تزریق فیلر لب چگونه انجام می‌شود؟ بررسی مزایای تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب چگونه انجام می‌شود؟ بررسی مزایای تزریق فیلر لب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 8, 1401
بازدید: 335

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 8, 1401
بازدید: 335

فهرست مطالب

امروزه شاهد افزایش محبوبیت تزریق فیلر لب هستیم. زیرا عملی ساده و در عین ‌حال بسیار موثر است. این تزریق عوارض جانبی خطرناکی ندارد و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. در این مقاله به مراحل انجام این تزریق و بررسی مزایای آن پرداخته‌ایم.

آشنایی با فیلر لب

با گذشت زمان، لب‌های شما به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و سیگار کشیدن حجم خود را از دست می‌دهند. فیلر یا پرکننده لب می‌تواند به بازیابی یا بهبود ظاهر طبیعی لب‌های شما کمک نماید.

بزرگ کردن لب با استفاده از فیلر، نوعی عمل زیبایی است که با استفاده از ترکیب اسید هیالورونیک برای بهبود ظاهر لب‌ها انجام می‌شود. البته این عمل را می‌توان برای رسیدن به نتیجه دلخواه در قسمت‌های مختلف بدن نیز انجام داد. اما قبل از انجام عمل، باید با پزشک مشورت نمایید تا میزان اثر مورد نظر و ناحیه تزریق مشخص شود.

این روش زیبایی با استفاده از یک سرنگ از پیش پر شده با ژل مخصوص انجام می‌شود. ژل تزریق شده به لب‌ها، بلافاصله اندازه و حجم آن‌ها را افزایش می‌دهد. احتمال عفونت در این روش بسیار کم است و وقوع عوارض جدی ناشی از پرکننده‌های پوستی نیز بسیار نادر خواهد بود. از آنجایی‌ که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی موجود در پوست است، بنابراین بدن به فیلر واکنش آلرژیک نشان نمی‌دهد. تزریق فیلر لب همچنین از نیاز به یک روش تهاجمی‌تر مانند لیفت لب جلوگیری می‌نماید.

مراحل تزریق فیلر لب

پروسه تزریق فیلر به لب شامل ۳ مرحله است که هر یک را در ادامه مطلب مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. جلسه مشاوره

در ابتدا شما با متخصص زیبایی در مورد انتظارات و آنچه می‌خواهید از عمل به دست آورید، مشورت خواهید نمود. شما در جلسه مشاوره برای متخصص زیبایی توضیح می‌دهید که می‌خواهید لب‌های شما به چه شکل باشند و از چه مقدار فیلر استفاده شود. پزشک نیز توصیه‌های خود را در مورد آنچه که فکر می‌کند نتیجه بهتری خواهد داد، به شما ارائه می‌دهد.

۲. روز تزریق

در روز تزریق فیلر لب پزشک یک بی‌حس‌کننده موضعی را قبل از شروع تزریق، روی لب‌های شما می‌مالد تا کاملا بی‌حس شوند و در طول عمل دردی احساس نکنید. بعد از گذشت حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه، لب‌های خود را احساس نخواهید کرد. پس از آن، پزشک فیلر یا پرکننده را با دقت به ناحیه لب شما تزریق می‌نماید.

پزشک ممکن است یک کیسه یخ را هم روی لب‌های شما بگذارد تا تورم و کبودی را در طول عمل به حداقل برساند. قبل از تزریق فیلر، از مصرف آسپرین و مکمل‌های گیاهی خودداری نمایید. این محصولات به طور بالقوه خون شما را رقیق و لب را مستعد کبودی می‌نماید. اگر مستعد ابتلا به تب‌خال هستید، فیلر لب می‌تواند باعث ایجاد آن شود. بنابراین، پزشک یک داروی ضدویروسی را چند روز قبل از تزریق برای شما تجویز می‌کند.

تزریق فیلر به لب نسبتا بدون درد است و می‌توان آن را در چند دقیقه انجام داد. برخی از افراد در حین تزریق احساس درد می‌کنند و لب‌هایشان بعد از عمل حساس می‌شود. بیشتر اوقات از لیدوکائین استفاده خواهد شد که به کاهش ناراحتی کمک می‌نماید.

۳. بعد از تزریق

پس از انجام فرآیند تزریق فیلر لب پزشک ممکن است لب‌های شما را به‌ آرامی ماساژ دهد تا فیلر بتواند بهتر جذب نواحی مورد نظر شود. سپس، کادر کلینیک حدود ۱۵ دقیقه شما را تحت نظر می‌گیرند. زیرا کادر درمانی کلینیک باید مطمئن شوند که هیچ‌گونه سرگیجه، خونریزی قابل‌توجه یا حالت تهوع به عنوان عارضه جانبی برای شما رخ نمی‌دهد. وقتی کلینیک تشخیص داد که دیگر نیازی به نظارت ندارید، می‌توانید به خانه بروید.

وقتی به خانه می‌رسید، لب‌های شما ممکن است حساس یا متورم باشند. اما این تورم معمولا بعد از ۲۴ الی ۴۸ ساعت از بین می‌رود. در عین‌حال، ممکن است در حدود یک هفته نیز درگیر آن باشید. معمولا کلینیک پس از دو هفته قرار ملاقات دیگری برای شما تعیین می‌کند تا پزشک بتواند نتیجه کار را مورد بررسی قرار دهد. کادر کلینیک ممکن است از لب‌های شما برای ثبت در پرونده پزشکی عکس بگیرند. همچنین با این عکس‌ها می‌توانید ببینید که لب‌های شما قبل و بعد از عمل چه تغییری کرده‌اند.

مزایای تزریق فیلر لب

تزریق فیلر به لب از سال ۲۰۱۵، به دلیل توانایی آن در دگرگونی کل ظاهر شما، به یک درمان زیبایی محبوب تبدیل شده است. برخی از افراد هنوز تزریق فیلر به لب را فقط راهی برای افزایش اندازه لب‌ها می‌دانند. اما این روش در واقع مزایای بسیار بیشتری دارد و می‌تواند فواید دیگری را به‌جز حجیم کردن لب‌ها نیز ارائه دهد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای تزریق فیلر لب

۱. اضافه کردن ساختار و حاشیه به لب‌ها

مرز لب‌های افراد با افزایش سن، کمرنگ و محو می‌شود که این امر باعث کمتر مشخص بودن لب‌های فرد خواهد شد. با استفاده از مقادیر کم فیلر لب، ساختار و حاشیه لب‌های شما تقویت می‌شوند و ظاهری حجیم‌تر به خود می‌گیرند. آن هم بدون اینکه لزوما حجم زیادی به لب‌ها اضافه شود (مگر اینکه حجم زیاد، یکی از اهداف اصلی شما باشد). یکی از قسمت‌هایی که اکثر افراد به طور ‌ویژه به دنبال بهبود آن هستند، کمان کوپید (قسمت میانی لب بالا) است. تقویت ظریف این ناحیه می‌تواند دنیایی از تفاوت را در ظاهر لب‌های شما ایجاد نماید.

۲. دستیابی به ظاهری جوان‌تر

ظاهری جوان‌تر را می‌توان از طریق تزریق فیلر لب که باعث صاف کردن خطوط و چین‌وچروک‌های روی لب و اطراف لب‌ها می‌شود، به دست آورد. تقویت لب همچنین می‌تواند حجم لب‌ها را افزایش دهد که به ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌انجامد. زیرا کلاژن صورت و لب‌ها با افزایش سن و به طور طبیعی از دست می‌رود. حتی اگر به دنبال لب‌های حجیم نیستید، می‌توانید تزریق فیلرها را به اقدامات ضد پیری خودتان اضافه و نتایج بسیار موثری کسب نمایید.

۳. ایجاد تقارن بیشتر

اگر یک لب شما بزرگ‌تر از دیگری است، می‌توانید برای ایجاد تقارن بیشتر به تزریق فیلر لب روی آورید. پزشک طی مشورت با شما تصمیم می‌گیرد که برای رسیدن به هدف موردنظر، به پرکننده در لب بالا یا پایین یا در یک لب بیشتر از دیگری نیاز دارید. استراتژی متعادل کردن تقارن در لب‌های شما می‌تواند تمام چیزی باشد که برای داشتن یک لبخند کامل و زیبا، به آن نیاز دارید.

۴. متعادل کردن چهره

تزریق فیلر به لب می‌تواند همراه با نواحی دیگری مانند چانه، گونه‌ها و خط فک برای ایجاد نمایه‌ای متعادل‌تر استفاده شود. فرآیند متعادل کردن چهره شامل در نظر گرفتن صورت به عنوان یک کل واحد و ایجاد تناسب لب‌ها، بینی، چانه و غیره با یکدیگر است. در جلسه مشاوره، پزشک کل صورت شما را معاینه می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد که برای دستیابی به نتایج بهتر، فیلر را کجاها تزریق نمایید. البته لب‌ها اولویت اصلی هستند و گهگاه به مقدار کمی پرکننده نیاز دارند.

جمع‌بندی

استفاده از پرکننده‌ها برای افزایش حجم لب می‌تواند بسیار مفید باشد. با افزایش سن، پر بودن لب‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین معکوس بودن این فرآیند دلیل رایجی است که مشتریان به خاطر آن برای تزریق فیلر لب به کلینیک زیبایی مراجعه نمایند. در طول مشاوره، پزشک مسائلی را با شما در میان می‌گذارد و در مورد مقدار مناسب فیلر برای رسیدن به نتیجه دلخواه تصمیم می‌گیرد. تزریق فیلر به لب توسط پزشک حاذق چه در یک جلسه و چه در چند جلسه، می‌تواند حالتی طبیعی، زیبا و حجیم به لب‌های شما بدهد.

منابع: dokumedical، victorias

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر