میکرونیدلینگ

آنچه باید قبل از میکرونیدلینگ بدانید

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 24, 1396
بازدید: 73306

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 24, 1396
بازدید: 73306

فهرست مطالب

بیشترین کاربرد میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز صورت و همچنین ترمیم جای جوش و اسکار زخم است. ممکن است میکرونیدلینگ با توجه به این که کلمه needle یا سوزن در آن است، ترسناک به نظر برسد اما آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

میکرونیدلینگ مقدار کلاژن صورت و همچنین ضخامت پوست صورت را افزایش داده و موجب شادابی آن می شود و برای  مدت طولانی تری صورت نرم و درخشنده ای خواهید داشت.

درست است که وارد کردن سوزن به صورت (میکرو صورت برای جوش) برای داشتن پوست بهتر ترسناک به نظر می رسد اما اگر عکس های قبل و بعد از این فرایند با هم مقایسه شوند، دیگر هیچ سوالی درباره اثربخشی آن نمی ماند. میدانید تاول پوستی چیست ؟

فیلم میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ ، به اسم های درماپن و رژوواپن نیز شناخته می شود. میکرونیدلینگ یک روش درمان پوستی است و هدف از درمان، تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای ایجاد پوستی صاف، سفت تر و خوش آب و رنگ تر است. میکرونیدلینگ بیشتر در صورت استفاده می شود و ممکن است زخم های مختلف، چین و چروک و منافذ بزرگ را درمان کند.

سوزن میکرونیدلینگ

در این فرایند درمانی، یک دستگاه که در سر آن ۱۱ سوزن خیلی کوچیک قرار دارد که با توجه به متخصصی که قرار است آن کار را انجام دهد می تواند از نیم میلیمتر تا دو و نیم میلیمتر تغییر کند.

میکرونیدلینگ در اصل همان کلاژن تراپی یا درمان افزایش کلاژن است که با وارد شدن این سوزن های خیلی کوچک به پوست ، باعث ایجاد زخم های ریزی می شود. سیستم کلی بدن با این زخم های کوچک مانند بقیه زخم های بزرگ رفتار می کند و باعث فرستاده شدن بیشتر فیبروبلاست به پوست صورت و افزایش ساخت کلاژن می شود.

میکرونیدلینگ برای جای جوش (میکروبلیدینگ صورت برای جای جوش)

میکرو صورت برای جای جوش چیست ؟ میکرونیدلینگ برای جوش فعال درست است ؟ با فریب دادن بدن به این معنی که در بافت صورت  زخمی ایجاد شده است،  باعث ضخیم تر شدن پوست و بهبود کیفیت آن می شود. این فرایند ابتدا با شستن صورت ، سپس اعمال کردن یک محرک رشد به کل صورت شروع می شود.

سپس محرک رشد به لایه های داخلی تر پوست تزریق می شود و در نهایت نیز از یک ماسک صورت برای محافظت تمامی لایه های پوست استفاده می شود. میکرونیدلینگ مثل “ومپایر فیشیال” نیست که از محرک های رشد خود خون استفاده شود و برای هر سطحی از علایم پیری بر روی سطح بدن توصیه می شود.

چه کاری باید انجام بدهید؟

این درمان برای ضخیم تر و شاداب تر کردن و ترمیم زخم های پوست عالی است و با توجه به این که از حرارت استفاده نمی شود و تمام کارها به صورت خودکار صورت می گیرد، برای هرگونه رنگ و مدلی از پوست ، امن است. با عوارض لیزر صورت زنان آشنا شوید.

همچنین برای از بین بردن منافذ پر شده ی پوست هم مناسب است. فقط قبل انجام هرکاری باید از عدم وجود التهاب ، عفونت و یا التهاب بر روی محلی که قرار است درمان صورت بگیرد اطمینان حاصل شود.

میکرونیدلینگ صورت

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

با توجه به استفاده از کرم های بی حسی بر روی نقاط مختلف پوست، دردی حس نخواهد شد. قابل ذکر است که  بعد از اتمام درمان احتمالا  پوست همان نقطه به رنگ صورتی و یا در بدترین حالت نقطه های زخم مانند بوجود بیاید، که همه این ها پس از چند روز از بین می روند.

کدام قسمت های بدن شامل این درمان است؟

میکرونیدلینگ صرفا برای صورت بکار نمی رود و در هر قسمتی از بدن، مخصوصا نقاطی که دارای نشانه های کشیده شدن وجود داشته باشد ، مثل پا ، سینه و ران قابل استفاده است. معمولا  ۴-۶ جلسه برای از بین رفتن آن ها نیاز است. در مورد افزایش دائمی حجم لب بیشتر بدانید.

هر چند وقت یکبار می شود این کار را انجام داد؟

چند جلسه میکرونیدلینگ برای جای جوش لازم است؟ بستگی به وخامت مشکل و همچنین سرعت ترمیم بدن هر فرد دارد، فاصله جلسات می تواند ماهی یکبار و کمتر و بیشتر باشد، بعد از آن در صورت تمایل سالی ۱ بار برای ترمیم مجدد می توان مراجعه کرد.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

منطقا در آن روز نباید آرایش کرد و فقط در صورت لزوم، چندین ساعت بعد از اتمام درمان میتوان از مقدار کمی آرایش استفاده کرد. توصیه می شود که از رتینول یا هر ماده خیلی تحریک کننده ای تا چند روز استفاده نشود و هر روز قبل از آرایش کردن و قبل از خواب پوست آن قسمت بوسیله ی پماد محرک رشد ماساژ داده شود.

میکرونیدلینگ برای جای جوش

تفاوت میکرونیدلینگ با درمارولر خانگی

میکرونیدلینگ نسبت به درمارولرهایی که در خانه نیز قابل استفاده هستند ، نتایج خیلی بهتر و موفق تری داشته است.

فواید میکرونیدلینگ برای پوست

میکرونیدلینگ برای منافذ باز پوست مفید بوده و به کمتر شدن نشانه های پیری کمک می کند همچنین به بهبود علایم جوش و ترمیم پوست های پیر هم کمک به سزایی می نماید. در یک مطالعه بین ۶۰ مریض دارای جای جوش ، ۳ جلسه میکرونیدلینگ باعث شد که در کیفیت پوست (بدون بوجود آمدن هرگونه تغییر رنگ) ، ۳۱ درصد بهبودی ایجاد شود. میکرونیدلینگ برای تمام مدل های پوست مفید واقع شده است.

میکرو صورت برای جای جوش

دستگاه موجود در میکرونیدلینگ، صد ها کانال کوچک در پوست ایجاد می کند که دارای کمترین ضرر و آسیب برای پوست هستند. این دستگاه با از بین بردن اتصالات سلول های پوستی، به طور موقت عملکرد محافظتی آن را از بین می برد.

این فرایند باعث افزایش فعالیت ملانوسیت و جمع شدن ماده های ملانوسیتی و سیاه شدن پوست نمیشوند. به همین دلیل برای هرگونه پوستی قابل استفاده هستند، مخصوصا صورت های تیره تر که بیشتر در معرض جمع شدگی این گونه مواد ملانوسیتی هستند. در خیلی از قسمت های بدن قابل استفاده است.

اندازه سوزن های این دستگاه حدود ۰.۲۵ تا ۲ میلیمتر است در نتیجه به استفاده کننده این اجازه را می دهد تا بر اساس نوع و ضخامت پوست خود، از آن استفاده بکند. سوزن های قابل تغییر این دستگاه برخلاف غلطک های سنتی که وجود دارد ، باعث از بین رفتن بهتر هرگونه آسیب و علایم بوجود آمده میشود.

میکرو صورت برای جای جوش

کمترین ریسک عفونت و ایجاد زخم

 به هیچ کدام از لایه های پوست آسیب نزده  و از ایجاد مسیر های التهابی نیز جلوگیری میکند که به این معنی که ایجاد هرگونه عفونت و یا زخم دور از ذهن می باشد.

توجه: در پایان باید بدانید، میکرونیدلینگ مانند تمام روش های دیگر، یک راهکار درمانی است و نمی توان گفت در تمام افراد تجویز می شود و شما نمی توانید انتخاب کنید که برای صورت خود باید میکرونیدلینگ انجام بدهید یا خیر، می بایست اجازه دهید پزشک در جلسه مشاوره بهترین راهکار درمانی را انتخاب کند، معمولا در این مرکز میکرونیدلینگ را با درمان های دیگر به صورت ترکیبی برای جواب دهی بیشتر استفاده می کنیم.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ برای جای جوش به ازای هر جلسه:
۶۰۰ الی ۱،۸۰۰،۰۰۰ تومان (هر جلسه با یک سری جدید انجام می شود نگه داری سری برای جلسه بعد هر بیمار پرریسک است.)

در صورت استفاده از مواد جوان ساز قیمت افزایش خواهد یافت.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر K,a شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    سلام آیا میکرونیلدینگ برای رفع لک هم مفید است؟من پوستم خ پژمرده شده و اصلا شاداب نیست میخواستم ببینم چکار کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر انيتا جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خير ميخواستم بدونم درمان جاي زخمهايي كه حدود ٣ سال قبل با تيغ ايجاد شدن و الان گوشت اضافه اوردن با ميكرونيدلينگ قابل انجام هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      روشهای زیادی برای رفع جای زخم وجود داره که برای اظهار نظر درمورد اینکه چه روشی برای شما مناسبه باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر فاطیما یکشنبه ۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام یه شب تا صبح چونه ام تا دور دهن وبینیم به طور فجح جوشهای قرمز زیر پوستی زد به طوری که خیلی چانه ام درد داشت رفتم دکتر دارو داد عفونتها خوب شد ولی الان مشکلم با جای جوشهاست خیلی زشتن سیاه شدن واز اون جایی که لک تو صورت من خیلی پایداره چکار کنم از چه چیزی استفاده کنم که زودتر لکها برن چون تو خونه ام مجبورم جلوی شوهرم ماسک بزنم واین برام خیلی دردناک لطفا راهنماییم کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      جای جوش با روشهایی مانند میکرونیدلینگ، سابسیژن، پانچ و... قابل درمان است که برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر مجید یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 617 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید،میخواستم بدونم بعد از انجام میکرونیدیلینگ شبنم خونی که روی پوست میشینه چطوری باید تمیز بشه،با توجه به اینکه میفرمائین بعد از میکرونیدیلینگ حدود ۷ یا ۸ ساعت صورت نباید شسته شود،ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل درمورد میکرونیدلینگ در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1510

  • تصویر کاربر مجید یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 424 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید،میخواستم بدونم بعد از انجام میکرونیدیلینگ شبنم خونی که روی پوست میشینه چطوری باید تمیز بشه،با توجه به اینکه میفرمائین بعد از میکرونیدیلینگ حدود ۷ یا ۸ ساعت صورت نباید شسته شود،ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل درمورد میکرونیدلینگ در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1510

  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 397 مشاهده پرسش
    شوهرم میخواد برای جای جوش های قدیمی که فرورفتگی های زیادی مونده روی صورتش ۱۳ روز بیاد تهران در این زمان میشه پروسه درمان رو کامل کرد به عنوان مثال میکرونیدلینگ
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      باید از نزدیک معاینه شوند تا شخیص داده بشه چه روشی براشون مناسبه و به چند جلسه نیاز دارند تا زمان درمان هم مشخص شود.

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    بنده سه جلسه یعنی ماهی یکبار قسمتهای دارای لک و جای جوشم رو میکرو نیدیلینگ‌کردم تو جلسه سوم بعد از ترمیم و گذشت تقریبا ۲۰ روز پشت لبم دون‌دون و حالت خشکی داره میخواستم بدونم دلیلش چیه میشه راهنمایی کنید خیلی فکرمو مشغول کرده از خود شخصی که برام‌میکرو انحام داده پرسیدم میگه طبیعیه ولی من میترسم که پوستم بدتر بشه چون قراره سه حلسه دیگه هم انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما در جریان روند درمانی شما نبودیم که اجازه اظهار نظر داشته باشیم برای اظهار نظر تخصصی لازم هستش از نزدیک معاینه شوید

  • تصویر کاربر محیل جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 443 مشاهده پرسش
    با سلام
    آیا با میکرونیدلینگ خط اخم ازبین می رود؟
    اگر ازبین می رود چند جلسه میکرونیدلینگ باید انجام شود؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اولویت ما برای رفع چروکهای صورت استفاده از بوتاکس هستش اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام...اگر جوش فعال داشته باشیم، روش میکرونیدلینگ موثر نیست؟ من دوبار سابسیژن و یک بار لیزرco2 کردم...لیزر خیلی درد زیادی داشت و فکر نکنم یه بار دیگه بتونم برم...جوش فعال دارم...آیا میکرونیدلینگ برای رفع اسکار جوش و قرمزی موثره؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      شما در حال حاضر جوش فعال دارید، ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید تا با درمان دارویی تمام جوش های فعال رو از بین ببریم، پس از آن با روش های عملی جای جوش ها را درمان خواهیم کرد

  • تصویر کاربر زری جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 449 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر😌
    هزینه حدودی میکروندلینگ برای جای جوش میخاستم-ممنونم از پاسخگوییتون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/1510

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر