عمل بینی

صفر تا صد عمل بینی

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 20, 1400
بازدید: 405

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 20, 1400
بازدید: 405

فهرست مطالب

 بسیاری از مردم از اندازه و یا شکل بینی خود ناراضی هستند. بینی در تعادل صورت نقش اساسی دارد و بسیاری از افراد در تلاش برای یافتن هماهنگی، به دنبال تغییرشکل بینی یا جراحی زیبایی بینی هستند. در حالی که تکنیک‌های جراحی پیشرفته هستند، محدودیت‌هایی در مورد طریقه عمل بینی و اینکه چقدر می‌توان بینی را تغییر داد وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد صفر تا صد جراحی بینی صحبت کنیم. اگر قصد جراحی بینی را دارید پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را حتماً تا انتها بخوانید.

نحوه عمل بینی

عمل جراحی بینی

همان‌طور که گفته شد، عمل جراحی بینی (که به آن رینوپلاستی هم گفته می‌شود) جراحی روی بینی برای تغییر شکل آن یا بهبود عملکرد آن است. جراحی بینی با اهداف زیر انجام می‌شود:
⦁ از بین بردن قوز روی بینی
⦁ تغییر شکل نوک بینی
⦁ کاهش دادن و یا حتی بزرگ کردن اندازه سوراخ‌های بینی
⦁ اصلاح بینی بعد از آسیب دیدگی
⦁ باز کردن مجاری تنفسی
⦁ بزرگ یا کوچکتر کردن بینی

عمل بینی می‌تواند برای تغییر ظاهر شما یا به دلایل پزشکی انجام شود. مثلاً ممکن است یک فرد نه صرفاً به دلیل زیبایی، بلکه به خاطر ترمیم مشکل غضروف نیاز به عملی بینی داشته باشد. برخی دیگر ممکن است فقط بخواهند بینی خود را کوچکتر کنند یا شکل آن را تغییر دهند.

تا زمانی که بینی به اندازه بزرگسالی خود نرسد، نمی‌توان عمل بینی را انجام داد. این کار معمولاً در ۱۵ یا ۱۶ سالگی برای دختران و یک سال بعد برای پسران اتفاق می‌افتد. بهتر است که جراحی بینی را در یک مرکز معتبر انجام دهید. در صورت داشتن عارضه، یک جراح مجرب که با تیمی آموزش دیده کار می‌کند، می‌تواند وضعیت شما را ارزیابی و اصلاح کند.

قبل از تصمیم‌گیری برای جراحی، جلسه‌ای ترتیب دهید تا در مورد اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید چه چیزی در مورد بینی شما شما را آزار می‌دهد و چگونه می‌خواهید آن را تغییر دهید. رینوپلاستی می‌تواند اندازه، شکل یا نسبت بینی‌تان را تغییر دهد. نمونه جراحی زیبایی بینی را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

طریقه عمل بینی

خطرات و عوارض جراحی بینی

مانند هر عمل جراحی بزرگ، جراحی بینی با خطراتی همراه است که عبارتند از:
⦁ خونریزی
⦁ عفونت
⦁ واکنش نامطلوب به بیهوشی
برخی دیگر از خطرات این جراحی عبارتند از:
⦁ مشکل در تنفس از طریق بینی
⦁ احساس بی‌حسی در داخل و اطراف بینی
⦁ احتمال ناهمواری بینی
⦁ درد، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است ادامه یابد
⦁ جای زخم
⦁ سوراخ در سپتوم
⦁ نیاز به جراحی اضافی

نحوه عمل بینی

قبل از تصمیم‌گیری برای جراحی بینی، باید با جراح خود ملاقات کنید و در مورد مسائل مهم صحبت کنید. جراح شما باید تشخیص دهد که آیا این عمل برای شما مناسب است یا خیر؟ دیدار شما و پزشک جراح، به طور کلی شامل موارد زیر است:

⦁ سابقه پزشکی شما از جمله سابقه انسداد بینی، جراحی‌هایی که انجام داده‌اید و هر دارویی که مصرف می‌کنید، مهمترین سؤالاتی هستند که پزشک از شما می‌پرسد.
⦁ در مورد اینکه انگیزه شما برای جراحی و اهداف شما است.
⦁ اگر یک اختلال خونریزی مانند هموفیلی دارید، ممکن است کاندیدای جراحی بینی نباشید.
⦁ پزشک شما یک معاینه فیزیکی کامل مانند آزمایش خون از شما می‌خواهد.
⦁ او همچنین ویژگی‌های صورت و داخل و خارج بینی شما را بررسی می‌کند.
⦁ دکتر در مطب از صورت و بینی شما عکس‌های شخصی می‌گیرد.

نحوه عمل بینی یا رینوپلاستی به این صورت است که ممکن است در داخل بینی یا از طریق یک برش کوچک خارجی (برش) در پایه بینی، بین سوراخ‌های بینی انجام شود. جراح شما احتمالاً استخوان و غضروف زیر پوست شما را دوباره تنظیم می‌کند.

جراح می‌تواند شکل استخوان یا غضروف بینی شما را به روش‌های مختلفی تغییر دهد، بسته به میزان نیاز به برداشتن یا اضافه کردن، ساختار بینی و مواد موجود. اگر قرار باشد که تغییرات جزئی در بینی ایجاد شود، باید جراح شما از غضروف‌هایی که از عمق داخل بینی یا گوش شما گرفته می‌شوند، استفاده کند.

پس از ایجاد این تغییرات، جراح پوست و بافت بینی را به عقب قرار می‌دهد و برش‌ها را در بینی شما بخیه می‌زند.

عمل جراحی بینی

غذا و دارو‌ها بعد از عمل بینی

به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی، باید از مصرف دارو‌های حاوی آسپرین یا ایبوپروفن، خودداری کنید؛ چرا که با مصرف این دارو‌ها، احتمال افزایش خونریزی وجود دارد. شما مجاز هستید فقط دارو‌های که پزشک برایتان تجویز کرده مصرف کنید.

[irp posts=”1163″ name=”پرپشت شدن ابرو و مژه با طب سنتی و قطره”]
این را هم بدانید که بینی شما ممکن است به دلیل تورم یا آتل‌هایی که در حین جراحی در داخل بینی شما قرار داده شده، گرفتگی داشته باشد. لازم است که پانسمان‌های داخلی، به مدت چند روز و یا حتی یک هفته در محل جراحی باقی بمانند. معمولاً حدود یک هفته در محل است. به طور کلی لازم است بعد از عمل جراحی موارد زیر را رعایت کنید:
⦁ از انجام فعالیت‌های سنگین مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید.
⦁ زمانی که روی بینی خود بانداژ دارید، دوش نگیرید و سعی کنید فقط بدن خود را بشویید.
⦁ بینی خود را باد نکنید.
⦁ برای جلوگیری از یبوست از غذا‌های پر فیبر مانند میوه و سبزیجات استفاده کنید. یبوست می‌تواند به محل جراحی فشار وارد کند.
⦁ نباید با شدت زیاد بخندید و یا گریه کنید.
⦁ دندان‌های خود را به آرامی مسواک بزنید تا حرکت لب بالایی را محدود کنید.
⦁ لباس‌هایی بپوشید که دکمه دار هستند و از جلو باز و بسته می‌شوند. لباس‌هایی مانند پیراهن یا ژاکت را روی سر خود نکشید؛ چون ممکن است به بینی آسیب وارد شود.
⦁ علاوه بر این، حداقل تا چهار هفته پس از جراحی، برای جلوگیری از فشار بر بینی، عینک آفتابی را روی بینی خود قرار ندهید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر