عکس کاشت ابرو

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 6, 1396
بازدید: 10272

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 6, 1396
بازدید: 10272

فهرست مطالب

کاشت ابرو یا بازسازی ابرو پرکردن یا بهبود شکل ابروها از طریق برداشت فولیکول های قسمت دیگری از موهای بدن شما (معمولا پشت سر) می باشد. برای اشخاصی که به خاطر وضعیت بدنی یا اصلاح بیش از حد ابرو ندارند یا ابروهای نازک دارند، کاشت ابرو به عنوان یه راه حل دایمی می تواند ظاهری طبیعی ایجاد کند. 

کاشت ابرو با هر دو روش FUE یا FUG/strip انجام می شود. در هر دو این روش ها، مسئله مهم محل های گیرنده موهاست که جهت و زاویه رشد را تعیین می کند، و همچنین ایجاد ظاهر طبیعی هم حائز اهمیت است. کاشت ابرو چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم مراحل کاشت ابرو، مزایا و معایب، مراقبت ها، هزینه ها و نتایج آن را به طور کامل شرح دهیم.

از آنجایی که پزشک متخصص و تیم کاشت باید علاوه بر مهارت های فنی کاشت، مهارت های هنری هم داشته باشند، یافتن پزشک و تیم با تجربه برای این جراحی بسیار مهم است. تیم پزشکی می بایست با آناتومی صورت آشنا باشند و ترجیحا از الگوهای ثابت برای کاشت استفاده نکنند.

به دنبال تیم پزشکی ای باشید که از روش های مختلف برای کاشت ابرو استفاده می کنند و تنها یک مدل را پیشنهاد نمی دهند.

چرا کاشت ابرو انجام دهیم؟

روش های دیگری هم برای پرتر نشان دادن ابروها وجود دارد، مثلا یک تتو یا آرایش روزانه، اما باید گفت این روش ها نقاط ضعف زیادی دارند و حتی می توانند منجر به بیماری هایی چون سارکوئیدوز شوند و راه حل طبیعی برای رفع مشکل نیستند. در روش کاشت ابروی طبیعی، موها را مستقیما از پشت گوش یا سرتان می گیرند و از طرفی این روش دائمی است و می توان آن را مطابق میل بیمار انجام داد.

یکی دیگر از مزایای این روش تقریبا بدون درد بودن آن است و اینکه فقط ۵ تا ۷ روز برای ریکاوری زمان لازم است. میزان رشد مجدد موهای پیوند شده بسیار بالا است، گرچه بیمار گاها برای بار دوم کاشت را برای رسیدن به تراکم بیشتری انجام می دهد. 

مزایا و معایب کاشت ابرو

مزایا

معایب

مراحل کاشت ابرو

روش کاشت ابرو چگونه است؟

تنها یک تکنیک برای کاشتن ابروها وجود دارد، درحالیکه از ۲ روش برای برداشتن فولیکول ها از بانک موی شخص استفاده می شود: جداسازی واحدی فولیکول ها (FUE) و جداسازی نواری فولیکول ها (FUT). تفاوت اصلی بین این دو روش در آماده سازی پشت سر و برداشتن مو از آن ناحیه است.

در روش FUE فولیکول های مو تک به تک از بانک موی شما معمولا از پشت سر خارج می شوند. باید ناحیه بانک مو در حدی اصلاح شود که دستگاه پانچ بتواند فولیکول ها را به راحتی خارج کند. در این روش برش ها بصورت دایره ای انجام می شود و حتی با موهای کوتاه هم به خوبی پوشیده خواهد شد. اگر پشت سر را بطور کامل اصلاح کرده باشید، فقط یک سری نقطه سفید خواهید دید.

در برداشت به روش FUT یک برش افقی زده شده و یک نوار از اسکالپ (پوست سر) برداشته می شود. این برش بخیه شده و یک جای زخم باریک از خود به جا می گذارد که معمولا با موهای پشت سر پوشانده می شود.

اگر پشت سر خود را کامل اصلاح کرده باشید، بعد از عمل یک اسکار یا زخم خطی مشاهده خواهید کرد. پس از برداشت، فولیکول ها زیر میکروسکوپ از نوار مویی جدا می شوند تا تک به تک کاشته شوند.

معمولا بین ۵۰ تا ۳۵۰ تار مو (گرافت) در هر ابرو کاشته می شود؛ این تعداد به میزان ابروها و سلیقه شما بستگی دارد. هر تار مو در محل یک برش کوچک و زاویه دار و در جهت درست کاشته می شود تا ابروها حالت طبیعی به خود بگیرند.

بسیار مهم است که کاشت توسط یک تیم پزشکی مجرب انجام شود تا فولیکول ها به درستی جانمایی شوند و ابروها بصورت طبیعی رشد کنند.

مراحل کاشت ابرو

زمانیکه گرافت ها توسط تیم تخصصی زیر میکروسکوپ ها قرار می گیرند، پزشک تمام نقاطی که قرار است کاشت انجام شود را ایجاد کرده و سپس جهت و زاویه رشد را تعیین می کند.

پس از آن که گرافت ها در هر یک از محل های پیوند ابرو قرار گرفتند طی چند ساعت بعد، اکثر موها پیوند داده می شوند. سپس ابروها بررسی می شوند، تا اطمینان حاصل شود که بیمار و پزشک از شکل و تراکم راضی هستند. این روش تا زمانی که بهترین ابروهای ممکن ایجاد نشود کامل نشده است. پیوند یا کاشت ابرو بسته به تعداد موی های پیوند داده شده معمولا ۴ ساعت طول می کشد.

بیماران می توانند از مطب خارج شوند و فقط کمی حس ناراحتی در ناحیه وجود دارد. در اطراف هر یک از موهای پیوند شده کمی قرمزی برای پنج روز اول یا بیشتر انتظار می رود، پس از آن معمولا به رنگ صورتی در می آید که می تواند با آرایش پنهان شود. بیمار گاه به گاه کبودی و تورم در اطراف چشم ها را برای سه روز اول دارد اما در بیشتر بیماران خفیف است.

اگر بخیه در ناحیه ابرو استفاده شود در طی چند هفته جذب خواهد شد و خط اسکار ظریفی را بر جای خواهد گذاشت و اگر توسط FUE انجام شود، هیچ خطی بر جای نمی گذارد و هیچ نیازی به بخیه نخواهد بود.

موهای پیوند شده در حدود دو تا سه هفته خواهند ریخت و سپس این موها در عرض چهار ماه دوباره رشد خواهند کرد. در طول هفته دوم و سوم، ابرو واقعا خوب به نظر می رسد به طوری که انگار تا به حال موها نریخته اند. در طول شش ماه آینده، ابرو به طور معمول بیشتر و بیشتر پرپشت می شود.

کاشت ابرو چند ساعت طول میکشد؟

عمل کاشت تقریبا بین ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد. از آنجایی که به شما قرص آرام بخش داده می شود و محل کاشت و برداشت بصورت موضعی بی حس می شود، دردی احساس نخواهید کرد.

آیا کاندید مناسبی برای عمل کاشت ابرو هستید؟

به طور کلی، اکثر بیماران کاندید مناسب برای پیوند ابرو هستند. شرایط معقول پزشکی برای کاهش خطر عوارض مهم است. بیمارانی که موهای ابروی خود را در نتیجه ی عوامل ژنتیکی، کوتاهی بیش از حد یا حادثه از دست داده اند، معمولا بهترین کاندیداها هستند. کسانی که آلوپسی ناحیه ای (areata) را تجربه کرده اند، آلوپسی فیبروزه ی فرونتال، و یا شرایط متعدد دیگری که منجر به از دست دادن ابرو می شوند، ممکن است به علت ریسک غیر قابل اعتماد رویش مجدد مو کاندیداهای مناسب باشند یا نباشند.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت مو و ابرو عمل هایی هستند که هزینه هایشان محدوده وسیعی دارد و به همین دلیل بهتر است برای اطلاع از هزینه نهایی، در جلسه مشاوره با پزشک در مورد آن سوال کنید. هزینه کاشت ابرو شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه تجهیزات و امکانات کاشت ابرو
  • هزینه اقلام مصرفی
  • دستمزد تیم تکنسین
  • هزینه مجوزها
  • دستمزد پزشک متخصص پوست و مو
  • هزینه های جاری و پرسنل
برای اطلاعات بیشتر این مطلب را ببینید: 

دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

معمولا بعد از ۱ یا ۲ روز می توانید به محل کار برگردید. محل برداشت بعد از چند روز بهتر شده و در این مدت احتمالا پانسمان خواهید داشت.

پزشک برای شما مسکن و داروهایی تجویز خواهد کرد تا از ورم و التهاب در محل کاشت جلوگیری کند. مراقبت های بعد از عمل را که تیم پزشکی توصیه می کند به دقت دنبال کنید.
تورم در هفته اول معمولا طبیعیست. همچنین ابروها پوسته پوسته می شوند؛ به هیچ عنوان به ابروها دست نزنید. این پوسته ها خود به خود بعد از ۷ تا ۱۰ روز می ریزند و از بین می روند.

چقدر طول می کشد تا نتایج کاشت ابرو نمایان شود؟

بیشتر اوقات ۳ ماه پس از عمل رشد اولیه موها اتفاق می افتد. صبر در این جراحی یک خصوصیت مثبت به حساب می آید زیرا موهای ابرو به آن سرعتی که تصور می کنید رشد نمی کنند.

از نظر پزشکان متخصص پوست و مو، ریختن موهای کاشته شده در ماه اول در هر نوع کاشتی از جمله کاشت ابرو معمول است. البته این موضوع احتمالا شما را نگران خواهد کرد، اما باید بدانید که این مساله طبیعی و موقتی است. بعد از ۶ ماه باید تاحدی ابروها رشد کرده باشند. معمولا بعد از ۱ سال نتایج نهایی قابل مشاهده اند. اگر بعد از ۱۸ ماه از نتایج خود راضی نبودید می توانید ترمیم انجام دهید. با این حال بیشتر مراجعین نتایج مطلوبی می گیرند و نیازی به ترمیم کاشت ابرو ندارند.

کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ: کدام بهتر است؟

درکاشت ابرو محل مورد نظر با موهای طبیعی خود شما پر می شود در حالیکه میکروبلیدینگ نوعی از تاتو است که رنگدانه های مویی شکل را بصورت نازک در محل ابرو ایجاد می کند. در یک نظر سنجی در سایت Realself، مخاطبین اعتقاد داشته اند که ۷۳ درصد میکروبلیدینگ و ۹۴ درصد کاشت ابرو ارزش انجام دادن دارند.
اگر شما دچار آلوپسی (طاسی منطقه ای) هستید و می دانیم که کاشت مو در آن ناحیه موفقیت آمیز نخواهد بود، گزینه مناسب میکروبلیدینگ است.

هزینه میکروبلیدینگ پایین تر از کاشت ابرو است اما با توجه به ماندگاری کم (بین ۶ ماه تا ۱ سال) باید دوباره تکرار یا ترمیم شود و شما را متحمل پروسه های تکراری و هزینه های اضافی کند. اگر دیگر قصد انجام میکروبلیدینگ را نداشته باشید و اثر آن از بین برود، احتمالا در قسمت بیرونی خط ابرو رنگ های باقی مانده از آن قابل رویت خواهد بود. ایراد دیگر میکروبلیدینگ این است که این روش ممکن است به فولیکول های مو آسیب زده و در آینده موجب ریزش ابروها شود.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

کاشت ابرو به عنوان یک جراحی کم ریسک و ایمن شناخته می شود. عوارض جانبی در نهایت می تواند شامل تورم، التهاب، خارش، پوسته شدن یا دلمه شود و فقط در طول دوره درمان مشاهده می شود.
همچنین ممکن است زخم های (اسکار) کوچک اما قابل مشاهده ای در محل برداشت باقی بماند. البته تجربه و عملکرد پزشک می تواند در کاهش این اسکارها موثر باشد.

توصیه های قبل از کاشت ابرو

معمولا پیش از کاشت ابرو باید یک سری نکات را رعایت کنید تا مشکلی به وجود نیامده و نتیجه مطلوب را به دست آورید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو به اندازه خود عمل مهم هستند. اگر می خواهید به نتیجه مطلوب برسید و از عوارض احتمالی جلوگیری کنید، حتما مراقبت های بعد از کاشت را به دقت انجام دهید.

مراقبت های ۳ روز اول بعد از کاشت ابرو

حمام بعد از کاشت ابرو

مراقبت های ۳ تا ۱۴ روز بعد از کاشت ابرو

کارهایی که نباید بعد از کاشت ابرو انجام دهید

مراقبت های بعد از ۱۴ روز

مراقبت های بعد از ۲ ماه

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه موقع مشخص می شود؟

رویش ابروها اول بصورت کرکی بوده و بعد ضخیم می شوند و مویی شکل. تا ۶ ماه پس از کاشت این موضوع را رویت خواهید کرد و بعد از ۸ ماه موهای ضخیم کامل تر می شوند و بعد از یک سال تقریبا این پروسه تکمیل می شود. لطفا صبور باشید و در این مدت ابرو را قضاوت نکنید و مراقبت ها را به درستی انجام دهید.

برای مشاهده نتایج نهایی کاشت ابرو حداقل ۸ ماه تا ۱ سال زمان نیاز است. در این دوران صبور باشید و مراقبت ها را به دقت انجام دهید.

چه زمانی می توانیم به محل کار بازگردیم؟

به طور کلی، می توانید بلافاصله سه روز بعد به کار بازگردید. با این حال، ممکن است بخواهید پنج یا هفت روز منتظر بمانید تا تمام علائم از بین بروند.

تصاویر کاشت ابرو

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یاسین یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    ایا مشتری شما میتواند همراه داشته باشد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا از پذیرفتن همراه معذوریم
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    هزینه پی ار پی ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/1635/پی-آر-پی-مو/

  • تصویر کاربر مهرانگیز یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 348 مشاهده پرسش
    سلام . دختری 20 ساله هستم که چهار سال پیش ، 20 جلسه شیمی درمانی شدم . موهای سرم پس از رویش بسیار ضعیف و کم پشت شده . آیا میتونم پی ار پی انجام بدم و یا هنوز هم بعد از گذشت چهار سال ، امیدی هست تا موهایم مثل اول پر و قوی شود ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای درمان فاکتورهای زیادی باید مورد بررسی قرار گیرد تا درمان مناسب با شرایط شما برایتان تجویز گردد به همبن دلیل برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر نرجس شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 497 مشاهده پرسش
    ببخشید من دختری 15 ساله هستم و دوست دارم ابرو و موهایی بلند و پر پشت و تیره داشته باشم به نظر شما چه راهکاری برای من وجود دارد که البته به صرفه و طبیعی هم باشد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      روشهای زیادی وجود داره که برای اظهار نظر درمورد اینکه چه روشی برایشما مناسبه باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر مدبری شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    سلام من یک خانم 17 ساله هستم و حدود 1 سال میشه ک موهای جلو سرم کم پشت شده و کف سرم پیداست تقریبا. دلیلش چی هست؟ . برای پر پشت شدن موهای جلوی سرم چه کاری رو انجام بدم تا خوب شه؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هستش از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتون مورد بررسی قرار گیرد و درمان مناسب با شرایط شما برایتان تجویز گردد.

  • تصویر کاربر شاکی شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    سلام ،خسته نباشید
    ببخشید خانم دکتر یه مدتی هست که موهام خیلی ریزش پیدا کردن ،طوری که کف سرم معلوم شد ،از داروها ،شامپو های زیادی هم استفاده کردم ،قرص زینک هم استفاده کردم ،اما فوایدهی نداشته
    آیا بنظر شما ریزش مو میتواند ارثی باشه،یا علت. دیگه ی داره
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی لازم هستش از نزدیک معاینه شوید و نتایج آزمایشاتتون مورد بررسی قرار گیرد و درمان مناسب با شرایط شما برایتان تجویز گردد.

  • تصویر کاربر صادق یکشنبه ۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر من دومین جلسه پی ار پی رو رفتم در یک کلینیک تو شهرمون ولی جلساتم کلا 20 دقیقه طول میکشه..گفتن پکیج 3 جلسه ای 800 هزار تومن...منطقیه اصلا؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام همراه عزیز

      اجازه بدین در مورد کاری که ما از نزدیک ندیدیم و در جریان نیستیم اظهار نظر و قضاوت نکنیم اطلاعات بیشتر در مورد پی ار پی:
      https://drmajidzadeh.com/1635/

  • تصویر کاربر ساسان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. وقتتان بخیر.بنده21 روز پیش کاشت مو داشتم.الان 2نقطه ازپوست سرم نکروز شده(قسمت hair line و نقطه وسط سرم) البته نکروز قسمت hair line کمی ترمیم شده,خواستم بپرسم که باprp مقداری ازنکروز قابل ترمیم هست?
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام همراه گرامی اصلا به این ترتیب هر اظهار نظری در مورد شما غیرعلمی است
      حتما باید از نزدیک معاینه بشید و بهتره حتما پزشک متخصص پوستی که کاشت رو انجام داده در این خصوص اظهار نظر کنند

  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    آیا امکان رویش مجدد مو و تراکم بیشتر توسط مزوتراپی وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام🌼
      اينكه ما بخوايم تنها يك روش رو براي تقويت مو را تجويز كنيم ، صرفا جنبه تبليغات داره .
      بايد كه از نزديك معاينه بشين و جواب آزمايشتون مورد بررسي قرار بگيره ، تا بتونيم روش مخصوص به شما رو تجويز كنيم.🙏🏼🌸
      براي اطلاعات بيشتر در جهت مزو تراپي به لينك زير مراجعه كنيد:
      https://drmajidzadeh.com/1646/
  • تصویر کاربر یلدا یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 461 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر من خانمی 32 ساله هستم ک موهای خیلی کم پشتی دارم ک ارثی هست.میخاستم بدونم راه حلی داره ک موهام پر شه؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام سوال شما بسیار کلی است حتما باید از نزدیک معاینه شوید آزمایشات بررسی شود و روند درمانی مختص شما انجام شود روزهای شنبه تا چهارشنبه عصرها تعیین نوبت فرمایید

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر