مزوژل زیر چشم - بررسی مزایا و معایب

مزوژل زیر چشم – بررسی مزایا و معایب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 24, 1401
بازدید: 5487

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آبان 24, 1401
بازدید: 5487

فهرست مطالب

به دلایل زیادی زیر چشمان انسان گود می‌افتد و ظاهری ناپسند پیدا می‌کند. افراد زیادی هر صبح با این نگرانی از خواب برمی‌خیزند که دوباره باید در آینه گودی زیر چشم خود را مشاهده کنند. روش‌های بسیاری برای حل این مشکل در دنیای زیبایی و جوانسازی وجود دارد و هر روش، دارای مزایا و معایب خاص خود است. ما در این مطلب مزوژل زیر چشم را به شما معرفی می‌نماییم. همچنین مزایا و معایب آن را بیان خواهیم نمود تا در آخر بتوانید یک دید کلی در مورد این شیوه درمان داشته باشید.

دلایل گودی و کیسه‌های زیر چشم چیست؟

فرورفتگی و سایه‌های زیر چشم معمولا باعث ایجاد احساس ناخوشایند فرد می‌شوند. جدا از اینکه این عارضه می‌تواند نشانه بیماری باشد، چند دلیل اصلی برای وجود گودی زیر چشم وجود دارد.

  • وقتی سن انسان بالا می‌رود، پوست این قسمت از صورت نازک‌تر خواهد شد و چین‌وچروک می‌خورد. در نتیجه، گودی را به وجود می‌آورد.
  • با افزایش سن، گونه‌ها دیگر نمی‌توانند از پوست زیر چشم محافظت کنند، در نتیجه لبه‌های استخوانی گونه به‌نوعی بیشتر به چشم می‌آیند. عدم قدرت ماهیچه‌های گونه باعث خواهد شد تا پوست زیر چشم شل شود یا سایه در این قسمت ایجاد شود.
  • کیسه‌های چربی زیر چشم در طول زمان افزایش حجم پیدا می‌کنند و موجب گودی زیر چشم خواهند شد.

با استفاده از مزوژل زیر چشم می‌توانید بر این دلایل طبیعی بدن غلبه نمایید و دوباره با چهره گذشته خود روبه‌رو شوید.

آشنایی با مزوژل زیر چشم

در زبان لاتین مزو به معنای میانی و متوسط است. در این روش با کمک سوزن‌های بسیار ظریفی، ماده‌ای را به لایه میانی زیر چشم تزریق می‌کنند. افراد بالغ بالای ۱۸ سال می‌توانند از این روش استفاده نمایند. ماده تزریقی و میزان آن به شرایط فیزیکی فرد، سن و سلامت عمومی وی بستگی دارد. در این روش، نتیجه درمان به سرعت تاثیر خود را نشان می‌دهد.

ماده اصلی مزوژل برای تزریق زیر چشم، اسید هیالورونیک است. این اسید در بدن تولید می‌شود و وظیفه‌اش  مرطوب نگه‌داشتن پوست است، بنابراین ضرری برای پوست ندارد. در مزوژل میزان این اسید از دیگر فیلرهای موجود در بازار بیشتر است و به همین دلیل، تاثیر بیشتری دارد.

مزوژل زیر چشم چگونه عمل می‌کند؟

با سوزن‌های ظریف، ماده تزریقی را به لایه‌های میانی پوست زیر چشم تزریق می‌کنند. این تزریق و ورود مایع باعث می‌شود گردش ضعیف جریان خون در زیر پوست بهبود یابد. علاوه بر این، ماده تزریقی موجب هیدراته شدن پوست خواهد شد. در نتیجه این فعل‌وانفعالات، خاصیت کشسانی بافت پوست دوباره به حالت اول بر می‌گردد. پوست دوباره شروع به تولید کلاژن می‌کند و مشکل گودی زیر چشم بیمار حل می‌شود. همچنین خطوط اضافی ناپدید خواهند شد و از همه مهم‌تر این که نگاهی خسته که همیشه همراه بیمار بود، جایش را به  چشم‌هایی هوشیار و سرحال می‌دهد.

چگونه مزوژل را به زیر چشم تزریق می‌کنند؟

قبل از هر چیزی، پزشک برای شما آزمایش عمومی وضعیت بدن می‌نویسد تا بتواند ارزیابی دقیقی از وضعیت شما داشته باشد. این آزمایش به این دلیل انجام می‌شود که سلامت عمومی شما بررسی گردد. بعد از مشاهده آزمایش توسط پزشک، نوبت به تزریق مزوژل زیر چشم می‌رسد. ابتدا پزشک ناحیه موردنظر را به طور موضعی بی حس می‌کند، در نتیجه، بیمار دردی را متوجه نمی‌شود.

سپس پزشک ماده تزریقی را با زاویه مناسبی وارد لایه میانی پوست زیر چشم می‌نماید. ابتدا کمی از ماده را تزریق نموده تا واکنش بیمار را بسنجد. سپس در صورتی‌ که بیمار حساسیتی را نشان ندهد، آرام آرام باقی مواد را وارد پوستش می‌کند. این فرایند حداکثر ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پزشک ماهر و مجرب می‌داند که چه اندازه ماده وارد پوست بیمار کند. 

بسته به میزان واکنش بیمار به ماده تزریقی، جلسات درمان ادامه پیدا خواهند کرد. برای این روش معمولا به ۳ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز است. ابتدا جلسات در فاصله زمانی کمتری انجام می‌شوند و سپس فاصله بین جلسات بیشتر خواهد شد.

مزایای تزریق مزوژل زیر چشم

  • بعد از تزریق، دایره‌های سیاه زیر چشم از بین می‌روند یا بسیار کم‌رنگ می‌شوند.
  • چین‌وچروک و خطوط زیر چشم در صورتی ‌که زیاد نباشند، با تزریق محو خواهند شد یا کاهش پیدا می‌کنند.
  • بعد از تزریق، ناحیه زیر چشم روشن‌تر می‌شود و شما به ‌وضوح درخشندگی پوست را می‌بینید.
  • نگاه خسته و فرسوده شما بعد از تزریق، از بین می‌رود و دیگران شما را با نگاه‌هایی مهربان و هوشیار به یاد خواهند آورد.
  • با تزریق مزوژل، پف زیر چشم می‌خوابد و کیسه‌های چربی کوچک‌تر می‌شوند و به‌ اندازه قبل خود بر می‌گردند.

مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل زیر چشم

  • بعد از تزریق، تا ۱۰ الی ۱۵ ساعت صورت خود را با آب نشویید.
  • در هنگام پوشیدن لباس دقت نمایید که پارچه با صورت شما برخورد نکند. بهتر است پیراهن‌هایی با پارچه‌های زبر و ضخیم، نپوشید، زیرا می‌توانند بر جریان خون تاثیر بگذارند.
  • بدون تجویز پزشک هیچ گونه داروی ضد درد یا ضد تورم مصرف نکنید.
  • تا ۱۵ ساعت بعد از تزریق از مصرف مواد آرایشی پرهیز فرمایید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را تا چند روز بعد از تزریق متوقف نمایید.
  • از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • برای مقابله با التهاب، از کمپرس چای سرد یا ژل‌های خنک‌کننده، استفاده نمایید.
  • آب بسیار بنوشید و غذاهایی با پروتئین بالا نخورید، چرا که آسیب‌زا هستند.
  • ناحیه تزریق شده را نخارانید، زیرا موجب زخم می‌شود و عفونت را در پی دارد. همچنین موضع را زیاد دستمالی نفرمایید.
  • قبل از تماس دست با زیر چشم، دست را خوب بشویید.
  • متخصص به شما دستوراتی را برای مراقبت می‌دهد که باید آن‌ها را حتما رعایت فرمایید. در این صورت، با نتایج عالی تزریق مزوژل زیر چشم روبه‌رو خواهید شد.

عوارض و معایب تزریق مزوژل زیر چشم

تورم و التهاب از عوارض شایع تزریق مزوژل هستند. درباره این دو مورد نباید زیاد نگران باشید، زیرا بعد از یکی دو روز، از بین می‌روند. با انجام ندادن ورزش‌های سنگین و عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، این عوارض ناپدید می‌شوند.

تعداد کمی از افراد، التهاب صورت را تا ۱۰ روز بعد از تزریق گزارش کرده‌اند. در این صورت باید به پزشک مراجعه و طبق دستور وی عمل نمایید.

بعد از تزریق ممکن است به دلیل حساسیت به داروی بی‌حسی، حالت تهوع داشته باشید یا استفراغ نمایید. در این صورت نیز باید به پزشک مراجعه فرمایید. حساس شدن پوست نیز یکی دیگر از عارضه‌های تزریق مزوژل به زیر چشم است.

احتمال نابینایی در تزریق زمانی قوت می‌گیرد که به کلینیک نامعتبری مراجعه نموده یا فرد بی‌تجربه‌ای، تزریق را انجام دهد. در این صورت، به اعصاب چشم شما آسیب وارد می‌شود.

یکی از معایب این تزریق این است که حداکثر تا ۱۵ ماه دوام دارد و بعد از این مدت، باید آن را تجدید نمایید. به ‌عبارت ‌دیگر، این روش یک درمان دائمی نیست و هر چند وقت یک‌بار باید به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض و معایب تزریق مزوژل زیر چشم

بیشتر بخوانید: هیر فیلر چیست

جمع‌بندی

با تزریق مزوژل زیر چشم دوباره صاحب نگاهی نافذ می‌شوید و دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهید. بهتر است در مورد کلینیک‌های موجود تحقیق نمایید تا دچار عوارض جانبی نادر تزریق نشوید. پزشک متبحر و ماهر دروازه رسیدن به صورتی جذاب و شاداب است.

منابع: iconicskinclinic

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر