انجام عمل کاشت ابرو چگونه است

انجام عمل کاشت ابرو چگونه است؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 13, 1401
بازدید: 211

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

شهریور 13, 1401
بازدید: 211

فهرست مطالب

اگر به مدل ابروهای محبوب دهه‌های قبل نگاهی اندازید، متوج خواهید شد که فرم ابروها در طول سال‌ها چقدر تغییر کرده‌ است. از ابروهای کمانی که با مداد کشیده می‌شدند تا ابروهای پهن امروزی، تعریف ما از “ابروی ایده‌آل” مدام در حال تغییر است. در سال‌های اخیر، ابروهای پهن، طبیعی و مرتب محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند. روش‌های موقت و نیمه دائمی برای تغییر فرم ابروها شامل لمینیت ابرو و میکروبلیدینگ هستند که چندان طبیعی به ‌نظر نمی‌رسند. اگر به‌دنبال یک روش دائمی می‌گردید، کاشت ابرو بهترین راه‌حل برای شما خواهد بود. اکثر افرادی که به دنبال کاشت ابرو هستند، به دلیل وراثت، ضربه یا بیماری، ابروهای آسیب‌دیده یا نازکی دارند. در این مقاله، به شما خواهیم گفت کاشت ابرو چگونه است.

آشنایی با عمل کاشت مو

کاشت ابرو روشی مشابه کاشت مو است، ولی در این روش دانش و مهارت جراح زیبایی بسیار مهم‌تر خواهد بود. جراح متخصص کاشت ابرو، باید به ‌طور کامل به روش‌های استخراج ، کاشت، ساختار ابرو و موهای آن مسلط باشد. برخلاف موهای سر که به یک جهت می‌خوابند، تارهای ابرو در هر ناحیه از آن، خواب متفاوتی دارند. دقت و ظرافت کار جراح است که نتیجه پایانی را رضایت‌بخش می‌کند.

اما فرایند کاشت ابرو چگونه است؟ این روند با برداشتن موها از بانک مو که معمولاً ناحیه بین دو گوش پشت سر خواهد بود، شروع می‌شود. این موها پس از آماده‌سازی، به ناحیه ابرو پیوند می‌خورند. با این کار، تراکم موهای ابرو بیشتر شده و ابروها پرتر به‌نظر می‌رسند.

روش‌های استخراج گرافت‌های مو

دو روش برای کاشت ابرو وجود دارد که بسته به نظر متخصص کاشت ابرو به‌کار برده می‌شوند.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

در این روش، موهای خود بیمار (شامل تارها و فولیکول آنها) با استفاده از پانچ دستی یا تکنیک‌های روباتیک به ‌صورت تک‌به‌تک از بانک مو برداشته می‌شوند. سپس در ناحیه ابرو کاشته خواهند شد. از فواید این شیوه می‌توان به جای زخم کمتر، بهبودی سریع‌تر و راحت‌تر اشاره نمود. با این حال، زمان برداشتن طولانی‌تر شده و کوتاه‌تر شدن موها می‌تواند بر کیفیت پیوند تأثیر بگذارد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

یک نوار پوستی حاوی مو (تارها و فولیکول‌ها) که فلپ نام دارد، با چاقوی جراحی بریده خواهد شد. فولکیول‌های مو باید جدا و برای کاشت آماده شوند، سپس برای ایجاد فرم جدید و بهتر، به ناحیه ابرو پیوند زده خواهند شد. روند برش در این شیوه، سریعتر از روش FUE است، همچنین موهای برداشته‌شده بلند‌تر هستند. بلند‌تر بودن موها به جراح این امکان را خواهند داد که جهت خواب تارها را بهتر تشخیص دهد. با این حال، باید توجه داشت که این روش باعث ایجاد اسکارهای خطی شده و زمان بهبودی را طولانی‌تر می‌کند.

تصمیم بین FUT و FUE طبق گفته جراحان پلاستیک خبره، بستگی به فرد دارد. یعنی جراح، تشخیص می‌‌دهد که شیوه مناسب برای هر بیمار کدام است. با این حال، امروزه در اکثر کلینیک‌های مجهز، مدل FUE استفاده می‌شود. زیرا ضرر کمتری برای بیمار دارد و همه جراحان ترجیح می‌دهند راهی را اجرا کنند که ریسک کمتری برای بیمار داشته باشد.

کاشت ابرو چگونه است

مراحل عمل کاشت ابرو

تا اینجا به طور کلی دانستیم که کاشت ابرو چگونه است. حال باید با مراحل این عمل آشنا شویم. برای کاشت ابرو، تهیه یک برنامه عملیاتی سفارشی بر اساس نیازهای منحصر به فرد بیمار، ضرورت دارد. عمل کاشت ابرو شامل ۳ مرحله اصلی است.

  1. مشاوره و برنامه ریزی
  2. عمل کاشت ابرو (استخراج فولیکول‌ها، تهیه گرافت مو، پیوند گرافت‌های مو به ناحیه ابرو)
  3. ریکاوری و مراقبت‌های بعدی

مرحله اول، معمولاً در یک روز جدا از عمل اصلی انجام می‌شود. مرحله بعدی مختص جلسه اصلی عمل است. به طور متوسط ​​۱۰۰ تا ۴۰۰ گرافت برای کاشت ابرو مورد نیاز خواهد بود، بنابراین این عمل معمولاً حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. برای مرحله آخر، بیمار باید روز بعد از عمل به کلینیک مراجعه کند.

برای آشنایی بیشتر، در ادامه به بررسی مفصل‌تر این مراحل می‌پردازیم.

مرحله اول کاشت ابرو چگونه است؟

مرحله اول کاشت ابرو به مشاوره و برنامه‌ریزی اختصاص دارد. زمانی که برای مشاوره و برنامه‌ریزی اختصاص داده شده، ابروها با معاینه فیزیکی و گاهی با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای طراحی می‌شوند. در این مرحله، پزشک یک برنامه عملیاتی با توجه به ویژگی‌های صورت و نیازهای فردی بیمار طراحی می‌کند. او همچنین ناحیه گیرنده و بانک مو را در این جلسه ارزیابی نموده و به شما خواهد گفت چگونه خود را برای عمل کاشت ابرو آماده کنید.

مرحله دوم عمل کاشت مو کاشت ابرو چگونه است؟

در جلسه عمل، سه اقدام صورت می‌گیرد: استخراج گرافت‌ها از بانک مو، آماده‌سازی گرافت‌ها و در نهایت کاشت آنها در ناحیه ابرو.

مرحله اول جراحی استخراج گرافت است. در این مرحله، به یکی از دو شیوه ای که معرفی کردیم، فولیکول‌های موردنیاز از بانک مو برداشته می‌شوند و قبل از برداشت آنها، ناحیه بانک مو ضدعفونی و بی‌حس می‌گردد تا بیمار احساس درد نداشته باشد. در روش FUE، پزشک با دقت فولکیول‌های یک تار یا دو تار را پیدا نموده و برمی‌دارد.

در مرحله بعد، تکنسین‌های اتاق عمل، شروع به آماده‌سازی فولیکول‌ها می‌کنند. به هر فولیکول موی آماده‌شده، یک گرافت مو می‌گویند. آماده‌سازی آن‌ها باید توسط تکنسین‌های ماهر و در شرایط کاملاً استریل انجام شود. بعد از آماده‌سازی، گرافت‌ها به جراح تحویل داده خواهند شد. 

جراح در مرحله بعد، ابتدا ناحیه دریافت‌کننده (ابروها) را ضدعفونی و به صورت موضعی بی‌حس می‌کند. از قلم ایمپلنت برای کاشت گرافت‌های مو استفاده می‌شود. تک‌تک فولیکول‌ها، با در نظر گرفتن زاویه و جهت مناسب رشد مو، در نواحی مختلف ابرو قرار می‌گیرند. ظرافت و دقت در این مرحله، حرف اول را در زیبایی ابروها می‌زند. بعد از اتمام کار، روی محل کاشت پانسمان خواهد شد تا فولیکول‌ها به پوست بچسبند و از سایر عوارض بعد از عمل نیز پیشگیری شود.

مرحله سوم کاشت ابرو چگونه است؟

در این مرحله، پزشک روند بهبود بیمار را بررسی می‌کند. همچنین، روش مراقبت مناسب از موهای تازه کاشته‌شده را برای شما شرح خواهد داد. اگر دارویی تجویز شود، باید به ‌دقت و در زمان مناسب، از آن استفاده نمایید. همچنین از رفتن به محل‌های گرم و زیر نور مستقیم آفتاب بپرهیزید.  

روند رشد تارهای مو بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

روند رشد ابروهای تازه پیوندشده مانند روش کاشت مو است. در عرض ۱۵ روز پس از عمل، بیمار شاهد ریزش اولیه تارهای موی پیوندشده خواهد بود. طی سه ماه آینده، بیمار متوجه رشد قابل توجه مو‌ها در ناحیه ابرو می‌شود. شکل واقعی ابروها بعد از ۸ تا ۱۲ ماه خود را نشان می‌دهد. بعضی تارها ممکن است در جهت موردنظر رشد نکنند و همچنین تعدادی از فولیکول‌های کاشته‌شده نیز از بین روند، بنابراین در صورت نیاز، پزشک برای رسیدن به نتیجه رضایت‌بخش، یک عمل ترمیمی انجام می‌دهد.

جمع‌بندی

کاشت ابرو یک راه دائمی برای پر کردن و تغییر شکل ابروها به شمار می‌رود. همانند کاشت موی سر، این شکل از ترمیم مو، شامل برداشتن فولیکول‌ها یا نوارهای جداگانه از بانک مو و پیوند آنها در ناحیه ابرو است. در این مقاله برای شما توضیح دادیم که کاشت ابرو چگونه است و چه روش‌هایی دارد. این عمل باید حتماً در کلینیک‌های مجهز و توسط جراح متخصص کاشت ابرو صورت پذیرد.

منابع: harpersbazaar، ncbi

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر