انواع پروتز سینه

همه چیزدر مورد پروتز سینه به همراه مزایا، معایب و عوارض

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 28, 1400
بازدید: 1194

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 28, 1400
بازدید: 1194

فهرست مطالب

امروزه برای حل مشکلات مختلف، راه‌های متفاوتی وجود دارد. این قانون خصوصاً در حوزه پزشکی و زیبایی به راحتی قابل مشاهده است. در گذشته، اگر شما از برخی قسمت‌های بدن خود ناراضی بودید مجبور بودید آن را تحمل کنید؛ زیرا هیچ راهی برای ایجاد تغییر در شکل و ظاهر آن وجود نداشت، اما امروزه این مسأله تغییر کرده و شما اگر از قسمتی از بدن خود رضایت نداشته باشید می‌توانید به روش‌های متفاوت برای تغییر و اصلاح آن اقدام کنید.

پروتز سینه یکی از جدیدترین و نوین‌ترین روش‌ها برای اهداف درمانی و زیبایی است. چنانچه می‌خواهید در این حوزه اطلاعات بیشتری به دست‌آورید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

پروتز سینه چیست

درپاسخ به سوال پروتز سینه چیست باید گفت که پروتز سینه بافتی است مصنوعی که برای حل مشکلات سینه در داخل این عضو قرار داده می‌شود. این بافت به شکل‌های متفاوت و ترکیبات گوناگون ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً، موادی برای ساخت این پروتز به کار برده می‌شود که با بدن انسان سازگاری و هماهنگی زیادی داشته و در اثر قرار گرفتن در بدن، آدمی را در معرض عوارض و آسیب‌های ناخواسته قرار ندهد.

پروتز سینه چیست

مشکلاتی که در اثر حوادث مختلف مانند تصادف و یا غیره در سینه‌ها به وجود آمده باشد، به راحتی در اثر پروتز سینه قابل حل هستند. کسانی که قصد دارند فرم و شکل خاصی برای سینه‌های خود ایجاد کنند و یا حتی آن‌ها را بزرگ‌تر کنند، می‌توانند از این روش به خوبی استفاده نمایند.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

برای دسته‌بندی انواع پروتز سینه دو فاکتور را مد نظر قرار می‌دهند:
⦁ جنس پروتز سینه
⦁ حجم و ظاهر

پروتز سینه از نظر حجم و ظاهر

از نظر حجمی، پروتز‌های سینه را در سه دسته متفاوت که همراه با برجستگی‌های خیلی زیاد، با برجستگی‌های خیلی کم و با برجستگی‌های زیاد است، قرار می‌دهند.
از نظر ظاهری نیز پروتز‌ها را در دو شکل اشکی و یا گرد دسته‌بندی می‌کنند. پروتز نوع گرد مخصوص کسانی است که برجستگی‌های بیشتری را دوست دارند.

پروتز‌های سینه از نظر جنس

همانطوری که اشاره کردیم در ساخت این ماده اصلاح‌کننده وضعیت سینه‌ها، از مواد مختلف استفاده می‌کنند. بر همین اساس می‌توان انواع پروتز بر اساس جسم را در عنوان‌های زیر خلاصه کرد:
⦁ پروتز دائمی سینه
⦁ پروتز سینه سالین
⦁ سیلیکونی
در ادامه در مورد هر یک به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

 

پروتز دائمی سینه

این نوع پروتز، به صورت اشکی است و در صورتی که در آن پارگی ایجاد شود، هیچ خللی در عملکرد و وظیفه آن به وجود نخواهد آمد. تراکم سیلیکون در این نوع پروتز از سایر انواع آن بیشتر می‌باشد. ظاهری که این نوع پروتز برای سینه به وجود خواهد آورد از انواع سالین طبیعی‌تر و در مقایسه با پروتز سیلیکونی غیرطبیعی‌تر می‌باشد. معمولاً احتمال آنکه در این نوع پروتز، آسیب‌دیدگی ایجاد شود کمتر است.

پروتز سینه سالین

از دیگر انواع این بافت مصنوعی می‌توان به نوع آب نمکی و یا سالین اشاره داشت. شکل ظاهری این نوع، گرد است و بعد از آنکه بافت پروتز در داخل سینه قرار گرفت، با استفاده از آب نمک، داخل پروتز را پر می‌کنند. از آنجایی که این بافت از قبل پر نمی‌شود به همین دلیل، جایگذاری آن در قسمت سینه با مشکلات کمتری همراه بوده و نیازی نیست برش‌های بزرگی از آن‌زده شود.

برش‌هایی که از این نوع‌زده می‌شود، کوچک بوده و جنس دیواره این نوع، از جنس سیلیکون است. همانطوری که اشاره کردیم، این بافت با آب نمک پر می‌شود و به همین دلیل هیچ‌گونه عوارضی برای بدن ایجاد نخواهد شد. در صورتی که پروتز دچار پارگی شود تمامی آب نمک توسط بدن جذب شده و مشکلی را به وجود نخواهد آورد. البته توجه داشته باشید که متخصصان زیبایی به کسانی که زیر ۱۸ سال دارند اجازه نمی‌دهند از این نوع پروتز استفاده کنند.

سیلیکونی

نوع دیگری از پروتز‌های سینه که برای منظور‌های متفاوت اعم از درمان و یا زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوع سیلیکونی آن است. این پروتز از جنس سیلیکون ساخته شده و به همین دلیل ظاهری و فرمی کاملاً ژله‌ای دارد. افرادی که زیر ۲۲ سال هستند بهتر است از این نوع پروتز استفاده نکنند. در ضمن، کسانی که پروتز سیلیکونی را انتخاب می‌کنند باید زیر نظر پزشک خود باشند. روال کار در این نوع ماده این است که افراد بعد از سه سال، یک‌ام آر آی، انجام دهند تا پزشک مطمئن شود که هیچ مشکلی برای آن‌ها به وجود نیامده است و سلامتی آن‌ها تحت تأثیر این ماده قرار نگرفته است.

انواع پروتز سینه

عوارض پروتز سینه

موارد زیر از جمله عوارض پروتز سینه به شمار می‌رود:
⦁ سردرد
⦁ حالت تهوع
⦁ تورم در قسمت سینه‌ها
⦁ سرگیجه
⦁ از دست رفتن احساس در نوک سینه و یا تمامی قسمت‌های آن
⦁ خارش
⦁ التهاب
⦁ بروز حساسیت

عوارض خطرناک بعد از جراحی پروتز سینه

در خطوط بالایی در مورد عوارضی که جراحی پروتز سینه دارد، نکاتی را آموختید. برخی از این علائم نگران‌کننده نیست، اما مشکل زمانی پیش می‌آید که این عوارض و حساسیت‌هایی که در اثر عمل پروتز سینه ایجاد شده است، ادامه‌دار شود. اگر هر یک از عوارضی که در بالا اشاره کردیم به مرور زمان از بین نرفت و حتی شدت پیدا کرد حتماً به پزشک خود مراجعه کنید و علت این موضوع را از او جویا شوید. اگر بعد از انجام این عمل جراحی زیبایی، در ناحیه سینه، درد‌های شدیدی حس می‌کنید که با مصرف مسکن نیز قابل درمان نیستند، چنانچه از محل جراحی، ترشحاتی بدبو بیرون می‌زند و یا اگر دچار بیحالی و ضعف شده‌اید باید پزشکی که این عمل را انجام داده است، را مطلع کنید.

جمع‌بندی

در این متن در مورد پروتز سینه نکاتی را به شما یادآور شدیم. این عمل هم برای کسانی که به دنبال درمان هستند یک روش مفید به شمار رفته و هم کسانی که از ظاهر سینه‌های خود احساس رضامندی نمی‌کنند، می‌توانند برای انجام این عمل زیبایی اقدام نمایند. قبل از انجام هر کاری و بخصوص این عمل، اطلاعات خوبی به دست‌آورید. سایت‌هایی که در گوگل در حال فعالیت هستند، از جمله منابع اطلاعاتی‌اند که می‌توان به راحتی به آن‌ها اعتماد کرد. مدیران سایت با توجه به تجربه‌ای که در حوزه بهینه‌سازی سایت‌های متفاوت دارد کمک می‌کند تا سایت‌هایی در این حوزه بالاتر از بقیه قرار گیرند که قادرند اطلاعات خوبی را در مورد این نوع عمل جراحی در اختیار شما قرار دهند.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر