بررسی فیلر Balance محصول برند Belotero

بررسی فیلر Balance محصول برند Belotero

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 20, 1401
بازدید: 752

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 20, 1401
بازدید: 752

فهرست مطالب

فیلر Balance از برند Belotero یک اسید هیالورونیک با پیوند متقابل جدید است که از فناوری ماتریس چند متراکم و چسبنده برای دستیابی به پوست منسجم استفاده می‌کند. این محصول یک پرکننده نرم، بهبودیافته و سازگار با انواع درم پوست است. با ما همراه باشید تا فیلر Balance را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

فیلر Balance Belotero چیست؟

فیلر Balance از پرکننده‌های پوستی تزریقی با پایه اسید هیالورونیک است که برای ایجاد ظاهری جوان‌تر استفاده می‌شود. چگالی کم در فیلر Balance، آن را به گزینه‌ای عالی برای پر کردن خطوط و چین و چروک بسیار ظریف تبدیل می‌کند.

البته مجموعه محصولات Belotero شامل فرمولاسیون‌هایی با قوام‌های مختلف برای درمان خطوط بسیار ظریف تا چین و چروک عمیق هستند. همچنین برای تصحیح خطوط صورت، بزرگ کردن لب‌ها و تقویت استخوان گونه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزریق فیلر Balance Belotero چگونه است؟

محصولات شرکت بلوترو در حال حاضر حاوی لیدوکائین (یک داروی بی‌حسی) هستند تا در حین تزریق و بعد از آن، راحتی بیشتری به شما ارائه دهند. با این حال، اگر باز هم نگران درد هستید، ممکن است پزشک ابتدا یک عامل بی‌حس‌کننده را روی پوست شما اعمال کند.

قبل از تزریق، پزشک ممکن است محل‌های تزریق را با استفاده از یک قلم روی صورت یا لب‌های شما ترسیم کند. سپس فیلر Balance با استفاده از یک سوزن با اندازه ریز به صورت سطحی به پوست شما تزریق می‌شود و در درم بالایی پوست قرار می‌گیرد.

پزشک پس از اینکه فیلر را تزریق کرد، ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ می‌دهد تا محصول را برای اثربخشی مطلوب پخش کند. تعداد تزریق‌ها و محصول مورد استفاده، به کاری که انجام داده‌اید و میزان تغییر یا بهبود مورد نظر بستگی دارد.

مثلا اگر بخواهد لب‌هایتان را با آن بزرگ کنید، بسته به نتیجه دلخواه، مجموعه‌ای از تزریق‌های کوچک و در امتداد مرز سرخجه (خط لب‌هایتان) یا داخل لب‌هایتان انجام می‌شود. بلافاصله پس از درمان، نتایج را مشاهده خواهید کرد. بسته به محصول Belotero استفاده شده، نتایج تقریبا ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌مانند.

کاربردهای فیلر Belotero Balance

از این محصول می‌توان برای صاف کردن چین و چروک‌ها در مناطق زیر استفاده کرد.

  • خطوط لبخند: خطوطی هستند که به صورت عمودی بین بینی و دهان شما قرار دارند و به آن‌ها چین‌های نازولبیال هم گفته می‌شود. این خطوط به طور طبیعی هنگام لبخند زدن ظاهر می‌شوند و با گذشت زمان، بیشتر مشخص خواهند شد. همان‌طور که این چین‌ها عمیق‌تر می‌شوند، می‌توانند سایه‌های نامطلوب روی صورت شما ایجاد کنند و ممکن است شما را پیرتر نشان دهند.
  • خطوط لب: پنهان کردن خطوط عمودی در بالا و پایین لب‌ها با آرایش، کار دشواری است و اغلب زمانی که سایه روشنی از رژ لب روی آن‌ها زده شود، برجسته‌تر می‌شوند.
  • خطوط اطراف دهان: خطوط رو به پایین در گوشه‌های دهان می‌توانند شما را غمگین یا عصبانی نشان دهند. با گذشت زمان، این خطوط ممکن است در کناره‌های دهان شما ایجاد شوند، عمیق‌تر شوند و شما را از لبخند زدن منصرف کنند.
  • چین و چروک‌های چانه: با گذشت زمان، ممکن است یک خط افقی به شکل صورتک وارونه در سراسر چانه ظاهر شود که متاسفانه سن شما را بالاتر از آنچه هست نشان می‌دهد. تمامی نواحی چهارگانه فوق را می‌توان با استفاده از فیلر Balance مورد مداوا قرار داد.

مزایای فیلر Belotero Balance

Belotero Balance یک فیلر تزریقی HA است که به طور کامل در بافت پوست ادغام می‌شود. برخی از فیلرها برای بازسازی حجم و ساختار صورت طراحی شده‌اند. اما Balance به شکل یک ژل صاف و انعطاف‌پذیر طراحی شده است. بنابراین خطوط و چین و چروک‌های متوسط تا شدید مانند خطوط لب عمودی در بالا و اطراف لب را پر می‌کند. همچنین امکان حرکات طبیعی و حالات مختلف صورت را فراهم می‌کند و لمس نواحی تزریق شده نیز کاملا حس طبیعی خواهد داشت.

عوارض فیلر Belotero Balance

بیشتر بخوانید: بررسی کامل فیلر Radiesse

عوارض فیلر Belotero Balance

ورود فیلر Balance به عروق ممکن است منجر به آمبولیزاسیون، انسداد عروق، ایسکمی یا انفارکتوس شود. بنابراین هنگام تزریق فیلرهای بافت نرم باید دقت بیشتری داشت. بنابراین محصول باید به آرامی و با اعمال کمترین فشار لازم تزریق شود.

عوارض جانبی نادر اما جدی تزریق داخل عروقی فیلرهای بافت نرم شامل اختلال بینایی موقت یا دائمی، کوری، ایسکمی مغزی یا خونریزی مغزی، سکته مغزی، نکروز پوست و آسیب به ساختارهای زیرین صورت می‌شود.

در عین حال، خطر عفونت نیز مانند تمام تزریق‌های از طریق پوست وجود دارد. لیزر درمانی یا لایه‌برداری شیمیایی یا هر روش درمانی تاثیرگذار روی پوست می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد. اگر التهاب پوستی یا عفونت پوستی دارید، تا زمان بهبودی عفونت از فیلر Belotero Balance استفاده نکنید.

بیمارانی که این فیلر را دریافت می‌کنند، ممکن است با واکنش‌های در محل تزریق روبه‌رو شوند. این واکنش‌ها به صورت التهاب رخ می‌دهند و معمولا کمتر از هفت روز طول می‌کشند. درنهایت تا ۲۴ ساعت پس از درمان باید از موارد زیر اجتناب کنید.

  • فعالیت شدید بدنی
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب یا گرمای زیاد
  • مصرف آسپرین یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مطالعات درباره اثرات فیلر Balance

تاکنون چندین مطالعه برای مقایسه فیلر Belotero Balance با کلاژن گاوی و سایر اسیدهای هیالورونیک انجام شده است. در مطالعه اول، نیمی از بیماران پس از ۶ ماه استفاده از این محصول، اصلاح بهینه را در ناحیه تحت درمان صورت به دست آوردند.

دومین مطالعه، افراد را تا هفته ۹۶ دنبال کرد. این مطالعه نشان داد اثرات فیلر Balance در اکثریت موارد و بدون نیاز به درمان مجدد حداقل به مدت ۴۸ هفته (۱ سال) ادامه داشت. پوست افراد به خوبی فیلر را تحمل کرد و تنها یک عارضه جانبی (کبودی زودگذر در محل تزریق) گزارش شد که آن هم به مشکل دستگاه تزریق برمی‌گشت.

در عین حال، ایمنی و اثربخشی فیلر Balance با سایر اسیدهای هیالورونیک یعنی Juvéderm و Restylane هم مقایسه شده است. در این مطالعه، شاخص ایمنی هر سه اسید هیالورونیک، مطلوب ارزیابی شد.

همچنین عوارض جانبی خفیف تا متوسط در موارد بسیار محدود مشاهده شدند که فراوانی آن‌ها در هر سه محصول، یکسان بود. نتایج زیبایی نیز مشابهت زیادی داشتند، البته فیلر Belotero Balance پس از ۴ هفته از یکنواختی بیشتری نسبت به Restylane برخوردار بود.

درنهایت، یک بررسی ایمنی محور نیز روی ۳۱۷ بیمار تحت درمان با Belotero Balance صورت گرفت که هیچ‌گونه عارضه جانبی شدیدی را در بازه زمانی ۵ ساله در بیماران نشان نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلر Jalor

جمع‌بندی

با گذشت زمان، پوست فرد شروع به از دست دادن اجزای طبیعی مانند کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک (HA) می‌کند که آن را بیشتر در معرض ایجاد خطوط و چین و چروک قرار می‌دهد. فیلرBelotero Balancce یک محصول تزریقی است که برای صاف کردن و پر کردن موقت همین چین و چروک‌ها (چین‌های نازولبیال متوسط تا شدید) استفاده می‌شود. این فیلر با چگالی کم خود می‌تواند ظاهری بسیار طبیعی به لب‌ها و خطوط اطراف دهان شما بدهد.

منابع: ncbi، healthline، healthline

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر