تخلیه چربی تزریق شده

تخلیه چربی تزریق شده به صورت و بدن

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 5, 1400
بازدید: 11783

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

بهمن 5, 1400
بازدید: 11783

فهرست مطالب

تزریق چربی به صورت، به عنوان یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست در سال‌های گذشته مطرح شده است. گاهی اوقات متقاضی انجام این عمل زیبایی، از نتیجه کار راضی نبوده و تمایل به تخلیه چربی تزریق شده پیدا می‌کند. برای بسیاری از کسانی که در این شرایط قرار گرفته‌اند، ممکن است سؤالات زیادی در این رابطه به وجود آید و ممکن است در این حوزه نگرانی‌هایی نیز داشته باشند. ما این متن را برای کاهش نگرانی و ارائه پاسخ به سؤالات این افراد آماده کرده‌ایم. پس ادامه این متن را مطالعه کنید تا با روش تخلیه چربی از نواحی مختلف بدن مانند صورت، اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

آیا از بین بردن چربی تزریق شده امکان‌پذیر است؟

اگر برای تزریق چربی به کسانی که در این حوزه تخصص و مهارت ندارند، مراجعه گردد بدون شک، تمایل برای تخلیه چربی اتفاق خواهد افتاد. تزریق چربی از جمله کار‌های تخصصی به شمار رفته و کوچک‌ترین اشتباهی در این رابطه می‌تواند عوارضی را با خود به دنبال داشته باشد. سؤال مهم و اساسی که در اینجا به وجود می‌آید این است که آیا از بین بردن چربی تزریق شده امکان‌پذیر هست یا خیر.

در جواب به این سؤال باید بگوییم که اگر پزشک شما تشخیص دهد که در صورت اضافه کردن چربی اضافه به پوست، مشکل هنوز در جای خود باقی است، باید برای تخلیه چربی تزریق شده اقدام کرد. البته از آنجایی که ممکن است این پروسه سختی‌هایی داشته باشد، اغلب پزشکان تمایل دارند تا مشکلات به وجود آمده اصلاح شود، به جای آنکه تخلیه صورت گیرد. در هر صورت با کمک برخی دارو‌ها و یا لیپوساکشن امکان تخلیه چربی وجود دارد. پیشنهاد می شود مقاله اختصاصی ما در خصوص تزریق چربی به باسن را بخوانید.

چگونه چربی تزریق شده را از بین ببریم

در صورتی که با هر یک از عوارض زیر رو به رو شدید، برای تخلیه چربی‌های تزریق شده به پوست اقدام کنید:
⦁ اگر احساس می‌کنید که چربی‌ها به حالت گلوله‌ای درآمده‌اند، حتماً برای تخلیه چربی اقدام کنید.
⦁ اگر عفونت و یا عوارضی شبیه به این برای شما ایجاد شد، بهتر است به پزشکان متخصص مراجعه کرده و از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری کنید.
⦁ چنانچه چربی‌های تزریقی، جذب شده و بخشی از آن‌ها به شکل ناخوشایندی در قسمت تزریق باقی مانده‌اند، توصیه می‌کنیم برای خارج کردن چربی اقدام نمایید.
⦁ اگر با تزریق چربی به ناحیه صورت، تقارن صورت و ظاهر شما از بین رفته است، حتماً برای حل این مشکل فکری کنید.

چگونه چربی تزریق شده را از بین ببریم؟

افرادی که قبلاً در نواحی خاصی از بدن اقدام به تزریق چربی کرده و حال به دلایل مختلف، احساس پشیمانی از تزریق چربی می‌کنند، بسیار نگران این مسأله هستند که حال باید چگونه چربی تزریق شده را از بین ببریم؟ معمولاً در صورتی که به یک پزشک معتبر و ماهر در حیطه تزریق چربی مراجعه گردد، مشکلات این چنینی هرگز بروز پیدا نخواهند کرد. متأسفانه برخی افراد، به دلیل اینکه تمایل ندارند برای افزایش زیبایی صورت و بدن خود هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند به افرادی مراجعه می‌کنند که کمترین میزان هزینه را برای این عمل زیبایی دریافت می‌کنند. این خساست با اتفاقات خوشایندی همراه نخواهد بود و متأسفانه برخی مجبور می‌شوند برای تخلیه چربی‌های تزریق شده اقدام کرده و مجدداً هزینه‌ای پرداخت کنند.

اگر پزشک بتواند برای حل مشکل کمک کند که بسیار عالی است و شما مجبور نخواهید بود عوارض تخلیه چربی را به جان بخرید، اما در شرایطی که یا خود فرد اصرار دارد و یا هیچ راهی برای حل مشکل وجود ندارد، می‌توان چربی را تخلیه کرد. برای تخلیه چربی تزریق شده، قسمت هدف را برش داده و چربی‌ها را تخلیه می‌کنند. در مورد تزریق چربی به سینه بیشتر بخوانید.

پشیمانی از تزریق چربی

عوارض تخلیه چربی صورت چیست؟

اگر تصمیم قطعی برای تخلیه چربی گرفته‌اید، باید به عوارض آن نیز فکر کنید. عوارض تخلیه چربی صورت به شرح زیر است:
⦁ یکی از مهم‌ترین مخاطرات و نگرانی‌هایی که در مورد تخلیه چربی وجود دارد، عدم استفاده از وسایل و ابزار استریل است. استفاده از هر گونه وسیله آلوده و استریل نشده می‌تواند منجر به عفونت و ایجاد یک مشکل جدید گردد.
⦁ موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، مراجعه به افرادی است که در مورد تخلیه چربی‌ها، اطلاعات کافی دارند. اگر تخلیه چربی توسط افراد غیر متخصص صورت گیرد، ممکن است آسیب‌های پوستی و بافتی و یا حتی پاره شدن مویرگ‌ها ایجاد گردد.
⦁ عدم انجام مراقبت‌های بعد از تخلیه چربی نیز ممکن است عوارضی مانند عفونت و یا خونریزی داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از تخلیه چربی تزریق شده به صورت چیست؟

⦁ بعد از تخلیه چربی، به مقدار کافی مایعات بنوشید؛ زیرا این عمل کمک می‌کند تا زخم‌های ایجاد شده در اثر جراحی و خارج کردن چربی‌ها زودتر التیام پیدا کنند.
⦁ اگر پزشک متخصص شما آنتی بیوتیک و یا مسکن تجویز کرده، حتماً آن‌ها را مصرف کنید.
⦁ مواد غذایی که شامل ویتأمین سی و یا مس هستند را زیاد مصرف کنید.
⦁ در روز‌های بعد از انجام تخلیه چربی، به میزان کافی استراحت کنید.

آیا نحوه تخلیه چربی صورت، فرآیند دردناکی است؟

نگرانی دیگری که ممکن است در این رابطه وجود داشته باشد نحوه تخلیه چربی صورت و دردناک بودن و یا نبودن فرایند خارج کردن چربی تزریق شده است. موضوعاتی که بر روی مسأله تخلیه چربی تأثیرگذار هستند، شامل موارد زیر است:
⦁ از چه روشی قرار است برای تخلیه چربی استفاده گردد
⦁ ناحیه هدف برای تخلیه چربی در کدام قسمت از صورت است
⦁ آیا پزشکی که می‌خواهد عملیات تخلیه را انجام دهد، از تجربه کافی در این حوزه برخوردار است
⦁ چه میزان از چربی تزریق شده باید تخلیه گردد
⦁ آیا فرد آمادگی جسمانی لازم برای این فرایند را دارد یا خیر.

این سؤالات از مهم‌ترین سؤالاتی هستند که باید در مورد تخلیه چربی پاسخ داده شوند. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که معمولاً متخصصان، برای آنکه بیمار در حین فرآیند خروج چربی، درد زیادی را حس نکند، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی
موضوعی که در این متن در مورد آن صحبت کردیم، تخلیه چربی تزریق شده بود. اگر نتیجه تزریق چربی رضایت بخش نبوده و یا مشکلاتی مانند عدم تقارن در صورت و یا گلوله‌ای شدن چربی مشاهده می‌شود، باید برای تخلیه چربی به متخصصین مراجعه گردد. توجه داشته باشید چه برای تزریق چربی و چه برای تخلیه آن باید به افرادی که در این حوزه مهارت کافی دارند، مراجعه کرد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر