درمان گامی اسمایل (لبخند لثه ای)

درمان گامی اسمایل (لبخند لثه ای) با بوتاکس

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 22, 1397
بازدید: 20209

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مهر 22, 1397
بازدید: 20209

فهرست مطالب

برخی افراد احساس می کنند که هنگام لبخند زدن مقدار زیادی از لثه های آن آشکار شده و یا بیش از حد نمایان هستند. این لبخند ها گامی اسمایل یا لبخند لثه ای نامیده می شوند. لبخند لثه ای پدیده ای است که در آن، هنگام لبخند زدن لب بالایی بیش از حد به بالای دندان های بالایی رفته و لثه ها را نمایان می سازد. این وضعیت سبب ایجاد لبخندی ناخوشایند می شود.

یکی از علت های این وضعیت، بیش فعالی عضله ای است که لب بالایی را بالا می برد. گاهی اوقات، داشتن یک لب بالایی باریک سبب تشدید گامی اسمایل شده و با بیشتر نمایان کردن لثه بالایی سبب بدتر شدن مشکل می شود.

خوشبختانه، لبخند لثه ای می تواند به آسانی و به نحوی موثر با استفاده از تزریق ژل لبخند لثه ای یعنی همان تزریق سم بوتولینوم که عموما به بوتاکس شناخته می شود، درمان شود. این ماده فعالیت عضله ای که لب بالایی را بالا می برد را کم می کند.

درمان لبخند لثه ای چیست و چگونه انجام می شود؟

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راه های درمان لبخند ناخوشایند می باشد. مقدار کمی بوتاکس جهت تضعیف عضلات، در هر دو سمت تیغه بینی و فاصله بینی تا دهان تزریق می شود.

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

بوتاکس پروتئینی است که به طور طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این ماده انتقال پیام های شیمیایی را تعدیل می کند که جهت انقباض از عصب به عضله فرستاده می شوند. بدون وجود این پیام ها، عضله تا بازگشت عملکرد (ریکاوری) پیام رسان ها در حالت استراحت باقی می ماند.

نام های معتبر سم بوتولینوم A شامل بوتاکس، آزالور، بوکوتور، زئومین، نورونوکس و دیسپورت می شوند. تمامی سموم بوتولینوم داروهایی منحصرا تجویزی بوده و پزشکان، آن ها را تجویز می کنند. تجویز این دارو پس از یک ارزیابی رو در رو و مشورت با پزشک معتبر صورت می گیرد.

بوتاکس گامی اسمایل (بوتاکس لبخند لثه ای)

نتایج تزریق بوتاکس

پس از درمان، انتظار می رود که ظرف ۲ تا ۳ روز فرد نتایج اولیه را مشاهده کرده و بالا رفتن لب بالایی او به تدریج کمتر و کمتر شود. نتیجه کامل ۲ هفته پس از درمان بدست خواهد آمد.

ممکن است از بیمار دعوت شود پس از ۲ تا ۳ هفته در یک جلسه ملاقات بازنگری شرکت کرده، موفقیت درمان او بررسی شده و در صورت نیاز اصلاحاتی در برنامه درمانی شخصی او ایجاد شود.

به فرد توصیه می شود تا عضلات هدف را برای چند ساعت فعال نگه داشته و به مدت ۴ تا ۶ ساعت از اعمال سرما یا گرمای بیش از حد، انجام ورزش های شدید، دراز کشیدن و خم شدن خودداری کند. این بهبودی به طور میانگین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامد.

بوتاکس گامی اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟

پزشک جهت اطمینان از مناسب بودن این درمان برای فرد، از او یک سابقه پزشکی دقیق گرفته و نیاز ها و انتظارات او را ارزیابی می کند.

چنین جمله ای به این معنی است که جهت ارزیابی مناسب بودن این روش برای فرد، او الزاما باید مشاوره ای رو در رو با پزشکی معتبر و مشغول به فعالیت در حوزه زیبایی داشته باشد.

  • به جز در موقعیت های استثنایی، این روش برای افراد کمتر از ۲۵ و بالاتر از ۶۵ سال توصیه نمی شود.
  • برای دریافت بهترین نتایج، پوست باید در وضعیت خوب قرار داشته و خطوط هدف بیش از حد چروک نباشند. پزشک مناسب بودن این روش را برای فرد ارزیابی می کند.
  • بوتاکس نمی تواند به خانم های باردار یا شیرده داده شود.
  • این روش برای بیماران مبتلا به برخی اختلالات عصبی مشخص مناسب نیست.
  • در صورت مصرف برخی داروها این روش برای فرد مناسب نخواهد بود.
  • در صورت تجربه واکنش های نامطلوب به هرگونه درمان با بوتاکس در گذشته، این روش درمانی مناسب نمی باشد.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس کدام است؟

تداخل بوتاکس با سایر درمان ها

در صورت انجام این درمان به همراه هر گونه درمان تزریقی دیگر:

  • در صورت رنج بردن از هر گونه عفونت پوستی در ناحیه درمان یا نزدیکی آن و یا ناخوش بودن به هر طریقی (حتی سرماخوردگی)، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
  • در صورت مصرف هر گونه دارویی مانند آسپرین یا وارفارین که بر خونریزی تاثیر می گذارد، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
  • در صورتی که فرد تحت دوره درمانی با رواکوتان (درمان آکنه) بوده و یا در ۱۸ ماه گذشته آن را انجام داده است، بوتاکس توصیه نمی شود.
  • در صورت بارداری یا شیردهی انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.

احتیاط

در صورت برنامه ریزی برای شرکت در یک رویداد خاص، بعلت امکان ایجاد کبودی بعد از تزریق، بهتر است تزریق بوتاکس را به زمانی دیگر موکول کنید. (شاید بتوان گفت ۹۰ درصد مواقع کبودی د ر کار نیست، اما همیشه باید برای بدترین شرایط آماده بود!)

در چنین مواردی درباره انجام دادن این درمان به صورت تخصصی با پزشک خود صحبت کنید. برخی دارو های بدون نسخه و مکمل ها می توانند همانند الکل خونریزی را تحت تاثیر قرار داده و احتمال ابتلای فرد به کبودی را افزایش دهند. باید یک روز قبل و بعد از درمان از مصرف الکل خودداری شود.

باید از فعالیت شدید، قرار گرفتن در معرض خورشید، تخت های برنزه کننده و سونا به مدت ۴۸ ساعت (یا زمان توصیه شده توسط پزشک) پس از درمان اجتناب شود.

در صورت نگرانی در ارتباط با علائم غیر منتظره یا ناراضی بودن از بروز آن ها، باید جهت دریافت توصیه با پزشک خود تماس گرفته شود. در صورت نیاز، یک جلسه ملاقات برای فرد ترتیب داده خواهد شد.

گامی اسمایل (لبخند لثه ای)

تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه ای بی خطر است؟

تمامی روش های درمانی مقداری خطر را با خود به همراه دارند. تمامی خطرات و عوارض این فرایند در مشاوره و قبل از انجام هر گونه درمان بحث می شوند. بوتاکس باید توسط یک فرد متخصص در زمینه مراقبت سلامت و دارای آموزش تخصصی به فرد داده شود. عوارض جانبی شامل موارد زیر شده اما محدود به آن ها نمی شوند:

◾ کبودی

◾ تورم در محل تزریق

◾ قرمزی محل تزریق

◾ عدم تقارن هنگام بروز احساسات صورت

◾ پایین آمدن ابرو یا پلک

◾ سردرد و یا احساس سفتی یا سنگینی

عوارض جانبی این عمل شایع نبوده، معمولا در چند روز اول پس از درمان رخ داده و انتظار می رود موقت باشند. این عوارض معمولا ظرف چند هفته به صورت خود به خود برطرف می شوند.

پزشک فرد مراقبت های پس از درمانی را به او توصیه خواهد کرد تا عوارض را به حداقل برساند و بهبودی تسریع یابد.

برای آگاهی از عوارض بوتاکس بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

عوارض تزریق بوتاکس

بوتاکس گامی اسمایل درد دارد؟

در این روش از یک سوزن بسیار ریز استفاده شده، معمولا دردناک نبوده و بدون استفاده از ماده بی حسی می تواند به خوبی تحمل شود. قرار دادن یخ بر روی ناحیه می تواند به بی حس کردن پوست بیماران مضطرب و همچنین کاهش احتمال کبودی کمک کند.

برندهای معتبر و هزینه تزریق بوتاکس را اینجا بخوانید

تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه ای چقدر دوام دارد؟

بهترین نتایج این روش ۲ تا ۴ ماه دوام خواهند داشت. انجام درمان های مکرر در بازه های زمانی کمتر از ۳ ماه توصیه نمی شود. اما تکرار درمان در بازه های مناسب منجر به دوام آن در طولانی مدت خواهد شد.

هزینه بوتاکس دیسپورت گامی اسمایل ۹۵۰/۰۰۰ تومان است و ۳ ماه بعد هم ترمیم رایگان انجام می شود.

منبع


با توجه به درمانی بودن اغلب راهکارهای مقالات، برای تصمیم گیری نهایی درباره انتخاب شیوه جوانسازی حتما از مشورت پزشک استفاده نمایید. هر شیوه ای درصورت استفاده صحیح نتیجه مثبت خواهد داشت و درصورت انتخاب روش نادرست ممکن است حتی با نتایج عکس مواجه گردد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ماجده پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ایا میشه کمی از افتادگی نوک بینی با تزریق رفع کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر تا حدودی برطرف میشود اما برای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین ویزیت بشین و با تشخیص پزشک متخصص این کار انجام شود
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 338 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر من لبهای کوچکی دارم و میخوام بیام خدمتتون برای تزریق ژل ، اما چون کارمندم ترس دارم که لبهام ورم کند و کبود شود و نتونم برم سرکار میشه بفرمااید دوره نقاهت من چند روز هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ببینید به دلیل تزریف با کانولا این کبودی و تورم احتمالش به حداقل میرسه اما صفر درصد نیست و این دوره در افراد مختلف متفاوت هستش اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/187

  • تصویر کاربر مریم جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 325 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من لبخند لثه ای دارم می خواستم ببینم با بوتاکس قابل درمانه ؟و هزینه اش رو هم میخواستم بدونم خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بله با انچام بوتاکس قابل درمان هست و هزینه آن 650 هزارتوان است.

  • تصویر کاربر forouzan پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    با عرض ادب و احترام.
    تزریق ژل برای رفع خط خنده و اطراف بینی که گودی عمیقی ایجاد شده و همچنین افتادگی گوشه لبها چند درصد مفید هست و نوع ژل مصرفی چی هست هزینه ژل چقدر میشه
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      برای اظهار نظر تخصصی که چه روشی برای شما مناسب هستش باید از نزدیک معاینه شوید اما اطلاعات کامل در مورد ژلها در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر ندا دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخير مي خواستم بپرسم ايا تزريق بوتاكس حتما اثر دارد با خير؟ چون من يكبار انجام دادم اما نميدونم دكتر جاي دقيقشو نمي دونست چون تغييرى در حركت لبم ايجاد نشد و فقط خط لبخندم رفت كه اصلا دوست نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      بله تزری بوتاکس در لبخند لثه ای تاثیرگذار هست برای اظهار نظر تخصی باید از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر سحانه پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    برای رفع چروک و سیاهی دور چشم چه کار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقتتون بخیر

      الویت اول ما برای چروک های صورت تزریق بوتاکس هست و برای تیرگی زیر چشم درمان جداگانه ای نیاز هست که لازم هستش برای اظهار نظر درمورد اینکه چه روشی براتون مناسب هست از نزدیک معاینه شوید.

  • تصویر کاربر آتوسا پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام خانم دكتر وقتتون بخير من از شهرستان مزاحمتون ميشم و ١سال پيش مزاحمتون شدم براي تزريق ژل براي چون و اصلاح فرم صورت و شما ١سي سي به چونه من تزريق كرديد و براي سي سي بعدي فرموديد ١ماه آينده بيام كه برام مقدور نبود دوباره بيام تهران و اون زمان تغيير خاصي نكرد ناحيه فك من
    خواستم دوباره مزاحمتون بشم ببينم ميشه اين بار كه تزريق ميكنم فاصله تزريق دوم ١هفته بعدش باشه چون برام سخته بخوام دوباره بيام
    و اينكه ٢سي سي حدوداً هزينه اش چقدر ميشه برام و چه زماني وقت ميتونم بگيرم ازتون؟! ممنونم از وقتي كه گذاشتيد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام عزيزم🌼
      خيلي ممنونم
      شما بايد كه همون يك ماه بعد از تزريق تشريف مياوردين ، براي چانه عموما دوباره نياز به تزريق مجدد داريم.
      شما ميتونين از طريق لينك زير تعيين نوبت بفرماييد :
      https://gita.drmajidzadeh.com
      از طريق لينك زير هم در ارتباط با ژل اطلاعات لازم رو كسب كنيد:
      https://drmajidzadeh.com/666
  • تصویر کاربر مینا دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    دور چشمام بسیار گود و تیره است . چه راه حلی برای بر طرف کردن هست. تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام یک نسخه ثابت برای تمام افراد موجود نیست، در این خصوص حتما باید از نزدیک معاینه شوید تا تشخیص داده شود کدام راهکار مناسب شرایط پوست شماست

  • تصویر کاربر هانيه شنبه ۱۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    سلام .خسته نباشين.
    من چند جا در مورد تزريق فيلر تحقيق كردم و قيمت ها اكثرا رو يه تومن و اين حدودا بود.
    راستش ميخواستم بپرسم امكان پرداخت چند مرحله ايي دارين؟
    اين مقدار بك جا برام زياده و از يك جهت هم ميترسم سراغ كلينيك يا محصولات ي برم كه ارزون هستن.
    ممنون ميشم پاسخ بدين
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۱ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام خیر متاسفانه این شرایط رو نداریم 

      اطلاعات کامل در مورد ژل ها:
      https://drmajidzadeh.com/666

  • تصویر کاربر پریسا سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    هزینه زل لب و اینکه در دوران شیردهی میشه انجام داد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام اطلاعات کامل + هزینه ها:

      https://drmajidzadeh.com/666

      در دوران شیردهی منعی ندارد اما یک قانون کلی داریم که در دوران شیردهی و بارداری از انجام هر گونه عمل غیرضروری خودداری کنید

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر