هایفوتراپی چیست و چگونه موجب جوانسازی پوست صورت می‌شود؟

هایفوتراپی چیست و چگونه موجب جوانسازی پوست صورت می‌شود؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 29, 1401
بازدید: 1078

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 29, 1401
بازدید: 1078

فهرست مطالب

با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر بیش ‌از پیش به رویای همیشه‌جوان و شاداب ماندن نزدیک می‌شود. امروزه در میان انواع مختلف روش‌های جوانسازی، شما باید بهترین روش را با توجه به نیاز خود پیدا نمایید. گذشت آن دورانی که معدود روش‌هایی برای دوباره جوان کردن پوست وجود داشتند. در نتیجه، یکی از نیازهای انسان امروزی انتخاب روش کارآمد و مؤثر برای جوانسازی است. متناسب با بودجه شما حتما روش‌هایی پیدا می‌شوند که می‌توانید از بین آن‌ها، بهترین را انتخاب کنید. در این مقاله سعی داریم روش نسبتا نوظهور هایفوتراپی صورت را برای شما شرح دهیم. ما برای شما توضیح خواهیم داد چگونه این روش منجر به دستیابی نتایج شگفت‌انگیزی می‌شود.

آشنایی با هایفوتراپی

تمرکز این روش بر امواج اولترا ساند است. مطالعات نشان داده‌اند که اولترا ساند برای بدن انسان خطری ندارد. به همین دلیل، روزبه‌روز به تعداد طرفداران این روش افزوده می‌شود و کلینیک‌های زیادی در دنیا با این روش به مراجعه‌کنندگان خود، زیبایی و جوانی را هدیه می‌دهند.

امواج‌ هایفو شبیه امواجی هستند که در سونوگرافی و برای عکس‌برداری به کار برده می‌شوند. این شباهت، مهر تاییدی بر بی خطر بودن این روش است. وقتی امواج ‌هایفو به لایه‌های زیرین پوست حمله می‌کنند و دمای آن‌ها را بالا می‌برند. در اثر افزایش دما، پوست تحریک می‌شود و شروع به ساختن کلاژن می‌کند. البته امواج هایفو طوری به لایه‌های زیرین هدایت می‌شوند که آسیبی به بافت پوست نخواهند زد. در نظر داشته باشید که این شیوه درمان برای افرادی مناسب است که بین ۳۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

این روش، غیرتهاجمی است. غیرتهاجمی به این معنی که در این روش نیازی به برش، تزریق و دست‌کاری بافت صورت و بخیه نخواهد بود. یکی از دلایل استقبال از این روش، همین ویژگی غیرتهاجمی بودن آن است.

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

در کلینیک، متخصص هایفو ابتدا صورت را تمیز و ضدعفونی می‌کند. سپس آن را با ژل مخصوصی می‌پوشاند. بسیاری از متخصصان برای پیشگیری از درد احتمالی، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. امواج اولترا ساند به لایه‌های عمیق پوست صورت نفوذ می‌کنند و باعث خواهند شد ماهیچه‌های آن سفت‌تر شوند. در وهله بعدی، تمرکز این روش بر بازگرداندن حالت کشسانی پوست و تحریک آن به ساختن کلاژن است. در نتیجه، یکی از اثرات آنی این روش بر صورت، درخشندگی پوست و شفاف شدن آن می‌باشد. به ‌مرور زمان نیز اثرات دیگر این روش بر صورت هویدا خواهند شد. تا ۴ ماه بعد از انجام هایفو، به ‌تدریج پوست سفت‌تر می‌شود و چین‌وچروک و خطوط آن از بین می‌روند.

این روش در مدت ۳۰ تا ۹۰ دقیقه انجام می‌شود. یکی از خوبی‌های هایفو این است که نیاز به دوره ریکاوری ندارد و فقط باید بعد از انجام ‌آن، یک سری از مراقبت‌ها رعایت شوند.

چگونه برای هایفوتراپی صورت آماده شویم؟

  • چند روز قبل از درمان باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرد. به دلیل این که این روش بر پوست‌های آفتاب‌سوخته و برنزه به‌ خوبی جواب نمی‌دهد.
  • در صورت مصرف آنتی‌بیوتیک، قبل از شروع هایفو با مشورت پزشک مصرف آن را قطع نمایید.
  • به ‌هیچ‌ عنوان پوست صورت خود را آغشته به مواد شیمایی نکنید.
  • در صورتی که تب یا سرماخوردگی داشته باشید، هایفو انجام نمی‌شود.
  • در روز انجام این روش، کمی زودتر به کلینیک بروید تا با آرامش کامل و به ‌دور از اضطراب درمان خود را انجام دهید.
  • هایفو صورت بدون درد است، پس نیازی نیست که نگران درد آن باشید.

چرا مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت مهم هستند؟

متخصصان زیبایی تاکید زیادی بر مراقبت‌های بعد از انجام هایفو دارند تا مراجعه‌کننده به تمامی اثرات جادویی این روش دست یابد. همچنین در اثر عدم مراقبت، ممکن است دچار تغییر رنگ پوست صورت شوید. یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مراقبت بعد از انجام هایفو، تمیز نگه‌داشتن صورت است. در صورت مراقبت درست، نتایج زیر برایتان حاصل می‌شوند:

  • کم‌شدن عوارض
  • رسیدن به نتایج ایده‌آل
  • صرفه‌جویی در پول و زمان

در ادامه، تعدادی از مراقبت‌های ویژه بعد از هایفو را با شما به اشتراک می‌گذرانیم.

از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز نمایید.

بعد از انجام این روش صورت بسیار مهم است که در معرض نور خورشید قرار نگیرید تا چند هفته باید این توصیه را جدی بگیرید. آفتاب ممکن است موجب سوختگی پوست و تغییر رنگ صورت شود. استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید. به ‌طور کلی تا زمانی که فرآیند سفت شدن پوست کامل نشده است، به زیر نور آفتاب نروید.

الکل ننوشید.

بعد از هایفوتراپی کبد شما نباید بیش از حد کار کند، بنابراین نوشیدن الکل را باید کنار بگذارید. الکل موجب می‌شود که کبد پرکارتر شود و تغییراتی در غلظت خون و فشارخون شما به وجود بیاید. این تغییرات ممکن است در ناحیه صورت، اثر خود را به صورت پر رنگی نشان دهند.

صورت خود را نخارانید.

وقتی خارشی را در نقطه‌ای از بدن احساس کنید، خاراندن آن نقطه تنها دغدغه فکری شما می‌شود. بعد از انجام این اقدام باید سعی کنید بر دغدغه خود غلبه نمایید. زیرا خاراندن صورت موجب می‌شود که به بافت پوست آسیب برسد. ممکن است خاراندن صورت، با توجه ‌به حساس شدن آن بعد از هایفو، منجر به زخم شود. در نتیجه، عفونت دور از انتظار نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، تحمل کردن در برابر میل به خارش است.

آب زیاد مصرف کنید.

بعد از هایفو صورت، آب باید نخستین و محبوب‌ترین نوشیدنی شما باشد. زیرا در اثر هایفو، پوست شروع به ساختن کلاژن می‌کند. در نتیجه باید پوست و بدن شما همیشه مرطوب باشند تا به فرآیند ساختن کلاژن کمک شود. بنابراین تا جایی که می‌توانید، آب بنوشید.

از حمام با آب داغ پرهیز کنید.

آب سرد کمک می‌کند تا چربی‌های طبیعی و محافظت‌کننده پوست حفظ شوند و در نتیجه، به فرآیند درمان هایفوتراپی کمک زیاد می‌کند. آب داغ یا حمام با بخار فراوان می‌تواند موجب تحریک نامناسب پوست صورت شود و چرخه بهبود پوست شما را به تاخیر اندازد. بهتر است تا چند هفته بعد از ان روش، از آب ولرم و خنک برای حمام و شستن صورت استفاده کنید.

مزایای هایفوتراپی صورت

  • کاهش چین‌ و چروک‌ها و خطوط اضافی صورت
  • کشیدن پوست گردن و صاف کردن آن
  • کشیدن ابرو، گونه و خوش حالت کردن صورت
  • نرمی پوست صورت با از بین ‌بردن پوست‌های مرده
  • سفت شدن ماهیچه‌های صورت
  • تقویت و بهبود بافت پوست صورت

مطالعات تاکید می‌کنند که اثرات درمانی هایفو تا ۱۲ هفته بعد از انجام این روش ادامه دارند. در ضمن تا ۱۸ ماه بعد از درمان نیاز به تمدید این روش نیست.

عوارض جانبی هایفوتراپی صورت

عوارض جانبی هایفوتراپی صورت

قرمزی صورت بعد از هایفو طبیعی است. زیرا در این روش لایه‌های پوست تحریک می‌شوند. ممکن است بعضی از پوست‌ها بعد از انجام این شیوه کمی تورم داشته باشند، به‌سرعت و بعد از ۲۴ ساعت رفع می‌شود. التهاب پوست نیز یکی دیگر از عوارض جانبی این روش جوانسازی است.

در اثر برخورد امواج اولترا ساند، پوست صورت بی حس می‌شود. بعد از چند ساعت این بی‌حسی رفع می‌گردد.

چه انتظاراتی را نباید از هایفوتراپی صورت داشت؟

این روش بر پوست‌هایی که چین‌وچروک‌های بسیار زیادی دارند، جواب نمی‌دهد. بعضی از پوست‌ها نیز نیاز به چند جلسه درمان دارند که باید طبق نظر متخصص تشخصیص داده شود. همه پوست‌ها در یک جلسه جواب نمی‌گیرند.

روش هایفو به کمک خود پوست صورت موجب درمان و جوانسازی می‌شود. بنابراین نتایج در افراد مختلف کمی فرق می‌کنند. هر فردی باید با توجه به پوست خود، انتظار نتایج مثبت داشته باشد.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های جدید جوانسازی، هایفوتراپی است که تمایل افراد به استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود. زیرا آیینه‌ها هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویند و نتایج شگفت‌انگیز این روش کاملاَ مشخص هستند. با انتخاب متخصص و کلینیک مناسب، می‌توانید از نتایج شگفت‌انگیز این روش بهره‌مند شوید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر