مراقبت از پوست

مقدار مصرف محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 16, 1396
بازدید: 12452

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 16, 1396
بازدید: 12452

فهرست مطالب

احتمالا همیشه در مورد برند و مارک محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنید، دقت دارید. اما اینکه چه مقدار از محصولات مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

در ادامه این راهنمای حرفه ای را بخوانید تا بهترین فایده را از محصولات زیبایی خود ببرید و در هزینه نیز صرفه جویی کرده باشید. البته این تنها یک دستورالعمل کلی است، مقدار مناسب و نحوه مصرف هر محصول حتما می بایست توسط پزشک تجویز شود.

۱- سرم صورت

ممکن است از سرم برای پاک کردن همه چیز از تمیز کردن لکه ها تا مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید. این یک محصول بسیار سبک است، بیش از حد از ان استفاده نکنید، این محصول مراقبت از پوست ممکن است کمی گران باشد، بنابراین تقریبا به اندازه دو  نقل کوچک از آن برای شما کافیست. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۲- لوسیون روز صورت

در فصل زمستان، به احتمال زیاد به لوسیون بیشتری نسبت به تابستان نیاز خواهید داشت. اگر حس می کنید که پوستتان خشک شده، تقریبا به اندازه یک شکلات گرد فندوقی دو بار در روز، و نصف این مقدار را در تابستان، زمانی که رطوبت بیشتری در هوا وجود دارد، استفاده کنید. اما اگر مرطوب کننده روزانه تان یک ماده فعال مانند اسید سالیسیلیک داشته باشد، بهتر است برای شروع به اندازه یک شکلات گرد فندوقی در هر وعده مصرف کنید و در صورت نیاز، مقدار مصرفی از این محصول مراقبت از پوست را افزایش دهید. همه اینها به جنس پوست شما بستگی دارد.

۳- کرم شب

می توانید در مصرف کرم شب کمی اسراف کنید، چون در این زمان پوست شما در حال ترمیم است. به اندازه یک آب نبات کوچک از کرمتان را بر روی صورت و گردن و حتی در دستان خود بمالید تا با پوستی شفاف و نرم از خواب بیدار شوید.

۴- کرم ضد آفتاب

اکثر مردم به اندازه کافی کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند و در اغلب موارد ضد آفتاب خود را تمدید نمی کنند. به طور کلی، بهتر است برای مراقبت از پوست از ضد آفتاب بیشتر از مقدار نیاز استفاده کنید. اگر قصد دارید در طول روز بیرون و در معرض خورشید باشید، به اندازه یک شکلات گرد فندوقی، از ضد آفتاب را در سراسر صورت خود، تا خط مو، روی بینی، لب ها، زیر بینی، بالای گوش و فاصله بین بینی و لب بالا پخش کنید. اگر بیشتر وقت خود را در داخل خانه صرف می کنید، از مواد آرایشی با SPF ، استفاده کنید.

۵- کرم زیر چشم

این کرم فقط برای چین و چروک نیست. کرم چشم باعث می شود بعد از یک مطالعه تمام شب، چهره شما بهتر به نظر برسد. شما فقط به مقدار بسیار کمی از آن را برای  زیر هر چشم نیاز دارید. ناحیه زیر چشم بسیار کوچک است و پوست آن بسیار ظریف است. اگر کرم شما در یک ظرف باشد، با انگشت تمیز خود به اندازه ی یک ذرت از کرم را بردارید.

کرم را در زیر هر چشم قرار دهید، به آرامی به کرم ضربه بزنید و ان را در اطراف چشمتان پخش کنید. برای مراقبت از پوست و هنگام استفاده از کرم دور چشم، بسیار ملایم آن را پخش کنید. ممکن است پلک بالای چشم حساسیت نشان دهد، در صورت مشاهده خشکی بیش از حد، تحریک یا قرمزی، استفاده از کرم را متوقف کنید. اگر کرم چشم شما در پمپ قرار دارد، از آن به اندازه یک دانه ذرت برای مراقبت از پوست خود بردارید.

۶- پاک کننده

برای مراقبت از پوست خود و شستن صورت در صبح، بهتر است از یک پاک کننده بسیار ملایم استفاده کنید که پوست شما را خشک نکند. در شب، از یک فوم پاک کننده استفاده کنید که تمام آرایش تان را از بین ببرد و همچنین به آرامی سلول های مرده پوست را جدا کند تا دیگر محصولات (مانند لوسیون و سرم) بتوانند بهتر نفوذ کنند. یک پمپ یا به اندازه یک آب نبات از هر کدام برای مراقبت از پوست شما کافیست.

۷- درمان جوش

 کرم ضد جوش را با یک گوش پاک کن، به اندازه یک شکلات M &  M، فقط به اندازه ای که جای آکنه را بپوشاند، بر روی جوش ها بمالید. سعی کنید به جاهایی که جوش ندارد، کرم برخورد نکند. وقتی در مورد درمان جوش صحبت می کنیم، استفاده از کرم زیاد توصیه نمی شود. سوختگی و لایه برداری بیش از حد پوست به دلیل مصرف بیش از حد ماده یا سوختگی ناشی از ماندن ماده رو پوست به مدت طولانی مدت از اثرات منفی استفاده از داروهای ضد جوش می باشد.

۸- اسکراب پاکسازی کننده

اگر پوستتان به خاطر درمان آکنه خشک شده است، امکان دارد با مصرف اسکراب ها، پوسته پوسته شود. بهتر است برای مراقبت از پوست خود فقط یک بار یا دو بار در هفته به اندازه نصف یک شکلات گرد فندوقی از این مواد استفاده کنید و بعد از مصرف، همیشه مرطوب کننده استفاد کنید. اگر بعد از لایه برداری، با زدن مرطوب کننده، پوستتان بسوزد، به این معنی است که شما بیش از حد از اسکراپ استفاده کرده اید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    سلام
    من 35 سال سن دارم دو جلسه فرکشنال co2 انجام دادم به فاصله یکماه هر کدام ولی یک در صد هم تغییر در صورتم توسط خودم و اطرافیانم احساس نمیشه
    پوست صورتم چرب و آکنه هایی قبلاً که زدم بیشترشان عمیق ولی سطحی هم دارم اما اصلا تغییری نکرده با دکترم صحبت کردم گفتند در دراز مدت جواب میده و بیشتر از سی در صد از این روش در طول کل جلسات انتظار نداشته باش
    از شما خانم دکتر می خواستم بدونم روشی بهتر و درصد بهبود بیشتر سراغ دارید راهنمایم کنید
    باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۸ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام وقتتون بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی در مورد نوع درمان برای شما عوامل زیادی از جمله نوع پوست،عمق جای جوش و... باید مورد بررسی قرار بگیرد که لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر طلیعه جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 573 مشاهده پرسش
    سلام
    آیا روش اندوپیل درکلینیک شما صورت می‌گیرد؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      خیر انجام نمیشود.

  • تصویر کاربر Azade یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر عزیز
    من ۲۷ سالمه .. و آمل زندگی میکنم ..تو آمل مرکز مناسبی برای پوست وجود نداره.. من خیلی دوس دارم پیش شما بیام و حتما ب زودی اینکارو میکنم.. سوالم اینه ک من چ کاری باید انجام بدم ک پوستم خیلی دیرتر چروک شه...و هر وقتم پیشتون اومدم میخوام تمام راه هایی ک برای سلامت پوستم لازم میدونید رو انجام بدم.. ..لطفا راهنماییم کنید ..فعلا یه خط کوچیک یه سانتی تو پیشونیم دارم ک خیلی ناراحتم میکنه و زیاد مشخص نیس‌...من هفت ساله از ضد آفتاب استفاده میکنم پوستم سفیده.. نرماله رو ب خشک و بعضی وقتام جوش میزنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام اصلا به هیچ عنوان نمیشه یه راهکار کلی رو برای همه تجویز کرد ممنون از لطف و محبت شما اما برای اظهار نظر حتما باید از نزدیک معاینه بشین عزیزم

  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    سلام خانم وکتر
    من برای اینکه به پوستم اهمیت نمیدادم تو سن رشت پوست بدنم زیاد ترک دار شده الان هم میخوام کلاس ورزشی ثبت نام کنم میشه ی کرم معرفی کنید که از ترک خوردی های بیشتر جلوگیری کنه و یک کرمی که یعد حموم بزنم مرسی دوستون دارم زیااااد💗
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام عزیزم هیچ وقت از کزم موضعی انتظار نداشته باشید که بتوانید جلوی استرچ مارک را بگیرد
      تغییر وزن ناگهانی موجب بروز استرچ مارک می شود
      مطلب زیر را بخوانید:
      https://drmajidzadeh.com/530
  • تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام. من بر اثر جوش صورتم بطور ناگهانی حدود یکسال ب پزشک مراجعه کردم .الان بطور کامل رفع شده است .ولی جای جوشها روی صورتم هست.دکتر معالجم پیشنهاد لیزر داد.میخاستم بدونم نظر شما چیست.و عوارض بعد لیزر چگونه است؟ چون شاغل هستم و شنیدم پوست ب شدت قرمز میشود.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط پوست شماست
      شاید لیزر هم یکی از درمان ها باشد، همچنین لیزر اگر به صورت صحیح تشخیص داده شود عوارضی ندارد همچنین رعایت موارد پس از لیزر

      روزهای شنبه دوشنبه سه شنبه بعدظهر تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر زهره شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    برای پف زیر چشم چیه کاری باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط پوست شماست
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    لطفا در مورد روش هایفو جهت لیفت صورت بفرمایید که آیا واقعا موثر هست و باید چه شرایطی از قبیل دستگاه و غیره داشته باشه، ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام نمی توان گفت صرفا برای تمام افراد مفید و موثر است باید حتما از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود چه روشی مناسب پوست شماست
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۱۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 564 مشاهده پرسش
    فرق ار اف، هایفو و کلییر لیفت چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام کلیر لیفت یک نام تجاری است و علمی نیست، نام هایی است که شرکت های سازنده انتخاب می کنند
      هایفو یا ار اف یا هر روش دیگری
      اینها همه راهکارهای درمانی است و بهتر است پزشک تشخیص دهد کدام برای شرایط پوست شما مناسب است
  • تصویر کاربر مهسا پنجشنبه ۲۱ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام
    من صورتم دو سال پيش خيلي جوش زد و جاي جوش ها روي صورتم مونده مي خواستم بدونم چه راه درماني وجود داره براي از بين بردنش
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۱ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام درمان جای جوش بسیار گسترده و متفاوت است یا تصویرتون رو ارسال بفرمایید و یا برای مشاوره حضوری تعیین نوبت فرمایید
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    در خصوص هزینه مزوتراپی
    و برای گودی دور چشم چه کاری باید انجام بدیم و هزینه اش چقدر میشه
    ممنون ?❤️
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام عزیزم گودی دور چشم درمان های متفاوتی دارد، مزوتراپی + کربوکسی تراپی و تزریق فیلر مخصوص زیر چشم
      برای اظهار نظر باید از نزدیک معاینه شوید

      https://drmajidzadeh.com/1144
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر