نکاتی درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد؛ راهی بهتر یا بدتر؟ خودتان قضاوت کنید!

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 1, 1397
بازدید: 6650

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 1, 1397
بازدید: 6650

فهرست مطالب

شیو کردن، کندن و اپیلاسیون همگی زمان زیادی از ما می گیرند اما برای افرادی که به داشتن پوست بدون مو و صاف تمایل دارند ممکن است تنها گزینه های موجود به نظر برسند. با این حال، با پرداخت مقداری هزینه اضافی می توان با استفاده از لیزر موهای زائد نتیجه ای بلند مدت تر بدست آورد. این روش پیشرفته با استفاده از لیزر، فولیکول مو را از بین برده و پوست را صاف و بدون مو می کند.
درباره این روش از افراد متخصص سوالاتی پرسیده ایم تا قبل از لیزر تمامی اطلاعات مورد نیاز را بدانید.

۱) لیزر موهای زائد آن گونه که به نظر می رسد پیچیده نیست

هر گونه خدماتی که کلمه لیزر در آن به کار رفته باشد ممکن است اندکی ترسناک به نظر رسد اما در حقیقت این کار بسیار آسان است. دکتر مارگاریتا لوییز، متخصص پوست در نیویورک، می گوید: «انرژی لیزر توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو جذب شده و سبب تخریب ریشه مو می شود. هنگامی که ریشه مو از بین می رود، مو دیگر قادر به رشد نیست.»

۲- لیزر ها ۳ نوع عمده دارند

به گفته ریچل شاروف، یک متخصص زیبایی در حوزه لیزر و پوست، محبوب ترین انوع لیزر ها به شرح زیر هستند:

دیود

لیزر دیود بر روی پوست های تیره و روشن بسیار موثر است.

الکساندرایت

این مورد سریع ترین نوع لیزر ها بوده و برای درمان نواحی وسیع تری از بدن افراد با پوست روشن تا زیتونی استفاده می شود.

لیزر Nd:YAG

این لیزر دارای پالس نوری طولانی بوده و می تواند بر روی انواع پوست ها از جمله برنزه استفاده شود. لیزر Nd:YAG در مقایسه با دیگر لیزر ها تاثیر کمتری بر روی موهای ظریف یا روشن دارد.

‍نکاتی درباره لیزر موهای زائد

۳- لیزر موهای زائد بر روی ۴ ناحیه از بدن بیشترین تاثیر را دارد

در حالی که لیزر رفع موهای زائد بر روی هر ناحیه ای از بدن می تواند تاثیر گذار باشد اما بر روی نواحی تناسلی، لب، چانه و زیر بغل به صورت ویژه ای تاثیر گذار است.

۴- افراد دارای موهای تیره، ضخیم و درشت بهترین گزینه برای رفع موهای زائد به وسیله لیزر هستند 

اگر موهایی تیره دارید و شدت رشد آنها شما را اذیت می کند، خوشحال باشید. زیرا به گفته دکتر شاروف لیزر جذب رنگدانه یا پیگمنت موجود در فولیکول مو می شود. البته از بین بردن کامل موهای ضخیم می تواند زمان بیشتری به طول بینجامد.

دکتر بیرنور آرال، مدیر آزمایشگاه زیبایی Good Housekeeping که تجربه ای شخصی از فرایند رفع موهای زائد به وسیله لیزر دارد بیان می کند: «بعضی موها مقاومت بسیار بالایی دارند و گاهی به دلیل تغییرات هورمونی یا فعال شدن پیاز مو در حین دوره درمانی، موهای جدیدی رشد می کنند.»

۵- فرد باید مصرف دارو هایی خاص را متوقف کند

درست همانند اپیلاسیون، این فرایند مراقبتی پوست نیز با برخی دارو ها ناسازگار است. استفاده از هرگونه داروی حساس نسبت به نور حداقل یک هفته قبل از جلسه لیزر موهای زائد باید متوقف شود. بنابراین اگر قسمتی از پوست شما دچار عفونت شده است، حتما جلسه لیزر خود را به چند هفته بعد موکول کنید.

دکتر آرال معتقد است بیماران نباید از مواد دارویی پوستی حاوی عناصر فعالی همچون رتینوئید یا اسیدهای آلفا هیدروکسیل استفاده کنند. این مواد می‌توانند سرعت دگرگونی سلول‌های پوستی را افزایش دهند که در نتیجه آسیب‌پذیری پوست نسبت به خورشید و لیزر را بالا می‌برد.

اگر از سازگاری داروهای مصرفی خود با لیزر از بین برنده موهای زائد مطمئن نیستید، حتما با دکتر پوست خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد چانه

۶- نتایج واقعی فرایند ۶ تا ۸ هفته بعد مشاهده خواهند شد

دکتر لولیس: «هر فردی متفاوت است و به همین دلیل تعداد جلسات درمانی بسته به خود فرد متغییر است. لیزر موهای زائد هنگامی بهترین اثر را دارد که مو، در بازه رشد فعال خود قرار داشته باشد.

موهای نواحی مختلف بدن سرعت رشد متفاوتی دارند و به همین ترتیب بسته به ناحیه مورد نظر مدت زمان درمان می تواند کمتر و یا بیشتر باشد.»

با این حال، شاروف بیان می کند که اغلب افراد جهت رفع کامل موهای زائد خود به صورت میانگین به ۶ تا ۸ جلسه درمانی نیاز دارند.

۷- فرد باید در تمام جلسات درمانی خود شرکت کند

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد انجام می دهند کامل نکردن جلسات مورد نیاز است. هنگامی که رشد مو ها کم می شود، افراد جلسات بعد را جدی نمی گیرند. اگر می خواهید فرایند شما موثر باشد باید از پزشک خود پیروی کنید زیرا او بهتر از هر کس دیگری این فرایند را می داند.

۸- لیزر مو دردناک نیست

دکتر لوییز بیان می کند با استفاده از بی حسی موضعی، بیمار حین درمان راحت و آرام خواهد بود. بیمار حس برخورد یک بند پلاستیکی بر روی پوست خود را خواهند داشت. دکتر شاروف نیز اعلام کرد اکثر بیماران وی این پروسه را یک نیشگون آرام و نرم توصیف کرده‌اند.

۹- انجام این فرایند در دوران قاعدگی جای نگرانی ندارد

فرد نباید به دلیل قاعدگی از انجام لیزر رفع موهای زائد اجتناب کند. انجام مداوم جلسات درمانی بسیار ضروری است. بنابراین در صورتی که حتی یک خانم در دوران قاعدگی خود بوده و نوبت جلسه لیزر اوست، پیشنهاد ما این است که جلسات تمام نواحی بدن بجز ناحیه بیکینی را طبق روال، و آن ناحیه را چند روز بعد انجام دهد.

قبل از لیزر موهای زائد چگونه شیو کنید

۱۰- باید یک کار مهم قبل از جلسه لیزر انجام دهید: شیو کنید

از بیماران و متقاضیان لیزر موهای زائد بدن درخواست می‌شود تا قبل از جلسات مربوطه، ناحیه مورد نظر را شیو کنند تا لیزر بتواند به خوبی تا ریشه نفوذ داشته باشد. نباید تا یک ماه قبل از جلسه وکس کنید یا با موچین موها را از ریشه در آورید، چرا که ریشه مو باید در دسترس باشد تا لیزر تاثیرگزاری خود را از دست ندهد.

۱۱- بعد از جلسات باید در نواحی مربوطه از ضد آفتاب استفاده کنید

پس از جلسه درمانی، دوری از نور خورشید و استفاده از یک ضد آفتاب مانند لوسیون صورت و بدن Kiehl توصیه می شود. دکتر آرال نیز اضافه می کند هر گونه مویی که در بین جلسات درمانی رشد می کند باید تراشیده شده و از بند انداختن یا اپیلاسیون آن اجتناب شود.

۱۲- آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

آیا لیزر موهای زائد صورت باعث ضخیم شدن موها می شود؟ مکانیزم تمام لیزرها یکسان است: جذب توسط رنگدانه ها، پس اگر مویی کرکی و بور باشد هیچ لیزری موثر نخواهد بود، اینکه گفته می شود یک دستگاهی موثر است یا خیر، اصلا چنین چیزی از نظر علمی نداریم و تبلیغات غیرواقعی است، حتی در نواحی مانند صورت، بازو و… در برخی از افراد (مجدا تاکید می شود: در برخی افراد) قابلیت این را دارد شاهد تاثیر معکوس باشیم.

برای اظهار نظر بهتر، که آیا موهای شما نازک است و یا قابل لیزر شدن حتما باید از نزدیک معاینه شوید.

۱۳- سرمایه گذاری بلندمدت

هزینه پرداختی بسته به تعداد جلسات و ناحیه ای که قصد لیزر آن را دارید متفاوت است. لیزر نسبت به سایر شیوه های رفع موهای زائد گزینه ارزانی نیست، اما اگر از دید بلندمدت به آن نگاه کنید شیوه ای مقرون به صرفه، با خروجی ای لذتبخش است.

۱۴- خطراتی نیز وجود دارند

در حالی که لیزر موهای زائد یک فرایند ایمن در نظر گرفته می شود اما دکتر لولیس بیان دارد که خطر سوختگی نیز وجود دارد، به همین دلیل لیزر موهای زائد می بایست همواره زیر نظر پزشک انجام شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز تغییر رنگ پوست، قرمزی، ایجاد جای زخم و تاول زدن پوست را به عنوان عوارض احتمالی این فرایند بیان کرده است. این عوارض کوتاه مدت بوده و بین چندساعت تا چند هفته از بین می روند.

همچنین، احتمال رویش مجدد مو نیز وجود دارد که دکتر آرال جلسات سالانه را جهت کنترل رشد موهای جدید پیشنهاد می کند.

مقاله دیگری که باید قبل از لیزر موهای زائد خود بخوانید: تشخیص بهترین دستگاه لیزر

منبع


با توجه به درمانی بودن اغلب راهکارهای مقالات، برای تصمیم گیری نهایی درباره انتخاب شیوه جوانسازی حتما از مشورت پزشک استفاده نمایید. هر شیوه ای درصورت استفاده صحیح نتیجه مثبت خواهد داشت و درصورت انتخاب روش نادرست ممکن است حتی با نتایج عکس مواجه گردد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام
    وقتتون بخیر
    درمورد لیزر الکسندرایت گرویتی اطلاعاتی دارید بفرمایید؟ من قبلا کندلا انجام دادم، موهای نازک صورتم تبدیل به ضخیم شدن، مجددا میخوام لیزر کنم ولی نمیدونم چه دستگاهی ! با یکی از مراکز تماس گرفتم و ادعا کردن که الکسندرایت گرویتی بهتر از کندلا هست ! با توجه به صحبت های شما شک کردم به چنین ادعایی! میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر در حال حاضر جدید ترین دستگاه برای لیزر موهای زاید جنتل مکس پرو کندلا هست که شما با خیال راحت میتونین لیزرتون رو انجام بدین عزیزم برای اطلاعات بیشتر میتونین لینک زیر رو مشاهده کنید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهار یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    سلام
    وقتتون بخیر!
    من میخوام لیزر انجام بدم هفته آینده میخواستم بدونم مشکل ساز نیستش؟مثل سوختگی یا هر مشکل دیگه ای؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم
      ببینید انجام فرایند لیزر دارای تاییدیه FDA آمریکا هستش پس اگر حتی یک مورد نارضایتی وجود داشت اولینجا توی اون کشور جلوی انجام اینکار گرفته میشد بعلاوه عمق نفوذ لیزر حدود ۳ میلیمتر هستش و اصلا به اندام‌های داخلی شما نمیرسه که بخواد باعث ایجاد عارضه بشه ولی در نهایتهر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    کم کاری تیروئید روی روند و جواب دهی لیزر موهای زائد تاثیر داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      باید از نزدیک معاینه شوید تا نتایج آزمایشتاتون مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر کاربر باقر یکشنبه ۲۲ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    سلام.من یهدختر 3.5ساله دارم
    و قصد دارم دوباره باردار بشم و آخرین بارداریم باشه. و از طرفی میخواستم کل بدنمو لیزر کنم.ولی بدلیل تغییر هورمونای بدن در بارداری ترس این رو دارم که دوباره موها برگرده.بهتر نیست بعد فرزند دوم لیزر کنم/؟؟؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۲ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      چون در برخی افراد این امکان وجود داره بله بهتر هستش پس از دوران بارداری و شیردهیتون اقدارم به لیزر بفرمایید ولی در نهایت 

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    با سلام پسری28 ساله هستم، پنج روز پیش موهای ناحیه شکم وسینه و کمرم را با دستگاه اسکلپیون مدیواستار لیزر کردم فقط یک جلسه انجام دادم و از همون روز اول موها شروع به ریزش کرد و تا الان ادامه داره ولی الآن پشیمون شدم از لیزر کردن و نمیخوام موهای بدنم از بین برن و میخوام باقی بمونند. میخواستم بدونم چیکار باید انجام بدم که موها برگردند؟آیا موهای ریخته شده برمیگردند؟استفاده از آلپسین یا ماینوکسیدیل تاثیری داره؟و اینکه با یک جلسه لیزر امکان داره همه موها بریزند و دیگه در نیایند؟و ریشه همه موها کاملا نابود بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      ببینید معمولا تاثیر لیزر در آقایون کمتر از خانوم ها هستش ولی برای اظهار نظر تخصصی بهتر هستش از نزدیک نزدیک معاینه شوید 

  • تصویر کاربر melika شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر بنده چند سال پیش موهای صورت و گردن رو رفتم لیزر در حالی که نازک بودن و به شدت موها تبدیل شدن به موهای شدیدا کلف و حتی زیر پوستی مرکز لیزر وعوض کردم و ۸ جلسه به صورت تایم دقیق مراجعه کردم موها از حالت زیر پوستی و اون افتضاحی درامدن ولی همچنان کلف و ضخیم هستن بنده احساس میکنم لیزر عمل عکس نشان داده به موهای بنده و بسیار زننده هستند و ممنون میشم منو راهنمایی کنید خسته شدم دیگه ظاهر خیلی زشتی دارن.
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان فرایند لیزر شما نبودیم که اجازه اظهار نظر داشته باشیم، برای اظهار نظر تخصصی حتما باید از نزدیم معاینه بشید.

  • تصویر کاربر نگار سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 375 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین.من یک جلسه هست که لیزر رفتم ولی موهای سرسیاه توی صورتم باقی مونده طبیعی هستش و جواب میده با جلسات دیگه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند لیزر شما نبودیم که اجازه اظهار نظر داشته باشیم  بعلاوه در اککثر افراد تعداد جلسات لیزر بین 4 تا 12 جلسه هستش ولی در نهایت 

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    منظور از خط بیکینی اطراف واژن هم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بله وقتی گفته میشه بیکینی کامل یعنی شامل خط بیکینی، خود بیکینی و خط باسن اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر ماریا دوشنبه ۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    با سلام.چند جلسه لیزر برای از بین رفتن موهای زائد چانه لازم است؟
    لیزر زیر بغل به غدد لنفاوی آسیب نمیرساند؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ببینید انجام فرایند لیزر دارای تاییدیه FDA آمریکا هستش پس اگر حتی 1مورد نارضایتی دراین مورد وجود داشت دروحله اول اونجا جلوی انجام اینکار گرفته میشد بعلاوه اینکه عمق نفوذ لیزر یک تا دومیلیمتر هستش و اصلا به اندام های داخلی شما نمیرسه و حقیقتا نمیشه بطور قطعی اظهار نظر کرد که لیزر موهای زائد چانه به چند جلسه نیازمنده ولی معمولا بین 6 تا 8 جلسه هستش ولی در نهایت 

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

  • تصویر کاربر سمیرا چهارشنبه ۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    سلام خدمت خانم دکتر عزیز
    من جلسات لیزر رو میخوام شروع کنم در موردش مطالعه کردم اما باز هم نمیدونم از چه لیزری استفاده کنم
    بین دو لیزر الکساندریت کلاریتی و الکساندریت جنتل لیز پرو یو کدومش بهتر هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عزیزم

      دستگاه کلاریتی ساخت کشورهای آسیایی هستش و کندلا جز معتبرترین و گرانترین دستگاه هستش و در ضمن پرویو نسل یکی مانده به آخر دستگاه های کندلاست آخرین مدل آن جنتل مکس پرو هستش ولی در نهایت

      هر آنچه که نیاز است در مورد لیزر موهای زائد بدانید شامل نوع دستگاه، تعداد جلسات، هزینه ها، عوارض، درد و... در لینک زیر آمده است پس از مطالعه اگر سوالی بود بفرمایید. پس از کلیک تا باز شدن لینک اندکی تامل فرمایید، اگر باز نشد لینک زير را کپی کنید و در مرورگر گوشی Paste نمایید تا باز شود👇🏾👇🏾👇🏾 . https://drmajidzadeh.com/178 . تعرفه لیزر موهای زائد: . https://drmajidzadeh.com/1048/

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر