روش های درمانی استفاده از فیلر لب

روش های درمانی استفاده از فیلر لب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 10, 1401
بازدید: 205

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 10, 1401
بازدید: 205

فهرست مطالب

استفاده از فیلر لب زیرمجموعه‌ای از آن دسته روش‌های درمانی است که حجم لب‌ها را افزایش می‌دهند یا بازیابی می‌کنند. امروزه جراحان زیبایی به طور فزاینده‌ای به درمان‌های کمتر تهاجمی برای دستیابی به نتایج بسیار طبیعی روی آورده‌اند. این روش‌ها با عوارض کمتری همراه هستند و معمولاً تا یک سال یا بیشتر هم دوام خواهند آورد. در این مطلب به استفاده از فیلر لب برای به دست آوردن لب‌های جوان و حجیم خواهید پرداخت.

آشنایی با فیلر لب

استفاده از پرکننده‌های لب، یک گزینه غیر جراحی و محبوب است که برجسته‌سازی موقت لب را با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه ارائه می‌دهد. زمانی که فیلرهای لب توسط یک پزشک باتجربه تزریق شوند، می‌توانند ۴ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشند. نتیجه حاصل از این روش، لب‌هایی بسیار نرم و طبیعی خواهد بود. پرکننده‌ها بسته به نوع، می‌توانند حجم لب‌ها را افزایش دهند، شکل لب را بهبود بخشند و خطوط عمودی لب را صاف کنند.

ماده اولیه فیلر لب

بیشتر پرکننده‌های لب از اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده‌اند؛ قندی که به طور طبیعی در بدن شما هم وجود دارد. این ماده در پرکننده‌های لب به شکل ژل در می‌آید و زمانی که درست زیر پوست تزریق می‌شود، حجم موقتی را به آن می‌دهد. از آنجایی که HA به طور طبیعی ایجاد می‌شود، تزریق آن بی‌خطر است و قبل از درمان نیازی به آزمایش آلرژی نخواهید داشت.

تعدادی زیادی از برند‌های مختلف فیلرهای لب وجود دارند که می‌توان از بین آن‌ها دست به انتخاب زد. در اینجا چند مورد از شناخته‌شده‌ترین فیلرهای لب و کاربردهای خاص آن‌ها آورده شده است.

  • Restylane Silk: هم برای بزرگ کردن لب و هم برای خطوط عمودی بالای لب استفاده می‌شود.
  • Juvéderm Ultra XC: برای حجیم کردن لب‌ها عالی خواهد بود.
  • Juvéderm Volbella XC: برای خطوط دور دهان یا رژ لب و پر کردن ملایم لب‌ها استفاده می‌شود.

دلایل استفاده از فیلر لب

استفاده از فیلر، یک درمان ایده‌آل برای افرادی است که به طور طبیعی لب‌های نازکی دارند یا لب‌هایشان با افزایش سن نازک شده‌اند. تزریق فیلر به لب‌ها باعث ایجاد تغییرات مختلفی روی لب‌های شما خواهد شد.

اگر ظاهر لب‌های نازک، خط‌دار یا نامتقارن شما را آزار می‌دهد، درمان‌های استفاده از فیلر می‌توانند نگرانی‌های شما را برطرف کنند. این فیلرهای لب به شما کمک خواهند کرد تا با اعتماد به نفس بیشتری لبخند بزنید. جراح زیبایی ماهر می‌تواند با استفاده از فیلر، تغییرات خاصی را با برجسته کردن لب شما ایجاد کند. این تغییرات در لب شامل موارد زیر هستند:

  • بازگرداندن حجم به لب‌های نازک یا پیر
  • خطوط لب عمودی و صاف
  • بهبود بخشیدن به تقارن بین لب بالا و پایین
  • اصلاح شکل لب‌های نازک و بسیار صاف

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

هر نوع فیلردرمانی، کمی ناراحت کننده خواهد بود، زیرا با وارد کردن سوزن به لب انجام می‌شود. از آنجایی که لب‌های شما حاوی تعداد زیادی عصب و یک غشای مخاطی حساس هستند، تزریق به آنها معمولاً کمی ناراحتی  خواهد داشت. اما راه‌های مختلفی وجود دارند که کلینیک‌ها از طریق آنها با درد مبارزه می‌کنند تا تزریق شما تا حد امکان بدون درد باشد.

برخی از پرکننده‌های لب مورد استفاده توسط کلینیک‌ها حاوی لیدوکائین هستند. این ماده یک بی‌حس‌کننده طبیعی است که به رفع ناراحتی ناشی از تزریق کمک زیادی خواهد کرد. کلینیک‌ها همچنین از کرم بی‌حس‌کننده موضعی، کمپرس خنک و چیلر زیمر نیز استفاده می‌کنند. چیلر زیمر هوای سرد را به محل تزریق می‌رساند و باعث بی‌حس شدن بیشتر آن ناحیه می‌شود.

اما قبل از تزریق فیلر لب نباید از بی‌حس‌کننده عصب دندان استفاده کرد، زیرا می‌تواند اندازه و شکل لب‌ها را تغییر دهد. البته شیوه‌های مدیریت درد در برخی از کلینیک‌ها بیش از حد نیاز است، زیرا فرآیند تزریق معمولاً فقط چند دقیقه طول خواهد کشید.

نحوه آماده‌سازی برای تزریق فیلر

نحوه آماده‌سازی برای تزریق فیلر

قبل از اقدام برای تزریق مطمئن شوید که برای چند هفته آینده هیچ رویداد مهمی در تقویم خود ندارید، زیرا در ناحیه لب خود کمی کبودی و تورم خواهید داشت که قبل از حضور شما در انظار باید فروکش کند. به چک‌لیست زیر قبل از اقدام برای تزریق فیلر عمل نمایید تا بهترین تجربه و نتیجه ممکن حاصل شود.

  • به دنبال یک جراح پلاستیک یا کلینیک دارای مجوز و با تجربه کافی در تزریقات زیبایی باشید.
  • مصرف داروها یا مکمل‌های رقیق‌کننده خون، الکل و NSAID ها (ادویل، موترین و غیره) را چند روز قبل از ویزیت متوقف کنید.
  • با صورت تمیز وارد کلینیک شوید؛ زیرا پزشک باید محل تزریق شما را ضدعفونی کند، بنابراین نباید هیچ‌گونه آرایشی وجود داشته باشد.
  • مصرف استامینوفن عادی یا بدون کدئین، قبل و بعد از تزریق بی‌خطر است. مصرف آن قبل از تزریق، روشی عالی برای پیشی گرفتن از هر درد محتملی خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب

برای بهبودی سریع بعد از تزریق فیلر به لب بایدها و نبایدهای زیر را دنبال کنید.

  • از کرم آرنیکا مونتانا استفاده کنید. استفاده از این مکمل هومیوپاتی بعد از تزریق می‌تواند برخی از عوارض جانبی رایج مانند کبودی را کاهش می‌دهد.
  • پس از درمان، یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا ورم آن به حداقل برسد.
  • شب اول با سر بالا بخوابید تا به کاهش التهاب لب‌ها کمک کنید.
  • ناحیه تحت درمان را لمس یا ماساژ ندهید، زیرا این کار ممکن است باعث تحریک لب‌ها شود.
  • هر گونه عمل دندانپزشکی برای دو هفته پس از عمل را لغو کنید.
  • ۲۴ ساعت پس از درمان در فعالیت‌های شدید شرکت نکنید یا خود را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

تکنیک روسی تزریق فیلر لب

امروزه از تکنیک‌های مختلفی برای تزریق پرکننده‌های لب‌، مدل‌سازی خطوط و افزایش حجم آن استفاده می‌شود. روس‌ها به عنوان یکی از زیباترین ملیت‌های جهان شناخته شده‌اند. زنان روسی نیز از لب‌هایی شبیه به سوپرمدل‌ها و بدون پف اردکی ترسناک، برخوردار هستند. کلینیک‌های آن‌ها در خط مقدم تزریق‌های زیبایی قرار دارند.

در تکنیک روسی، انتقال فیلر به لب را در بدنه لب و با احتمال جابه‌جایی صفر تزریق می‌کنند. از این تکنیک می‌توان برای پر کردن عمدی لب و شبیه به سوپرمدل‌ها استفاده کرد.

این فرآیند شامل وارد کرد قطرات ریز فیلر است که به صورت عمودی به لب تزریق می‌شوند. تکنیک روسی به دلیل پر کردن خطوط مرز لب، از سایر تکنیک‌ها متمایز خواهد بود. این تکنیک، عرض لب را گشاد و بلند می‌کند و برآمدگی لب را بدون هیچ‌گونه اختلالی باز خواهد کرد.

جمع‌بندی

استفاده از فیلر لب راهی کم‌خطر و با عوارض جانبی نادر برای حجم دادن به لب‌ها است. این روش درمانی در اکثر کلینیک‌های مدرن ارائه می‌شود و پزشکان باتجربه ترجیح می‌دهند به جای کاشت لب از آن استفاده کنند. هر چقدر کلینیک و پزشک تزریق‌کننده شما حرفه‌ای‌تر باشد، نتایج به دست آمده نیز برای شما مطلوب‌تر خواهد بود. با استفاده از فیلر برای لب‌های خود می‌توانید لبخند زیباتر و همراه با اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر