سابسیژن چیست ؟ + هزینه + مزایا + معایب

سابسیژن چیست ؟ + هزینه + مزایا + معایب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 15, 1400
بازدید: 2145

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

دی 15, 1400
بازدید: 2145

فهرست مطالب

سابسیژن یک روش جراحی است که برای درمان انواع خاصی از اسکار‌ها به ویژه اسکار‌های آکنه استفاده می‌شود. این روش، بسته به وسعت جای زخم می‌تواند از یک سوزن سابسیژن با اندازه کوچک به نام سوزن نوکور تا یک ابزار سابسیژن با طراحی خاص به نام تیلور لیبراتور متغیر باشد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این موضوع که سابسیژن چیست و هزینه تقریبی سابسیژن چقدر است، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سابسیژن چیست؟

اسکار‌های آکنه را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. هر زیرگروه اسکار به بهترین وجه با روش خاصی درمان می‌شود و بیمار ممکن است یک یا چند زیرگروه از این اسکار‌ها داشته باشد و بنابراین ممکن است با توجه به تنوع زیرگروه‌های اسکار آکنه، روش‌های درمانی مختلفی در یک بیمار مورد نیاز باشد. حتی در خیلی از مواقع از سابسیژن روی بینی استفاده شود؛ یعنی از این روش، برای بهبود فرورفتگی‎‌هایی که در اثر جوش یا آکنه روی بینی ایجاد شده است، استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که سابسیژن یک تکنیک جراحی بدون برش است که می‌توان از آن برای بهبود ظاهر موارد زیر استفاده کرد:
⦁ زخم‌های کهنه
⦁ چین و چروک
⦁ سلولیت

سابسیژن، به طور متداول یک روشی است که درمان اسکار آکنه شناخته می‌شود؛ اما در برخی از موارد ممکن است کاربرد‌های دیگری داشته باشد، مانند:
⦁ آبله مرغان
⦁ برطرف کردن زخم‌ها

جراحی سابسیژن به چه صورت است؟

با این روش، متخصص پوست یک سوزن زیرپوستی را مستقیماً در زیر اسکار وارد پوست شما می‌کند. سوزن برای شل کردن و شکستن الیافی که جای زخم را به بافت زیر آن متصل می‌کند استفاده می‌شود. این روش علاوه بر اینکه به برداشتن اسکار کمک می‌کند، می‌تواند باعث آزاد شدن کلاژن‌های پوست شود.

برداشتن زخم و آزاد‌سازی کلاژن هردو می‌توانند نقش مهمی در کاهش ظاهر اسکار داشته باشند. به این نکته دقت داشته باشید که این روش معمولاً برای اسکار آکنه توصیه نمی‌شود و در برخی از مواقع ممکن است جوابگو نباشد. . به عنوان مثال، ممکن است در درمان اسکار‌های برجسته (هیپرتروفیک) و اسکار‌های کلوئید مفید نباشد. تعداد جلسات مورد نیاز برای سابسیژن، ۴ هفته است که در هفته سه تا ۶ بار می‌تواند متغییر باشد.

افرادی که رتینوئید‌های خوراکی مصرف می‌کنند و با شرایط زیر زندگی می‌کنند باید نسبت به این روش احتیاط کنند:
⦁ اختلالات لخته شدن خون
⦁ عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی
⦁ آکنه فعلی یا فعال

سابسیژن چیست

آیا سابسیژن در درمان جای آکنه مؤثر است؟

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی سابسیژن وجود ندارد، طبق یک بررسی تحقیقی در سال ۲۰۱۰، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که می‌تواند به طور دائمی اسکار آکنه را بهبود بخشد.
یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۵، نشان داد که می‌توان از این روش برای درمان اسکار‌های آکنه استفاده کرد. محققان گزارش دادند که اگرچه جای زخم‌ها به طور کامل بهبود نیافته‌اند، اما ۹۰ درصد از بیماران، احساس بهبودی در زخم‌های خود داشتند. معایب مزوتراپی زیر چشم را بخوانید.

برخی از معایب سابسیژن

سابسیژن روشی است که نمی‌تواند معایب داشته باشد، اما با معایبی همراه است. پس از عمل، نه تنها درد، بلکه تورم و کبودی در محل تزریق کاملاً رایج است. عوارض جانبی این روش عبارتند از:
⦁ عفونت در داخل یا اطراف محل تزریق
⦁ تغییر رنگ پوست
⦁ آسیب به اعصاب یا عروق خونی اطراف اسکار

مدت زمان اثر سابسیژن

درد، تورم و کبودی روش جراحی سابسیژن، ممکن است یک هفته و نهایتاً تا ۲ هفته طول بکشد. بعد از انجام این کار، متخصص پوست ممکن است یک آنتی بیوتیک یا ضد التهاب برای کمک به روند بهبود تجویز کند.
تعداد جلسات درمانی که نیاز دارید به شدت اسکار و همچنین توانایی بدن شما برای تشکیل بافت اسکار بستگی دارد. ممکن است چند ماه طول بکشید تا شما شاهد بهبودی در پوست خود باشید.

اگر می‌خواهید در مورد سابسیژن اطلاعاتی بیشتری داشته باشید، قبل از تصمیم‌گیری برای جراحی، با پزشک خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

قیمت هزینه هر جلسه سابسیژن چقدر است؟

نمی‌توان به طور دقیق در مورد هزینه این روش جراحی صحبت کرد؛ اما می‌توان نگاهی به هزینه تقریبی سابسیژن داشت. قیمت هر جلسه سابسیژن به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ کلینیکی که انتخاب کرده‌اید
⦁ تعداد جلساتی که برای کمک به کاهش ظاهر اسکار یا اسکار شما نیاز دارید.
اگر بیمه درمانی خصوصی دارید، ممکن است سابسیژن را پوشش دهد. این بستگی به این دارد که آیا شرکت بیمه شما این روش را از نظر پزشکی ضروری می‌داند یا خیر؟ حتی اگر از نظر پزشکی ضروری باشد، ممکن است همچنان نیاز به پرداخت بخشی از عمل داشته باشید.

سابسیژن ممکن است در شرایط زیر مناسب نباشد:
⦁ بیمارانی که سابقه بیماری هیپرتروفیک یا کلوئید دارند.
⦁ در شرایطی که احتمال خونریزی یا اختلالات لخته شدن خون (انعقاد خون) وجود داشته باشد.
⦁ برای افرادی که به عفونت فعال باکتریایی یا ویروسی مبتلا هستند.

جراحی سابسیژن

چه راهکار‌های درمانی دیگری می‌توانند به اسکار آکنه کمک کنند؟

سابسیژن، اگر در کنار برخی از درمان‌های پزشکی انجام شود؛ می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد. این درمان‌ها عبارتند از:
رتینوئید‌های موضعی: رتینوئید‌های موضعی نوعی از کر‌های تجویزی هستند که دارای ویتامن A می‌باشند و می‌توانند تأثیر مثبتی در صاف کردن زخم و کاهش اسکار داشته باشند.
⦁ میکرونیدلینگ: در این روش که در مطب پزشک انجام می‌شود از سوزن‌های ریز برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کند.
⦁ درم ابریژن: درم ابریژن یک روشی ایت که روی اسکار‌های کم عمق تأثیر بیشتری دارد. از این روش کنار سابسیژن می‌تواند برای بهبود اسکار استفاده کرد.
⦁ لیزر درمانی: این درمان شامل استفاده از لیزر برای برداشتن بالاترین لایه پوست و التیام جای زخم است.
⦁ لایه‌برداری شیمیایی: لایه‌برداری شیمیایی همچنین با از بین بردن لایه بالایی پوست، جای زخم را بهبود می‌بخشد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، سابسیژن یک روش سرپایی ایمن و مؤثر است که برای کاهش ظاهر اسکار آکنه استفاده می‌شود. در این روش، از یک سوزن کوچک برای “برداشتن” اسکار از بافت زیرین و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، این روش جراحی برای همه انواع اسکار مناسب نیست، اما ممکن است به اسکار‌های کهنه کمک کند و می‌تواند در کنار سایر درمان‌ها برای اسکار آکنه استفاده شود. تجربه شما از این نوع روش جراحی چیست؟ اگر تا به حال انجام داده‌اید، نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان ما در میان بگذارید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

با ربات تلگرام دکتر گیتا مجید زاده

جواب پرسش های خود را سریع تر دریافت کنید!

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر