کرونا ویروس

وظایف و حقوق کادر درمان کرونا ویروس

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 9, 1399
بازدید: 785

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

فروردین 9, 1399
بازدید: 785

فهرست مطالب

بحران کروناویروس (کووید-۱۹) تمام کادر درمانی را به خود مشغول ساخته است حقوق، وظایف و مسئولیت‌های کارمندان بخش بهداشت و درمان، و ملاحظات کلیدی برای امنیت شغلی و سلامتی را با هم مرور میکنیم:

کرونا چیست ؟

کرونا ویروس‌ گروهی از ویروس‌های متعلق به خانواده‌ی Coronaviridae هستند که حیوانات و انسان‌ها را آلوده می‌کنند. کروناویروس‌های انسانی می‌توانند منجر به بیماری خفیف با علایم مشابه سرماخوردگی معمولی شوند، در حالی که دیگر ویروس‌ها می‌توانند بیماری‌های شدیدتری ایجاد کنند (مثل مرس، سندرم تنفسی خاورمیانه و سارس، سندرم تنفسی حاد).

این کرونا ویروس جدید، کروناویروسی است که تا به حال در انسان شناسایی نشده بوده و اخیراً در دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین دیده شد.

علائم کرونا چیست ؟

علائم و نشانه‌های ابتلا به این ویروس جدید تنفسی عبارتند از تب، سرفه و تنفس کوتاه. در موارد شدیدتر، عفونت می‌تواند باعث پنومونی، سندرم حاد تنفسی و گاهی مرگ شود.

کادر درمان کرونا ویروس

توصیه‌ها و دستورالعمل‌های استاندارد برای پیشگیری از شیوع و گسترش کووید-۱۹ عبارتند از شست‌وشوی مکرر دست‌ها با استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل یا آب و صابون؛ پوشاندن بینی و دهان با بخش داخلی آرنج خمیده یا دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه؛ و حفظ فاصله با فردی که تب دارد و سرفه می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت هم با متخصصان، دولت‌ها و دیگر طرف‌های درگیر به طور نزدیک همکاری می‌کند تا هرچه سریع‌تر اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی این ویروس جدید به دست آید و همچنین، توصیه‌هایی در خصوص اقدامات لازم برای مراقبت از سلامت عمومی و پیشگیری از گسترش این فاجعه ارائه می‌دهد.

حقوق و وظایف کادر درمان کرونا ویروس

کارکنان بهداشت و درمان در خط مقدم هرگونه حوادث قرار دارند و به همین دلیل، با خطراتی مواجه می‌شوند که آن‌ها را در معرض خطر عفونت توسط یک پاتوژن شایع (در این مورد، کووید-۱۹) قرار می‌دهد. این خطرات شامل قرار گرفتن در معرض پاتوژن، ساعات کار طولانی، پریشانی و رنج روانی، خستگی، فرسودگی شغلی، استیگما و فشارهای جسمی و روانی است. این نوشتار، حقوق و مسئولیت‌های کارکنان بهداشت، از جمله اقدامات خاص مورد نیاز برای حفاظت از ایمنی و بهداشت شغلی را روشن می‌کند.

وظایف کادر درمان کرونا ویروس را با هم مرور میکنیم:

کووید-19
تیم درمان کرونا ویروس

کارمندان بهداشت و درمان باید:

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر