لیفت صورت

جراحی لیفت صورت

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 11, 1400
بازدید: 2410

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 11, 1400
بازدید: 2410

فهرست مطالب

با افزایش سن، ظاهر خوش جوانی از دست می رود. اما دستان یک جراح متخصص زیبایی می تواند ظاهر طبیعی و پر جنب و جوش جوانی شما را بازگرداند، یا حتی علائم اولیه پیری را برطرف کند.

جراحی لیفت صورت چیست؟

در جراحی لیفت صورت، بافت های صورت برداشته و سفت شده تا ظاهر شما جوانتر و طبیعی گردد. لیفت صورت به افراد کمک می کند تا ظاهر جوان خود را بازیابند. جراحی لیفت صورت با از بین بردن پوست اضافی و افتادگی، صاف کردن چین های عمیق و سفت کردن بافت های عمیق صورت، می تواند به بیمار کمک کند که نه تنها جوان تر، بلکه “بهتر” به نظر برسد.

جراحی لیفت صورت چیست؟

علت انجام لیفت صورت چیست؟

با افزایش سن، پوست، قابلیت ارتجاعی خود را آرام آرام از دست می دهد و حجم بافت های صورت نیز کاهش پیدا می کنند. این مسئله سرانجام، باعث چین و چروک های عمیق و شل شدن پوست در گردن می شود. اگرچه این حالت بخشی از فرایند طبیعی پیر شدن می باشد، اما افرادی که از این علائم پیری ناراضی هستند، ممکن است به دنبال انجام لیفت صورت بروند. اگر هر یک از موارد زیر را دارید، لیفت صورت گزینه ی مناسبی برای شما می باشد:

انتخاب جراح زیبایی

جراحی لیفت صورت یک عمل پیچیده است که نیاز به دانش گسترده در زمینه آناتومی صورت، مجموعه مهارت های خاص و تکنیک های جراحی و چشم بسیار تیز برای جزئیات زیبایی دارد. تمام پزشکانی که جراحی زیبایی انجام می دهند در دوره دستیاری خود آموزش جراحی لیفت صورت را نمی بینند، بنابراین قبل از انتخاب جراح حواستان را جمع کنید.

هنگام مشاوره با متخصص پوست، در مورد آموزش، تعداد و تجربه خاص آن ها در مورد جراحی های زیبایی صورت سوال نمایید. حتماً هنگام مشاوره، عکس های قبل و بعد از جراحی های گذشته پزشک را ببینید. این کار به شما کمک می کند سبک کار هر جراح زیبایی را متوجه شوید. مردانی که قصد انجام عمل جراحی لیفت صورت را دارند باید اطمینان حاصل کنند که جراح آن ها تجربه انجام لیفت صورت برای بیماران مرد ر ا داشته باشد. آناتومی صورت مردانه با زنانه متفاوت است و نیاز به یک رویکرد آگاهانه دارد.

معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس

انتخاب یک جراح زیبایی دارای مجوز، تضمین می کند که جراح شما به طور خاص در زمینه جراحی زیبایی، از جمله تکنیک های لیفت صورت آموزش دیده، و با تجربه می باشد و کار شما در یک مرکز جراحی معتبر انجام می شود.

انواع روش های لیفت صورت

جراحی لیفت صورت متناسب با نیازهای فرد انجام می شود و جراح زیبایی تکنیک های خود را متناسب با آن ها تنظیم می کند.

لیفت صورت مینی

افرادی که درجه خفیفی از افتادگی پوست دارند، اغلب کاندیدای خوبی برای لیفت صورت مینی می باشند. این روش کم تهاجمی است و به جراح زیبایی اجازه می دهد تا بافت های عمیق صورت را، از طریق برش های کوچک تر، به طور معمول در امتداد خط مو در بالای گوش ها و یا در چین های طبیعی اطراف گوش، سفت کند. از طریق این برش ها، بافت های ساختاری اطراف گونه ها برداشته و محکم می شوند تا لبخند و خط فک را اصلاح و ظاهر “خسته” را جوان کنند.

لیفت صورت مینی ممکن است با استفاده از بی حسی موضعی، همراه با آرام بخشی یا بیهوشی عمومی انجام شود. جراح زیبایی بهترین گزینه را بر اساس نیازهای فردی شما توصیه می کند. لیفت صورت می تواند به شما کمک کند علائم ناخواسته پیری را قبل از برجسته شدن، برطرف کنید و نیاز به جراحی گسترده تر را برای سال ها به تعویق بیندازید.

لیفت صورت استاندارد

آیا لیفت صورت می تواند پلک ها را نیز بهبود بخشد؟

این جراحی نسبت به جراحی لیفت صورت مینی، گسترده تر می باشد، بنابراین به زمان بهبودی بیشتری برای نتایج چشمگیرتر نیاز دارد. جراح از طریق برش هایی در پشت خط مو، نزدیکی شقیقه ها و اطراف جلوی گوش، مکان بافت های عمیق زیر پوست را تغییر می دهد و پوست اضافی را از بین می برد تا چین ها صاف شوند، زخم و افتادگی از بین برود و پوست زیر چانه، صورت و گردن به حالت طبیعی بازگردند.

عمل جراحی لیفت صورت چگونه انجام می شود؟

تکنیک دقیق جراح زیبایی در هنگام لیفت صورت، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله آناتومی و اهداف شخصی بیمار، میزان لیفت صورت (مینی در مقابل استاندارد) و انجام روش همزمان دیگر.

 لیفت صورت به طور معمول تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اگر چه گاهی اوقات ممکن است از بی حسی موضعی در روش های کم تهاجمی، استفاده شود.پس از ایجاد برش های اولیه، پوست از بافت همبند و عضلات زیرین جدا می شود.

این کار به جراح زیبایی اجازه می دهد تا مکان بافت های عمیق صورت را تغییر دهد، از شر چین ها خلاص شود و پایه محکم تری برای پوست ایجاد کند. سپس، پوست اضافی برداشته می شود و پوست باقیمانده به آرامی بر روی بافت های تازه جوان شده قرار می گیرد. در نهایت بدون سفت شدن بیش از حد پوست، صورت حالت جوان و صاف تری پیدا می کند.

آیا لیفت صورت می تواند پلک ها را نیز بهبود بخشد؟

شنیدن کلمه “لیفت صورت” ممکن است در تصور افراد، برای هر نوع جراحی جوان سازی صورت به کار برود و به طور واضح، بسیاری از مردم تصور می کنند که لیفت صورت، انجام عمل در تمام صورت -چشم ها، ابرو، گونه ها و چانه- می باشد. چشمان و پیشانی شما نیز بخشی از صورت شما هستند. با این حال، لیفت صورت فقط به دو سوم پایین صورت -گونه ها و خط فک- می پردازد.

 

لیفت 8 نقطه ای سوالات متداول

علت آن چیست؟ این امر عمدتا به دلیل اختلاف در آناتومی قسمت های مختلف صورت می باشد. پوست، ماهیچه ها و سایر بافت ها در امتداد ابرو و اطراف پلک ها کاملاً مشخص هستند و جراحی زیبایی هر یک از این نواحی، به تکنیک های کاملاً متفاوتی نسبت به روش های لیفت صورت نیاز دارد.

اما در این موارد، یک جراح زیبایی باید از تکنیک های مختلفی استفاده کند. به همین ترتیب، بیمارانی که فقط می خواهند علائم پیری چشم و گردن را برطرف کنند، معمولاً تنها با لیفت پلک یا لیفت گردن و نه لیفت صورت می توانند به اهداف خود برسند.

زندگی پس از لیفت صورت

لیفت صورت یک عمل پیچیده است که نیاز به مهارت خاص جراحی دارد، اما روند بهبودی برای اکثر بیماران سریع می باشد. بیماران معمولاً پس از حدود ۲ هفته از لیفت صورت استاندارد، می توانند به فعالیت های روزمره عادی خود بازگردند (برای ورزش شدید باید حدود ۴ هفته صبر کرد)، و این بازه های زمانی معمولاً بعد از لیفت صورت مینی کوتاهتر می باشد. بهبودی افراد با یکدیگر متفاوت است و جراح زیبایی شما دستورالعمل های دقیق مراقبت های بعدی و بازگشت به فعالیت را به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، برخلاف روش های زیبایی پستان یا سایر نواحی بدن، به راحتی نمی توانید این ناحیه را با لباس بپوشانید. کبودی و تورم پس از لیفت صورت طبیعی است و حدود ۲ روز پس از جراحی به اوج خود خواهد رسید. پس از آن، کبودی و تورم به تدریج بهتر می شود و تشخیص آن پس از حدود ۱۰ تا ۱۴ روز دشوار می گردد. جراح زیبایی در مورد زمان ایمن بودن استفاده از لوازم آرایش، به شما مشاوره می دهد.

پس از جراحی لیفت صورت، محافظت صورت در برابر آفتاب بسیار مهم می باشد. چندین هفته پس از جراحی، در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیرتر خواهید بود، به علاوه ماندن در مقابل نور خورشید به بهبود زخم ها تا حدی کمک می کند. از کلاه لبه پهن استفاده کنید و مرتبا ضد آفتاب بزنید.

لیفت ۸ نقطه ای بوسیله ژل، جوان سازی مدرن

نتایج لیفت صورت در طولانی مدت چگونه می باشند؟

اگرچه هیچ چیز نمی تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند، اما پس از لیفت صورت سال ها جوانتر از سن خود، بدون جراحی به نظر می رسید.

با این حال، با اقدامات خاصی می توانید نتایج خود را به بهترین شکل نشان دهید. حفظ وزن سالم و پایدار بسیار مهم می باشد زیرا نوسان قابل توجه وزن، باعث کشیدگی مجدد پوست می شود. همچنین باید یک رژیم مراقبت از پوست با کیفیت و ثابت داشته باشید تا پوست خود را سالم نگه دارید و از علائم پیری غیرضروری و زودرس محافظت کنید.

جراحی لیفت صورت یک روش ایمن عالی، برای جوان سازی ظاهر می باشد. بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن لیفت صورت، مشاوره با یک جراح زیبایی دارای مجوز می باشد.


دکتر گیتا مجیدزاده متخصص پوست | مو و زیبایی | لیزر موهای زائد

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر