از عمل ابدومینوپلاستی چه می دانید؟

از عمل ابدومینوپلاستی چه می دانید؟

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 18, 1400
بازدید: 1948

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

خرداد 18, 1400
بازدید: 1948

فهرست مطالب

ابدومینوپلاستی، نوعی جراحی پلاستیک است که برای سفت کردن عضلات شل شده شکم پس از بارداری، یا برای برداشتن چربی و پوست اضافه، پس از کاهش وزن زیاد، انجام می شود.

در اکثر موارد، ابدومینوپلاستی کارهای زیر را انجام می دهد:

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی، جایگزینی برای ورزش یا کاهش وزن نیست. از طریق ورزش و غذای سالم خوردن و بدون جراحی، می توان به یک شکم صاف تر دست پیدا کرد، اما این کار همیشه امکان پذیر نیست. بسیاری از محققان توصیه می کنند که ابدومینوپلاستی فقط باید در صورتی انجام شود که بدن از طریق ورزش و تغذیه به زیر ساخت مناسبی دست یافته باشد.

اگر شما، نگران ظاهر اندام خود هستید، یا برای بالا بردن اعتماد به نفس خود، به جراحی پلاستیک فکر می کنید، راهکارهای زیادی برای شما وجود دارد. این راهکارها، شامل تغییرات سبک زندگی یا صحبت با مشاور می باشد که به شما کمک می کند به نگرانی های خود در مورد ظاهرتان غلبه کنید.

مزایای روش ابدومینوپلاستی

مزایا

معایب

افزایش وزن پس از ابدومینوپلاستی

آیا شما گزینه ی مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی هستید؟

زمانی می رسد که متوجه می شوید که تلاش هایتان برای ورزش و رژیم، فقط موجب کاهش وزن شما روی وزنه می شود و تغییری در افتادگی یا برجستگی شکم شما به وجود نمی آید. شما ممکن است به دلایل زیر بخواهید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهید:

❇️ پیری، وراثت، بارداری، جراحی قبلی یا نوسانات وزنی که باعث به وجود آمدن پوست اضافه روی شکم شما، ضعف عضلانی یا هر دو می شود.

❇️ سیگار نکشیدن. سیگار روند بهبودی را کند می کند و احتمال بروز عوارض جدی در طول جراحی و پس از آن را افزایش می دهد. در صورتی که سیگار می کشید، باید آن را حداقل شش هفته پیش از جراحی ترک کنید.

❇️ وزن شما ثابت است. افراد لاغر اندام با چربی اضافه و پوست شل شده در قسمت پایین شکم، بهترین گزینه برای انجام این عمل هستند، اگر شما به طور کلی چاق هستید، این روش برای شما مناسب نیست.

❇️ اگر شما دراطراف اندام های داخلی بدن خود، چربی درون شکمی زیادی دارید، ممکن است پیش از انجام عمل ابدومینوپلاستی، نیاز به لاغر شدن داشته باشید.

❇️ از نظر جسمی سالم هستید. شما باید برای تحمل این عمل، از سلامت فیزیکی نسبتاً خوبی برخوردار باشید.

❇️ دیگر قصد بارداری ندارید. عضلات شما در طول عمل ابدومینوپلاستی ترمیم می شوند که می توانند در بارداری دیگر، از هم جدا شوند.

ابدومینوپلاستی و تاثیر آن بر بارداری

عمل ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراح، در این عمل جراحی، پوست شل شکم را بر می دارد و با بخیه، عضلات شکم را سفت می کند.

پس از این که عضلات شکم شما بخیه زده شدند، جراح با استفاده از لیپوساکشن یا روش های دیگر، چربی اضافی را خارج خواهد کرد. پوست شکم شما در اطراف خط برش، کشیده می شود و پوست اضافه خارج می شود. سپس، جراح، مکان جدید ناف را علامت گذاری می کند. با وجود اینکه، پوست اطراف ناف شما تکان خورده است، ناف، تقریباً همیشه در جای اولیه خود باقی می ماند. جراح، سوراخی در پوست ترمیم شده ایجاد می کند و آن را به اطراف ناف شما بخیه می زند. او برای بستن برش ها از چسب بافت یا بخیه استفاده می کند.

عمل ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراح، در یک عمل ابدومینوپلاستی کامل، اغلب از یک یا چند درن، برای جلوگیری از تجمع مایعات (که می توانند به ناحیه برش فشار وارد کنند) استفاده می کند. ّدرن یک لوله ی پلاستیکی شفاف است، که از طریق یک برش بسیار کوچک، زیر برش اصلی وارد بدن  می شود و به یک حباب بیضی شکل کوچک منتهی می شود. هر بار که این حباب را خالی می کنید و پیش از دوباره بستن آن، باید آن را فشار دهید تا به تخلیه مایعات اضافی و خون ها کمک کنید. هدف جراح پلاستیک، کمک به شما برای دستیابی به بهترین نتیجه است تا تجربه جراحی راحت و آسانی داشته باشید. 

چه گزینه هایی برای جراحی شکم وجود دارد؟

شما، برای انتخاب بهترین روش جراحی شکم، باید با یک جراح پلاستیک دارای مجوز مشورت کنید. در اینجا به معرفی چند عمل جراحی مختلف می پردازیم:

ابدومینوپلاستی کامل: ابدومینوپلاستی سنتی، علاوه بر برش پایین شکم، شامل یک برش در اطراف ناف می باشد. در این روش، پوست اضافه برداشته می شود، عضلات سفت می شوند و ممکن است از لیپوساکشن برای فرم دادن به شکم استفاده شود. در این جراحی، پوست اضافه ی بالای ناف، که بر اثر بارداری، سستی ژنتیکی  یا چاقی به وجود آمده است، برداشته می شود.

مینی ابدومینوپلاستی: در این روش، یک برش کوچک در بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد می شود. جراح، از طریق این برش، پوست اضافه را خارج می کند، عضلات سست شده را سفت می کند و احتمالاً از لیپوساکشن برای ترمیم ناحیه استفاده کند. گزینه ی مناسب برای انجام عمل مینی ابدومینوپلاستی، فردی است که در ناحیه زیر ناف دچار سستی یا بیرون زدگی پوست باشد. عمل مینی ابدومینوپلاستی، معمولاً برای کسانی توصیه می شود، که وزن نسبتاً مناسبی دارند اما از طریق ورزش و رژیم نمی توانند به زیبایی اندام مورد نظر خود دست یابند.

ابدومینوپلاستی دور تا دور شکم یا اکستندد (extended): اگر شما دارای چربی اضافی در دور کمر یا باسن خود هستید، برش شما باید وسیع تر باشد. ابدومینوپلاستی دور تا دور شکم، یکی از اولین عمل هایی است که برای برداشتن پوست اضافی پس از کاهش وزن یا بارداری استفاده می شود. این روش، از لایه ای در بافت عمیقتر پوست برای پشتیبانی و حفظ ترمیم استفاده می کند. این عمل جراحی، شامل جراحی شکم و لیفت باسن و پهلوها، برای فرم دادن این ناحیه می باشد.

چه گزینه هایی برای جراحی شکم وجود دارد؟

خود مراقبتی در خانه پس از عمل ابدومینوپلاستی

پزشک ممکن است موارد زیر را به شما توصیه کند:

نتایج و ماندگاری عمل ابدومینوپلاستی چقدر طول خواهد کشید؟

با جلوگیری از بارداری دیگر یا افزایش وزن قابل توجه، نتایج عمل شما می توانند دائمی باشند، گرچه، جراحی پلاستیک نمی تواند از اثرات پیری طبیعی جلوگیری کند. با بالا رفتن سن، پوست سفت شده، دوباره مقداری شل می شود. گرچه، اگر پس از ابدومینوپلاستی، مقدار زیادی اضافه وزن پیدا کنید و دوباره آن را کاهش دهید، پوست شما ممکن است دوباره کش بیاید و اثر منفی بر فرم شکم شما بگذارد.

به همین صورت، اگر باردار شوید، شکم شما دوباره شل می شود. به همین دلیل، بهترین کار این است که عمل ابدومینوپلاستی خود را تا زمانی که دیگر قصد بچه دار شدن نداشته باشید، به تعویق بیندازید. اگر شما قصد کاهش وزن داشته باشید، آن را پیش از جراحی انجام دهید.


دکتر گیتا مجیدزاده متخصص پوست | مو و زیبایی | لیزر موهای زائد

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر