رفع غبغب با کیبلا

استفاده از کیبلا برای رفع غبغب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 28, 1398
بازدید: 39169

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

مرداد 28, 1398
بازدید: 39169

فهرست مطالب

 یکی از مواردی که متاسفانه افراد با تلاش و تمرین نمی توانند از بین ببرند، غبغب است. غبغب یک شرایط ارثی بوده که بر روی پوست خودنمایی می کند. علاوه بر ژنتیک، مقالات و پژوهش های جدید نشان می دهند که یکی از عوامل ایجاد این مشکل نگاه کردن به گوشی های همراه به سمت پایین است. برای رفع غبغب چه باید کرد؟

کیبلا راه درمان افتادگی غبغب

یک روش جدید تزریقی برای رفع غبغب وجود دارد که توسط سازمان معتبر FDA مورد تایید قرار گرفته است و به ماده تزریقی آن کیبلا می گویند. کیبلا یک داروی تجویزی است که در بزرگسالان و برای بهبود ظاهر ناحیه پیشانی و چربی های آن مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نحوه کار به چه صورت است؟ این ماده در واقع یک شکل مصنوعی از اسید دیوکسیکولیک است که به شکل طبیعی در بدن ما برای شکستن سلول های چربی خوراکی تولید می شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا کیبلا می تواند برای درمان چربی های خارج از ناحیه فرعی زیر پوست در کودکان زیر ۱۸ سال امن یا تاثیرگذار باشد.

کیبلا Kybella

کیبلا از طریق عضله صورت به لایه فرعی چربی در زیر چانه شما تزریق می شود. این اسید در عرض چند دقیقه و در طی پروسه لیسیس شروع به کشتن سلول ها می کند. در هفته های بعدی، سیستم ایمنی بدن شما به شکل طبیعی و دائمی بقایای سلولی را از بدن خارج می کند. البته در صورت داشتن عفونت در ناحیه مورد نظر نباید از تزریق کیبلا استفاده گردد.

اما ممکن است شما جز آن دسته از افراد باشید که حتی برای عوض کردن مدل موی خود شک داشته باشید و زمان زیادی را صرف می کنید. با این که تزریق کیبلا یک پروسه غیر جراحی و مبتنی بر تزریق است، اما باز هم احتمال دارد در ذهن شما ابهاماتی برای امتحان کردن آن وجود داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است کمی تحقیق کنید.

برند کایبلا یک برند آمریکایی است که در ایران نمایندگی رسمی ندارد. داروهای کایبلا که در حال حاضر در ایران هستند، زیر نظر وزارت بهداشت وارد نشده اند، پس در مورد اصالت و سلامت آنها اطلاعی در دسترس نیست و بهتر است استفاده نشوند. تا زمانی که این دارو، نمایندگی رسمی در ایران نداشته باشد و با برچسب وزارت بهداشت ارائه نشود، تزریق کایبلا در کلینیک دکتر مجیدزاده انجام نمی شود.

اگر نگاهی به فضای اینترنت و مقالات متعدد پیرامون تزریق کیبلا برای درمان غبغب بیاندازید، متوجه می شوید خبری از داستان های ترسناک، خراب شدن ظاهر صورت، کج شدن لبخند و یا آسیب دیدگی اعصاب نیست.

پروسه تزریق کیبلا

شما در ابتدا باید یک مرکز معتبر و تخصصی پوست را جهت تزریق کیبلا به پوست انتخاب کنید و یک نوبت معاینه را با پزشک متخصص رزرو نمایید. در جلسه معاینه اول، پزشک مربوطه، ابتدا ناحیه زیر چانه را بررسی خواهد کرد تا به وسیله این کار متوجه شود به چند جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. افرادی که سن کمی داشته و همچنین وزن ایده آلی دارند، ممکن است تنها به یک یا دو جلسه تزریقی نیاز داشته باشند؛ به صورت میانگین اکثر افراد حداقل به دو جلسه نیاز دارند.

در جلسه مشاوره ای، پزشک پوست این نکته را به شما خواهد گفت که وجود غبغب در صورت یک شرایط ژنتیکی و ارثی است و نمی توان با سبک زندگی و یا رژیم غذایی آن را به شکل کامل ناپدید کرد.

ابتدا یک کرم بی حس کننده در زیر پیشانی افراد تزریق می شود و مدتی بعد یک بسته یخ بر روی آن قرار خواهد گرفت. پس از این کار ناحیه زیر پیشانی به شدت بی حس می شود و حتی اگر آن را به شکل کامل از صورت شما بردارند متوجه نخواهید شد! سپس توسط یک خودکار نقشه ای از خط فک مراجعه کننده ایجاد می شود که نواحی اعصاب را مشخص می کند. در این مرحله طرحی همچون خالکوبی بر روی این ناحیه ایجاد می شود که نشان دهنده نواحی تزریق کیبلا خواهد بود.

تزریق کیبلا برای رفع غبغب

به لطف کرم بی حس کننده و بسته یخ در حین تزریق کیبلا، سوزن ها را حس نخواهید کرد، اما پس از چند دقیقه یک حس سوزش ضعیف در زیر پوست خود خواهید داشت. مدت زمان این پروسه درمانی بسیار کوتاه بوده و به نسبت روش هایی همچون برداشتن لیزری موهای ضائد درد بسیار کمتری دارد؛ چیزی حدود یک دهم!

تنها چند دقیقه پس از اتمام تزریق می توانید مطب پزشک را ترک کنید. در این زمان شما درد خاصی احساس نمی کنید و فقط در ناحیه تزریق کمی حساسیت و ورم وجود خواهد شد. پزشک متخصص در انتهای جلسه تزریق به شما خواهد گفت که میزان ورم قابل توجه بوده و ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد.

بهبود پس از پروسه تزریق کیبلا

صبح روز بعد از جلسه تزریق، تغییراتی را در ناحیه اتصال چانه به گردن را مشاهده خواهید کرد. اما ظاهر آن آنچنان بد و نگران کننده نیست؛ ظاهر زیر چانه شما به شکلی خواهد بود که انگار ۱۵ کیلوگرم وزن اضافه کرده اید.

خروجی نهایی تزریق کیبلا

معمولا پنج هفته پس از اولین جلسه درمانی، باید برای بار دوم به کلینیک پوست مورد نظر مراجعه کنید. معمولا مراجعه کنندگان در این بازه زمانی تغییر قابل توجهی را مشاهده می کنند. اما متخصصان همیشه پیشنهاد می کنند یک جلسه تزریقی دیگر را نیز پشت سر بگذارید تا بهترین نتایج ممکن حاصل شوند.

علاوه بر این، اگر به تصویر قبل و بعد اولین تزریق کیبلا به چانه مراجعه کنندگان مختلف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نتایج به دست آمده بسیار بهتر از آن چیزی که در ذهن داریم هستند.

برند کایبلا یک برند آمریکایی است که در ایران نمایندگی رسمی ندارد. داروهای کایبلا که در حال حاضر در ایران هستند، زیر نظر وزارت بهداشت وارد نشده اند، پس در مورد اصالت و سلامت آنها اطلاعی در دسترس نیست و بهتر است استفاده نشوند. تا زمانی که این دارو، نمایندگی رسمی در ایران نداشته باشد و با برچسب وزارت بهداشت ارائه نشود، تزریق کایبلا در کلینیک دکتر مجیدزاده انجام نمی شود.

پروسه تزریق کیبلا به این ناحیه از بدن برای بار دوم نیز به شکل مشابهی پیگیری می شود و زمان کمی نیاز دارد. با این حال ورم ناحیه تزریقی این بار خیلی زودتر از بین می رود. پس از گذشت چند روز، ظاهر چانه و گردن شما طبیعی و مناسب خواهد بود و پس از گذشت ۳ هفته می توانید نتایج عالی این پروسه درمانی بدون جراحی را مشاهده کنید و از رفع غبغب خود لذت ببرید. فراموش نکنید که این اتفاق در واقع ۵ هفته پس از اولین جلسه تزریقی رخ می دهد.

نمونه قبل و بعد تزریق کیبلا

هزینه های مربوط به تزریق کیبلا

کیبلا گزینه مناسبی برای رفع غبغب است اما فراموش نکنید که این درمان در رده درمان های گران قیمت قرار دارد و نمی توان این نکته را نادیده گرفت. همچنین چند هفته از تقویم زمانی خود را باید با این پروسه درمانی درگیر باشید. اما معمولا پس از اتمام کار و حاصل شدن نتایج نهایی، اکثر افراد از تصمیم خود راضی هستند و پشیمانی ندارند.

برای اطلاع از هزینه رفع غبغب و دریافت مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید تماس با مطب

اینطور فکر کنید: چند هفته ناراحتی و کمی اذیت شدن در مقایسه با یک عمر اعتماد به نفس بالا و ظاهر بهتر بسیار اندک است. در نهایت، رفتن به باشگاه و داشتن رژیم های غذایی سنگین فقط می تواند شما را درگیر راهی کند که در انتها نتیجه ای ایده آل حاصل نمی شود و در نهایت با حس نا امیدی همراه خواهد بود.

کاربرد مورد تایید کیبلا و اطلاعات مهم امنیتی مربوط به آن

قبل از تزریق کیبلا به بدن خود، حتما متخصص مربوطه را از وجود هرگونه مشکل پزشکی و سوابق قبلی خود آگاه کنید. این موارد می توانند گسترده باشند که در ادامه آن ها را لیست کرده ایم:

– داشتن برنامه قبلی جهت انجام عمل جراحی بر روی صورت، گردن یا چانه

– سابقه قبلی درمان زیبایی بر روی صورت، گردن یا چانه

– وجود مشکلات پزشکی متعدد در ناحیه گردن و چانه

– وجود مشکل در قورت دادن آب دهان و غذا

– داشتن مشکلات مربوط به خون ریزی

– حاملگی و یا تصمیم برای باردار شدن ( هنوز مشخص نشده است که آیا کیبلا می تواند برای جنین درون شکم مادر خطرناک باشد یا نه)

– در صورت شیر دادن به نوزاد و یا تصمیم برای این کار ( هنوز تاثیر کیبلا بر روی شیر مادران برای کارشناسان مشخص نیست)

در مورد هرگونه دارو و مواد گیاهی که مصرف می کنید با متخصص پوستی که قصد تزریق کیبلا را دارد، مشورت کنید. این داروها ممکن است تجویزی، داروهای عادی، ویتامین ها و مکمل های گیاهی باشند. به خصوص اگر از دارویی استفاده می کنید که از ایجاد لخته ها در خون جلوگیری می کند (نظیر داروهای ضد پلاکت یا ضد انعقاد دهنده) حتما این موضوع را به اطلاع پزشک مربوطه برسانید.

عوارض جانبی احتمالی کیبلا چه هستند؟

کیبلا می تواند عوارض جانبی جدی و شدیدی داشته باشد که عبارتند از:

⚠ آسیب به اعصاب در فک ( که می تواند در نهایت منجر به کج شدن لبخند فرد و یا ضعف عضلات صورت شود)

⚠ ایجاد مشکل در قورت دادن

⚠ مشکلاتی در ناحیه تزریقی از قبیل: کبودی، ریزش مو، زخم های باز، آسیب رسیدن به سلول ها یا مرگ سلولی (نکروسیس) در ناحیه تزریق

⚠ در صورت بروز زخم های باز و جوش یا نشتی مایعات پس از رفع غبغب از ناحیه درمانی حتما در اولین فرصت با متخصص درمانی خود تماس بگیرید و به وی مراجعه کنید.

⚠ از جمله متداول ترین عوارض جانبی کیبلا می توان به ورم، درد، بی حسی، قرمزی و سخت شدن نواحی مختلف درمانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید.

بعضی از افراد در مورد تاثیر سرما بر درمان های تزریقی پوست مثل فرم دهی لب و رفع غبغب و کاشت گونه نگران هستند. در این مقاله هر آنچه باید در مورد تاثیر سرما و گرما بر فیلرها بدانید را برای شما گردآوری کرده ایم.

تاثیر هوای سرد بر فیلر ها

این ها تمامی عوارض جانبی احتمالی کیبلا نیستند. حتما قبل از گرفتن هرگونه تصمیمی، در مورد مشکلات احتمالی این پروسه درمانی با پزشک مد نظر خود صحبت کنید.

برند کایبلا یک برند آمریکایی است که در ایران نمایندگی رسمی ندارد. داروهای کایبلا که در حال حاضر در ایران هستند، زیر نظر وزارت بهداشت وارد نشده اند، پس در مورد اصالت و سلامت آنها اطلاعی در دسترس نیست و بهتر است استفاده نشوند. تا زمانی که این دارو، نمایندگی رسمی در ایران نداشته باشد و با برچسب وزارت بهداشت ارائه نشود، تزریق کایبلا در کلینیک دکتر مجیدزاده انجام نمی شود.

دکتر گیتا مجیدزاده کلینیک پوست، مو و زیبایی

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پگاه یکشنبه ۲۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر
    امیدوارم سلامت باشید
    آیا تزریق کیبلا در ناحیه پایین گونه که عمل میکنند و چربی آن را خارج میکنند موثر است؟
    و کیبلا سبب از بین رفتن چربی در این ناحیه میشود؟
    شما چه روشی را برای از بین بردن چربی زیر گونه پیشنهاد می دهید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۷ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر ما در این مرکز تزریق کیبلا انجام نمیدهیم در واقع برای از بین بردن تخلیه چربی زیر گونه عمل بوکال فت انجام میشود که در مراکز معتبر جراحی زیبایی این عمل صورت میگیرد
  • تصویر کاربر Meysam جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام ..خسته نباشید ..میخاستم ببینم بوتاکس زیر چشم چقد هزینه داره و چن جلسه کار داره ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/162

  • تصویر کاربر مهشید شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 316 مشاهده پرسش
    سلام .میخواهم کیبلا تزریق کنم .ممنون میشم هزینه و مدت ماندگاری را بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است

      https://drmajidzadeh.com/2720

  • تصویر کاربر برنشان جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    خستع نباشی هزینه آمپول کایبلا چقدره من پروتز چونه دارم امکان استفاده هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده جمعه ۱۶ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      ما درمورد داروی کایبلا در سایت توضیح دادیم که نمایندگی رسمی در ایران ندارد و اگر هم این دارو موجود باشد با به اصالت آن شک کرد به همین دلیل بهتون پیشنهاد می کنیم این روش رو انجام ندهید.

  • تصویر کاربر برنشان یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    خستع نباشی هزینه آمپول کایبلا چقدره من پروتز چونه دارم امکان استفاده هست
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقتتون بخیر

      برند کایبلا در ایران نمایندگی رسمی نداره به همین دلیل بهتون پیشنهاد میکنیم ریسک انجام این کار در ایران رو نپذیرید، اطلاعات کامل تر در لینک زیر موجود است 

      https://drmajidzadeh.com/2720

  • تصویر کاربر Sheyda چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    چه ژلی برای لبم‌ استفاده کنم که تا ۱ الی ۲ سال بمونه رو‌لبم الان ژل هست ولی میخوام‌ بزرگ‌تر بشه و‌ماندگاری بالا
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      در درجه اول باید بدونید که اگر ژل همچنان باقی مانده باشه نمیتونید تزریق مجدد انجام بدید و ماندگاری ژل های هیالورونیک اسید معتبر بین 6 تا 18 ماه هستش

      پیشنهاد میکنم لینک زیر را مطالعه بفرمایید

      https://drmajidzadeh.com/666

       

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    سلام دكتر جان خسته نباشيد
    سوالي ك داشتم اين بود ك درسته چندين ماه بعد از تزريق فيلر زير چشم خط الي زير چشم ميفته
    و اينكه هيچ راه درماني هم براش وجود نداره
    ممنون ميشم توضيح بديد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام وقت بخیر

      اگر از برندهای معتبر ژلهای هیالورونیک اسید استفاده کنید جای نگرانی نیست، اطلاعات کاملتر در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/2282

درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر