پرسش از پزشک و پیگیری سوالات

تشکیل توده چربی پس از تزریق چربی - پرسش ۱۹۹۷۴

• تصویر کاربر اعظم دوشنبه ۲۵ مهر ۱( ۱ سال پیش) تعداد بازدید: ۱۰۲ زائده ها و بیماری های پوست و مو
    من طی سه مرحله تزریق چربی توسط یک دکتر عمومی در شهرستان انجام داده ام، پنج ماه پس از آخرین تزریق کم کم یک توده چربی در گونه چپم ایجاد شد، که سفت و متورم هست، دکتر برایم سفالکسین و پس از آن تاوانکس ۷۵۰ میلی تجویز کرد، و یک بار هم مقداری از توده را خارج کرد، ولی همچنان توده ها باقی هستن، یک روز آنتی بیوتیکم را فراموش کردم و روز بعد صورتم ملتهب شد، پزشکم چون غیرمتخصص هست، هنوز نتوانسته راهکار موثری ارائه دهد، آیا راهی برای درمان وجود دارد؟ این توده ها گلوله چربی است یا کیست چربی؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۵ مهر ۱( ۱ سال پیش)

سلام وقت بخیر

عزیزم تزریق چربی حتما باید توسط پزشک متخصص انجام بشه و حتما باید در مرکزی معتبر باشه تا دچار عوارض و عفونت نشین.

در صورتی که عفونت رخ دهد، روش‌های درمانی وجود دارد که به آن اشاره می‌کنیم. یکی از راه‌های رایج درمان عفونت بعد از تزریق چربی که پزشک تجویز می‌کند، آنتی بیوتیک‌های خوراکی است که از جمله می‌توان به سفالکسین اشاره کرد.

⦁ در صورتی که پس از تزریق، علائم عفونت بعد از تزریق چربی مشاهده شد، باید به سرعت آن را پیگیری کرد. از علائمی که در مطلب ذکر شد استفاده کنید. درمان سریع عفونت از این حیث اهمیت دارد که پشت گوش انداختن آن، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و باعث بیماری‌های دیگر شود. در مورد تخلیه چربی تزریق شده به صورت بیشتر بدانید.

قوانین پرسش  و پاسخ

توجه داشته باشید که پرسش از دکتر به هیچ عنوان به معنی دریافت وقت ویزیت نیست.

برای رزرو وقت با متخصص یا دریافت مشاروه رایگان از مشاوران مجموعه می توانید از لینک‌های زیر آقدام کنید:

• به هیچ عنوان سعی نکنید از طریق پرسش و پاسخ اقدام به خود درمانی نمائید زیرا در بسیاری از موارد بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد و حتما باید اقدامات تشخیصی و درمانی طبق صلاحدید پزشک و با در نظر گرفتن جمیع شرایط انجام گردد.
  • بلافاصله پس از پاسخ دکتر به سوال شما، سیستم از طریق ای میل و SMS یا تلگرام به شما اطلاع خواهد داد .همچنین شما می توانید با کلیک روی “دکمه پیگیری سوال قبل” و وارد کردن کد رهگیری به پاسخ سوال خود دسترسی داشته باشید.
  • پس از پاسخ پزشک  و بسته شدن سوال سیستم به صورت خود به خود تمام اطلاعاتی شخصی شما را حذف خواهد کرد.
  • برای پیدا کردن پاسخ سوال خود کد رهگیری را یادداشت نمائید.