احتمال وجود دارد که دچار اختلالات هورمونی باشید. موهای صورت در دسته موهایی قرار دارند که اختلالات هورمونی روی ضخامت، میزان رویش و مقدار آنها اثر می‌گذارد. پس همراه با لیزر، نیاز به درمان دارویی هم خواهید داشت.

در ضمن، لیزر روی موهای بور و کرکی‌ صورت اثری ندارد. پس اگر بیشتر موهای زائد صورت شما روشن و کرکی‌ هستند، انتظار نتیجه مطلوب از لیزر نداشته باشید. هرچه موها ضخیم‌تر باشند، جواب‌دهی لیزر بهتر خواهد بود.

آیا درست است که لیزر به ارگان‌های داخلی بدن آسیب می‌رساند و باعث نازایی و سرطان می‌شود؟

خیر، این گفته درست نیست. از سال ۱۹۹۶ که لیزر روبی برای موهای زائد معرفی شد، حتی یک مورد بروز بیماری‌های بدخیم در دنیا گزارش نشده است. دلیل آن هم ساده می‌باشد: عمق نفوذ اشعه لیزر تنها ۳-۵ میلیمتر خواهد بود و اصلا به ارگان‌های داخلی نمی‌رسد که بتواند اثر مخربی بر روی آنها بگذارد. از سوی دیگر، این نوع از لیزرها تنها جذب رنگدانه می‌شوند.

بررسی کیفی مواد فیشال صورت موجود در بازار ایران

فیشال صورت از تکنیک‌های جوانسازی پرطرفدار در کلینیک‌ها است. داشتن اطلاعات درباره مواد فیشال صورت مورد استفاده می‌تواند مانع از افتادن در دام کلینیک‌های نامعتبر شود.

آیا لیزر موهای زائد صورت برای پوست‌های برنزه ممکن است؟

مطلقاً خیر! تاکنون، در دنیا هیچ لیزری مخصوص پوست‌های برنزه معرفی نشده است. اما متاسفانه، تبلیغات غیرواقعی در این خصوص بسیار زیاد هستند. در پوست‌های برنزه‌شده با آفتاب یا سولاریوم، ملانوسیت‌ها آسیب دیده‌اند و پوست مستعد لک است. همچنین، این پوست‌ها، بسیار خشک می‌شوند و لیزر برای آنها مناسب نیست. باید دست‌کم دو ماه صبر کنید تا رنگ پوست صورت شما به حالت اولیه خود برگردد تا بتوانید از این روش درمانی استفاده کنید.   

آیا لیزر قسمت‌هایی از بدن را که تیره شده‌اند، روشن می‌کند؟

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

آیا لیزر قسمت‌هایی از بدن را که تیره شده‌اند، روشن می‌کند؟

در جواب این سؤال باید به این نکته اشاره کرد که لیزر موهای زائد، تنها روی ریشه موها اثر می‌گذارد. این نوع لیزر، تاثیری روی سطح پوست ندارد. در نواحی تیره مانند زیربغل یا بیکینی، ممکن است اندکی روشن شدن پوست مشاهده شود که علت آن از بین رفتن ریشه‌های مو است، نه تغییر رنگ پوست.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد صورت یک روش درمانی مناسب و مقرون ‌به‌صرفه است که می‌تواند خیال شما را از بابت شیو، اپیلاسیون یا اصلاح هفتگی و ماهانه راحت کند. در بیشتر افراد، با لیزر، حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از موهای زائد صورت از بین می‌روند. بعد از اتمام جلسات درمانی، برای تثبیت اثربخشی لیزر، به جلسات یادآور با فواصل شش ماه تا یک ساله نیاز خواهید داشت. متاسفانه باورها و تبلیغات دروغین پیرامون این روش درمانی بسیار زیاد شده‌اند. در این مقاله، به بررسی این باورها و تبلیغات دروغین پرداختیم تا دچار آنها نشوید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر