پی آر پی مو

پی آر پی مو | درمان ریزش، متد و کاربردها

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 15, 1396
بازدید: 86725

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

اسفند 15, 1396
بازدید: 86725

فهرست مطالب

اگر از ریزش مو رنج می برید و به دنبال روشی بدون جراحی برای درمان ریزش موی خود هستید قطعا پی آر پی مو می تواند به شما کمک کند. این روش به دلیل ساده بودن و بهبودی سریع محبوبیت زیادی در جوامع پیدا کرده است. هزینه پی ار پی موی سر چقدر است؟

پی آر پی مو چیست ؟

PRP یک روش موجود غیرجراحی و درمانی برای افرادی است که درخواست تحریک رویش مو بعد از ریزش آن را دارند. در نتیجه تحقیقات علمی اخیر ؛ دریافت شده که PRP یک روش کاملا طبیعی است و در کلینیک ها برای تقویت مو و پوست سر به کار می رود.

با وجود اینکه مطالعات درباره موفقیت با سرعت کم در جوامع پزشکی منتشر شده است، اما متخصصین بسیار جدی ادعا میکنند که PRP یک روش انحصاری برای ترمیم مو است. هزینه prp مو سر چقدر است؟ قیمت پی آر پی مو چقدر است؟

PRP چگونه عمل می کند؟

خون انسان حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی و فرآورده های خونی بافتی است که شامل فاکتورهای اختصاصی رشد هستند، این سلول ها در بازسازی و ترمیم بافت نقش دارند. مقالات چاپ شده در اروپا و آمریکا صحت و اعتماد به PRP درمانی را تایید میکنند؛ که به عنوان یک روش جدید درمانی  بیش از دو دهه است که برای ترمیم زخم و پوست بکار می رود.

پی آر پی خود را به عنوان یک مدل درمان پزشکی در حوزه های تخصصی مانند جراحی دهان، جراحی عصب، جراحی زیبایی پلاستیک، پزشکی ورزشی و ارتوپدی معرفی کرده است. PRP بصورت گسترده ای در دو دهه اخیر در این حوزه ها استفاده شده است و نتایج مثبت و موفقیت آمیزی داشته است. در مورد لیزر موهای زائد بیشتر بخوانید.

در حوزه ترمیم مو شواهد از پی آر پی مو  به عنوان یک روش درمانی امیدوارکننده در پیشرفت رشد مو حمایت می کنند. با وجود اینکه PRP  در مراحل اولیه تحقیقات علمی در ترمیم مو است، نمی تواند جایگزین درمان های موجود مورد حمای FDA مانند DHT بلاکرها و ماینوکسیدیل شود. اما یک روش امیدارکننده برای بیماران با ریزش مو می باشد.

عکس پی آر پی مو

پی آر پی مو

پی آر پی مو چگونه انجام می شود؟

ایا پی ار پی جواب میده ؟ در کلینیک  آزمایش خون اولیه که گرفته می شود. خون گرفته شده در سانتریفیوژ قرار داده میشود و PRP (پلاکت غنی خون) از بقیه خون جدا می شود.

PRP از بدن شما گرفته می شود و با تغلیظ سلول های خونی آماده می شود. همچنین از سیستم Healeon Medical PRP System استفاده می شود. یک سیستم استریل ایزوله است  و در آن پلاکت ها به سه برابر غلظت عادی موجود در خون می رسند. یک بی حسی برای مسدود کردن اعصاب پوست سر زده می شود تا بیمار دردی حس نکند. سپس پلاکت با غلظت بالا به پوست سر تزریق می شود. موی بیمار شسته می شود و بیمار بدون هیچ نیازی به کمک می تواند به خانه بازگردد. هیچ آرامبخش یا داروی دیگری حین پروسه به بیمار داده نمیشود که عملکرد و هوشیاریش را مختل کند.

PRP فاکتور های زیادی را در خود دارد که رشد فولیکول مو را تحریک می کند. پی ار پی با توجه به نیازهای شخصی هر فرد انجام میشود در نتیجه تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است.

هدف اولیه ازPRP تحریک فولیکول های موی غیرفعال و یا تازه کاشته شده برای ورود به یک فاز رویشی فعال است.

آیا پی آر پی مو موثر است؟

پی آر پی مو چند درصد جواب میده ؟ روش prp مو چیست؟ نتایج براساس هر بیمار متفاوت است. هیچ تضمینی برای موفقیت نمیتوان داد اما تحقیقات اولیه prp مو اعلام میکند که بیماران میتوانند به درمان PRP پاسخ دهند و نتیجه بگیرند. بعضی از جراحان ترمیم مو برای بیمارانی که داوطلب جراحی نیستند PRP  را بصورت هر ۳ یا ۴ ماه انجام می دهند. سایر پروتکل ها  برای تضمین زنده ماندن بافت ازPRP حین یا قبل جراحی استفاده می کنند.

prp مو یک درمان غیرجراحی بالقوه درحال ظهور برای تحریک فولیکول موهای طبیعی است.

 تحقیقات بالینی گسترده تر  درحال انجام است اما مقالات پزشکی موجود شامل نتایج خوشبینانه بسیاری است. هرچند مطالعات کنترل شده کمی موجود است؛ گزارشات موردی منابع اولیه ی نشان دهنده موفقیت درمان باPRP  است. مواد غذایی برای رشد مو را بشناسید.

چه کسی نباید از درمان پی آر پی مو استفاده کند؟

افرادی که سابقه ی سیگار کشیدن، استفاده از مواد مخدر و الکل دارند. با تشخیص مشکلات پزشکی مانند سندرم اختلال عملکرد پلاکت، ترومبوسیتوپنی (کم بودن مقدار پلاکت خون)، هیپوفیبرینوژنمیا، بی ثباتی هموداینامیک، سپسیس، عفونت حاد و مزمن، بیماری های مزمن کبدی، درمان های ضد انعقادی، بیماری های مزمن پوستی و سرطان، بیماری های متابولیک و سیستمیک بهتر است prp انجام ندهند.

prp مو

آیا پی آر پی مو برای من مناسب است؟

prp مو در موارد دیگر پزشکی و جراحی برای چندین سال با موفقیت انجام شده است. تصمیم گیری برای استفاده از PRP یک تصمیم گیری شخصی است، و باید بعد از تحقیقات کامل و صحبت با پزشک صورت بگیرد.

PRP (پی ار پی موی سر) به دلیل این که سلول های سالم را از پوست سر میگیرد و به ناحیه ای که لازم دارد تزریق میکند سالم و طبیعی است. در این روش هیچ احتمالی برای انتقال عفونت از شخص دیگر وجود ندارد زیرا از سلول های خودتان استفاده می شود که هیچ تغییری نکرده اند، این سلول ها توسط سیستم ایمنی شما پس زده نمیشوند. این روش نمیتواند به عنوان درمان قطعی ریزش مو مد نظر قرار گیرد.

در حال حاضر برای من درمان دیگری وجود دارد؟

قطعا. در حقیقت، این روش (PRP) برای افرادی که نمیخواهند جراحی کنند یا قصد دارند ریزش موهای خود را تا زمان جراحی کاهش دهند توصیه میشود. به عنوان یک درمان بدون جراحی، پی آر پی مو برای افرادی که ماینوکسیدیل و مسدود کننده های DHT را تحمل نمیکنند یا این دارو ها در آن ها عوارض جانبی به جای میگذارد توصیه میشود.

اما باید گفت پی آر پی یک روش تقویتی است و اگر نیاز به ایجاد تار موی جدید باشد کاشت مو بهترین گزینه است. در لینک زیر می توانید اطلاعات مفیدی درباره کاشت مو داشته باشید.

مطلب مرتبط: حقایقی درباره کاشت مو

آیا این کار صدمه زننده است؟

در گذشته بعضی از بیماران بعد از انجام فرآیند و تمام شدن بی حسی احساس ناراحتی و درد می کردند. اگر بخواهید، این فرآیند می تواند تحت تاثیر داروهای خواب آور درون وریدی یا بیهوشی کلی انجام بگیرد. شما کاملا به خواب می روید و چیزی از تزریقات احساس نمی کنید. خواص روغن زیتون برای مو را بخوانید.

هزینه پی آر پی مو 

تعداد جلسات پی ار پی مو چقدر است؟ هزینه prp چقدر است؟ هزینه درمان در پی ار پی حدودا جلسه ای یک میلیون و هشتصد تومان تا دو و نیم میلیون تومان است.

مزایای پی آر پی مو

این مزایا عبارتند از:

  • ساده بودن و بدون استفاده از جراحی
  • تزریق چندگانه، این فرآیند حدود یک ساعت زمان میبرد
  • ایمن و دارای نتایج قابل اعتماد
  • دوره ی بهبود خیلی سریع
  • نتایج نهایی زیبا و از همه مهمتر بسیار طبیعی

عوارض پی آر پی مو

  • درد خفیف در محل تزریق
  • حساسیت پوست سر
  • تورم
  • سردرد
  • خارش
  • خونریزی موقتی در محل تزریق

نتیجه گیری

به طور خلاصه، پی آر پی مو برای کسانیکه علاقه ای به جراحی ندارند یا منتظر روش های جدیدتر درمانی هستند استفاده می شود.

برخی سوالات متداول : 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”p” question-0=”پی آر پی مو چند درصد جواب میده ؟” answer-0=” نتایج براساس هر بیمار متفاوت است. هیچ تضمینی برای موفقیت نمیتوان داد اما تحقیقات اولیه prp مو اعلام میکند که بیماران میتوانند به درمان PRP پاسخ دهند و نتیجه بگیرند. ” image-0=”” headline-1=”p” question-1=” هزینه پی آر پی مو چقدر است ؟” answer-1=” تعداد جلسات پی ار پی مو چقدر است؟ هزینه prp چقدر است؟ هزینه درمان در پی ار پی حدودا جلسه ای یک میلیون تومان تا دو و نیم میلیون تومان است. ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۹ سالمه و به شدت دچار خالی شدن مو از ناحیه شقیقه ها و فرق سر شدم و هنوز سنم به کاشت مو نرسیده آیا با prp میتونم مشکل تاسی و کچی موهام رو برطرف کنم و دوباره پر پشت بشن؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا ریزش مو به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله استرس و اضطراب و نو ع تغذیه عوامل ژنیتیکی که برای بررسی این عوا مل باید حتما ازمایش های مربوط رو انجام بدید و سپس دوره درمان براتون شروع بشه در صورت تشخیص پزشک پی ار پی یا مزو سر براتون انجام میشود
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آیلین چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    من بدلیل رنگ کردن زیاد مو و استفاده از دکلره حجم زیادی از موهامو از دست دادم و جلو سرم خیلی کم پشت شده
    میخواستم بپرسم پی آر پی کمک میکنه موهام دوباره رشد کنن و جاهای خالیه سرم پر بشن؟!
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا با پی ارپی و مزو سر تا حدودی میشه به رویش مجدد موها کمک کرداما برای بررسی دقیق باید تشریف بیارید توسط پزشک متخصص ویزین بشین اگر کاندید انجام بودید براتون انجام میشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونید همه روزه از ساعت8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۳۰ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 360 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من 30 ساله هستم و الان حدود 5 ساله ریزش مو دارم موهام کم پشت شدن خیلی 2بار پی ار پی کردم و یه بار مزو تراپی دیگه نمیدونم چی کار کنم اگه میشه راهنمایی کنید موهای خیلی پر پشتی داشتم ولی متاسفانه ریزش مو خیلی کم پشتش کرده الانم میخوام کاشت انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به عکسی که فرستادین باید خدمتتون عرض کنم که شما بانک موهاتون رو از دست ندادین و میشه با تقویت از ریزش جلوگیری کرد اما برای بررسی دقیق تر حتما بایدتشریف بیارین پزشک متخصص شما رو ویزیت کننو دوره درمان براتون شروع بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعنت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیم ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت خانوم دکتر و همکاران محترمتون...........من 47 سالم هست و جلوی سرم و کمی از موهای شقیقه ام ریزش کرده و هفته قبل میخواستم عمل کاشت انجام بدم که یکی از دوستانم گفتند ممکنه با prp جبران بشه و نیاز بکاشت نباشه...خواستم بدونم ایا این قضیه امکان پذیره؟ باتوجه به تحقیقاتی هم که انجام دادم در اینترنت بعضی ها گفته بودند،،، اگر ده سال از ریزش موها گذشته باشه دیگه prp جواب نمیده..با توجه باینکه ده سال بیشتر از ریزش موهام گذشته بازهم میشه امیدوار بود؟ ممنونم از وقتی که میذارید و لطف میکنید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر معمولا prp همیشه جواب گو نیست این مورد حتما باید توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد .معمولا زمانی که بانک مو از دست میره کاشت مو میتونه جواب گو باشه و پی ار پی و مزو تراپی نمیتونه گزینه ی مناسبی باشه .
    2. تصویر کاربر سعید شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خانوم دكتر من جواب درستي ازشما نگرفتم..سنم و گفتم عكسم فرستادم اينجواب شما در فضاي مجازي موجود هست..خوب اينكه هميشه جواب نميده و وقتي بانك مو از دست ميره كاشت جواب ميده كاملا مشخصه..اما اينكه بيش از ده سال از ريزش من ميگذره و بانك موهامم قوي هست ايا pr p جوابگو هست؟ براي من بهتره؟
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر پی ار پی نمیتونه گزینه ی مناسبی برا ی کسانی باشه که بانک مو رو از دست دادن و نتیجه ای حاصل نمیشه معمولا بعد از انجام.ما در بحث کاشت مو در اوایل ریزش میتونیم پی ار پی یا مزو تراپی رو پیشنهاد بدیم اما نمیتونیم بگیم صد در صد جواب گو هست در بعضی از مواقع با بانک مو قوی هم امکان داره حتی از کاشت مو هم نتیجه ای حاصل نشود. اما برای بررسی دقیق تر باید حتما تشریف بیارین به صورت حضوری ویزیت بشین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عاطفه سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
    با سلام
    آیا انجام PRP در خانم ها بدون مصرف داروهای مکمل مانند فیناستراید هم موثره؟یا حتمن باید همراه با مصرف فیناستراید باشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عاطفه عزیز سوال شما از پایه واقعیت یک مقدار اشتباه هستش

      مساله اصلی اینه خود افراد به دنبال راهکار درمانی میگردند و انتخاب می کنند که البته شما هم حق دارید به علت حجمه تبلیغات تجاری و غلو شده برای درمان ریزش مو اول باید نتیجه آزمایش شما بررسی بشه درمان دارویی مناسب با شما شروع بشه و در نهایت در صورت تمایل روش های کمک کننده مثل مزوتراپی یا پی آر پی می تونه تسریع کننده روند درمان باشه

  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 390 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی من چند مدتی هست که حجم موهام کم شده و فاصله بین موهایم و خالی شدن و کم شدن موهام را احساس میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معانه شوید.

  • تصویر کاربر جلال سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 431 مشاهده پرسش
    هزینه تزریق اولیه و ازریق دوره ای که هر چند ماه است جداگانه چقدر است ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/1635/پی-آر-پی-مو/

  • تصویر کاربر دینا شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 397 مشاهده پرسش
    سلام. من موهای کم پشتی دارم همراه با ریزش زیاد به طوری که کف سرم معلومه. آزمایش هورمونی دادم مشکلی نداشتم ولی دکتر گفت علت ریزش و کم پشتی ارثیه. میخواستم ببینم مزوتراپی و پی آر پی میتونه موثر باشه. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید تا نتایج آزمایشاتتان مورد بررسی قرار گیرد.

  • تصویر کاربر سعیدوطنی پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما.من ۱۹ سالمه ریزش مو شدید داریم.میخاستم ببینم این پی ار پی موهامو عین اولش میکنه؟دیگه بعد پی ار پی مشکل ریزش نخاهم داشت؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی باید از نزدیک معاینه شوید تا نتایج آزمایشاتتون مورد بررسی قرار گیرد ودرمان مناسب برایتان صورت گیرد.

  • تصویر کاربر دلاویز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 399 مشاهده پرسش
    باسلام
    موهای من کم پشت و نازک و خ سریع چرب میشه
    ولی طاسی ندارم
    آیا پی آرپی گزینه خوبه برای تقویت موهام
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روش درمانی برای شما مناسب است باید از نزدیک معاینه شوید.

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر