تقویت مو

۱۲ روش تقویت مو آقایان و خانم ها

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 7, 1396
بازدید: 159622

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 7, 1396
بازدید: 159622

فهرست مطالب

روش تقویت مو اگر از راه و روش طبیعی و البته تخصصی باشد، بهترین و سریعترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو خواهد داشت. در این بخش علت ریزش موی خود را بشناسید و با راه های تقویت مو مردان و زنان آشنا شوید.روش تقویت مو

روش تقویت مو

بدن انسان نزدیک به ۵ میلیون تار مو دارد، که پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار از این تعداد را در بر می گیرد. کل مساحت پوست سر تقریباً ۵۰۰ سانتیمتر مربع می باشد، که دارای حدود ۲۰۰ تار مو در سانتی متر است.

عوامل ریزش مو

 
چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است.
 

هر فرد به طور معمول روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می دهد. این وضعیت معمولا سبب کم پشت شدن موهای سر نمی شود زیرا تار های موی جدید به طور همزمان در حال رویش هستند. هنگامی که چرخه رشد مو و ریزش مو مختل می گردد و یا فولیکول مو از بین رفته و توسط بافت اسکار (بافت جای زخم) جایگزین می شود، ریزش مو اتفاق می افتد. ریزش مو معمولا به یک یا بیش از یک عامل از عوامل زیر مربوط می شود:

دلایل ریزش مو

سابقه خانوادگی (وراثت)

شایع ترین عامل ریزش مو وضعیتی ارثی به نام الگوی ریزش موی مردانه یا الگوی ریزش موی زنانه نامیده می شود. این وضعیت به تدریج همراه با افزایش سن و بر طبق الگویی قابل پیش بینی (خط مویی پس رونده و نقاط طاسی در مردان و کم پشت شدن موها در زنان) رخ می دهد.

تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی

 

شرایط پزشکی شامل طاسی منطقه ای (که سبب ریزش موی در یک قسمت می شود)، عفونت های پوست سر مانند عفونت قارچی و اختلال مو کندن می شود.

دارو ها و مکمل ها

ریزش مو می تواند عارضه جانبی داروهایی مشخص مانند داروهای استفاده شده در درمان سرطان، التهاب مفاصل، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا باشد.

پرتو درمانی سر

در این مورد ممکن است مو ها همانند قبل رشد نکنند.

واقعه ای بسیار استرس زا

بسیاری افراد کم پشت شدنی عمومی در موهای خود را چند ماه پس از یک شوک احساسی یا جسمی تجربه می کنند. این نوع ریزش مو موقتی است.

برخی مدل های مو و درمان ها

بیش از حد مدل دادن به مو ها یا مدل هایی که مو ها را محکم می کشد مانند مدل موی بافته می توانند سبب نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شوند. درمان های مو با روغن داغ یا فر دائمی می تواند سبب التهاب فولیکول های مو شده که آن نیز به ریزش مو منجر می شود. اگر در این وضعیت ساخت بافت اسکار رخ دهد ریزش مو می تواند دائمی باشد.

تقویت موی سر مردان

  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

خوردن غذاهای مناسب باعث می شود که فولیکول های موهای شما شکسته نشود و به رشد طولانی مدت آن کمک کند.

  • مقداری روغن استفاده کنید.

روغن آرگان و مراکش موهای خشک ، ترمیم و جوانسازی موهای خود را تغذیه ، ترمیم و جوانسازی می کنند ، ضمن اینکه از آن محافظت کرده و درخشش را نیز اضافه می کنند.

  • کمتر شامپو بزنید.
  • کمتر گرما بدهید( با سشوار و …).

بیشتر سعی کنید به کمک حوله با حوصله خشک کنید.

چگونگی تقویت مو با داشتن فولیکول های قوی تر

غدد سباسه چربی را در فولیکول های موی شما آزاد می کنند، که به آن سبوم می گویند. سبوم از موهای شما محافظت می کند. پیاز موی از کراتین تشکیل شده است که یک نوع پروتئین مرده می باشد.

برای تقویت مو چه کنیم؟

راه های مختلفی برای تقویت فولیکول مو وجود دارد اما بهترین درمان طبیعی است. در ادامه نکاتی در مورد نحوه ی تقویت مو مردان و زنان به طور طبیعی، آمده است.

بهترین تقویت کننده مو

رژیم غذایی مناسب برای تقویت مو

 ✅کمبود اکسیژن باعث می شود فولیکول های مو ضعیف شوند. با خوردن غذاهای حاوی آهن می توان انتقال اکسیژن به فولیکول های مو را تسهیل کرد.
✅ مواد غذایی مانند سبزیجات از جمله اسفناج، کلم بروکلی و کلم، گوشت بدون چربی و لوبیا، عدس و حبوبات همه منابع غنی آهن هستند. هم‌چنین می توانید از مکمل آهن برای تقویت مو استفاده کنید.

✅رژیم غذایی شما باید حاوی روی معدنی باشد که باعث تقویت فولیکول ها توسط پروتئین های موجود در آن برای ساخت رشته های قوی مو می شود.

✅غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی، صدف ها و خرچنگ ها منابع خوبی از روی هستند. این ماده ی معدنی از غدد چربی شما پشتیبانی می کند تا بتواند از موهای شما بهتر محافظت کند. هرچند روزانه فقط ۱۱ میلی گرم روی باید مصرف کرد زیرا مصرف بیش از حد آن مانع جذب سایر مواد مغذی می شود.

✅غذاهای مختلف سبزیجات، چربی های سالم و میوه ها را در رژیم غذایی خود برای تامین ویتامین E، A، C و B داشته باشید. چند رنگ مختلف از سبزیجات و میوه ها مانند هویج و پرتقال (نارنجی)، گوجه فرنگی و قره قروط (قرمز )، جوانه های بروکسل و آووکادو (سبز) و فلفل قرمز و گلابی (زرد) برای خوردن انتخاب کنید.

تقویت کننده مو مردانه

✅مصرف غذاهای غنی از پروتئین شامل تخم مرغ، بوقلمون، گوشت بدون چربی، مرغ، و لبنیات کم چرب بسیار توصیه می شود.
✅مواد معدنی و ویتامین ها به ویژه ویتانین C برای تقویت مو مفید هستند زیرا به جذب آهن کمک می کند. بلوبری، زغال اخته، پاپایا، سیب زمینی شیرین، میوه های کیوی و توت فرنگی همه غنی از این ویتامین هستند که به تولید کلاژن کمک می کند و برای تقویت مویرگ ها که خون و اکسیژن را به فولیکول مو حمل می کنند ضروری است.

✅یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز برای تقویت مو ، ویتامین A است که در تولید شامپو نیز از آن استفاده می کنند. بدون آن، خشکی و خارش در ناحیه سر پوست رخ می دهد و باعث می شود که موها شکننده شوند. سبزیجات نارنجی، زرد و نارنجی ای که از ویتامین A بالایی برخوردارند شامل هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، فلفل دلمه ای و پرتقال هستند.

✅ویتامین E نیز می تواند به محافظت از مو و پوست شما کمک کند که در بادام، ماهی، آفتابگردان و میگو وجود دارد . توصیه می شود روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین E مصرف شود.

✅به غیر از روی، مس نیز یکی از مواد معدنی است که می تواند به تقویت مو کمک کند. کمبود مس منجر به شکنندگی مو می شود. غذاهای غنی از مس شامل مرغ، گوشت قرمز ، آجیل، تخم مرغ و سبزیجات هستند. گیاهان و ادویه هایی که دارای مس هستند شامل زیره سبز، میخک، کاری، ترخون و آویشن هستند.

✅سلنیوم یکی دیگر از مواد معدنی مهم است که باعث جلوگیری از شکنندگی مو و شوره سر می شود. آجیل برزیلی، گوشت بره ، میگو، کدو، ساردین و ماهی منابع غنی سلنیوم هستند. گیاهخواران می توانند از پنیر، سیر ، قارچ ، برنج قهوه ای، لوبیا ، دانه های چیا و جو به عنوان منبع سلنیوم استفاده کنند.

تقویت پیاز مو

گرما و موهای ضعیف

گرمای ناشی از سشوار و اتوی مو و دیگر حال دهنده های مو ، موهای شما را ضعیف می کنند. به عنوان مثال، استفاده از یک خشک کن برقی برای موی کاملا مرطوب در جا ، آب موجود در کوتیکول مو را گرم می کند که باعث می شود در داخل موها گسترش یابد و یا باعث ایجاد فضاهایی درون فیبرهای مو می شود که آنها را ضعیف می کند.

باید ها و نباید ها

نکاتی برای تقویت موهای نازک

در ادامه چند روش خانگی برای تقویت مو بیان می کنیم که در رشد و افزایش و جلوگیری از ریزش مو مردان و زنان تاثیر دارند:

  • موهای خود را هر چند هفته یک بار حداقل چند سانتی متر کوتاه کنید چرا که باعث سالم ماندن و کمتر مستعد شکنندگی شدن و موخوره ی کمتر موها می شود.
  • روغن نارگیل بر روی موهای خود را دو بار در هفته اعمال کنید. روغن نارگیل را بر روی مو های خود بگذارید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه بماند، ترجیحا سلفون یا کلاه سر کنید سپس بشویید.
  • هنگام شستن موهای مرطوب، از یک شانه ی دندان عریض استفاده کنید.
  • ماسک مو ی خود را خانه درست کنید. در ادامه به چند مورد اشاره می شود :

تقویت پیاز مو مردان

۱-آووکادو

روغن های طبیعی موجود در این میوه باعث حفظ سلامت مو و پوست سر می شوند. آن را بر روی مو، از جمله ریشه ها، بمالید و حداقل ۲۹ دقیقه بگذارید بماند سپس آب گرم بشویید.

۲- آب هویج

 با استفاده از آبمیوه گیری، آب هویج را در خانه درست کنید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس به طور مستقیم به موهایتان اعمال کنید. بتا کاروتن موجود در آن به طور موثر باعث تقویت ریشه ی مو و جلوگیری از ریزش می شود.

۳- عصاره ی آلوئه ورا

بهتر است از عصاره ی آلوئه تازه از گیاهش (به جای استفاده از آن ها) استفاده شود. از آن به عنوان یک ماسک استفاده کنید و حداقل ۴۵ دقیقه بگذارید روی مو ها بماند و سپس بشویید.

۴- روغن زیتون برای تقویت مو

به طور کلی، روغن زیتون را می توان به دو روش مختلف برای تقویت مو مردان و زنان استفاده کرد، و آن را به صورت خوراکی یا موضعی برای پوست و مو استفاده کرد. اگر میخواهید روغن زیتون بخورید می توانید آن را به راحتی به یک سالاد یا نوع دیگری از غذا اضافه کنید. با این حال، اگر یکی از افراد نادری هستید که طعم روغن زیتون را نمی پسندید، می توانید کپسول های مکمل آن را مصرف کنید.

دستور العمل های بی شماری برای تهیه ماسک مو با روغن زیتون وجود دارند، اما همه ی آنها یک فرایند ساده را دنبال می کنند: روغن زیتون باید قبل از استفاده گرم شود و سپس به آرامی به پوست سر زده شود و سر را ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت از آن، باید با شامپو بدون سولفات شسته شود و در شرایط تهویه مناسب برای رطوبت قرار گیرد.

۵- روغن بنفشه

تقویت کننده مو

روغن بنفشه یک روغن اساسی و حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است. خواص درمانی این روغن سبب شده تا از آن در محصولات بهداشتی پوست و مو استفاده شود. یکی از کاربرد‌های روغن بنفشه تقویت پیاز مو است.

 لازم به توضیح است که تقویت پیاز مو مردان تنها خاصیت روغن بنفشه برای مو نیست. از دیگر فواید آن می‌توان به درمان شوره سر، تقویت ریشه و ساقه مو و کمک به افزایش تراکم مو‌ها اشاره کرد. نحوه استفاده از روغن بنفشه برای تقویت ریشه مو مردان بسیار آسان است. شما می‌توانید این روغن را به تنهایی یا به همراه دیگر روغن‌های تقویت‌کننده مو مردانه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را باید به پوست سر بمالید و ماساژ دهید تا روغن به درستی جذب پوست سر شما شود. عوارض لیزر موهای زائد را بدانید.

 استفاده از این روغن به شما در داشتن مو‌های شاداب و درخشان کمک می‌کند. پس از زدن روغن به ریشه مو در حدود ۳ ساعت صبر کنید و پس از آن مو خود را با آب ولرم بشویید. به منظور نتیجه دهی بهتر این روش باید آن را هر دو روز یکبار تکرار کنید. 

۶- روغن شنبلیله

تقویت پیاز مو

روغن شنبلیله از جمله روغن‌های گیاهی هست که از گذشته تا کنون برای درمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرید. روغن شنبلیله خواص زیادی دارد که از جمله مهمترین فواید آن تقویت ریشه مو مردان است. وجود مقادیر قابل توجهی پروتئین در این روغن سبب شده تا درمان ریزش مو و طاسی سر باشد.

 علاوه بر این وجود لسیتین در روغن شنبلیله سبب شده تا استفاده از آن سبب رطوبت‌رسانی به پوست سر شود. رطوبت‌رسانی به پوست سر می‌تواند درمان مؤثری برای افرادی باشد که پوست سر آن‌ها حساس و خشک است. جدای از خواص تقویت‌کننده روغن شنبلیله برای مو، بهتر است بدانید که استفاده از این روغن گیاهی مفید می‌تواند به شما در کاهش سفیدی مو کمک کند.

 بهترین راه برای بهره‌مندی از مزایای روغن شنبلیله به عنوان تقویت‌کننده مو این است که شب‌ها قبل از خواب مقداری از روغن را به پوست سر خود ماساژ دهید. در برخی موارد توصیه می‌شود که روغن را به تمام مو‌های خود بزنید. برای نتیجه‌دهی بهتر باید این روغن را منظم استفاده کنید. نتایج اولیه تأثیر روغن شنبلیله بر روی تقویت مو پس از دو هفته استفاده منظم ظاهر می‌شود. 

۷- روغن سیاه دانه

تقویت مو

خواص بی‌نظیر روغن سیاه دانه سبب شده تا از آن به عنوان بهترین تقویت‌کننده مو یاد شود‌. روغن سیاه دانه با تأثیر بر روی ریشه مو روند پیری آن‌ها را کند می‌کند. در نتیجه این اثر روغن سیاه دانه سبب کاهش ریزش مو می‌شود. سیاه دانه خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد.

این خواص سبب شده تا استفاده از این روغن برای مو سر به سلامت پوست سر کمک کند. از طرفی دیگر با تقویت و بهبود سلامتی پوست سر سبب جلوگیری از بروز شوره سر می‌شود. لازم به توضیح است که با حفظ رطوبت سر چربی آن را در حد متعادل نگه می‌دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در ترکیبات سیاه دانه سبب تحریک و افزایش رشد مو‌ها می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت روغن سیاه دانه تأثیر زیادی بر روی تقویت پیاز مو مردان دارد.

به منظور استفاده از روغن سیاه دانه برای تقویت مو باید مقدار مورد نیاز از روغن سیاه دانه را بر روی کف دست خود بریزید و با مالش دست‌ها به یکدیگر روغن را گرم کنید. سپس به آرامی روغن را به پوست کف سر خود ماساژ دهید. ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و سپس مو‌های خود را آبکشی کنید.

۸- روغن شیرین بیان

بهترین تقویت کننده مو

روغن شیرین بیان هم یک روغن تقویت‌کننده مو است. استفاده از این روغن خواص درمانی زیادی دارد به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه‌ای در برنامه غذایی افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، پیدا کند. استفاده از روغن شیرین بیان تأثیری زیادی بر روی کاهش خشکی پوست سر و در نتیجه در کاهش شوره سر دارد. 

ترکیبات روغن شیرین بیان به گونه‌ای است که تأثیر زیادی بر روی افرایش رشد و تقویت مو سر دارد. از دیگر فواید روغن شیرین بیان به عنوان تقویت‌کننده مو مردانه می‌توان به این مورد اشاره کرد که علاوه بر خواص تقویتی نقش زیادی بر روی درمان مو‌های آسیب دیده دارد. به منظور استفاده از این روغن درمانی برای مو سر کافیست هفته‌ای یکبار این روغن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.  

۹- اسفناج

تقویت کننده مو مردانه

همه ما تعریف‌های زیادی از خواص تقویتی اسفناج شنیده‌ایم. بهتر است بدانید اسفناج برای تقویت پیاز مو نیز مؤثر است و می‌توان از آن به عنوان بهترین تقویت‌کننده مو یاد کرد. در برخی از افراد ریزش مو به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتأمین‌های مورد نیاز اتفاق می‌افتد. اگر علت ریزش مو کمبود مواد مغذی باشد، اسفناج می‌تواند در کاهش آن نقش مؤثری داشته باشد. شما می‌توانید اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا اینکه روغن آن را تهیه و استفاده کنید.  در مورد مزوتراپی مو بیشتر بدانید.

۱۰- تقویت مو با روغن زیتون و عسل

 نصف فنجان عسل برداشته و با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. در صورت نیاز، ترکیب را به مدت ۱۵ ثانیه در ماکروویو گرم کنید. از انگشتان خود جهت اعمال مقدار کوچکی از مخلوط بر روی مو های مرطوب استفاده کنید. از ابتدای تار های مو تا انتهای آن ها بکشید. موهای خود را توسط یک حوله پوشانده و بگذارید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه بماند. مو ها را با شامپو به خوبی شسته و طبق معمول خشک کنید.

تقویت ریشه مو مردان

۱۱- آبلیمو و روغن نارگیل

دو جز مورد نیاز روغن نارگیل و آبلیمو هستند. استفاده از این ترکیب معجزه آسا بر روی موهایتان می تواند به سلامت و ظاهر تارهای مویتان کمک بزرگی کند. برای آماده کردن آن، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه اضافه کنید. این ترکیب را بر روی پوست سرتان ماساژ داده و بگذارید حداقل به مدت یک ساعت یا یک شب بماند. 

۱۲- حنا برای تقویت مو

پود حنا را با کمی آب را مخلوط کنید. . نصف فنجان (۵۰ گرم) حنا را با یک چهارم فنجان (۵۹ میلی لیتر) آب گرم مخلوط کنید. در صورت نیاز، ۱۵ میلی لیتر آب مقطر به آن اضافه کنید تا زمانی که حنا، قوام مانند سیب زمینی پخته پیدا کند. هنگامی که پودر و آب را مخلوط کرده اید، کاسه را با پلاستیکی بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق نگه دارید.

هنگام استفاده از حنا، مجدد با کمی آب مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب ضخیم اما قابل پراکندگی داشته باشید.

شیوه ی زندگی برای تقویت مو

  1. ۱- اجتناب از اضطراب و استرس
  2. ۲- گردش خون را به پوستتان با ماساژ انگشت روزانه تحریک کنید.
  3. ۳- برای تقویت مو از شامپو حاوی کافئین و چای سبز استفاده کنید که از تولید DHT جلوگیری می کند و رشد مو را تحریک می کند. کافئین همچنین باعث کاهش انقباض عضلات صاف در اطراف فولیکول های مو می شود که برای بهبود جریان خون و تحویل مواد مغذی لازم است.

تقویت موی سر مردان و زنان، جهت درمان یا جلوگیری از ریزش مو، هم توسط تکنولوژی روز و هم از طریق درمان های خانگی انجام می گیرد. بستگی دارد که کدام نوع درمان روی فرد تاثیر بگذارد.


کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۹ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    با سلام موهام آسیب دیده دعوا کردم موهامو کشیدن و موهام خیلی ریخت حجم موهام کم شده و پوست سرم خیلی میسوزه چه روغنی باید استفاده کنم؟ چه کاری باید انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۹ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام وقت بخیر 

      به طور کلی، روغن زیتون را می توان به دو روش مختلف برای تقویت مو مردان و زنان استفاده کرد، و آن را به صورت خوراکی یا موضعی برای پوست و مو استفاده کرد. اگر میخواهید روغن زیتون بخورید می توانید آن را به راحتی به یک سالاد یا نوع دیگری از غذا اضافه کنید. با این حال، اگر یکی از افراد نادری هستید که طعم روغن زیتون را نمی پسندید، می توانید کپسول های مکمل آن را مصرف کنید.

      دستور العمل های بی شماری برای تهیه ماسک مو با روغن زیتون وجود دارند، اما همه ی آنها یک فرایند ساده را دنبال می کنند: روغن زیتون باید قبل از استفاده گرم شود و سپس به آرامی به پوست سر زده شود و سر را ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت از آن، باید با شامپو بدون سولفات شسته شود و در شرایط تهویه مناسب برای رطوبت قرار گیرد.

      هم چنین با توجه به توضیحاتی که دادین تا زمانی که موهاتون به مرحله رشد نرسیده موهاتون رو رنگ نکنید از سشوار کمتر استفاده کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشد 

  • تصویر کاربر شیما یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ؛من ۳ سال پیش راکوتان مصرف کردم حدودا ۱۵۰ عدد به همراه قرص یاسمین و سیپروتزون استات به مدت ۳ دوره اما بعد ۳ سال جوش هام کم و بیش برگشتن به ۲ دکتر مراجعه‌کردم یکیشون گف هفته ای یکبار راکوتان و دیگری گف هفته ای ۳ بار راکوتان به همراه سیپروترون کامپاند(تجویز دکتر زنان به دلیل پلی کیستیک) و اسپیرینولاکتون دوز ۲۵ روزی یک عدد (تحویز ۲ دکتر پوست). من موهای خیلی کم حجمی دارم خانم دکتر خیلی کم حجم و ترس زیادی دارم ک با مصرف راکوتان موهام هیچی ازش نمونه بنظرتون چون با این دو داروی هورمونی مصرف‌میکنم ممکنه این اتفاق بیافته؟یا اینکه حین مصرف راکوتان میتونم درمان مو انجام بدم؟ اقداماتی مثل مزوتراپی،یا استفاده تز محلول هایی مثل ماینوکسیدیل
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر مصرف اکوتان به هیچ عنوان باعث ریزش موهاتون نمیشه بلکه در 6 در صد افراد فقط باعث نازکی مو میشود
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      برای درمان حتما باید در ابتدا امایش های مربوط رو انجام بدین و در صورت تشخیص پزشک متخصص دوره درمان لازم براتون تجویز بشه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    با سلام،من چون شبها موقع خواب موهام عرق میکنه،هر صبح باید موهام رابشورم و خیلی ریزش موقع شستن دارم(لطفا راهنمایی بفرمایید)مشکل برای خرید دارو یاویتامین هم ندارم.(با تشکر)
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر ریزش مو به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله استرس اضطراب نوع تغذیه و عوامل ارثی برای درمان ریزش مو حتما باید تشریف بیارین تا ویزیت بشین و ازمایش های مربوط براتون تجویز بشه و سپس دوره درمان شرو ع بشه براتون
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه روزه با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر لیلا یکشنبه ۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام من خال های صورتمو برداشتم با لیزرازپماد زینک اکساید 25% استفاده میکنم میخاستم بدونم ک خوبه یا ن باید 20%یا پماد دیگ ای استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر عزیزم زینک اکساید 20 ٪ رو تهیه کنید و استفاده بفرمایید و نیازی به پماد دیگری نیست
  • تصویر کاربر نسیم دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    پیشاپیش عذر میخوام بابت این متن که وقتتون رو میگیره...
    بعد از چند روز خارش شدید سرم،به طور ناگهانی موهام شروع به ریزش شدید کرد.الان نزدیک به 2هفته شده.همچنان با همان شدت در حال ریزش هست.روزای اول به صورت سکه ای بود ولی الان پراکنده و باذشدت در حال ریزش است.در این مدت درمان رو شروع کردم که دکتر 1محلول و پماد تجویز کردن و آمپول بیوتن هر 5روز 1بار... تو این مدت جاهایی که کامل ریخته ،مو دوباره زده بیرون و داره رشد میکنه.. میتونم امیدوار باشم ؟ دختر 35ساله مجرد هستم. آزمایش خون هم دادم که همه چیز نرمال بود به جز بیلی روبین غیرمستقیم و zn serum که کم بود. خیلی نگرانم.ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم خواهش میکنم
      ببینین ریزش مو مدل های مختلف داره، که باید بررسی بشه حتما

      اما در بخشی از شرح حالتون فرمودید که حالت سکه ای داره
      ریزش موی سکه رو تو مطلب زیر توضیح دادیم:
      https://drmajidzadeh.com/1848

      که گاهی برای درمان نیاز به تزریق در محل های ریخته شده داه

      اما در کل چه ریزش سکه ای چه هر نوع ریزش دیگه باید خیلی سریع درمان شروع شود در صورتی که درمان به تعویق بیوفتد ممکن است قابل درمان نباشد

      اما در کل به این معنا نیست که شما حتما ریزش سکه ای دارید برای اظهار نظر قطعی باید حتما از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر زهره یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 395 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر عزیز
    ببخشید ریزش مو داشتم دکتر برایم ماینوکسیدیل تجویز کردن
    حدودا دو سال و نیم هرشب مصرف کردم ولی دیگه خارش شدید و خشکی پوست سر پیدا کردم و بالاخره قطع کردم الان حدودا ۴ماهی است که ماینوکسیدیل رو قطع کردم ریزش موهایم بسیار شدید تر شده به گونه ای که همه بهم میگن داری کچل می شوی الان از شامپو بچه برای شستشوی سرم استفاده می کنم ولی فایده ای در ریزش موهایم نداره حالا عاجزانه از شما می خواهم راه کار مفید جهت جلوگیری ازریزش مو تجویز بفرمایید
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط پوست شماست.

  • تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 656 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید
    بنده سه الی چهار ماهی هست که ریزش مو دارم شدید نیست ولی هربار که دستم خیسه به موهام دست میزنم حداقل سه الی چهار تار میاد تو دستم وکم کم داره موهای سرم کم میشه
    درضمن طاسی در خانواده ما ارثیه
    آیا راهی هست که بتونم جلوگیری کنم از ریزش موهام و تقویت ریشه مو؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      روشهای زیادی برای تقویت مو وجود دارد که برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر کاربر مصیب شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکترمن موهای صورتم خیلی بدجوردرامده یعنی تاسی صورت جابجایی دارم دلم میخاددربیادباید چکارکنم ممنون میشم اگرراهنماییم کنی.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمانی برای شما مناسب است باید از نزدک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر هستی شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 386 مشاهده پرسش
    از اولین دوره پریودم موهام کلا ریخت دکتر زیاد رفتم نتيجه ای ندیدم تا وقتی ک باردارشدم موهام دوباره خوب شد تو حاملگیم ولی بعد زایمان باز همش ریخت میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر کاربر زارعیان شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 408 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر
    قصد دارم روغن هایی که در فایل عکس پیوست شده نام برده شده رو برای تقویت مو و تغذیه فولیکول های موهام با هم ترکیب و استفاده کنم.
    سوالم اینه که برای ترکیب این روغن ها، از هر کدام چه مقداری استفاده کنم؟ چون ظاهرا رعایت نسبت و تناسب برای اثر بخشی بهتر و بوجود نیامدن مشکل مهم هست.
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط شماست

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر