پاکسازی صورت

مراحل پاکسازی پوست صورت حرفه ای

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 1, 1401
بازدید: 32801

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اردیبهشت 1, 1401
بازدید: 32801

فهرست مطالب

پاکسازی پوست صورت یک روش بی نظیر برای شادابی و جوانی پوست می باشد. کسانی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهند، حتما برنامه منظمی برای پاکسازی پوست صورت خود دارند. در واقع فشیال صورت یک جلسه دلپذیر برای دیدار مجدد با دوستان و رسیدگی به خودتان است؛ مخصوصاً اگر فردی پرمشغله باشید. در این مطلب به تمام مسائل پاکسازی صورت با دستگاه می پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل پاکسازی پوست چیست؟

یکی از مراحل مهم روتین مراقبت از پوست، پاکسازی است. اگر پاکسازی صورت در یک کلینیک موجه و مجهز و توسط یک فرد مجرب انجام شود، حتما آثار آن را در پوست خود مشاهده خواهید کرد.

مراحل پایه ای یک پاکسازی پوست صورت به ترتیب شامل این موارد است:

 روش پاکسازی پوست به شادابی، شفافیت، هیدراته شدن و در نتیجه، جوانسازی پوست شما کمک می کند. بعد از ماساژ درمانی، پاکسازی صورت از محبوب ترین درمان های مراقبتی محسوب می شود. اگر این روش را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید، می توانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

مراحل پاکسازی پوست

مشاوره با متخصص پوست و مو

مشاوره اولین مرحله ی پاکسازی پوست است. اگر برای اولین بار است فشیال انجام می دهید، باید به سؤالاتی در مورد مشکلات پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و همچنین محصولاتی که در حال حاضر برای صورت خود استفاده می کنید، پاسخ دهید. پاسخ دادن به این سؤالات می تواند به انتخاب بهترین گزینه برای شما کمک کند.

بررسی کامل و دقیق پوست

متخصص پوست چشم شما را پوشانده و سپس توسط یک لامپ مجهز به ذره بین پوست شما را با دقت بررسی می کند. در این بررسی نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، نرمال یا حساس) و مشکلات پوستی (آکنه، جوش سر سیاه، جوش سر سفید، پیری پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و …) مشخص می شوند. سپس روش و مراحلی که برای پاکسازی پوست نیاز دارید برای شما انتخاب می شود.

مشاوره با متخصص پوست

بخور پوست

در برخی از مراکز از بخور پوست نیز استفاده می شود. دستگاه بخور صورت با اعمال مقدار ملایمی بخار گرم و ایجاد رطوبت مناسب روی پوست باعث شادابی و لطافت پوست و رفع جوش های زیر پوستی، آماده شدن پوست صورت برای مرحله ی بعدی و تنفس راحت تر سلول های پوست می گردد. اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است برای شما از بخور استفاده نکنند.

لایه برداری با استفاده از لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی

لایه بردارهای مکانیکی دارای بافتی ناهموار بوده که سلول های مرده ی روی سطح پوست را از بین می برند. در این نوع لایه برداری از آنزیم ها و اسیدها برای سست شدن پیوند بین سلولی استفاده می شود. پزشک می تواند در طول بخور یک درمان آنزیمی ملایم را انجام دهد. لایه بردار شیمیایی قوی تر -که شدت آن بستگی به نوع پوست شما دارد- می تواند یک درمان جدا یا بخشی از پاکسازی صورت باشد. توجه کنید که لایه برداری شیمیایی با بخور انجام نمی شود.

تخلیه جوش ها

این یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت است؛ چرا که اگر خوب انجام نشود منجر به ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در مرحله تخلیه جوش صورت، جوش های سر سیاه یا سر سفید به وسیله ابزارهای مخصوص تخلیه می شوند. قبل از این مرحله، متخصص زیبایی پوست شما را تمیز کرده و بخور می دهد. لایه برداری مرحله ی استخراج را راحت تر می کند.

همانطور که می دانیم آستانه ی درد افراد مختلف متفاوت می باشد. بنابراین، این مرحله ممکن است برای برخی از افراد دردناک و ناراحت کننده باشد. مخصوصاً افرادی که دارای پوست های نازک یا مستعد روزاسه هستند.

ماساژ صورت

در این مرحله از ماساژ صورت برای آرام کردن پوست و تحریک گردش خون و عضلات صورت استفاده می شود.

ماساژ صورت

استفاده از ماسک صورت

 پزشک در این مرحله با توجه به نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط و حساس) و مشکلات پوستی شما از ماسک های مختلفی استفاده می کند. در این مرحله ماسک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن شما قرار می گیرد.

و در نهایت از تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود. متخصص پوست در مورد نحوه ی مراقبت از پوست در منزل اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشته و محصولاتی را نیز به شما معرفی می کند.

هزینه فیشیال صورت چقدر است؟ در صورتی که خدمات تخصصی مراقبت از پوست خود را به صورت پکیج های فیشیال ۵ جلسه ای انتخاب کنید می توانید از تخفیفات ویژه کلینیک پوست مو و زیبایی گیتا بهره مند شوید.

پاکسازی حرفه ای صورت با دستگاه

در پاکسازی پوست حرفه ای در برخی مراحل از دستگاه نیز استفاده می شود. مراحل پاکسازی صورت با دستگاه شامل زیر می شود:

پاکسازی صورت با دستگاه

فاصله جلسات پاکسازی پوست چقدر باید باشد؟

تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثل:

– نوع پوست: اگر پوستی چرب و مستعد جوش و آکنه دارید، هر دو هفته یک بار به فشیال نیاز خواهید داشت (تا زمان رفع مشکل). اگر پوست شما مختلط، خشک یا معمولی است، معمولاً ماهی یک بار پاکسازی پوست صورت توصیه می شود.

– مشکلات پوستی: تعداد دفعات فشیال صورت شما به مشکلات پوستی شما بستگی دارد. مشکلات پوستی شامل مواردی مثل جوش های سرسیاه یا پوستی کدر، هایپرپیگمنتیشن یا آکنه و … می شود.

– اهداف مراقبت از پوست: اگر می خواهید پوستی زیبا و جوان برای کل زندگی خود داشته باشید باید هرچه سریع تر مراقبت های پوستی را آغاز کنید. بر اساس توصیه های متخصصین زیبایی فشیال صورت را باید به طور پیگیر دنبال کرده و جدی بگیرید.

– بودجه شما: بودجه ی شما تأثیر مهمی روی روتین مراقبت از پوستتان دارد. بسیاری از روش های جوانسازی پرهزینه و گران هستند. اگر بودجه ی محدودی دارید سعی کنید هر دو ماه یکبار پاکسازی صورت را انجام دهید.

در نهایت، بهتر است در مورد تعداد دفعات پاکسازی پوست صورت با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

فاصله جلسات پاکسازی پوست

نکات قبل از انجام پاکسازی صورت

– قبل از شروع هر درمانی بهتر است یک پچ تستی تهیه کرده و مواد را روی پوست دست خود تست کنید. این موضوع به شما کمک می کند که محصولات مناسب پوست خود را شناخته و از بروز هرگونه حساسیتی جلوگیری کنید.

– برای انجام پاکسازی صورت به یک متخصص پوست یا یک کلینیک پوست و مو مورد اعتماد مراجعه کنید. آنها می توانند با بررسی نوع پوست و مشکلات پوستی شما بهترین محصول را در نظر بگیرند. حتی اگر برای شادابی پوست صورت خود می خواهید یک روش درمانی ساده انجام دهید، از مراجعه به هر سالنی که شناختی روی آن ندارید، خودداری کنید.

– قبل از انجام فشیال با متخصص زیبایی خود صحبت کرده و هرگونه حساسیت را با او در میان بگذارید. در صورت مصرف دارو یا استفاده از پماد پوستی قبل از فشیال حتماً به پزشک و متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر