هیر فیلر چیست؟

هیر فیلر چیست

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 11, 1401
بازدید: 499

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 11, 1401
بازدید: 499

فهرست مطالب

موهای پر و سالم به ‌عنوان نشانه‌ای از جوانی، سرزندگی و جذابیت در نظر گرفته می‌شوند. ریزش مو در زنان و مردان اغلب تأثیر زیادی بر اعتماد به‌نفس آنها دارد. ریزش مو در مردان بیشتر از زنان رخ می‌دهد. اما به طور کلی، بیش از ۷۰ درصد از مردان و ۴۰ درصد از زنان با نازک شدن مو، آلوپسی یا طاسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌علاوه، با افزایش سن، موهای انسان شروع به از دست دادن تراکم و استحکام خود می­نمایند. یکی از بهترین درمان‌ها برای این مشکلات، استفاده از هیر فیلر است. در این مطلب به شما خواهیم گفت هیر فیلر چیست و شما را با روند انجام و مواد مورد استفاده در آن آشنا خواهیم نمود.

آشنایی با هیر فیلر

ریزش مو، آلوپسی و نازک شدن مو در مردان و زنان در هر گروه سنی به دلایل مختلف رخ می‌دهند. ژنتیک، هورمون‌ها، سن، زایمان، استرس و رژیم غذایی از مواردی هستند که می‌توانند بر فولیکول‌های مو تأثیر منفی بگذارند. با بالا رفتن سن نیز موها اغلب شروع به از دست دادن تراکم خود می‌کنند و فولیکول‌های سالم فعالیت خود را کاهش می‌دهند. فیلر مو دارای یک فرمول خاص حاوی چندین ماده فعال است که در پوست سر تزریق می‌شود. پس از این که مواد به ریشه مو نفوذ نمودند، مو تقویت می­گردد، رشد مجدد مو شدت می‌گیرد و در نهایت فعالیت فولیکول‌های مو حفظ می‌شود. این مواد همچنین با کمک به تقویت گردش خون در پوست سر از ریزش بیشتر مو جلوگیری می‌نماید.

هنگامی که برای اولین‌بار به دنبال فیلر مو می‌گردیم، ممکن است به ذهنمان خطور کند که این ماده صرفا  برای تزریق به پوست سر محدود می‌شود. اما فیلر مو در بسیاری از محصولات دیگر مانند شامپوها، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌ها وجود دارد تا استحکام مو را افزایش دهد. اما روش مؤثرتر، روش تزریقی است. این روش برای درمان بیماری‌های مو مانند ریزش مو ابداع شده است. در قسمت‌ بعدی به این مسئله که مواد تشکیل‌دهنده هیر فیلر چیست خواهیم پرداخت.

مواد تشکیل‌دهنده هیر فیلر

همان‌طور که قبلا ذکر شد، فیلر مو از مواد مختلفی تشکیل شده است. این مواد در صورت صلاحدید پزشک پس از مخلوط شدن به پوست سر تزریق می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده به ترتیب زیر هستند:

  1. روغن آرگان
  2. کراتینه
  3. زانتالین

در ادامه به معرفی این مواد می‌پردازیم.

روغن آرگان

این روغن به دلیل فواید و قدرت بسیاری که در مرطوب کردن موها دارد، بسیار پرکاربرد است. روغن آرگان دارای ویتامین‌های زیادی می‌باشد که باعث رشد و شادابی موها می‌شوند.

کراتینه

کراتین یک ماده بسیار مهم برای سلامت مو به شمار می‌رود، زیرا یک ترکیب طبیعی است که در ساختار مو نقش دارد. این ماده یک ‌لایه عایق روی سطح بیرونی موها ایجاد می‌کند تا از آن‌ها محافظت نماید. تزریق کراتین به پوست سر، استحکام و شادابی مو را افزایش می‌دهد.

زانتالین

زانتالین هم یک ماده بسیار مهم برای سلامت مو است. زیرا مو را بدون چین‌وچروک نگه می‌دارد و به آن انعطاف‌پذیری کافی برای جلوگیری از شکستگی آن می‌دهد.

هیر فیلر برای چه کسانی بیشتر کاربرد دارد؟

تا اینجا دانستیم که هیر فیلر چیست و مواد تشکیل‌دهنده آن کدام هستند. اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا همه افراد می‌توانند از هیرفیلر استفاده نمایند؟. هیر فیلر برای مقابله با چه مشکلاتی، بیشتر به کار خواهد آمد؟. در این بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

به طور کلی، فیلر مو به اشکال مختلفی مانند شامپو، نرم‌کننده و سایر مواد قابل‌استفاده در داروخانه‌ها وجود دارد. بنابراین تمامی افراد برای تقویت و زیباسازی موهای خود می‌توانند از آن استفاده نمایند. اما استفاده از فیلر مو به روش تزریق که جنبه درمانی کاربردی‌تر و مؤثرتری دارد، در افراد با مشکلات زیر بیشتر استفاده می‌شود:

  • ریزش و آسیب موها برای گروه‌های سنی مختلف مردان و زنان بالای سه سال
  • آسیب دیدن فولیکول‌های مو
  • کاهش تراکم موها
نتایج درمان هیر فیلر

نتایج درمان هیر فیلر

فیلر مو مزایای بسیاری از جمله مزایای زیبایی و درمانی با اثر طولانی ‌مدت دارد، به خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با درمان نازکی مو، حجم و ضخامت مو را افزایش می‌دهد.
  • باعث تقویت و محافظت مو در برابر آلودگی، گرد و غبار و موارد آسیب‌زا می‌شود.
  • با تکثیر سلول‌های بنیادی پوست سر را تقویت می‌نماید.
  • یک درمان ۱۰۰٪ ایمن در برابر ریزش مو است. هیچ گونه عارضه‌ای ندارد و برای پوست سر نیز مضر نیست.
  • اثر استفاده از آن، برای مدت‌زمان نسبتا طولانی، باقی می‌ماند.
  • باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود.

آیا فیلر مو نیاز به بیهوشی دارد؟

تزریق فیلر مو به پوست سر درد زیادی به همراه ندارد. از آنجایی ‌که برخی نقاط پوست سر حساس‌تر از بقیه نواحی هستند، عده‌ای از بیماران با تزریق در آن نقاط حساس، احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. اما با این ‌حال، این روش نیازی به بیهوشی ندارد.

چند جلسه برای درمان هیر فیلر لازم است؟

 در پروتکل پزشکی آمده است که این درمان به طور متوسط به ۱ جلسه هر ۱۵ روز به مدت ۲ ماه، نیاز دارد. با این حال، ممکن است بنا بر صلاحدید پزشک بسته به نیاز هر فرد، تعداد جلسات تغییر کند. در مطالعات بالینی در مورد اثربخشی این روش، میانگین افزایش ۲۲ درصدی تراکم و افزایش ۲۶ درصدی ​​ضخامت مو در بیمارانی که هر ۲ هفته یک‌بار به مدت ۸ هفته (۴ جلسه) تحت درمان قرار گرفتند، مشاهده شده است.

در طول جلسه درمانی هیر فیلر چه چیز را تجربه می‌کنیم؟

در طول درمان، به پوست سر چندین تزریق با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف انجام می‌شود که درد چندانی را در پی نخواهد داشت. پس از درمان، به شما توصیه های لازم اعلام می­شود و گفته خواهد شد که چگونه از وضعیت مو و پوست سر خود مراقبت نمایید.

اولین جلسه درمان فیلر مو بلافاصله روند ریزش مو را متوقف می‌نماید. جلسات بعدی گردش خون را تحریک خواهند نمود و به طور قابل ‌توجهی فولیکول‌های مو را احیا و رشد مو را تسریع می‌کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که پپتید درمانی مورد استفاده در درمان با فیلر مو، سلول‌های مو و فولیکول‌های مو را احیا می‌کند. همچنین به طور هم‌زمان گردش خون و هیدراتاسیون را در پوست سر بیشتر خواهد نمود.

جمع‌بندی

به طور کلی برای پاسخ به این پرسش که هیر فیلر چیست می‌توان گفت به روش درمانی گفته می‌شود که باعث تقویت، تراکم و ضخامت موها خواهد شد. فیلر مو هم به شکل شامپو، نرم‌کننده و ماسک مو وجود دارد و هم می‌تواند حاصل مواد مؤثری باشد که با هم مخلوط و به پوست سر تزریق می‌شوند. مواد اثربخشی مانند روغن آرگان، کراتین و زانتالین گردش خون در پوست سر را تقویت می‌نمایند تا موها در برابر آسیب‌ها در امان بمانند. چنانچه از ریزش یا ضعیف و نازک شدن موهای خود رنج می‌برید یا اگر به دنبال راه حلی برای پر تر و براق‌تر شدن آنها هستید، به شما توصیه می‌کنیم این روش درمانی را امتحان نمایید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر