عوارض مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی دور چشم چیست ؟ | عوارض و معایب مزوتراپی زیر چشم

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 13, 1400
بازدید: 26823

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 13, 1400
بازدید: 26823

فهرست مطالب

چشم یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در صورت نقش ایجاد ارتباط و برقراری تماس با افراد را بازی می‌کند. به این دلیل که نخستین چیزی که در برقراری ارتباط به آن نگاه می‌کنیم چشمان شخص است. به همین دلیل رفع عیوبی مثل پف کردن چشم‌ها، گودی زیر چشم، سیاهی و چین و چروک‌هایی در این بخش از صورت وجود دارد، می‌تواند به برقراری ارتباط مؤثرتر منتهی شود. برای اینکه در ارتباط با دیگران اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، یکی از اقدامات مهم در این زمینه مزوتراپی دور چشم است که در این مقاله قرار است به مزایا و معایب این فرایند پزشکی بپردازیم. به همین خاطر از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معایب مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی زیر چشم چیست؟ برای پاسخ باید بگوییم که مزوتراپی یک روش تزریقی است که برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باید حتماً توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. در این روش دوز مناسبی باتوجه به پوست شما از موادی که دارای منشأ گیاهی هستند و از ویتأمین برخوردارند به همراه برخی از دارو‌های هومیوپاتیک تزریق می‌شود.

موارد استفاده از مزوتراپی زیر چشم

از مزوتراپی دورچشم برای درمان برخی از معایب نظیر پف بالای پلک‌ها، سیاهی زیر چشم، گودی زیر چشم و… استفاده می‌شود. در این روش به دلیل اینکه پوست زیرچشم بسیار حساس است تزریق باید به کمک یک متخصص انجام شود.
تیرگی‌هایی که در زیر چشم وجود دارد با افزایش سن بیشتر و بیشتر می‌شود و دلایلی ممکن است این شرایط را تشدید کنند که عبارتند از:
⦁ سیگار کشیدن
⦁ عوامل ژنتیکی
⦁ رژیم غذایی نامناسب
⦁ خواب ناکافی
⦁ داشتن آلرژی
⦁ وجود بیماری‌های داخلی که در بدن وجود دارد
⦁  و…
اغلب زمانیکه از مزوتراپی دور چشم استفاده می‌شود ، ابتدا پزشک اسید هیالورونیک را برای رفع شدت تیرگی پف، چین و چروک و … به زیر چشمانتان تزریق می‌کند و که نتیجه آن این است که خستگی چشم‌ها به طور کامل از بین می‌رود. در مورد مزوتراپی مو بیشتر بدانید.

عوارض مزوتراپی دور چشم

از عوارض مزوتراپی دور چشم می‌توان گفت با وجود اینکه زمان بر نیست و همچنین درد زیادی ندارد؛ ولی احتمال دارد بعد از مزوتراپی پوست‌تان کمی قرمز شود اما به هر جهت می‌توان گفت جای نگرانی نیست چرا که به مرور و در مدت زمان ناچیزی برطرف می‌گردد.  همچنین از عوارض مزوتراپی زیر چشم می توان گفت احتمال دارد در جلسات نخست حس کنید که تغییراتی بر روی پوست صورتتان ایجاد نشده و سیاهی، چین و چروک، پف و… هنور وجود دارد و به همین جهت نگران شوید

اما باید بدانید که مدت زمانی که برای مزوتراپی لازم است چیزی حدود هشت هفته است و این مراحل باید در ۶ الی ۸ جلسه انجام شود که شما با انجام دادن تمامی مراحل به صورت کامل نتیجه مطلوب و مورد نظری که می‌خواهید به خوبی دریافت خواهید کرد.  پس توجه کنید این کار را تا آخرین جلسات به صورت کامل باید طی شود تا نتیجه‌ مثبت و مطلوبی از آن بگیرید.

مزوتراپی زیر چشم چیست

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی دور چشم

از مزوتراپی دور چشم برای جوانسازی چشم استفاده می‌شود تا به نوعی به کمک اکسیژنی که در زیر پوست شما تزریق می‌شود، آب‌رسانی و جوان سازی انجام شود و به این سطح از پوست خون‌رسانی بشود. برای اینکه مجدد دچار عوارض مزوتراپی زیر چشم نشوید باید حداقل سالی دو بار مزوتراپی را انجام بدهید.

همچنین لازم است یک سری از موارد را نیز انجام بدهید که به حفظ بافت تازه پوست زیر پلکتان کمک کنید که عبارتند از:
⦁ بعد از انجام مزوتراپی به مدت طولانی در استخر نمانید و شنا نکنید.
⦁ گرما، سرما و رطوبت زیاد برای پوست شما ضرر دارد و باید خود را از قرارگیری در چنین شرایطی حفظ کنید.
⦁ برای استفاده از محصولات آرایشی حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید و از لوازم آرایشی و بهداشتی که پزشکتان تجویز می‌کند استفاده کنید.
⦁ مواردی در منع استفاده از لوازم ارایشی با بیس طبیعی ندارید اما زیاده روی هم نکنید.
⦁ تا حدود ۲۴ ساعت ابتدایی تزریق احتمال دارد در اطراف چشم خود احساس درد، تورم و قرمزی کنید ولی این علائم برای بیشتر افراد جز عارضه‌های طبیعی به حساب می‌آید و تا همان ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از تزریق وجود دارد و پس از آن سریع برطرف می‌شود و شما پس از عمل این توانایی را دارید خیلی زود به زندگی روزمره خود برگردید.

ترکیبات مزوتراپی دور چشم چیست؟

محلول مزوتراپی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که محلول مزوتراپی زیر چشم، از یک سری مواد مغذی برای جوانسازی پوست تشکیل شده است. مثل انواع آمینو اسید‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و… که دوز دارو و نحوه تزریق آن بستگی به این دارد که نوع پوست بیمار چگونه است و تشخیص این موضوع هم توسط متخصص پوست انجام می‌شود.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

اینکه مزوتراپی زیر چشم برای از بین بردن پف، چین و چروک‌ها، سیاهی و… تا چه میزان است، بستگی بسیار زیادی دارد به مواد اولیه و نوع تزریقی که توسط پزشک انجام می‌شود. همچنین پوست مراجعه‌کننده و میزان سیاهی، خط و خطوط و پف نیز در ماندگاری مزوتراپی اثر دارد. برای اینکه نتیجه خوبی از کار بگیرید حتماً به پزشک متخصص رجوع کنید.

جمع‌بندی
همانطور که گفته شد، دانستید که مزوتراپی در واقع یک روش تزریقی است که برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باید حتماً توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. در این روش دوز مناسبی باتوجه به پوست شما از موادی که دارای منشأ گیاهی هستند و از ویتامین برخوردارند به همراه برخی از دارو‌های هومیوپاتیک تزریق می‌شود. لیست قیمت لیزر کل بدن را ببینید.

این روش می‌تواند علاوه‌بر اینکه مؤثر واقع شود، معایبی هم به همراه داشته باشد که ازجمله معایب مزوتراپی زیر چشم می‌توان به مواردی نظیر باقی ماندن جای سیاهی در زیر چشم، تورم، برافروختگی و باقیماندن آثار خط و خطوط دور و زیر چشم اشاره کرد که برای از بین بردن چنین مواردی باید حتماً جلسات مزوتراپی زیر چشم خود را ترک نکنید و ادامه بدهید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که در این مقاله ذکر شد برای شما مفید بوده باشد. خواص روغن بادام برای دور چشم را مطالعه نمایید.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر