آیا بوتاکس درد دارد

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ + راه های کاهش درد

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 11, 1400
بازدید: 3001

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 11, 1400
بازدید: 3001

فهرست مطالب

در طول عمر و بالا رفتن سن، نشانه‌ها و علائمی روی پوست و چهره افراد مشخص می‌شود که دلیلی بر این است که سن بالا رفته است. یا در بعضی از مواقع ممکن است جای زخم یا اسکار روی بدن یا ناحیه‌ای از صورت باقی بماند که همه این موارد احتمال دارد در روحیه افراد تأثیر جدی بگذراد و اعتماد به نفس آن‌ها را پایین بیاورد. به هیمن خاطر است که بیشتر افراد موفق به دنبال رفع چنین آثاری از روی صورت خود هستند. روش‌های بسیار فراوانی برای این کار وجود دارد ولی بهترین روش قطعاً تزریق بوتاکس است.

اما شاید برایتان سؤال باشد که بوتاکس درد دارد یا نه؟ بهتر است به جای اینکه ذهن خودتان را درگیر چنین تصوراتی کنید و با استرس بیشتر صورتتان را در معرض تهدیدات جدی قرار بدهید، از یک متخصص حرفه‌ای در این باره سؤال کنید که تزریق بوتاکس درد دارد یا خیر. پس اگر به دنبال پیدا کردن جواب این پرسش هستید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بوتاکس درد داره

آیا تزریق بوتاکس درد دارد ؟

تزریق بوتاکس در چند سال گذشته جزء موارد محبوب و پر طرفدار عمل‌های زیبایی محسوب شده و افراد بسیاری در سرتاسر جهان از این روش برای برطرف کردن نیاز‌هایشان و اعمال بعضی تغییرات در صورت و بدن از بوتاکس استفاده می‌کنند. به صورت کلی بوتاکس را باید به عنوان نوعی سم به اسم بوتولونیوم به یاد‌آوریم که توسط یک باکتری نشر و نمو می‌کند و از آن به صورت کنترل شده و در دوز‌های کم جهت ایجاد تغییرات دلخواه در چهره و حتی بدن استفاده می‌شود. در مورد تزریق ژل لب بیشتر بدانید.

یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از افرادی در این حین به وجود می‌آید و احتمال دارد برای افرادی که از ترس از درد بوتاکس دارند مهم باشد این هست که آیا تزریق بوتاکس به بخش‌های گوناگون من جمله صورت درد ایجاد می‌کند یا موجب احساس ناراحتی در بخش‌های مختلف بدن می‌شود یا اینطور نیست و تصور غلطی در این باره وجود دارد.

به طور کلی باید بگوییم که انجام عمل تزریق بوتاکس برای افراد به هیچ وجه سخت و دشوار نیست و فقط در چند دقیقه کوتاه کلیه مراحل عمل تزریق به صورت یکجا به پایان می‌رسد. همچنین باید گفت که این عمل زیبایی برای افرادی که به مراکز رجوع می‌کنند درد ندارد و اساساً سؤال بوتاکس درد دارد یا خیر؟ بی‌معنی است و فرد می‌تواند بدون هیچگونه نگرانی و ترس از درد، آن را انجام دهد. فقط احتمال دارد بعد از تزریق، مراجعه‌کننده کمی احساس حالت تهوع یا سرگیجه داشته باشد که این موارد طبیعی است و به سرعت برطرف می‌‎شوند.

در هر حال تنها موردی که اشخاص رجوع‌کننده به مراکز بوتاکس باید از آن دوری کنند، احساس ترس، استرس و تلقین درد است. در اغلب مواقع متقاضی با تلقین به خود، استرس و ترس را زیاد می‌کنند. ولی باید گفت این نگرانی‌ها اساساً بی‌مورد است.

چه روشی برای کاهش درد بوتاکس وجود دارد؟

بوتاکس درد داره؟ بی‌شک هیچ شخصی نمی‌خواهد که در زمان انجام تزریق بوتاکس دچار درد و ناراحتی شود و دوست دارد که عمل تزریق در آرامش و راحتی، بدون هیچ احساس درد و ترسی انجام شود.

به همین جهت چند روش خوب و کاربردی برای کاهش درد تزریق بوتاکس وجود دارد:
⦁ اغلب پزشکان و متخصصان پوست قبل از انجام تزریق بوتاکس در ناحیه‌ای که قرار است تزریق انجام شود بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌نمایند. طبق اصول تزریق بوتاکس، متخصص باید قبل از تزریق بوتاکس، نواحی و نقاط هدف را تعیین کند و بعد از آن بی‌حسی موضعی را انجام دهد تا فرد هیچگونه احساس دردی در آن ناحیه نکند.
⦁ به علاوه تکنیک و مهارت متخصص، روش‌های تزریق و تجربه او قطع به یقین در کاهش درد و حصول نتیجه تأثیر مثبتی خواهند داشت. هر چه متخصص تجربه بیشتری در کار داشته باشد و از مهارت بیشتری برخوردار باشد، بهتر می‌تواند تزریق بوتاکس را کنترل کند. در نتیجه جواب سؤال بوتاکس درد دارد؟ منفی خواهد شد.
⦁ همچنین رعایت توصیه‌های متخصص پیش از انجام بوتاکس و همین طور انجام مواردی پس از انجام بوتاکس منجر می‌شود احتمال بروز برخی از عوارض ناشی از بوتاکس و همچنین درد کاهش یابد.

تزریق بوتاکس درد دارد

آیا متقاضی پس از اتمام تزریق بوتاکس درد دارد؟

به جرات می‌توان بیان کرد که بعد از انجام تزریق بوتاکس به صورت یا بدن هیچگونه دردی یا جراحتی در نواحی صورت شما به وجود نخواهد آمد. البته ذکر این مورد هم خالی ازلطف نیست که پس از تزریق بوتاکس برخی از عوارض جانبی که در شخص احتمال دارد به وجود آید احساس درد در حین لمس ناحیه تزریق شده است که اغلب همراه با التهاب در آن بخش است. این عوارض در تزریق بوتاکس، طبیعی به حساب می‌آیند و نگرانی از این جهت برای شخص وجود ندارد. در مورد تزریق بوتاکس پیشانی بیشتر بدانید.

پایان‌بندی

دانستید که بوتاکس چیست و اینکه بوتاکس درد دارد یا خیر! اما به عنوان ماحصل این متن باید بگوییم که برای رفع این درد و التهابات در ناحیه‌ای از صورت یا بدن که تزریق شده احتمال دارد در بعضی از افراد اختلالاتی بروز یابد، یک راهکار بسیار راحت و ساده و کاربردی موجود است که هر فردی این توانایی را دارد تا آن را انجام دهد و این راهکار، استفاده از کمپرس آب سرد است. یکی از راهکار‌های مؤثری که به بهبود التهابات ناشی از بوتاکس ودرد کمک شایانی می‌کند.

فرد می‌تواند بعد از خروج از کلینیک و بازگشت به منزل از یک کمپرس سرد روی نواحی بوتاکس استفاده کند و آن را به طور مرتب بر روی محل تزریق بگذارد تا باعث رفع التهاب و درد شود. همینطور تلاش کنید از دویدن و حرکت زیاد بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید. خوب است رانندگی تا منزل را به شخص دیگری واگذار کنید و مدت زمان طولانی را داخل ماشین به سر نبرید تا احساس سردرد و تهوع به شما دست ندهد. در بعضی موارد سردرد با حالت تهوع همراه است که اغلب جز عوارض طبیعی است و با مراقبت‌های ویژه درد آن خفیف‌تر می‌شود و خیلی سریع رفع می‌گردد.

لازم به ذکر است بوتاکس فقط چروک‌های صورت شما را ازبین نمی‌برد و محو نمی‌کند بلکه در FDA تصویب شده است و این موضوع به اثبات رسیده که بوتاکس تأثیر مثبت و شگرفی در کاهش درد اختلال TMJ یا سردرد ناشی از میگرن دارد. در واقع می‌توان اینطور بیان کرد که بوتاکس در مواردی درد را هم کم می‌کند و خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکات این مقاله در مورد پاسخ به سؤال ابتدایی یعنی اینکه آیا بوتاکس درد دارد یا خیر برایتان مفید بوده باشد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر