تکنیک‌ های کاشت ابرو

تکنیک‌ های کاشت ابرو – بهترین تکنیک کاشت ابرو چیست؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 5, 1401
بازدید: 229

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 5, 1401
بازدید: 229

فهرست مطالب

برای کاشت ابرو، فولیکول‌ها از بانک موی خود مراجعه‌کننده برداشته و در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند. کاشت ابرو، یک روش دائمی است که دردسرهای میکروبلیدینگ، فیبروز و تتو را ندارد. بعد از ریزش موهای اولیه، از فولکیول‌های تازه کاشته‌شده، موی جدید می‌روید. در نتیجه، ابروی شما مجدداً به حالت اولیه و حتی زیباتر و پرتر از قبل در می‌آید. تکنیک‌ های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد. در این مقاله بعد از توضیح آنها، بهترین تکنیک کاشت ابرو را معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید که همه تکنیک های کاشت ابرو جزء عمل‌های زیبایی سرپایی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، اگر می‌خواهید این عمل موفقیت‌آمیز باشد، به یک کلینیک مجهز و معتبر با متخصصین پوست و مو یا جراح‌های زیبایی باتجربه‌ مراجعه کنید.

کاشت ابرو چیست؟

به برداشت فولیکول‌های مو از بانک مو و کاشت آنها در ناحیه ابرو، کاشت ابرو می‌گویند. بیایید اول با چند اصطلاح مهم این تعریف عمومی از کاشت ابرو آشنا شویم: فولیکول مو و بانک مو.
فولیکول مو، یک کیسه تونل مانند است که در لایه پوستی سر قرار دارد و وظیفه آن، رشد مو است. فولیکول‌ها واحدهایی به نام گیرنده حسی دارند که وظیفه آنها، حس کردن جهت و موقعیت مو است.
در کاشت ابرو، بانک مو اهمیت زیادی دارد. بانک ابرو، یک قسمت از موهای سر است که فولیکول‌های آن از تراکم، کیفیت و جهت مناسب برای کاشته شدن در ناحیه ابرو برخوردار هستند. در همه تکنیک های کاشت ابرو معمولاً نواحی پشت سر و بین دو گوش به ‌عنوان بانک مو انتخاب می‌شوند.
در عمل کاشت ابرو، انتخاب بانک مو، نوع برداشت فولکیول‌ها، آماده‌سازی و نحوه کاشت آنها نقشی حیاتی دارند. مشابه همه جراحی‌های زیبایی دیگر، با پیشرفت تکنولوژی و دانش مهندسی پزشکی (ساخت ابزارها و تجهیزات) و همچنین علوم پزشکی و جراحی زیبایی، تکنیک‌ های مختلفی برای کاشت ابرو ابداع شده‌اند. در ادامه، دو تکنیک رایج‌تر را به شما معرفی خواهیم کرد.

تکنیک های کاشت ابرو

به ‌طور کلی، دو تکنیک اصلی برای کاشت ابرو وجود دارد: FUT و FUE.

تکنیک FUT

FUT مخفف Follicular Unit Transplantation است که به زبان فارسی، پیوند واحد فولیکولی معنی می‌شود. در این روش، ابتدا بانک مو توسط جراح متخصص کاشت ابرو انتخاب خواهد شد. معمولاً نواحی نزدیک به پشت گوش که دارای دسته‌های یک یا دو تار مویی هستند و خواب آنها مشابهت بیشتری با جهت رویش ابروها دارد، به‌عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. برای کاشت ابرو به حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ فولیکول مو نیاز است.

برداشت مو

در زمان عمل، ابتدا ناحیه بانک مو را ضدعفونی می‌کنند و بی‌حسی موضعی می‌زنند. سپس، جراح یک لایه نواری یا فلپ از پوست سر که حاوی تعداد فولیکول‌های مناسبی است را برمی‌دارد. قبل از برداشت فلپ، تار موها تا حدود ۲ میلی‌متر کوتاه می‌شوند. عمل برداشت فلپ، با خونریزی همراه است و محل نوار برداشته‌شده، باید بخیه شود.

برای کاشت، به گرافت پیوندی نیاز است. استخراج گرافت از نوار برداشته‌شده از بانک مو، زیر میکروسکوپ و توسط تکنیسین کاشت مو در همان اتاق عمل انجام می‌شود. آماده‌سازی فولیکول‌ها، کار بسیار حساسی است و نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد.

کاشت ابرو

در مرحله بعد، جراح ابتدا ناحیه ابرو را ضدعفونی و سپس بی‌حس می‌کند. سپس، با تیغ مخصوص چند شیار و شکاف ریز در عمق مناسبی از پوست ایجاد خواهد کرد و فولیکول‌ها را در آنها می‌کارد. زاویه نشاندن فولیکول‌ها و عمقی که در آن قرار داده می‌شوند، تاثیر زیادی در طبیعی به ‌نظر رسیدن ابرو دارند. در مرحله آخر، روی ابرو بانداژ می‌شود. باند قرار داده‌شده باید یک روز باقی بماند تا فولیکول‌ها در جای خود تثبیت شوند. حدود ۴ تا ۷ روز بعد از کاشت، موهای اولیه فولیکول‌ها می‌ریزند. سپس بعد از چند روز، تار موهای جدید شروع به رشد می‌کنند.

امروزه روش FUT که اولین و قدیمی‌ترین در بین تکنیک های کاشت ابرو به‌شمار می‌رود، کمتر استفاده می‌شود. بیشتر متخصصین کاشت ابرو، ترجیح می‌دهند روش دیگری که FUE نام دارد را به‌کار ببرند.

دکتر مجیدزاده - تکنیک های کاشت ابرو

تکنیک FUE

تکنیک FUE یا Follicular Unit Extraction (استخراج واحد فولیکولی) یک شیوه جدید‌تر برای کاشت ابرو به‌شمار می‌رود. قبلاً به آن FIT یا Follicular Isolation Technique (تکنیک جداسازی فولیکول) گفته می‌شد. در این روش، متخصص کاشت مو به جای برداشتن یک نوار از بانک مو، دانه دانه واحدهای فولیکولی را استخراج می‌کند. این کار، با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. به‌علاوه، از آن‌جا که برای برداشتن هر فولیکول، تنها یک سوراخ ریز ایجاد می‌شود، عمل بدون خونریزی، زخم و جای بخیه خواهد بود.

در این روش هم، یک تکنیسین ماهر کاشت مو، فولیکول‌ها را زیر میکروسکوپ آماده می‌کند و گرافت‌های آماده‌شده را تحویل جراح می‌دهد. جراح نیز بعد از ضدعفونی و بی‌حس کردن ناحیه ابرو، با تیغ‌های بسیار ریز، شکاف‌های ریزی در آن‌جا ایجاد می‌کند و گرافت‌های پیوندی را در آنها قرار می‌دهد. سپس روی ناحیه کاشت، بانداژ می‌شود.

بهترین تکنیک کاشت ابرو کدام است؟

احتمالاً خود شما هم می‌توانید حدس بزنید کدام یک از تکنیک‌ های کاشت ابرو بهتر است. مسلماً تکنیک FUE به‌واسطه کمتر تهاجمی بودن، گزینه ترجیحی بسیاری از جراحان متخصص کاشت ابرو و مراجعه‌کنندگان خواهد بود. این روش، خونریزی ندارد و نیازی به بخیه محل برداشت مو نیست. همچنین، دوره نقاهت در این روش، بسیار کوتاه‌تر است و زخم‌ها معمولاً ۳ تا ۵ روز بعد از کاشت خوب می‌شوند.

به‌علت برداشت تکی فولیکول‌ها، مراقبت‌های بعد از عمل، در این روش بسیار کمتر از روش FUT است، زیرا بعد از عمل کاشت ابروی FUE نیازی به مراقبت از محل بخیه و مراجعه به کلینیک برای برداشتن بخیه‌ها نیست. البته حتی اگر بخیه‌ها از نوع جذب شونده باشند، باید بعد از بهبود محل بخیه به پزشک مراجعه کنید تا روند بهبود ناحیه برداشت بررسی شود. فراموش نکنید، که در عمل FUT، رد بخیه به صورت یک خط در پشت سر باقی می‌ماند که البته موها آن را می‌پوشانند.

در روش FUE بیشتر کار توسط جراح انجام خواهد شد. از آن‌جا که واحدهای فولیکولی به‌صورت تکی استخراج می‌شوند، جراح می‌تواند فولیکول‌های سالم‌تر و قوی‌تری را برای پیوند استخراج کند. البته باز هم به ‌علت استخراج یکی‌یکی فولیکول‌ها، زمان عمل طولانی‌تر است.

همان‌طور که دیدید، تفاوت این تکنیک های کاشت ابرو تنها در نحوه برداشت فولیکول‌ها از بانک مو است. مابقی مراحل، مشابه هم انجام می‌شود. این تبحر و تجربه جراح کاشت مو و کادر اتاق عمل است که در کیفیت نهایی ابروی کاشته‌شده بیشترین اثر را دارد. جراح متخصص، علاوه بر تجربه باید در کار خود ظرافت و دقت بالایی داشته باشد تا ابروها شکل طبیعی‌تر پیدا کنند.

مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران کجاست؟

روش کاشت ابروی دائمی، بسیار محبوب و مؤثر است. این روش در مراکز مختلفی انجام می‌شود. در این نوشته به معرفی بهترین مرکز تخصصی کاشت ابرو در تهران می‌پردازیم.

جمع‌بندی

عوامل متعددی در ریزش و کم‌پشت شدن ابروها نقش دارند. اما شما می‌توانید با عمل کاشت ابرو، ابروهای خود را دوباره زیبا و پرپشت کنید. کاشت ابرو در حال حاضر، بهترین روش برای زیباسازی ابروها است. در این مقاله، تکنیک های کاشت ابرو شامل FUT و FUE را به شما معرفی کردیم. در نهایت نیز دلایل مهم انتخاب روش FUE به‌عنوان بهترین تکنیک کاشت مو، بیان شدند.  

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر