روغن بادام برای دور چشم

روغن بادام برای دور چشم | مزایا و معایب

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 12, 1400
بازدید: 23368

نویسنده: دکتر گیتا مجیدزاده

آذر 12, 1400
بازدید: 23368

فهرست مطالب

روغن بادام تلخ یکی از معجزات طبیعت برای افرادی است که دوست دارند پوست و مویی جذاب و عاری از هرگونه عیبی داشته باشند. یکی از خواص بی شماری که این ماده طبیعی دارد معجزه شگفت‌انگیز روغن بادام برای دور چشم است. ویتأمین E موجود در روغن باران پوست را از اشعه‌های مضر UV خورشید مصون نگه‌می‌دارد. همین عامل باعث می‌شود تا لک و پیس روی صورت ایجاد نشود. علاوه‌بر این از ایجاد چین و چروک‌های پوستی که ممکن است ناشی از استرس و ازدیاد سن باشد، می کاهد. بیشتر از این مشتاق نگه تان نمی‌دارم و دعوتتان می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و از خواص روغن بادام شیرین برای دور چشم و پوست اطلاع پیدا کنید.

مزایای روغن بادام شیرین برای دور چشم و پوست

یکی از خواص بی نظیری که از روغن بادام باید بدانید، این است که بهتر است به جای استفاده از هر نوع کرم و شوینده شیمیایی برای پاکسازی پوست صورت از روغن بادام استفاده کنید. این روغن خیلی آسان به لایه‌های عمیق پوست صورتتان نفوذ می‌کند و انواع آلودگی‌ها و موادی که منجر به ایجاد التهابات پوستی می‌شود را نابود می‌کند. همچنین روغن بادام بسیار برای پوست و مو مفید است و کمک می‌کند تا مواد مغذی داخل روغن به راحتی جذب پوست شود. با این روغن می‌توانید انواع ماسک‌های زیر چشم و پوست را درست و استفاده کنید.

خواص روغن بادام شیرین برای دور چشم

این ماسک‌ها می‌توانند به رفع موارد زیر کمک کنند:
⦁ رفع چین و چروک
⦁ رفع لک صورت و جلوگیری از به وجود آمدن آن
⦁ ایجاد شادابی پوست و رفع آکنه
⦁ کمک به جلوگیری از ریزش مو
⦁ تسریع رشد مو و طراوت مو‌ها
⦁ تقویت سقیدی دور چشم و رفع سیاهی پلک و چشم
⦁ کاهش تورم زیر چشم
⦁ کمک به رشد مو‌های ابرو و پرپشتی آن‌ها
⦁ رفع جوش‌های سر سیاه
⦁ جلوگیری از التهابات پوستی
⦁ مناسب برای تقویت ریشه مو‌ها
⦁ و…

دلایل استفاده از روغن بادام برای دور چشم و پوست

یکی از عمده مواردی که می‌توانید از روغن بادام برای دور چشم و پوست خود استفاده کنید، این است که شما بدون محافظ زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرید، وامکان اینکه صدمات جبران ناپذیری به صورت خود وارد کنید زیاد است از این رو خوب است در چنین شرایطی از روغن بادام استفاده کنید تا صورتتان دچار لک‌های ناشی از سوختگی پوست صورت نشود. همچنین در اثر بالا رفتن سن و حرص و جوش، افزایش استرس و ناآرامی‌های عصبی و تنش‌ها پوست آسیب می‌بیند، برای جبران این آسیب‌ها می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید.

ویتأمین E موجود در این روغن باعث می‌شود تا اشعه UV خورشید مهار شود و مثل یک کرم ضد آفتاب طبیعی برای پوستتان عمل کند. از بین بردن لایه‌های مرده و پاکسازی پوست از موارد التهاب‌زا و … مواردی دیگری است که برای رفع‌شان می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید.

نکته: البته به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از روغن بادام هم درست نیست و ممکن است به پوستتان لطمه بزند. برای همین سعی نکنید مستمراً از این روغن برای پوست خود استفاده کنید. به این دلیل که باعث افزایش آکنه و کیست می‌شود. ولی اگر به میزان کم بعد از حمام روی پوست مالیده شود یا به صورت ماسک با سایر مواد ترکیب شود، اثر بخشی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

افرادی که جوش‌های سرسیاه دارند و اغلب با مشکل آکنه روبه‌رو هستند می‌توانند از روغن بادام برای رفع التهابات این چنینی استفاده کنند و پوست خود را پاکسازی نمایند. همچنین پیشنهاد ما به شما برای پاک کردن لوازم ارایشی از روی صورت، استفاده از روغن بادام است. برای این کار کمی پنبه را به روغن بادام آغشته کنید و آهسته روی مواد آرایش بکشید و آن‌ها را پاک کنید. بعد از گذشت دو دقیقه پوست صورت را آرام با آب ولرم آبکشی کنید و با حوله‌ای تمیز خشک کنید. مطلب ما در خصوص رفع گودی زیر چشم را مطالعه کنید.

روش استفاده از روغن بادام برای پوست صورت:

ابتدا صورت خود را با آب گرم بشورید تا منافذ پوستتان برای جذب روغن اماده شود. بعد از اینکه صورتتان را کامل شستید، روغن بادام تلخ یا شیرین را به مدت ده دیقه آرام روی پوست صورتتان به صورت حرکت دایراه‌ای با انگشت ماساژ دهید و بعد صورت را آبکشی کنید. راه دیگری این است که مقداری از این روغن را روی پوست صورت بمالید و تا بیست دیقه به روغن بادام اجازه بدهید تا روی صورت یا پشت کمر و بدن بماند، سپس بشویید و پوست را با حوله تمیز خشک کنید.

روغن بادام شیرین برای دور چشم

روغن بادام شیرین برای چروک دور چشم

روغن بادام شیرین برای رفع سیاهی دور چشم و چین و چروک عالی عمل می‌کند. برای کمک به رفع تیرگی زیر چشم و از بین بردن چین و چروک زیر چشم خوب است تا هر روز صبح که صورتتان به مواد آرایشی و کرم‌ها آغشته نشده است، کمی روغن بادام را زیر چشم بمالید و بگذارید جذب پوستتان شود. این کار در بلند مدت منجر می‌شود تا چین و چروک‌هایی که در این ناحیه به وجود آمده است، از بین برود و همچنین روغن بادام شیرین برای سیاهی دور چشم نیز مفید واقع می‌شود و با استفاده مداوم در ناحیه زیر چشم یا بالای پلک‌ها باعث می‌شود تا اهسته آهسته سیاهی دور چشمان بر طرف شود.

روغن بادام برای چشم خواص زیادی دارد و اگر به صورت صحیح استفاده شود، اثرگذاری مطلوبی خواهد داشت. به همین خاطر حتماً پیشنهاد می‌کنیم استفاده از روغن را حداقل سه تا چهار هفته ادامه دهید و باتوجه به شدت آسیب دیدگی طول مدت درمان را بیشتر کنید.

خواص روغن بادام برای مو

روغن بادام به علت اینکه سرشار از مواد مغذی است برای پوست سر و فولیکول‌های مو بسیار مفید است. این مواد مغذی غذای مورد نیاز ساقه و ریشه مو‌ها را تأمین می‌کند و باعث افزایش رشد مو می‌شوند. همچنین اگر از روغن بادام برای مو‌های خود استفاده کنید جلوی اشعه مضر UV خورشید را هم می‌گیرد و کمتر به مو‌هایتان آسیب می‌رساند.
برای استفاده از این روغن جهت بهبود و تقویت مو‌ها باید به مدت یک ماه هر روز مقداری از روغن را روی مو‌ها و پوست سر خود مالش دهید. این کار باعث تقویت ریشه‌های مو شما می‌شود. همچنین روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که کمک می‌کند تا باکتری‌ها و قارچ‌های پوست سرتان از بین برود و از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند.

برای اینکه از ریزش مو‌های خود نیز جلوگیری کنید، باید یک قاشق از روغن بادام را گرم کنید و شب قبل از خواب روی سرتان بگذارید و چند بار ( حداکثر یک ماه) این کار را تکرار کنید. صبح هم سرتان را باشامپو بشویید. استمرار این حرکت باعث می‌شود تا مو‌هایی نرم و ابریشمی و فارق از هرگونه ریزش داشته باشید. مطلب اختصاصی رفع پف زیر چشم را مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری
از اینکه تا پایان مقاله مزایای روغن بادام برای دور چشم با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که در ارتباط با استفاده از این روغن گفته شد، برایتان مفید بوده باشد.

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پیشنهاد ما:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

برای مشاوره و رزرو وقت فرم زیر را پر کنید:

پرسش از دکتر